Duewag GT6 -"Helmut"
Może najpierw wyjaśnię krótko zasadę działania (dla niezorientowanych )
W czasie jazdy silnik napędza pojazd. W czasie hamowania elektrodynamicznego silnik jest napędzany przez pojazd. Silnik pracuje w tym momencie jak prądnica i musi przy tym być obciążony.
W starszych konstrukcjach (oporowo-stycznikowych) były to rezystory. Obecnie stosuje się rozruch i hamowanie impulsowe więc wykorzystanie oporników jest mniejsze. Za obciążenie "robi" w tym przypadku inny pojazd na danym odcinku sieci pobierający z niej energię. Rezystory w tym wypadku są wykorzystywane jedynie, gdy brak jest obciążenia na sieci.
I to jest właśnie to oddawanie prądu do sieci czyli hamowanie odzyskowe (rekuperacja energii).
[ Dodano: 2005-05-08, 18:12 ]
Przepraszam nie dopatrzyłem wcześniej
W czasie jazdy silnik napędza pojazd. W czasie hamowania elektrodynamicznego silnik jest napędzany przez pojazd. Silnik pracuje w tym momencie jak prądnica i musi przy tym być obciążony.
W starszych konstrukcjach (oporowo-stycznikowych) były to rezystory. Obecnie stosuje się rozruch i hamowanie impulsowe więc wykorzystanie oporników jest mniejsze. Za obciążenie "robi" w tym przypadku inny pojazd na danym odcinku sieci pobierający z niej energię. Rezystory w tym wypadku są wykorzystywane jedynie, gdy brak jest obciążenia na sieci.
I to jest właśnie to oddawanie prądu do sieci czyli hamowanie odzyskowe (rekuperacja energii).
[ Dodano: 2005-05-08, 18:12 ]
Przepraszam nie dopatrzyłem wcześniej
Fakt, to może być rzeczywiście problem. Po prostu aparatura sygnalizuje w takim wypadku brak obciążenia na sieci.Maciek-krakow pisze:Problem jest podobno przy zbyt wysokim napieciu w sieci. Jezeli sie zbliza do 750V to aparatura z komputerem pokladowym wariuje i i zadazylo sie ze wagon trzebabylo zwozic na rolkach bo mu opadly awaryjnie hamulce szynowe.
GT6 są świetne tylko szkoda, że jak "szły do Polski" z Duesseldorfu to Szczecin zgarnął 33 wozy, a Poznań 5 z czego jeden (nr 600) miał wypadek jesienią 1998 (jako "11" w trakcie objazdów uderzył w wagon linii "10" tez na objeździe na trasie PST na Lechickiej chyba , bo jacyś chuligani próbowali w trakcie jazdy otworzyć drzwi) i teraz kursują tylko 601, 602, 610 i 615. Do spotkania na liniach 9,11,18. Reszta GT6 w Poznaniu pochodzi z Frankfurtu am Main i ciągle się wykruszają przechodząc na techniczne. Na wyżej wymienionych liniach jeżdżą jeszcze liniowo 605, 606,607,611-614. Reszta: 2603,2616,2617 to techniczne, a 609 skasowano po wypadku.
A jeszcze jest frankfurt nad Menem,a zresztą w Szczecinie jest gt6 juz mało,chyba 11...11David pisze:GT6 są świetne tylko szkoda, że jak "szły do Polski" z Duesseldorfu to Szczecin zgarnął 33 wozy, a Poznań 5 z czego jeden (nr 600) miał wypadek jesienią 1998 (jako "11" w trakcie objazdów uderzył w wagon linii "10" tez na objeździe na trasie PST na Lechickiej chyba , bo jacyś chuligani próbowali w trakcie jazdy otworzyć drzwi) i teraz kursują tylko 601, 602, 610 i 615. Do spotkania na liniach 9,11,18. Reszta GT6 w Poznaniu pochodzi z Frankfurtu am Main i ciągle się wykruszają przechodząc na techniczne. Na wyżej wymienionych liniach jeżdżą jeszcze liniowo 605, 606,607,611-614. Reszta: 2603,2616,2617 to techniczne, a 609 skasowano po wypadku.
Miałem okazję wiele razy skorzystać z poznańskiego Duewaga GT6.
I muszę przyznać, że choć czuć już, że nie są to nowe tramwaje - są wiekowe. To pomimo tego mam naprawdę bardzo pozytywne wrażenia. Tramwaje są wygodne i ciche. I nawet moja ostatnia wizyta w Poznaniu nie zmieniła mojego zdania o tych tramwajach
I muszę przyznać, że choć czuć już, że nie są to nowe tramwaje - są wiekowe. To pomimo tego mam naprawdę bardzo pozytywne wrażenia. Tramwaje są wygodne i ciche. I nawet moja ostatnia wizyta w Poznaniu nie zmieniła mojego zdania o tych tramwajach
Skoro są do nas sprowadzane w zastępstwo za młodsze rocznikowo np. 803N, to na pewnoPiotrSzczecin pisze:W Dusseldorfie GT6 jak i GT8 są jeszcze używane więc są to naprawdę dobre wozy
Ale chyba zostawią jakiegoś z przeznaczeniem na historyczny... Doczepkę zdaje się także, jeśli już tego nie uczynionoPiotrSzczecin pisze:szkoda tylko ze w Szczecinie już mają zamiar wycofywać