Hussar pisze:Of course cities in Poland (and other countries, too) are potential clients for them.
But only potential in my mind - we have PESA, we have Alsthom, Protram, HCP...
Ale moim zdaniem tylko potencjalnym - mamy PESę, mamy Alsthoma, Protram, HCP...
Hussar pisze:Moreover - are you sure that all cities in Belarus have 1523 mm?
I think that at least 99% of them.
Myślę, że przynajmniej 99% z nich.
Hussar pisze:It would be extremely stupid for Belcommunmash to focus only on Mińsk and ignore the chance for selling their trams in another cities.
And it is very predictable that it will be offering their products for other Belarus cities (but definitively not 1000 mm - creating narrow-gauge wersion costs a bit - I mean the bogie construction - and I don't think that it would be good to invest in, especially in Belarus), but now the main goal is definitively Mińsk.
I jest bardzo prawdopodobne, że będzie oferował swoje produkty innym białoruskim miastom (ale definitywnie nie 1000 mm - stworzenie wersji wąskotorowej trochę kosztuje - chodzi mi o konstrukcję wózka - i uważam, że nie byłoby dobre inwestowanie w to, zwłaszcza na Białorusi), ale teraz głównym celem jest definitywnie Mińsk.
Of course, in the future it is possible that BiełKomunMasz will get into other cities - it's like our polish Protram - first and main goal: Wrocław (BKM of course has Mińsk). Then - maybe other cities (and, as we can see, Protram didn't created a narrow-gauge wersion of 205WrAs or 204WrAs, in spite of the fact that in Poland we have many 1000 mm tramway systems).
Oczywiście,w przyszłości jest możliwe, że BiełKomunMasz dostanie się do innych miast - on jest jak nasz polski Protram - pierwszy i główny cel: Wrocław (BKM oczywiście - Mińsk). Potem - może inne miasta (i, jak możemy zauważyć, Protram nie stworzył wersji wąskotorowej 205WrAs czy 204WrAs, mimo faktu, że w Polsce mamy wiele sieci 1000 mm).