SGP/Lohner E1/C3 -"Wiedeńczyk"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Maciek-krakow

SGP/Lohner E1/C3 -"Wiedeńczyk"

Post autor: Maciek-krakow »

Moze porozmawiamy o krakowskich wiedenczykach - E1. Moze ktos wie cos o nich wiecej.
Mi sie nie podoba ich przednia szyba - jak deska klozetowa - design lat 60tych...

Obrazek

aleksej

Post autor: aleksej »

E-1 sa super, bardzo mnie sie podobaja. Nie dosyc ze sa stasunkowo nowe (jak na uzywance z zachodu) to byly modernizowane w latach 90'tych. Mnie bardzo podoba sie przod, jest taki jak w GT-6 w Lodzi i Poznaniu (i szczecinie), natomiast Krakowskie GT-6 wygladaja troszke topornie.

W srodku po montarzu nowych siedzen wygladaja naprawde super, czego ja bym nie dal aby takie wagoniki kursowaly w Lodzi na 46 i 43(Bis), niestety musze sie nacieszyc dwoma GT-6. (Zreszta w Lodzi przydalyby sie jeszcze na '7' i '1' oczywiscie bez doczepek c3)

Pozdrawiam,
Aleksej

voy

Post autor: voy »

Nie jechałem nigdy wiedeńczykiem, ale bardzo chętnie przejechałbym się. Niewykluczone, że przyjadę nawet na więcej niż jeden dzień do Krakowa to będę miał okazję. Kiedy te pojazdy znalazły się w MPK Kraków? Ile kosztował jeden taki tramwaj? Ile obecnie jeździ E1 po Krakowie i na jakich liniach można spotkać je najczęściej?

aleksej

Post autor: aleksej »

E1 kosztowal 8 tys euro + transport + jakis remoncik i dostosowanie do polskich warunkow (czyli razem na pewno nie wiecej niz 70 tys zl) c3 nie wiem, ale pewnie ze 3 tys euro.

Kiedy dokladnie sie pojawily to nie wiem, ale jak bylem w serpniu ub. roku w Krakowie to byl jeden wiedenczyk solo (101 w barwach wiedenskich) oraz dwa skladziki.

Obecnie jest ich chyba 11 (badz 12) z czego 9 (10) z doczepkami c3. A na jakich liniach jezdza tego nie wiem, pamietam ze byly na 22 i na 7, ale na to odpowie ktos z Krakowa.

Pozdrawiam,
Aleksej

Robson

Re: Wiedeńczyki w Krakowie

Post autor: Robson »

Maciek-krakow pisze:Mi sie nie podoba ich przednia szyba - jak deska klozetowa - design lat 60tych...
Szyba jest typowa Duewag'owska tak samo drzwi i inne komponenty a reszta jak mi wiadomo to produkcji Austriackiej. Doczepy to dobra rzecz tylko przy napedzie na 2 wózki to o wiele ciezej podjechac pod wzniesienia przy duzej ilosci pasazerów w wagonach.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jeśli E1 jest tak samo cichy i przyjemny jak np. poznańskie GT6, to i mnie się podoba. A detale, typu szyba, no cóż. To zostawiam kwestii gustów....

Ogólnie bardzo ładny tramwaj.... :)

Robson

Post autor: Robson »

No bo E1 jest zrobiony na projekcie Duewag'owskiej GT6 wiec duzo rzeczy jest takich samych jak np. wózki, drzwi, szyba przednia itp.

Podi

Post autor: Podi »

W sumie to wszystkie GT6 jeżdzące w Polsce są jakos do siebie podobne pod wzgłedem wyglądu...

szubak

Post autor: szubak »

Jest 12 wagonow silnikowych, w tym 10 polaczonych w sklady z doczepami. Do tego w Krakowie znajduja sie juz kolejne, ktore oczekuja na przystosowanie do naszych warunkow. W sumie MPQ chce sprowadzic lacznie ok 30 skladow tych wagonow z Wiednia.

