Duewag GT6 -"Helmut"
Duewag GT6 -"Helmut"
Tutaj piszcie o zagranicznym tramwaju z niemiec GT6 sprowadzonych z złomu za pisze grosze.
GT6 jest to tramwaj tak jak 102N I 102NA PRZEGUBOWY!Milyłem je z 102N ale się poduczyłem i je bardzo znam.Są fajne ponieważ jest w nich ciepło a także motorniczy może otworzyć tylko pierwsze drzwi a pozostałe otwieają pasażerowie(motorniczy klika na przycisk ,,Zezwolenie na otworzenie drzwi przez pasażera,,i pasażer klika na przycisk poczym otwierają się).Mają plastikowe lub obite skórą siedzenia.Gdy jest na przystanku nie wydaje odgłosów.Jest do syć cichy.Szczecin ma ich około 20.Mają jedną wadę.Ich wózki ,,rozpychają,, tory i np: 105 może się WYKOLEJIć!Są na korbę.Niektóre mają hamulce pedałowe + korba (to są te które kiepsko hamują korbą).Są dosyć pojemne.
OTO INFORMACJE:
Wagony GT6 zakupione zostały w 1996 r. z Duesseldorfu. Podyktowane to było koniecznością natychmiastowego wycofania wagonów typu N i pochodnych. Zakupiono 32 wagony, z których 13 (#501-513) przydzielono Zajezdni Niemierzyn, zaś 19 (#901-919) - Zajezdni Golęcin. W 2004 r. po wyłączeniu z eksploatacji Niemierzyna wszystkie pozostałe przy życiu wylądowały na Golęcinie.
Wagony wyprodukowane zostały w latach 50., lecz pomimo swojego wieku były w bardzo dobrym stanie technicznym, a zastosowane rozwiązania techniczne często przewyższały rozwiązania stosowane w polskich wagonach. Mają m.in. przetwornice statyczne, natomiast zupełną nowością (przynajmniej w Szczecinie) są drzwi otwierane przez pasażera przyciskiem oraz zabezpieczenie przed przytrzaśnięciem (rewersowanie). Jednak podczas w eksploatacji ujawniły się problemy z brakiem części zamiennych oraz zbyt szerokimi obręczami, które bardzo niszczą torowisko. Stan liczebny wagonów GT6 stopniowo się zmniejsza, gdyż poważnie uszkodzone wagony nie są naprawiane, lecz rozbierane na części.
OTO INFORMACJE:
Wagony GT6 zakupione zostały w 1996 r. z Duesseldorfu. Podyktowane to było koniecznością natychmiastowego wycofania wagonów typu N i pochodnych. Zakupiono 32 wagony, z których 13 (#501-513) przydzielono Zajezdni Niemierzyn, zaś 19 (#901-919) - Zajezdni Golęcin. W 2004 r. po wyłączeniu z eksploatacji Niemierzyna wszystkie pozostałe przy życiu wylądowały na Golęcinie.
Wagony wyprodukowane zostały w latach 50., lecz pomimo swojego wieku były w bardzo dobrym stanie technicznym, a zastosowane rozwiązania techniczne często przewyższały rozwiązania stosowane w polskich wagonach. Mają m.in. przetwornice statyczne, natomiast zupełną nowością (przynajmniej w Szczecinie) są drzwi otwierane przez pasażera przyciskiem oraz zabezpieczenie przed przytrzaśnięciem (rewersowanie). Jednak podczas w eksploatacji ujawniły się problemy z brakiem części zamiennych oraz zbyt szerokimi obręczami, które bardzo niszczą torowisko. Stan liczebny wagonów GT6 stopniowo się zmniejsza, gdyż poważnie uszkodzone wagony nie są naprawiane, lecz rozbierane na części.
Taki sobie, nic szczególnego, jego sprowadzenie pozwoliło wycofać 102Na, ale to nieiwelka różnica (choć w Krakowie nie mieszkam, a tylko co jakiś czas tam podróżuję i może mieszkańcy mają inne zdanie)voy pisze:Aaaa to juz wiem51 pisze:Tak właśnie, w Krakowie mają drewniane siedzenia (przynajmniej te norymberskie)
Raz tym jechałem i wydaje mi się że to był niezły tramwaj.
Sprowadzenie norymberg po 1 pozwoliło na kasacje 6xx 105Na z Podgórza , i tez na wycofanie 102 w mniejszej czesci . A tram , jak tram, duzo bardziej zaawansowany technicnie niz 105 chodz sporo starszy , cichy , własnie będą robic im NB . No i nie zapomnijcie o wiedencach , i prawdopodobnie o gt8 które przyjda do krakowa .
Ex wiedeńskie E1 (to jest pochodna wersja GT6), prezentują się całkiem ładnie. Wiem, że bardzo spodobały się mieszkańcom, ciekawe jak długo będą ekspolatowane.
A tak a propo Profesorze, to podobno MPK Kraków wymienił już sporo tramwajów ex niemieckich. A po za tym, krakowskie MPK jest pierwszym przewoźnikiem, które już na początku lat 90-tych sprowadziło używane wagony z Niemiec, bodajże T4 i B4... Jeśli się mylę, to proszę mnie poprawić
A tak a propo Profesorze, to podobno MPK Kraków wymienił już sporo tramwajów ex niemieckich. A po za tym, krakowskie MPK jest pierwszym przewoźnikiem, które już na początku lat 90-tych sprowadziło używane wagony z Niemiec, bodajże T4 i B4... Jeśli się mylę, to proszę mnie poprawić
Tak , na początku było T4+b4 , jest to teraz zabytek - słuzy do imprez komunikacyjnych . A potem sprowadzano tylko juz gt6 + doczepy . Teraz norymberskie składy będą mieć robione NB , a więc jeszce troche pojeżdzą . Ostatnio przyszedł skład bodajze numer 326 , i jakis jeszce jeden , na części . A co do wiedeńców , nie przepadam za nimi . Każdy motorniczy wiedeńca po pray , mówi tylko tik tik tik tik - to od prędkościomierza który taki odgłos wydaje . Jest duzo nowocześniejszy niz 105 . A każdy lubi co innego .
Ja , jakoś w ogóle nie przepadam za wynalazkami z zagranicy . Ale w zaistniałej sytuacji , musze tym jeżdzić , jest to lepsze niż ciągle szumiaca , wercząca 105 . Jest cichutko w środku , technika nieporównywalna , chodz co do amortyzacji mam pewne zastrzeżenia , jest troche lepsza od 105 , ale w porównaniu z ngt6 przepaść . Ogólnie wrażenia nie najgorsze , można powiedzieć dobre .
Widac po nim , ze to juz przestarzaly model , w Krakowie widzialem go i ma drewniane fotele.
Niestety nie jechalem ale mysle ze jeszcze będa jezdzic to sie przejade Daje zdjecie Krakowskiego , niebieskiego GT6.
Link-->> http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... 184/03.jpg
Niestety nie jechalem ale mysle ze jeszcze będa jezdzic to sie przejade Daje zdjecie Krakowskiego , niebieskiego GT6.
Link-->> http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... 184/03.jpg
Ostatnio zmieniony 2004-11-07, 14:30 przez Hannibal, łącznie zmieniany 2 razy.