MAN GT6

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

Tak - roznia sie one rzeczywiscie tylko kilkoma zmianami...

Robson

Post autor: Robson »

Najlepsze są skłądy GT8+B4 fajnie sie jedzie jakos tak długaśnie ale przy małym nachyleniu terenu wagony nie mogą za bardzo ruszyc ;)

[ Dodano: 2005-05-30, 00:27 ]
Dorzucam jeszcze filmik z łączenia sprzęgów wagonów GT8 i B4 i spójrzcie jak to sie robi w duesseldorfie http://dhost.info/tramwaj/dzwieki/RMOV0008.AVI

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

Cos ten link nie dziala...

Poniezej zamieszam zdjecie sprzegu SCHARFENBERGa w krakowskich wagonach GT6+B4

Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Maciek-krakow pisze:W GT6 (norymberskich) nie ma korby - w tylnej szafie aparatowej jest os na ktora zaklada sie korbe - jest to hamulec reczny. W wiedenczykach jest natomiast tak zwany hydrant czyli hamulec reczny - taki slupek z korba...
Wielkie dzięki. A w jaki sposób to działa ? Ponieważ jak zauważyłem w poznańskim GT6 ten słupek wygląda jak by był złożony.

A i w jaki sposób motorniczy może z tego skorzystać - czy użycie tego urządzenia nie wymaga np. konduktora ? ;)

Robson

Post autor: Robson »

Być moze było to uzywane w niemczech jako np dodatkowy pulpit dla konduktora ja widziałem to tylko raz i nawet sie nie przyjrzałem.
Dla tych komu nie działą film to dałem na inny serwer: www.darmoland.pl/tramwaj/RMOV0008.AVI film ten zajmuje 6MB

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

Bardzo fajny film!

Jak dziala hamulec? Krecisz korba w jedna strone to sie zaciska, a wdruga to sie luzuje...
Tak jak hamulec reczny w pociagach - np. to kolo umieszczone w wagonach przy wyjsciach albo w lokomotywach... (Nie mylic z hamulcem bezpieczenstwa)


http://transportszynowy.200.pl/ekran3.html

Na zdjeciu hamulec reczny w lokomotywe EU07 - strzalka wyznacza kierunek obracania powodujacy zahamowanie...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wielkie dzięki. Ale chyba obsługa tego hamulca wymaga dodatkowego pracownika ? :)

Awatar użytkownika
NEO
Posty: 502
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: NEO »

Albo troche siły potrzeba a co by było jak by nie było tej strzałki i ktoś by kręcił w drugą strone??

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

To by odhamowywal - w jedna strone sie zahamowuje, a w druga odhamowuje...

voy

Post autor: voy »

Ja mam pytanie odnośnie potrójnych drzwi z tyłu - jak one się otwierają (w sensie który płat w którą stronę się otwiera)??

szubak

Post autor: szubak »

W tyl<font color=blue><b>nich</b></font> drzwiach otwieraja sie tylko dwaplaty, trzeci jest zablokowany. Wyglada to wiec identycznie jak przy drzwiach drugich lub trzecich.

[ Dodano: 2005-06-08, 16:09 ]
Najprawdopodobniej do kasacji wyslane zostaly wagony B4 nr 516 i 540. GT6 jezdzace z nimi dotychczas jezdza teraz po miescie solo.

Robson

Post autor: Robson »

Poznań mogłby kupic doczepy do swoich GT6 i taki skłąd w dzień roboczy poszczac a na weekendy zotawiac je w zajezdni

Podi

Post autor: Podi »

Oj były,były doczepy,dostalismy je wraz z GT8 z Duserdorfu,z rok posatały na Madalińskiego i je skasowano,a czemu,to <b>niewiem</b>.Może problemy z przystosowaniem do ruchu?Tak czy siak dzisiaj już i tak kończy się era GT6 w Poznaniu.

Robson

Post autor: Robson »

Nie no nie mozliwe jest nie przystosowanie do ruchu tylko ze w doczepach masz tylko jedna pare kierunkowskazów z tylu lampka stopu swiatel pozycyjnych i cofania moze w tym problem ale w co wątpie. Być moze motorniczy nie wiedział by co sie dzieje w drugim wagonie ale w Duesseldorfie jakos sobie radza z nimi nawet w skladach GT8+B4 Moze sa za krótki przystanki jak na GT8+B4 bo to jednak długi skład (40m bez sprzęgów)

Podi

Post autor: Podi »

Pojemność GT8 w całkowitości wystarcza jak na warunki poznańskie,natomiast GT6,jak mówiłem jest mało i niedługo znikną z krajobrazu...

Robson

Post autor: Robson »

No jeżeli starcza to dobrze bo jednak nie raz moze byc za mało samo GT8

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Robson pisze:No jeżeli starcza to dobrze bo jednak nie raz moze byc za mało samo GT8
Dlaczego GT8 to naprawdę długi wagon - trój członowy. Wg. mnie wcale nie jest taki mały... ;)

[ Dodano: 2005-06-13, 10:31 ]
Poznań Podi pisze:Pojemność GT8 w całkowitości wystarcza jak na warunki poznańskie,natomiast GT6,jak mówiłem jest mało i niedługo znikną z krajobrazu...
Rzeczywiście potwierdzam słowa kol. Poznań Podi. ;)

W marcu w dzień powszedni wypuściłem się do Poznania - cel tramwaje. I rzeczywiście GT8 znakomicie sobie radziły i były naprawdę wystarczające. A trzeba wiedzieć, że poznańskie tramwaje jeżdżą rzeczywiście zatłoczone ponieważ stanowią podstawę komunikacji ogólnomiejskiej - natomiast autobusy je jedynie wspomagają.... :)

szubak

Post autor: szubak »

Byc moze doczepy byly starsze od GT6/GT8 wiec wczesniej poszly na zyletki. Tak jest w Kraku, B4 byly robione w tych samych latach co T4, GT6 juz kilka lat pozniej. Byc moze w Poznaniu bylo podobnie

Podi

Post autor: Podi »

W sumie tak mogło być,ale skoro uzywali tych doczep w Dueserdorfie...

Damhan

Post autor: Damhan »

W tych krakowskich GT6 są twarde oryginalne siedzenia, czy jakieś nowe zamontowane przez MPK.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”