MAN GT6

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Maciek-krakow

MAN GT6

Post autor: Maciek-krakow » 2005-05-25, 00:51

A co wiecie na temat GT6.
Ponizej są linki do opisu kabiny jednego z krakowskich GT6...

http://www.transportszynowy.200.pl/gt6pulpit1.html
http://www.transportszynowy.200.pl/gt6pulpit2.html

Podyskutujmy moze o tego typu wagonach....

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28952
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: GT6 + B4

Post autor: J-31 » 2005-05-25, 08:45

Maciek-krakow pisze:A co wiecie na temat GT6.
Ponizej są linki do opisu kabiny jednego z krakowskich GT6...

http://www.transportszynowy.200.pl/gt6pulpit1.html
http://www.transportszynowy.200.pl/gt6pulpit2.html

Podyskutujmy moze o tego typu wagonach....
Super. Bardzo fajne.

W Pulpicie1 jest mały błąd - 5 nie jest opisana, a 7-mki nie widać - domyślam się, że 5 - to jest ta lampka sygnalizacyjna otwartych drzwi. ;)

A propo w Pulpicie2 - "32-Nadajnik podczerwienie NP 03", czy chodzi tutaj o zmianę ustawienia kierunku zwrotnic ? :)

A co do GT6. Jechałem tym pojazdem w Poznaniu w marcu br. Super pojazd. Mała kabina motorniczego (współczuję motorniczym), co zresztą widać na zdjęciach Maćka. GT6 to w miarę cichy pojazd .

Ja mam skolei pytanie do Maćka. W drugim członie, nad ostatnim wózkiem - we wnętrzu części pasażerskiej - po prawej stronie znalazłem pewne urządzenie. Wygląda jak złożona korba. Co to jest ? :)
Obrazek

Poznaniak

Re: GT6 + B4

Post autor: Poznaniak » 2005-05-25, 09:01

J-31 pisze: Ja mam skolei pytanie do Maćka. W drugim członie, nad ostatnim wózkiem - we wnętrzu części pasażerskiej - po prawej stronie znalazłem pewne urządzenie. Wygląda jak złożona korba. Co to jest ? :)
Mozliwe, ze u nich tego nie ma, tylko w poznańskich helmutach ex. Duseldorf :). Ale niech sie Maciek wypowie :)

voy

Post autor: voy » 2005-05-25, 13:36

GT6 - niezłe tramwaje. Co prawda mają bardzo wysoką podłogę i bardzo niewygodne siedzenia, ale to niezłe tramwaje. Nie rzucają po torowiskach, tylko przyjemnie bujają, są naprawdę ciche (w porównaniu do złomów 105Na) i ogólnie przyjemne. Szkoda, że nie wszystkie miasta kupują te tramwaje jednocześnie zwiększając przyjemność podróżowania i oszczędzając na kupnie i eksploatacji niemałe pieniądze.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak » 2005-05-25, 15:06

W GT6 Ex Norymberga nie ma żadnej wajchy/korby z tyłu, ale chyba takie "coś" jest w E1
T'estimo Barça!

szubak

Re: GT6 + B4

Post autor: szubak » 2005-05-25, 20:37

J-31 pisze: A co do GT6. Jechałem tym pojazdem w Poznaniu w marcu br. Super pojazd. Mała kabina motorniczego (współczuję motorniczym), co zresztą widać na zdjęciach Maćka. GT6 to w miarę cichy pojazd .
W wiedenczykach motorowi maja jeszcze gorzej. Nie odsc ze pulpit jest ustawiony prawie calkowicie pionowo to dochodzi do tego pseudopanoramicznaszyba i nieustanne tykanie z tachografu :-P

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow » 2005-05-26, 02:03

W GT6 (norymberskich) nie ma korby - w tylnej szafie aparatowej jest os na ktora zaklada sie korbe - jest to hamulec reczny. W wiedenczykach jest natomiast tak zwany hydrant czyli hamulec reczny - taki slupek z korba...

Kabina GT6 jest rzeczywiscie bardzo nieergonomiczna jednak i tak o niebo lepsza od kabiny E1 gdzie motorniczy trzyma nos prawie na szybie. A tachograf stuka - dokladnie jak w lokomotywie.
W GT6 bardzo zly jest nastawnik jazdy - w sumie to taki wysoki i nieprzyjemny do trzymania

Nastawnik jazdy:

Obrazek


A co do przyciskow to nie za bardzo wiem o co chodzi bo zarowno przyciski 5 jak i 7 sa opisane.


Nadajnik podczerwieni NP 03 sluzy do zmiany polozenia zwrotnic i wzbudzania sygnalizacji swietlnej...

