Tramwaje na wschodzie

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

TLG pisze:w wielu rosyjskich miastach najbardziej pożądanym wagonem jest jednak Tatra T6B5
Sam chętnie bym ujrzał taką Tatrę w Polsce.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

ep40 pisze:Sam chętnie bym ujrzał taką Tatrę w Polsce
Z taką Tatrą to nie bardzo - na łukach by wychodził poza skrajnie. Prędzej T6A2 (już niedługo w Szczecinie) lub T6A5. Ale to już inny temat na dyskusję.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

TLG pisze:Prędzej T6A2 (już niedługo w Szczecinie)
Szczecin kupił krótkie Tatry? :shocked:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

plocmaster pisze:Szczecin kupił krótkie Tatry?
Kupić to jeszcze nie kupił, ale i tak kupi. To nie miejsce do dyskutowania tego tematu.

Erwuzet_6

Post autor: Erwuzet_6 »

TLG, w sumie masz racje, ale KTM 5 mają jeszcze jedną zalete - są (a raczej były) tanie, a na zmodernizowane Tatry lub choćby ukraińskie K1 nie każdy zakład komunikacyjny stać.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Zakłady w Ust'kataviu dalej produkują bardzo tanie tramwaje KTM 19 w wersji z rozrządem bezpośrednim, ale opcjonalnie proponuje się zastosowanie rozruchu tyrystorowego. O ile dobrze pamiętam w przeliczeniu na polskie złote kosztuje to to ok. 500.000 zł.

ppln

Post autor: ppln »

A w porównaniu do ceny całego wagonu?

krus3k

Post autor: krus3k »

Ja odstąpie od waszej rozmowy i miałem rok temu przejechać się KTM-5 w Duagvpills (Czy jakoś tak) , wrażenia z jazdy ciekawsze niż w 105-tce :retard:
Najbardziej podobają mi się te drzwi, można je otworzyć samemu czasami jak w eNce :retard:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

ppln pisze:A w porównaniu do ceny całego wagonu?
Cały KTM19 w wersji podstawowej kosztuje 500.000

ppln

Post autor: ppln »

Czyli nikt nie bierze lepszej wersji pewnie, skoro:
1)Za tę cenę można mieć 2
2) To jest tani tramwaj dla biednych, więc tym bardziej

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

ppln pisze:To jest tani tramwaj dla biednych, więc tym bardziej
Może nie tyle dla biednych ile rosyjskie sieci po prostu nie mają większych potrzeb. Tam produkcja różnych wynalazków nadal trwa, ale nie są to jakieś wysoce zaawansowane konstrukcje, maksimum możliwości to przekształtnik tyrystorowy. Skokiem technologicznym było pokazanie się dwóch rodzimych konstrukcji z niską podłogą, ale coś mi się widzi, że się nie przyjmą na większą skalę. Wydaje mi się, że sami pasażerowie nie mają większych wymagań jeśli chodzi o komfort podróżowania, nie ma lobbingu na rzecz niskiej podłogi. Rosjanie są do tego przyzwyczajeni i nie walczą o więcej.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

krus3k pisze:Duagvpills
Nie Duagvpills, tylko Daugavpils, czyli po polsku: Dźwińsk.
TLG pisze:Skokiem technologicznym było pokazanie się dwóch rodzimych konstrukcji z niską podłogą
Ale byłyby jaja, gdyby np. do Moskwy sprowadzić Combino lub Skodzinę 16T.
Byłoby to chyba większe wydarzenie niż podwodne zdobywanie Bieguna Północnego :diabeł:!
A Rosjanie lubią czeskie tramwaje...
Może 16T by się u nich przyjęła?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

PAFAWAG pisze:Ale byłyby jaja, gdyby np. do Moskwy sprowadzić Combino lub Skodzinę 16T.
Wiesz, w Rosji między bogatymi miastami (Moskwa, St Petersburg) a biednymi (reszta) jest ogromna przepaść. I tak się może stać, że jakiś Mostrampubtrans czy jak to się tam nazywa kupi sobie kilka niskaczy z Zachodu w celach reprezentacyjnych :mruga:

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

plocmaster pisze:że jakiś Mostrampubtrans
Najfajniej to się chyba nazywa przedsiębiorstwo tramwajowo-trolejbusowe w Doniecku na Ukrainie:

"Donelektroawtotrans" :mruga:

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... ount=10863

Takie coś znalazłem na facebooku. O ile przód jako tako wygląda, tył jest tragiczny, widać inspirowali się Solarisem Trollino 18 Metro Style ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Tramwaj, który wygląda jak autobus, ciekawe ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W sumie ciekawy ten design - z tego co wyczytałem to jeden z przyszłych lwowskich tramwajów ;)

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

Całe to wygląda jak podróbka Tramino, aczkolwiek z nad wyraz dobrym skutkiem wg. mnie...;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Mnie ten tył nie podchodzi, zbyt autobusowy.

Zdzich54
Posty: 1
Rejestracja: 2013-09-06, 15:30
Lokalizacja: Warszawa

Opisy tramwajów produkowanych w Rosji/ZSRR

Post autor: Zdzich54 »

Po pierwsze to jako nowy użytkownik witam wszystkich i dziękuję za przyjęcie na forum.
A co do meritum:
Przeczytałem cały watek i wygląda na to, że umknął Waszej uwadze portal prezentujący prawie wszystkie tramwaje produkowane w Rosji/ZSRR:
http://vagons.tramvaj.ru/models.php
Portal zawiera zdjęcia, dane techniczne i szczegółowe opisy poszczególnych typów (w niektórych przypadkach jest tylko zdjecie - niestety). Od razu uprzedzam, że portal jest w całości po rosyjsku.

I jeszcze jedno - ktoś w tym wątku poruszał sprawę sterowania drzwu w rosyjskich tramwajach, że "tak jak w autobusie". Z lektury opisów na przywołanym przeze mnie powyżej portalu wynika, iż przez długi czas w Rosji energię elektryczna wykorzystywano jedynie do napędu wagonów. Pozostałe układy takie jak hamulce, sterowanie drzwiami itp były pneumatyczne. Zresztą nie tylko w Rosji. W końcu amerykańska specyfikacja PCC zakładała wprowadzenie wagonu "all electric".[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”