Duewag GT6 -"Helmut"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Policzan

Duewag GT6 -"Helmut"

Post autor: Policzan » 2004-10-31, 23:24

Tutaj piszcie o zagranicznym tramwaju z niemiec GT6 sprowadzonych z złomu za pisze grosze.

Wiśnia

Post autor: Wiśnia » 2004-11-01, 10:55

Nie jechałem, ale 102Na lepszy :)

Inspektor

Post autor: Inspektor » 2004-11-01, 11:17

Też nie jechałem,ale wydaje mi się że GT6 jest bardziej pojemny,moze to złudzenie...

Policzan

Post autor: Policzan » 2004-11-01, 12:23

GT6 jest to tramwaj tak jak 102N I 102NA PRZEGUBOWY!Milyłem je z 102N ale się poduczyłem i je bardzo znam.Są fajne ponieważ jest w nich ciepło a także motorniczy może otworzyć tylko pierwsze drzwi a pozostałe otwieają pasażerowie(motorniczy klika na przycisk ,,Zezwolenie na otworzenie drzwi przez pasażera,,i pasażer klika na przycisk poczym otwierają się).Mają plastikowe lub obite skórą siedzenia.Gdy jest na przystanku nie wydaje odgłosów.Jest do syć cichy.Szczecin ma ich około 20.Mają jedną wadę.Ich wózki ,,rozpychają,, tory i np: 105 może się WYKOLEJIć!Są na korbę.Niektóre mają hamulce pedałowe + korba (to są te które kiepsko hamują korbą).Są dosyć pojemne.
OTO INFORMACJE:
Wagony GT6 zakupione zostały w 1996 r. z Duesseldorfu. Podyktowane to było koniecznością natychmiastowego wycofania wagonów typu N i pochodnych. Zakupiono 32 wagony, z których 13 (#501-513) przydzielono Zajezdni Niemierzyn, zaś 19 (#901-919) - Zajezdni Golęcin. W 2004 r. po wyłączeniu z eksploatacji Niemierzyna wszystkie pozostałe przy życiu wylądowały na Golęcinie.
Wagony wyprodukowane zostały w latach 50., lecz pomimo swojego wieku były w bardzo dobrym stanie technicznym, a zastosowane rozwiązania techniczne często przewyższały rozwiązania stosowane w polskich wagonach. Mają m.in. przetwornice statyczne, natomiast zupełną nowością (przynajmniej w Szczecinie) są drzwi otwierane przez pasażera przyciskiem oraz zabezpieczenie przed przytrzaśnięciem (rewersowanie). Jednak podczas w eksploatacji ujawniły się problemy z brakiem części zamiennych oraz zbyt szerokimi obręczami, które bardzo niszczą torowisko. Stan liczebny wagonów GT6 stopniowo się zmniejsza, gdyż poważnie uszkodzone wagony nie są naprawiane, lecz rozbierane na części.

voy

Post autor: voy » 2004-11-01, 18:16

Hm chyba jechałem tym kiedyś w Krakowie... takie drewniane ławki miał??

Policzan

Post autor: Policzan » 2004-11-01, 20:08

Mają plastikowe lub obite skórą siedzenia.
¬le skojarzyłeś . .Jest to w teksicie.

Gramatyka języka polskiego się kłania,tekście się pisze ;)

Inspektor

Post autor: Inspektor » 2004-11-01, 20:41

A propo wie ktoś może jaka jest różnica w pojemności pomiędzy 102Na a GT6?Chodzi mi o liczbę osób,siedzień.

voy

Post autor: voy » 2004-11-01, 21:16

Policzan pisze:Mają plastikowe lub obite skórą siedzenia. ¬le skojarzyłeś . .Jest to w teksicie.
No ale w Szczecinie mogą mieć takie siedzenia a w Krakowie inne...

51

Post autor: 51 » 2004-11-01, 21:19

voy pisze:
Policzan pisze:Mają plastikowe lub obite skórą siedzenia. ¬le skojarzyłeś . .Jest to w teksicie.
No ale w Szczecinie mogą mieć takie siedzenia a w Krakowie inne...
Tak właśnie, w Krakowie mają drewniane siedzenia (przynajmniej te norymberskie)

Inspektor

Post autor: Inspektor » 2004-11-01, 22:28

No i bardzo dobrze że są drewniane a nie jakieś plastikowe.W końcu tradycja...

voy

Post autor: voy » 2004-11-01, 22:39

51 pisze:Tak właśnie, w Krakowie mają drewniane siedzenia (przynajmniej te norymberskie)
Aaaa to juz wiem :D
Raz tym jechałem i wydaje mi się że to był niezły tramwaj.

