Tramwaje na wschodzie
Może nie tyle dla biednych ile rosyjskie sieci po prostu nie mają większych potrzeb. Tam produkcja różnych wynalazków nadal trwa, ale nie są to jakieś wysoce zaawansowane konstrukcje, maksimum możliwości to przekształtnik tyrystorowy. Skokiem technologicznym było pokazanie się dwóch rodzimych konstrukcji z niską podłogą, ale coś mi się widzi, że się nie przyjmą na większą skalę. Wydaje mi się, że sami pasażerowie nie mają większych wymagań jeśli chodzi o komfort podróżowania, nie ma lobbingu na rzecz niskiej podłogi. Rosjanie są do tego przyzwyczajeni i nie walczą o więcej.ppln pisze:To jest tani tramwaj dla biednych, więc tym bardziej
Nie Duagvpills, tylko Daugavpils, czyli po polsku: Dźwińsk.krus3k pisze:Duagvpills
Ale byłyby jaja, gdyby np. do Moskwy sprowadzić Combino lub Skodzinę 16T.TLG pisze:Skokiem technologicznym było pokazanie się dwóch rodzimych konstrukcji z niską podłogą
Byłoby to chyba większe wydarzenie niż podwodne zdobywanie Bieguna Północnego !
A Rosjanie lubią czeskie tramwaje...
Może 16T by się u nich przyjęła?
Wiesz, w Rosji między bogatymi miastami (Moskwa, St Petersburg) a biednymi (reszta) jest ogromna przepaść. I tak się może stać, że jakiś Mostrampubtrans czy jak to się tam nazywa kupi sobie kilka niskaczy z Zachodu w celach reprezentacyjnychPAFAWAG pisze:Ale byłyby jaja, gdyby np. do Moskwy sprowadzić Combino lub Skodzinę 16T.
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... ount=10863
Takie coś znalazłem na facebooku. O ile przód jako tako wygląda, tył jest tragiczny, widać inspirowali się Solarisem Trollino 18 Metro Style
Takie coś znalazłem na facebooku. O ile przód jako tako wygląda, tył jest tragiczny, widać inspirowali się Solarisem Trollino 18 Metro Style
Opisy tramwajów produkowanych w Rosji/ZSRR
Po pierwsze to jako nowy użytkownik witam wszystkich i dziękuję za przyjęcie na forum.
A co do meritum:
Przeczytałem cały watek i wygląda na to, że umknął Waszej uwadze portal prezentujący prawie wszystkie tramwaje produkowane w Rosji/ZSRR:
http://vagons.tramvaj.ru/models.php
Portal zawiera zdjęcia, dane techniczne i szczegółowe opisy poszczególnych typów (w niektórych przypadkach jest tylko zdjecie - niestety). Od razu uprzedzam, że portal jest w całości po rosyjsku.
I jeszcze jedno - ktoś w tym wątku poruszał sprawę sterowania drzwu w rosyjskich tramwajach, że "tak jak w autobusie". Z lektury opisów na przywołanym przeze mnie powyżej portalu wynika, iż przez długi czas w Rosji energię elektryczna wykorzystywano jedynie do napędu wagonów. Pozostałe układy takie jak hamulce, sterowanie drzwiami itp były pneumatyczne. Zresztą nie tylko w Rosji. W końcu amerykańska specyfikacja PCC zakładała wprowadzenie wagonu "all electric".[/url]
A co do meritum:
Przeczytałem cały watek i wygląda na to, że umknął Waszej uwadze portal prezentujący prawie wszystkie tramwaje produkowane w Rosji/ZSRR:
http://vagons.tramvaj.ru/models.php
Portal zawiera zdjęcia, dane techniczne i szczegółowe opisy poszczególnych typów (w niektórych przypadkach jest tylko zdjecie - niestety). Od razu uprzedzam, że portal jest w całości po rosyjsku.
I jeszcze jedno - ktoś w tym wątku poruszał sprawę sterowania drzwu w rosyjskich tramwajach, że "tak jak w autobusie". Z lektury opisów na przywołanym przeze mnie powyżej portalu wynika, iż przez długi czas w Rosji energię elektryczna wykorzystywano jedynie do napędu wagonów. Pozostałe układy takie jak hamulce, sterowanie drzwiami itp były pneumatyczne. Zresztą nie tylko w Rosji. W końcu amerykańska specyfikacja PCC zakładała wprowadzenie wagonu "all electric".[/url]