Tramwaje na wschodzie

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Tramwaj, który wygląda jak autobus, ciekawe ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W sumie ciekawy ten design - z tego co wyczytałem to jeden z przyszłych lwowskich tramwajów ;)

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

Całe to wygląda jak podróbka Tramino, aczkolwiek z nad wyraz dobrym skutkiem wg. mnie...;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Mnie ten tył nie podchodzi, zbyt autobusowy.

Zdzich54
Posty: 1
Rejestracja: 2013-09-06, 15:30
Lokalizacja: Warszawa

Opisy tramwajów produkowanych w Rosji/ZSRR

Post autor: Zdzich54 »

Po pierwsze to jako nowy użytkownik witam wszystkich i dziękuję za przyjęcie na forum.
A co do meritum:
Przeczytałem cały watek i wygląda na to, że umknął Waszej uwadze portal prezentujący prawie wszystkie tramwaje produkowane w Rosji/ZSRR:
http://vagons.tramvaj.ru/models.php
Portal zawiera zdjęcia, dane techniczne i szczegółowe opisy poszczególnych typów (w niektórych przypadkach jest tylko zdjecie - niestety). Od razu uprzedzam, że portal jest w całości po rosyjsku.

I jeszcze jedno - ktoś w tym wątku poruszał sprawę sterowania drzwu w rosyjskich tramwajach, że "tak jak w autobusie". Z lektury opisów na przywołanym przeze mnie powyżej portalu wynika, iż przez długi czas w Rosji energię elektryczna wykorzystywano jedynie do napędu wagonów. Pozostałe układy takie jak hamulce, sterowanie drzwiami itp były pneumatyczne. Zresztą nie tylko w Rosji. W końcu amerykańska specyfikacja PCC zakładała wprowadzenie wagonu "all electric".[/url]

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Taki nowoczesny tramwaj, a kasowniki...
http://transphoto.ru/photo/628326/

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

W komentarzach napisali, że też i jak na ichnie standardy niedzisiejsze. Oprócz tego napisali, że wnętrze ogólnie dobre, z czym się zgadzam. Tylko te uchwyty jak w tureckim autobusie nie pasują.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

PESA chwali się kontraktem 120 wagonów dla Moskwy... a tymczasem Alstom dostarczył do Moskwy wagon Citadis 301 "Tramrus" ;)

:strzałka: http://transphoto.ru/vehicle/338641/#n386792

Zastanawia mnie logika konstrukcji tego wagonu. Dotychczas mieliśmy do czynienia z typowo rosyjskimi (a wcześniej radzieckimi) konstrukcjami. I tamte wagony charakteryzowały się tyłem al'a autobus. Tymczasem moskiewski "Tramrus" również ma taki tył (niesamowicie zabudowany). Co więcej Alstom na tylnym zwisie zainstalował drzwi jednoskrzydłowe.

W ogóle w tym tramwaju jest mało drzwi. To takie małe potoki pasażerskie są w tramwajach ? Rozumiem, że jest dobrze rozbudowana sieć metra, ale z jednej strony tramwaj jest dosyć pojemny i ma sporo miejsc stojących, a z drugiej mało wejść ;)

Swoją drogą ciekawy jestem jak będzie wyglądać PESA a'la Moskwa ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

J-31 pisze:Zastanawia mnie logika konstrukcji tego wagonu. Dotychczas mieliśmy do czynienia z typowo rosyjskimi (a wcześniej radzieckimi) konstrukcjami. I tamte wagony charakteryzowały się tyłem al'a autobus. Tymczasem moskiewski "Tramrus" również ma taki tył (niesamowicie zabudowany).
W środku też coś jak autobus wygląda.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Wg mnie jest raczej tyle, ile trzeba.
Ale wyszedł brzydki.

