Tramwaje na wschodzie
Opisy tramwajów produkowanych w Rosji/ZSRR
Po pierwsze to jako nowy użytkownik witam wszystkich i dziękuję za przyjęcie na forum.
A co do meritum:
Przeczytałem cały watek i wygląda na to, że umknął Waszej uwadze portal prezentujący prawie wszystkie tramwaje produkowane w Rosji/ZSRR:
http://vagons.tramvaj.ru/models.php
Portal zawiera zdjęcia, dane techniczne i szczegółowe opisy poszczególnych typów (w niektórych przypadkach jest tylko zdjecie - niestety). Od razu uprzedzam, że portal jest w całości po rosyjsku.
I jeszcze jedno - ktoś w tym wątku poruszał sprawę sterowania drzwu w rosyjskich tramwajach, że "tak jak w autobusie". Z lektury opisów na przywołanym przeze mnie powyżej portalu wynika, iż przez długi czas w Rosji energię elektryczna wykorzystywano jedynie do napędu wagonów. Pozostałe układy takie jak hamulce, sterowanie drzwiami itp były pneumatyczne. Zresztą nie tylko w Rosji. W końcu amerykańska specyfikacja PCC zakładała wprowadzenie wagonu "all electric".[/url]
A co do meritum:
Przeczytałem cały watek i wygląda na to, że umknął Waszej uwadze portal prezentujący prawie wszystkie tramwaje produkowane w Rosji/ZSRR:
http://vagons.tramvaj.ru/models.php
Portal zawiera zdjęcia, dane techniczne i szczegółowe opisy poszczególnych typów (w niektórych przypadkach jest tylko zdjecie - niestety). Od razu uprzedzam, że portal jest w całości po rosyjsku.
I jeszcze jedno - ktoś w tym wątku poruszał sprawę sterowania drzwu w rosyjskich tramwajach, że "tak jak w autobusie". Z lektury opisów na przywołanym przeze mnie powyżej portalu wynika, iż przez długi czas w Rosji energię elektryczna wykorzystywano jedynie do napędu wagonów. Pozostałe układy takie jak hamulce, sterowanie drzwiami itp były pneumatyczne. Zresztą nie tylko w Rosji. W końcu amerykańska specyfikacja PCC zakładała wprowadzenie wagonu "all electric".[/url]
Taki nowoczesny tramwaj, a kasowniki...
http://transphoto.ru/photo/628326/
http://transphoto.ru/photo/628326/
PESA chwali się kontraktem 120 wagonów dla Moskwy... a tymczasem Alstom dostarczył do Moskwy wagon Citadis 301 "Tramrus"
http://transphoto.ru/vehicle/338641/#n386792
Zastanawia mnie logika konstrukcji tego wagonu. Dotychczas mieliśmy do czynienia z typowo rosyjskimi (a wcześniej radzieckimi) konstrukcjami. I tamte wagony charakteryzowały się tyłem al'a autobus. Tymczasem moskiewski "Tramrus" również ma taki tył (niesamowicie zabudowany). Co więcej Alstom na tylnym zwisie zainstalował drzwi jednoskrzydłowe.
W ogóle w tym tramwaju jest mało drzwi. To takie małe potoki pasażerskie są w tramwajach ? Rozumiem, że jest dobrze rozbudowana sieć metra, ale z jednej strony tramwaj jest dosyć pojemny i ma sporo miejsc stojących, a z drugiej mało wejść
Swoją drogą ciekawy jestem jak będzie wyglądać PESA a'la Moskwa
http://transphoto.ru/vehicle/338641/#n386792
Zastanawia mnie logika konstrukcji tego wagonu. Dotychczas mieliśmy do czynienia z typowo rosyjskimi (a wcześniej radzieckimi) konstrukcjami. I tamte wagony charakteryzowały się tyłem al'a autobus. Tymczasem moskiewski "Tramrus" również ma taki tył (niesamowicie zabudowany). Co więcej Alstom na tylnym zwisie zainstalował drzwi jednoskrzydłowe.
W ogóle w tym tramwaju jest mało drzwi. To takie małe potoki pasażerskie są w tramwajach ? Rozumiem, że jest dobrze rozbudowana sieć metra, ale z jednej strony tramwaj jest dosyć pojemny i ma sporo miejsc stojących, a z drugiej mało wejść
Swoją drogą ciekawy jestem jak będzie wyglądać PESA a'la Moskwa
W środku też coś jak autobus wygląda.J-31 pisze:Zastanawia mnie logika konstrukcji tego wagonu. Dotychczas mieliśmy do czynienia z typowo rosyjskimi (a wcześniej radzieckimi) konstrukcjami. I tamte wagony charakteryzowały się tyłem al'a autobus. Tymczasem moskiewski "Tramrus" również ma taki tył (niesamowicie zabudowany).
W Moskwie rozbudowane metro stanowi podstawę komunikacji.J-31 pisze:
W ogóle w tym tramwaju jest mało drzwi. To takie małe potoki pasażerskie są w tramwajach ?
