Strona 4 z 7

: 2005-10-19, 15:26
autor: Podi
Inspektor pisze:Człowieku, ty myślisz że ja wiem co tam pisze?
Nie,wiadomo,że teraz mało kto zna cyrlicę,ale nasuwając mysz na linki na górze,mozna sie dowiedzieć,gdzie są tabele,galeria itp.
No i daty są do odczytania,wbrew pozorom nie jest źle :)

: 2005-12-27, 19:28
autor: leepack
witam
nie wiem kto z Was bywa na wschodzie (byłe ZSRR)
ale jest tam bardzo ciekawie
ja bywam tam czesto
28.12 wylatuję na 2 dni do Moskwy jak kogoś cosik interesuje to chętnie pomogę podpowiem
w przyszłym tygodniu możliwe że będę w Woroneżu
tramwajami i trolejbusami jeździłem w wielu miastach i żeczywiście bywa ciekawie ale żeby od razu chodzić na piechotę i nie_wsiadać...
jak ktoś ma jakieś konkretne pytanka to czekam na forum lub pod adresem leepack@wp.pl
pozdrawiam
leepack

KTM-5

: 2006-05-16, 18:31
autor: Ikarus 2661
Przepraszam, że tworzę nowy temat, ale to dla mnie bardzo ważne. Kto posiada, lub wie gdzie są w internecie zdjęcia wagonów KTM-5. Powtarzam, jest to dla mnie bardzo ważne.

Z góry dziękuję...

: 2006-05-16, 18:43
autor: irisbus

: 2006-05-16, 18:51
autor: Ikarus 2661
Tak, dokładnie o to mi chodziło. Dzięki irisbus. Ale jesli jeszcze ktoś ma z netu takie fotki to tutaj :)

: 2006-05-16, 19:00
autor: irisbus
Nie ma problemu, całkiem ładne wagoniki, bardzo ciekawe drzwi. :wow:

almaty.tramway.ru/ Ktm_5_photo.html
http://almaty.tramway.ru/Ktm_5/1003.jpg - tu masz jeszcze jedną rozebraną sztukę

: 2006-05-16, 19:24
autor: u2w
No, jeśli ktoś chce porozmawiać na temat tego cudu wzornictwa przemysłowego :chytry: to proszę bardzo - temat przenoszę do odpowiedniego działu.

: 2006-05-16, 20:49
autor: Podi
Podstawa taboru radzieckiego, do dziś jeździ w każdym kraju na wschód od Polski, mi osobiście wagony się nie podobają, ale nieodzownie kojarzą się z ZSRR.

: 2006-05-16, 21:34
autor: pmaster
105Na lepsze… :]

: 2006-05-20, 22:54
autor: mpConroe
Nawet nie porównuj! :/

: 2006-06-06, 12:01
autor: J-31
Najważniejsze jest to, że w wielu miastach, te tramwaje (KTM), pomimo, że są w duużo bardziej makabrycznym stanie niż nasze najgorsze 105-tki - nadal kursują liniowo. :shocked:

: 2006-06-10, 21:10
autor: Milenium
Ehh, bo kto by się nimi przejmował? Do dziś Rosja to ponad 80% byłego ZSRR (wygląd) tylko Moskwa się wybiła i nowobogaci. A tramwaje z blokami zostały. I krajobraz 2 torów a w oddali blokowisko szare jak komuna.

: 2006-06-14, 18:13
autor: Robson
Bo kasa ładowana jest na Moskwę by była wizytówką Rosji a jakieś prowinconalne mieściny są zapomniane.