[ Dodano: 18 Gru 2013 19:56 ]
Tył rzeczywiście dziwny

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A propo tego wnętrza. Zauważcie, że ten wagon ma naprawdę bardzo szeroki korytarz na wysokości wózków ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

J-31 pisze:
W ogóle w tym tramwaju jest mało drzwi. To takie małe potoki pasażerskie są w tramwajach ?
W Moskwie rozbudowane metro stanowi podstawę komunikacji.
Po za tym bierz pod uwagę to, że w tym dwunastomilionowym mieście są tramwaje solówki. Więc to oddaje trochę sytuację i pozycję tramwajów.
Inna sprawa, że obowiązuje tam wsiadanie pierwszymi drzwiami (i to pewnie się nie zmieni). Duża ilość drzwi nie jest więc konieczna.

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel »

J-31 pisze:A propo tego wnętrza. Zauważcie, że ten wagon ma naprawdę bardzo szeroki korytarz na wysokości wózków
Szeroki tor, ale jak na mój gust te przejścia niezbyt szerokie są.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tak sobie szperam po ruskim necie w poszukiwaniu pewnych zdjęć i chyba wprowadziłem Was trochę w błąd pisząc w moim poście z dnia 18.12.2013, że Alstom "dostarczył" wagon dla Moskwy - zresztą rosyjscy koledzy tego chyba nawet nie napisali, więc i ja tego nie mogłem wiedzieć ;)

Otóż wychodzi na to, że Alstom ostro walczy o rynek rosyjski i wspomniany wagon Citadis 301 #0201 jest tylko pojazdem testowym... do tego przybył do Moskwy jako kolejny. Znacznie wcześniej do Rosji zawitał inny tramwaj

Citadis 302
:strzałka: http://transphoto.ru/photo/477087/

Ten wagon był prezentowany na lawecie w Sankt Petersburgu, a potem testowany w Moskwie. Co ciekawe napisy, które Widzicie na zdjęciu zostały zmienione, bo wcześniej...

:strzałka: http://transphoto.ru/photo/502065/

Zapewne było to związane z przetargiem w Moskwie na zakup tramwajów. Czyżby ten przetarg ostatecznie wygrała... PESA ? ;)

Z opisów wynika, że Alstom Citadis 302 nie przyjął się w Sankt Petersburgu, ale za to w Moskwie udało się go postawić na tory i jeździł jakiś czas - bez pasażerów, tylko z obsługą techniczną, po czym został zwrócony do producenta.

Dziwi mnie jedna rzecz wspomniany Citadis 301 pojawił się w Moskwie w na początku grudnia zeszłego roku. Został wyprodukowany w fabryce Alstom w Hiszpanii, aktualnie nadal jest w Moskwie i chyba tym razem będzie woził pasażerów. Czyżby nowy przetarg ? ;)

PS. Bardzo ładne tramwaje chorzowski Alstom-Konstal (z rodziny Citadis-owatych) dostarczył niedawno do Stanbułu, ale to już nie ten temat ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje na wschodzie

Post autor: Marcin N »

Ruskie jak coś jednak zrobią to ni hu hu... :P
http://zyalt.livejournal.com/1112328.html
Sam nie wiem co o tym sądzić, z jednej strony zaje**ście wygląda ale z drugiej jakoś taką tandetą wieje.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Tramwaje na wschodzie

Post autor: Auper »

Paaanie tandetą to wieje srebrna zabudowa dachu nowych warszawskich Pes (tak to się odmienia...?) ten tutaj to całkiem elegancka trumienka, i nie ma tutaj żadnego sarkazmu...;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Tramwaje na wschodzie

Post autor: Przemek »

Podoba mi się wnętrze tego tramwaju. Minimalizm w czystej postaci. Z drugiej strony - paniom motorniczym na pewno się nie spodoba to, że pasażerowie będą widzieć ich spódniczki.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Tramwaje na wschodzie

Post autor: Auper »

Mnie to się jednak wydaje, że tam poleci zabudowa pulpitu...

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tramwaje na wschodzie

Post autor: TLG »

Bardzo interesujący projekt.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje na wschodzie

Post autor: J-31 »

Podzielam opinię TLG - projekt jest nie tylko interesujący, ale sam tramwaj jest bardzo fajny. Mnie osobiście bardzo się spodobał. :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”