Tak wyglada:

Obrazek

Opis systemu podczerwieni (Kraków) i systemu sanek (Katowice, Gorzów, itp.) jest na mojej stronie

Robson

Post autor: Robson » 2005-05-26, 18:42

Składy GT6+B4 są dobre ale ni e jak sa jakies wzniesienia i moc silników jest nie wystarczająca a tak doczepa w czasie szczytu dobrze sie sprawdza i maja z tyłu pulpit manewrowy który ułatwia manewrowanie.

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow » 2005-05-26, 20:09

No - 2 x 120kW to troche malo jak na wagon silnikowy przegubowy z doczepa....

Damhan

Post autor: Damhan » 2005-05-28, 12:15

Ten nastawnik jazdy to wygląda jak wbity nóż w tapicerkę. ;) Chyba rzeczywiście musi być niewygodny do trzymania.

Robson

Post autor: Robson » 2005-05-28, 12:57

Wegług mnie lepsza jest juz korba jakos poręczniejsza ale to zależy od przyzwyczajenia

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow » 2005-05-29, 13:37

Według mnie bardzo fajna jest gałka - w sumie to tylko tego typu uchwyt trzymany reka od gory umozliwia zastosowanie czuwaka. W GT6 czuwaka nie ma...

Inne nastawniki jazdy:


Obrazek
NGT6 - nastawnik z czuwakiem


Obrazek
116Nd - Citadis 100 - nastawnik z czuwakiem + pedał nozny czuwaka pod pulpitem

Robson

Post autor: Robson » 2005-05-29, 15:03

Zależy w których GT6 bo gorzowskie maja w tzw. grzybku czyli ruchomym zakonczeniu korby za ktore trzyma motorkowy. Jeśli póści to brzeczyk sie uruchamia a póżniej jak nie złapie z powrotem to szynowe sie załączaja. Tylko to odogodnienie wprowadzono dopiero ok 97-99 bo wagony które pzybyły do gorzowa w 1995 jako czuwak maja pedał w podłodze na ktorym trzeba trzymac noge(cegłe, kamień itp.). Ten suwak w 116Nd chyba nie jest za wygodny juz osobiście wolal bym nastawnik z NGT6. Podobny nastawnik maja wagony GT8S(U) z Duesseldorfu:

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow » 2005-05-29, 15:30

Podobne nastawniki jak ten na powyzszym zdjeciu maja krakowskie wagony E1 - tez maja wbudowany czuwak
Ten na zdjeciu to starsza wersja tego co ma obecnie NGT6 - tej samej firmy KIEPE z Dusseldorfu...

Robson

Post autor: Robson » 2005-05-29, 17:53

Kiepe produkuje do wielu wagonów swoje nastawniki sa one w miare znormalizowane i niewiele sie zmieniaja

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow » 2005-05-29, 20:37

Tak - roznia sie one rzeczywiscie tylko kilkoma zmianami...

Robson

Post autor: Robson » 2005-05-30, 00:06

Najlepsze są skłądy GT8+B4 fajnie sie jedzie jakos tak długaśnie ale przy małym nachyleniu terenu wagony nie mogą za bardzo ruszyc ;)

[ Dodano: 2005-05-30, 00:27 ]
Dorzucam jeszcze filmik z łączenia sprzęgów wagonów GT8 i B4 i spójrzcie jak to sie robi w duesseldorfie http://dhost.info/tramwaj/dzwieki/RMOV0008.AVI

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow » 2005-05-30, 07:18

Cos ten link nie dziala...

Poniezej zamieszam zdjecie sprzegu SCHARFENBERGa w krakowskich wagonach GT6+B4

Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28952
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-05-30, 11:23

Maciek-krakow pisze:W GT6 (norymberskich) nie ma korby - w tylnej szafie aparatowej jest os na ktora zaklada sie korbe - jest to hamulec reczny. W wiedenczykach jest natomiast tak zwany hydrant czyli hamulec reczny - taki slupek z korba...
Wielkie dzięki. A w jaki sposób to działa ? Ponieważ jak zauważyłem w poznańskim GT6 ten słupek wygląda jak by był złożony.

A i w jaki sposób motorniczy może z tego skorzystać - czy użycie tego urządzenia nie wymaga np. konduktora ? ;)
Obrazek

Robson

Post autor: Robson » 2005-05-30, 14:31

Być moze było to uzywane w niemczech jako np dodatkowy pulpit dla konduktora ja widziałem to tylko raz i nawet sie nie przyjrzałem.
Dla tych komu nie działą film to dałem na inny serwer: www.darmoland.pl/tramwaj/RMOV0008.AVI film ten zajmuje 6MB

ODPOWIEDZ