: 2006-09-09, 20:30
autor: danio
A w budżecie ponad 100 mld dolarów zysku! :shocked:

: 2006-09-09, 21:49
autor: Adrian_
J-31 pisze:Najważniejsze jest to, że w wielu miastach, te tramwaje (KTM), pomimo, że są w duużo bardziej makabrycznym stanie niż nasze najgorsze 105-tki - nadal kursują liniowo.
Te wagony kursują pewnie tylko dlatego, że większośc miast w Rosji nie stać na zakup nowoczesnych wagonów tramwajowych mimo, iż:
danio pisze:w budżecie ponad 100 mld dolarów zysku!
Które są przeznaczane tylko na tabor tramwajowy w Moskwie, pozostałe miasta otrzymują nowy tabor raz na ruski rok (w niektórych miastach raz na parę lat). Zresztą w wielu małych mieścinach w Rosji co jakiś czas sukcesywnie likwiduje sie kolejne linie tramwajowe, na niektórych wagonach tramwajowych można znaleźć więcej rdzy, jak lakieru, a tamtejsze torowiska wymagają gruntownych remontów. Moze za parę lat coś zmieni się w komunikacji tramwajowej w Rosji, na co prawdę powiedziawszy bym liczył :).

: 2006-09-09, 22:04
autor: pmaster
Tak, zmieni się — prawie cała komunikacja tramwajowa zostanie wyparta przez marszrutki.
Cała komunikacja naziemno-elektryczna (zwłaszcza trolejbusy) we WNP jest skazana na wymarcie — przestarzała, wyeksploatowana infrastruktura i tabor, brak inwestycji we w/w, ludzie wolą jeździć marszrutkami niż zdezelowanymi Ziutkami czy KTM-ami.
Czemu? Rachunek ekonomiczny — przy niemiłosiernie powykrzywianym torowisku i zniszczonym taborze czas przejazdu jest taki sam jak Transitem z godnym następcą Ayrtona Senny za kierownicą, że nie wspomnę o koszcie biletu.
A czemu nikt nie próbuje tego zmienić — bo wszystkim jest to na rękę. Miasto nie musi ładować pieniędzy w utrzymanie KM, busiarze zarabiają, mieszkańcy cieszą się, że jeżdżą szybciej i taniej. I tak to postępuje. :nuts:

[ Dodano: Sob 09 Wrz, 06 22:07 ]
Jak to jest z taborem (zwłaszcza tramwajowym) w Moskwie? Ciekawi mnie to.

: 2006-09-10, 11:38
autor: danio
Z taborem jest różnie. Owszem, niektóre wagony są nowe, ale mimo to w fatalnym stanie technicznym. Poza tym tam nadal ludzie myślą, że jest ZSRR :roll:

: 2006-09-11, 10:46
autor: J-31
plocmaster pisze:A czemu nikt nie próbuje tego zmienić — bo wszystkim jest to na rękę. Miasto nie musi ładować pieniędzy w utrzymanie KM, busiarze zarabiają, mieszkańcy cieszą się, że jeżdżą szybciej i taniej. I tak to postępuje. :nuts:
No i niestety Masz dużo racji, bo gdyby było inaczej, to władze tychże miast już dawno by wzięło się ostro za remont zarówno infrastruktury jak i taboru :mruga:

Wschód się cywilizuje

: 2006-10-01, 20:56
autor: danio
Oto jakie zdjęcie znalazłem w rosyjskiej galerii km

LVS-2005

Kiedy zobaczyłem to zdjęcie zdziwiłem się, bo myślałem, że w St. Petersburgu prócz nowych "potworków" [tak nazywam różne dziwne wschodnie konstrukcje] nie ma nic nowego. A tu proszę - nie dość, że to tramwaj wieloczłonowy, to i niskopodłogowy.

Proszę też spojrzeć jak zmienia się architektura St. Petersburga. Rosja (bynajmniej ta zachodnia) w końcu cywilizuje się. Miejmy nadzieję, że będzie tam coraz lepiej.

EDIT
Potworki:
1 ; 2 ;3

: 2006-10-01, 21:17
autor: u2w
danio pisze:Potworki:
1 ; 2 ;3
Ten na pierwszej fotce byłby nawet, nawet. Tylko ten pancerny pantograf... Ruskie musi być "gniotsa, nie łamiotsa" :retard: