Duewag GT6 -"Helmut"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
voy

Post autor: voy » 2005-05-04, 21:16

A GT6 oddają niby prąd do sieci??

szubak

Post autor: szubak » 2005-05-07, 23:13

Raczej nie,chociaz w Kraku wiekszego znaczenia to nie ma, gdyz nasza siec nie jest do tego przystosowana.

voy

Post autor: voy » 2005-05-08, 00:18

A na trasie 6 i 24?

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2005-05-08, 11:48

szubak pisze:Raczej nie,chociaz w Kraku wiekszego znaczenia to nie ma, gdyz nasza siec nie jest do tego przystosowana.
Oddawanie prądu do sieci (odzyskiwanie energii) nie jest zależne od samej sieci.

voy

Post autor: voy » 2005-05-08, 13:59

Tylko od czego?

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2005-05-08, 17:55

Może najpierw wyjaśnię krótko zasadę działania (dla niezorientowanych :-P )
W czasie jazdy silnik napędza pojazd. W czasie hamowania elektrodynamicznego silnik jest napędzany przez pojazd. Silnik pracuje w tym momencie jak prądnica i musi przy tym być obciążony.
W starszych konstrukcjach (oporowo-stycznikowych) były to rezystory. Obecnie stosuje się rozruch i hamowanie impulsowe więc wykorzystanie oporników jest mniejsze. Za obciążenie "robi" w tym przypadku inny pojazd na danym odcinku sieci pobierający z niej energię. Rezystory w tym wypadku są wykorzystywane jedynie, gdy brak jest obciążenia na sieci.
I to jest właśnie to oddawanie prądu do sieci czyli hamowanie odzyskowe (rekuperacja energii).

[ Dodano: 2005-05-08, 18:12 ]
Przepraszam nie dopatrzyłem wcześniej
Maciek-krakow pisze:Problem jest podobno przy zbyt wysokim napieciu w sieci. Jezeli sie zbliza do 750V to aparatura z komputerem pokladowym wariuje i i zadazylo sie ze wagon trzebabylo zwozic na rolkach bo mu opadly awaryjnie hamulce szynowe.
Fakt, to może być rzeczywiście problem. Po prostu aparatura sygnalizuje w takim wypadku brak obciążenia na sieci.

Robson

Post autor: Robson » 2005-05-09, 01:35

Niemieckie tramwaje sa oszczedniejsze gdyz silniki pobieraja tylko w przypadku GT6 od 190kW do 240kW a w przypadku GT8 od 200kW do 300kW a 2x105Na pobiera aż 340kW. Niby oszczednosc mala ale w wiekszej ilosci wagonów rożnica jest bardziej widoczna.

11David

Post autor: 11David » 2005-11-04, 16:01

GT6 są świetne tylko szkoda, że jak "szły do Polski" z Duesseldorfu to Szczecin zgarnął 33 wozy, a Poznań 5 z czego jeden (nr 600) miał wypadek jesienią 1998 (jako "11" w trakcie objazdów uderzył w wagon linii "10" tez na objeździe na trasie PST na Lechickiej chyba , bo jacyś chuligani próbowali w trakcie jazdy otworzyć drzwi) i teraz kursują tylko 601, 602, 610 i 615. Do spotkania na liniach 9,11,18. Reszta GT6 w Poznaniu pochodzi z Frankfurtu am Main i ciągle się wykruszają przechodząc na techniczne. Na wyżej wymienionych liniach jeżdżą jeszcze liniowo 605, 606,607,611-614. Reszta: 2603,2616,2617 to techniczne, a 609 skasowano po wypadku.

Podi

Post autor: Podi » 2005-11-04, 16:15

11David pisze:GT6 są świetne tylko szkoda, że jak "szły do Polski" z Duesseldorfu to Szczecin zgarnął 33 wozy, a Poznań 5 z czego jeden (nr 600) miał wypadek jesienią 1998 (jako "11" w trakcie objazdów uderzył w wagon linii "10" tez na objeździe na trasie PST na Lechickiej chyba , bo jacyś chuligani próbowali w trakcie jazdy otworzyć drzwi) i teraz kursują tylko 601, 602, 610 i 615. Do spotkania na liniach 9,11,18. Reszta GT6 w Poznaniu pochodzi z Frankfurtu am Main i ciągle się wykruszają przechodząc na techniczne. Na wyżej wymienionych liniach jeżdżą jeszcze liniowo 605, 606,607,611-614. Reszta: 2603,2616,2617 to techniczne, a 609 skasowano po wypadku.
A jeszcze jest frankfurt nad Menem,a zresztą w Szczecinie jest gt6 juz mało,chyba 11...

11David

Post autor: 11David » 2005-11-04, 16:36

a czemu miałoby go nie być?? Jak 11 to szybko je wykończyli...

Podi

Post autor: Podi » 2005-11-04, 16:43

11David pisze:a czemu miałoby go nie być?? Jak 11 to szybko je wykończyli...
Wydawało mi się,że jest ci smutno,że tych z dusseldorfu tak mało :)

11David

Post autor: 11David » 2005-11-04, 16:57

no jest <mi smutno>, ale GT6 z Frankfurtu to też jednak Gt6... A każdy jest zajefajny.

Filip7370

Post autor: Filip7370 » 2008-12-01, 16:33

Może ruszymy temat skoro MKT sprowadziło ostatnio 2 sztuki tychże sympatycznych tramwaji. Czy ktoś z Łodzi może zrobić na użytek forum fotki szczegółowe takie jak siedzenia, kabina, wózki itp.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2008-12-01, 23:26

Filip7370 pisze: skoro MKT sprowadziło ostatnio 2 sztuki tychże sympatycznych tramwajÓW
Łódź sprowadziła sobie GT6 :?: :o: Chyba jedyne w Łodzi GT6 to te z Bielefeld, ale one został sprowadzone dawno temu... A pojazdy, któe eksploatuje spółka MKT, to nie GT6 a GT8 ;) I jest ich chyba więcej niż dwa.

ppln

Post autor: ppln » 2008-12-02, 00:32


Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2008-12-02, 09:24

Ale strucle - szkoda gadać.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28813
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-12-02, 10:12

Miałem okazję wiele razy skorzystać z poznańskiego Duewaga GT6.

I muszę przyznać, że choć czuć już, że nie są to nowe tramwaje - są wiekowe. To pomimo tego mam naprawdę bardzo pozytywne wrażenia. Tramwaje są wygodne i ciche. I nawet moja ostatnia wizyta w Poznaniu nie zmieniła mojego zdania o tych tramwajach :)
Obrazek

dariuszz94

Post autor: dariuszz94 » 2008-12-30, 22:57

pewien nie jestem w 100%, ale jak słyszałem to poznańskie "helmuty" są jednymi z najlepszych tramwajów pod względem awaryjności, których to awarii faktycznie jest mało

PiotrSzczecin

Post autor: PiotrSzczecin » 2009-02-24, 15:47

W Dusseldorfie GT6 jak i GT8 są jeszcze używane więc są to naprawdę dobre wozy szkoda tylko ze w Szczecinie już mają zamiar wycofywać.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2009-02-24, 22:00

PiotrSzczecin pisze:W Dusseldorfie GT6 jak i GT8 są jeszcze używane więc są to naprawdę dobre wozy
Skoro są do nas sprowadzane w zastępstwo za młodsze rocznikowo np. 803N, to na pewno ;)
PiotrSzczecin pisze:szkoda tylko ze w Szczecinie już mają zamiar wycofywać
Ale chyba zostawią jakiegoś z przeznaczeniem na historyczny... Doczepkę zdaje się także, jeśli już tego nie uczyniono :)

ODPOWIEDZ