Po za tym bierz pod uwagę to, że w tym dwunastomilionowym mieście są tramwaje solówki. Więc to oddaje trochę sytuację i pozycję tramwajów.
Inna sprawa, że obowiązuje tam wsiadanie pierwszymi drzwiami (i to pewnie się nie zmieni). Duża ilość drzwi nie jest więc konieczna.
Tak sobie szperam po ruskim necie w poszukiwaniu pewnych zdjęć i chyba wprowadziłem Was trochę w błąd pisząc w moim poście z dnia 18.12.2013, że Alstom "dostarczył" wagon dla Moskwy - zresztą rosyjscy koledzy tego chyba nawet nie napisali, więc i ja tego nie mogłem wiedzieć
Otóż wychodzi na to, że Alstom ostro walczy o rynek rosyjski i wspomniany wagon Citadis 301 #0201 jest tylko pojazdem testowym... do tego przybył do Moskwy jako kolejny. Znacznie wcześniej do Rosji zawitał inny tramwaj
Citadis 302
http://transphoto.ru/photo/477087/
Ten wagon był prezentowany na lawecie w Sankt Petersburgu, a potem testowany w Moskwie. Co ciekawe napisy, które Widzicie na zdjęciu zostały zmienione, bo wcześniej...
http://transphoto.ru/photo/502065/
Zapewne było to związane z przetargiem w Moskwie na zakup tramwajów. Czyżby ten przetarg ostatecznie wygrała... PESA ?
Z opisów wynika, że Alstom Citadis 302 nie przyjął się w Sankt Petersburgu, ale za to w Moskwie udało się go postawić na tory i jeździł jakiś czas - bez pasażerów, tylko z obsługą techniczną, po czym został zwrócony do producenta.
Dziwi mnie jedna rzecz wspomniany Citadis 301 pojawił się w Moskwie w na początku grudnia zeszłego roku. Został wyprodukowany w fabryce Alstom w Hiszpanii, aktualnie nadal jest w Moskwie i chyba tym razem będzie woził pasażerów. Czyżby nowy przetarg ?
PS. Bardzo ładne tramwaje chorzowski Alstom-Konstal (z rodziny Citadis-owatych) dostarczył niedawno do Stanbułu, ale to już nie ten temat
Otóż wychodzi na to, że Alstom ostro walczy o rynek rosyjski i wspomniany wagon Citadis 301 #0201 jest tylko pojazdem testowym... do tego przybył do Moskwy jako kolejny. Znacznie wcześniej do Rosji zawitał inny tramwaj
Citadis 302
http://transphoto.ru/photo/477087/
Ten wagon był prezentowany na lawecie w Sankt Petersburgu, a potem testowany w Moskwie. Co ciekawe napisy, które Widzicie na zdjęciu zostały zmienione, bo wcześniej...
http://transphoto.ru/photo/502065/
Zapewne było to związane z przetargiem w Moskwie na zakup tramwajów. Czyżby ten przetarg ostatecznie wygrała... PESA ?
Z opisów wynika, że Alstom Citadis 302 nie przyjął się w Sankt Petersburgu, ale za to w Moskwie udało się go postawić na tory i jeździł jakiś czas - bez pasażerów, tylko z obsługą techniczną, po czym został zwrócony do producenta.
Dziwi mnie jedna rzecz wspomniany Citadis 301 pojawił się w Moskwie w na początku grudnia zeszłego roku. Został wyprodukowany w fabryce Alstom w Hiszpanii, aktualnie nadal jest w Moskwie i chyba tym razem będzie woził pasażerów. Czyżby nowy przetarg ?
PS. Bardzo ładne tramwaje chorzowski Alstom-Konstal (z rodziny Citadis-owatych) dostarczył niedawno do Stanbułu, ale to już nie ten temat
Re: Tramwaje na wschodzie
Ruskie jak coś jednak zrobią to ni hu hu...
http://zyalt.livejournal.com/1112328.html
Sam nie wiem co o tym sądzić, z jednej strony zaje**ście wygląda ale z drugiej jakoś taką tandetą wieje.
http://zyalt.livejournal.com/1112328.html
Sam nie wiem co o tym sądzić, z jednej strony zaje**ście wygląda ale z drugiej jakoś taką tandetą wieje.
Re: Tramwaje na wschodzie
Paaanie tandetą to wieje srebrna zabudowa dachu nowych warszawskich Pes (tak to się odmienia...?) ten tutaj to całkiem elegancka trumienka, i nie ma tutaj żadnego sarkazmu...
Re: Tramwaje na wschodzie
Podoba mi się wnętrze tego tramwaju. Minimalizm w czystej postaci. Z drugiej strony - paniom motorniczym na pewno się nie spodoba to, że pasażerowie będą widzieć ich spódniczki.
Re: Tramwaje na wschodzie
Mnie to się jednak wydaje, że tam poleci zabudowa pulpitu...
Re: Tramwaje na wschodzie
Bardzo interesujący projekt.
Re: Tramwaje na wschodzie
Podzielam opinię TLG - projekt jest nie tylko interesujący, ale sam tramwaj jest bardzo fajny. Mnie osobiście bardzo się spodobał.