51

Post autor: 51 » 2004-11-01, 22:54

voy pisze:
51 pisze:Tak właśnie, w Krakowie mają drewniane siedzenia (przynajmniej te norymberskie)
Aaaa to juz wiem :D
Raz tym jechałem i wydaje mi się że to był niezły tramwaj.
Taki sobie, nic szczególnego, jego sprowadzenie pozwoliło wycofać 102Na, ale to nieiwelka różnica (choć w Krakowie nie mieszkam, a tylko co jakiś czas tam podróżuję i może mieszkańcy mają inne zdanie)

Profesor

Post autor: Profesor » 2004-11-02, 21:16

Sprowadzenie norymberg po 1 pozwoliło na kasacje 6xx 105Na z Podgórza , i tez na wycofanie 102 w mniejszej czesci . A tram , jak tram, duzo bardziej zaawansowany technicnie niz 105 chodz sporo starszy , cichy , własnie będą robic im NB . No i nie zapomnijcie o wiedencach , i prawdopodobnie o gt8 które przyjda do krakowa .

Policzan

Post autor: Policzan » 2004-11-03, 09:34

Mi się bardzo podobają te Helmuciki

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28824
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2004-11-05, 10:36

Ex wiedeńskie E1 (to jest pochodna wersja GT6), prezentują się całkiem ładnie. Wiem, że bardzo spodobały się mieszkańcom, ciekawe jak długo będą ekspolatowane.

A tak a propo Profesorze, to podobno MPK Kraków wymienił już sporo tramwajów ex niemieckich. A po za tym, krakowskie MPK jest pierwszym przewoźnikiem, które już na początku lat 90-tych sprowadziło używane wagony z Niemiec, bodajże T4 i B4... Jeśli się mylę, to proszę mnie poprawić :)
Obrazek

Profesor

Post autor: Profesor » 2004-11-05, 13:11

Tak , na początku było T4+b4 , jest to teraz zabytek - słuzy do imprez komunikacyjnych . A potem sprowadzano tylko juz gt6 + doczepy . Teraz norymberskie składy będą mieć robione NB , a więc jeszce troche pojeżdzą . Ostatnio przyszedł skład bodajze numer 326 , i jakis jeszce jeden , na części . A co do wiedeńców , nie przepadam za nimi . Każdy motorniczy wiedeńca po pray , mówi tylko tik tik tik tik - to od prędkościomierza który taki odgłos wydaje . Jest duzo nowocześniejszy niz 105 . A każdy lubi co innego .

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28824
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2004-11-05, 14:05

A jakie są Twoje wrażenia, jako potencjalnego pasażera, z jazdy E1
Obrazek

Profesor

Post autor: Profesor » 2004-11-05, 17:49

Ja , jakoś w ogóle nie przepadam za wynalazkami z zagranicy . Ale w zaistniałej sytuacji , musze tym jeżdzić , jest to lepsze niż ciągle szumiaca , wercząca 105 . Jest cichutko w środku , technika nieporównywalna , chodz co do amortyzacji mam pewne zastrzeżenia , jest troche lepsza od 105 , ale w porównaniu z ngt6 przepaść . Ogólnie wrażenia nie najgorsze , można powiedzieć dobre .

Policzan

Post autor: Policzan » 2004-11-05, 19:59

Chyba raczej B4.W Szczecinie już nie są ekspolatowane. Szkoda.Bo są fajne.
Pamiętam jak kiedyś na dzień Świętych puszczono GT6 + B4.
A propo, mieliśmy ich chyba 3,4 albo 5 wagonów.
Należą terza do STMKM(Szczecińskie Towarzystwo Miłośników Komunikacji Miejskiej.)
Należe do tego.

Hannibal

Post autor: Hannibal » 2004-11-07, 14:00

Widac po nim , ze to juz przestarzaly model , w Krakowie widzialem go i ma drewniane fotele.
Niestety nie jechalem ale mysle ze jeszcze będa jezdzic to sie przejade :) Daje zdjecie Krakowskiego , niebieskiego GT6.

Link-->> http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... 184/03.jpg
Ostatnio zmieniony 2004-11-07, 14:30 przez Hannibal, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