Obecnie we wszystkich nowo sprowadzanych skladach modernizuje sie wnetrze. Modernizacja polega na wymiamnie siedzen, jak rowniez na zmianie ich ukladu. Wszystkie krakowskie wiedence zostaly rowniez wyposazone w pomaranczowe wyswietlacze pokazujace numer linii.

krakowskie sklady wiedencow:
101 --- (pozostal w oryginalnym, bialo-czerwonym malowaniu)
102+562
103+563 --- zmodernizowane wnetrze
104+564
105+565 --- podobno aktualnie przechodzi remont wnetzra w TR
106+566
107+567
108+568
109+569
110+570 --- zmodernizowane wnetrze
111 --- zmodernizowane wnetrze
112+572 --- zmodernizowane wnetrze

Profesor

Post autor: Profesor »

Jeśli jest mowa o wiedeńczykach naszych to trzeba zacząć od określeń, jakie to nadano tym tramwajom: "kasztan" "coś tu śmierdzi padliną" "wiedeńco złomy". Ale tak na serio to każdy wie, iż Kraków chcąc unowocześniać swój tabor podpisał umowę z Wiedniem na dostawę 30 składów tramwajowych z możliwością zakupu dalszych 20. I tak jak już napisał kolega Szubak aktualnie mamy wiedeńczyki od numeru 101 do 112. Niedawno rozładowano w podgórzu wóz E1 4467 oraz 4712. Obecnie na terenie zajezdni stoją cztery wagony E1 i 3 doczepy c3. Doczepy są w zasadzie gotowe do wyjazdu. Dwa wagony silnikowe: 4709 i 4489 są przygotowywane. A więc już niedługo powinniśmy się spodziewać wiedeńczyka 113+573. A teraz krótko o wrażeniach z jazdy. Dzięki temu, iż zostały one profesjonalnie dostosowane do ruchu w Krakowie w TR na terenie zajezdni Podgórze sprawują się one stosunkowo dobrze a wskaźnik ich wykorzystania jest podobny do wagonów 105 a także nie są one nadmiernie awaryjne. Po modernizacji wnętrza (wagon 103+563,105+565(w trakcie),109+569(w trakcie) 110+570 oraz 111 i 112+572) są one przyjemne w podróżowaniu i myślę, iż podobają się krakowiana. Jak byście mieli jakieś pytania to proszę mówić:)

Robson

Post autor: Robson »

Ja slyszalem jak wiedence zostaly nazwane "wietnamczykami" ;)

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

Mi sie przednia szyba E1 kojarzy z deska sedesowa i nie wiem po co ona jest tak nachylona - motorniczy prawie trzyma na niej glowe... O wiele bardziej wole krakowskie GT6 jednak chyba najbardziej mam sentyment do 105atek...

Podi

Post autor: Podi »

Ten tramwaj nie wygląda aż tak źle...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja zauważyłem, że GT6, motorniczy ma bardzo mało miejsca. Można by rzecz, że siedzi nie malże z twarzą na przedniej szybie. Rozumiem, że w E1 też tak jest :o:

Robson

Post autor: Robson »

Masz tylko pulpit i od razu szyba czyli ok 50cm pomiedzy głowa a szyba. Mnie w przedniej szybie T4, GT6/8/12 i E1 denerwuje ze jest dzielona na pół i na lączeniu dawana jest metalowa listwa(rzadziej silikon albo inne spoiwo) która nie wyglda zbyt ładnie.

Podi

Post autor: Podi »

Masz tylko pulpit i od razu szyba czyli ok 50cm pomiedzy głowa a szyba. Mnie w przedniej szybie T4, GT6/8/12 i E1 denerwuje ze jest dzielona na pół i na lączeniu dawana jest metalowa listwa(rzadziej silikon albo inne spoiwo) która nie wyglda zbyt ładnie
Należy jednak pamiętać,że wtedy kiedy budowano te tramwaje była inna moda... :-P

Robson

Post autor: Robson »

taaa. Wszystkie wozy na zachodzie były robione z jednego projektu i dlatego wygląd podobny :) Duewag zaopatrywał RFN to w kazdym miescie wagony były bardzo podobne. Widoczne były nieznaczne róznice.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Współczuję motorniczym - muszą wytrzymać 8 godzin w ciasnym pudełku i jeszcze uważać na otoczenie... brrr..... :o:

Robson

Post autor: Robson »

Zależy bo normalnie motorniczego oddzielała od przestrzeni pasażerskiej tylko firanka i obudowa siedzienia wysoka na 50cm. To wlasnie polskie przeróbki doprowadziły do zabudowy motorniczego.

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Robson pisze:Zależy bo normalnie motorniczego oddzielała od przestrzeni pasażerskiej tylko firanka i obudowa siedzienia wysoka na 50cm. To wlasnie polskie przeróbki doprowadziły do zabudowy motorniczego.
To prawda. Pamiętam oryginalne "wiedeńczyki", którymi jeździłem kiedyś po Wiedniu :) .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”