Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 31768
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2017-09-26, 18:02

Szkoda, bo coś słyszałem, że TŚ rozważały modernizację jednego z wagonów, ale z zachowaniem dwukierunkowości - to pewnie coś się zmieniło. ;)

No cóż - jest przetarg, również na dwukierunkowce, to pewnie w ten sposób sobie odbiją. Zanim zmodernizują resztę PT, to pewnie dojadą nowe tramwaje ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 31768
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2017-10-03, 22:22

kubex pisze:
2017-07-30, 01:08
Odkopię, bo warto:
Jadą przetargi!
Przetarg na solówki:
  • 8 jednoczłonów jednokierunkowych
  • 2 jednoczłony dwukierunkowe
  • długość min. 13,5m
  • co najmniej 20%LF (liczyłem że będzie 100...)
Przetarg na 2 i 3 członowce
  • 27 dwuczłonów jednokierunkowych:
  • długość 22m-25m
  • co najmniej 60%LF (znowu - liczyłem na więcej)
  • 8 trójczłonów jednokierunkowych
  • długość 30m-32m
  • co najmniej 70%LF
Ja nie rozumiem po technicznemu, ale SSC podaje m.in.: że w wieloczłonach ma być klima, po raz pierwszy w TŚ (nie wiem co do jednoczłonów).
Już wiemy, że na razie TŚ mają dwie oferty FPS i Modertransu. No i teraz znalazłem ciekawostkę. Otóż Tramwaje Elbląskie sp. z o.o. w połowie tego roku rozstrzygnęło przetarg na odstawę trzech nowych tramwajów. Mają być jednoczłonowe z określoną długością 14-15,5 m. I z wymaganym udziałem części niskopodłogowej - co najmniej 30% w stosunku do powierzchni dla osób stojących.

Umowę podpisano z Modertransem. Wykonawca ma czas na realizację kontraktu - 24 miesiące. Czyli zanim TŚ otrzymają nowe wagony, będziemy wiedzieli jak wyglądają oferowane TŚ tramwaje przez Modertrans ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
kubex
Posty: 332
Rejestracja: 2014-07-10, 19:29
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: kubex » 2017-10-05, 19:17

Mamy otwarcie ofert w przetargu na przeguby - Solaris&Stadler i Pesa, ta druga jest tańsza ale obie są ponad budżetem. A w przypadku solówek to FPS wniósł odwołanie, które - nie oszukujmy się - nie zmieni nic i prawdopodobnie wygra Modertrans.
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 31768
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2017-10-05, 20:39

Ja tylko dodam, że część z tych nowych - z obecnego przetargu - wagonów dwukierunkowych zasili, legendarną już linię 38, w Bytomiu. W przyszłym roku ma się zmienić cała infrastruktura na ul. Piekarskiej włącznie z ulicą, chodnikami, pojawią się słupy sieci trakcyjnej - TŚ chce je zdemontować ze ścian okolicznych domów. ;)

Jeżeli nie będzie obsuwy w terminie, to remont tej ulicy ma się zacząć w II kwartale 2018 i zakończyć pod koniec 2018 roku. Linia 38 docelowo zostanie przedłużona do pl. Sikorskiego, czyli tu ...
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 266932923/

... a po jej trasie na razie mają kursować zamiennie nowo zakupione tramwaje dwukierunkowe wraz z eN-kami ;)

Oznacza to, że powoli możemy żegnać się z tymi klimatami :]
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 266932923/
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 266932923/
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 266932923/
Obrazek

Awatar użytkownika
kubex
Posty: 332
Rejestracja: 2014-07-10, 19:29
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: kubex » 2017-10-05, 21:27

No cóż, Nki jeszcze nie znikają ale starzeją się te tramwaje, więc prędzej czy później będzie trzeba je wycofać. A co do klimatu - wątpię żeby były jakieś większe zmiany, a słupy to tak niewielka zmiana że niektórzy nawet nie zauważą. Jedyne co to linia zostanie przedłużona.
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 31768
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2017-10-05, 22:19

Z tego co się orientuję cała ulica Piekarska - włącznie z jezdnią i chodnikami - idzie do remontu. Nieco zmieni się również torowisko - z tego co zrozumiałem będzie nawet odcinek dwutorowy, przy okazji zostaną przebudowane przystanki, tak aby były wyższe i łatwiej wsiadało się do tramwajów. TŚ nie zdecydowało się jednak na tzw. "przystanki wiedeńskie". Będzie klasycznie. Natomiast końcówka linii ma pozostać bez zmian, co nadal wymuszać będzie wagony dwukierunkowe ;)

Jedno jest pewne - na przedłużeniu linii 38 bardzo skorzystają pasażerowie, bo na pl. Sikorskiego będzie im wygodniej przesiąść się do tramwajów jadących m.in do Katowic. ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 31768
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2017-10-16, 11:59

Wraca temat najnowszego przetargu Tramwajów Śląskich na 10 wagonów częściowo niskopodłogowych - jednoczłonowych. Z czego osiem ma być jednokierunkowe, a dwa dwukierunkowe (dla linii 38 w Bytomiu).

Przetarg wciąż trwa, ale HCP Cegielski już składa skargę do KIO na TŚ, że - cytuję "przewoźnik źle interpretuje własne kryteria oceny ofert."...

... czytaj TŚ nie są zainteresowane ich ofertą, bo oferta z Modertransu jest tańsza - i oni właśnie o tym się dowiedzieli. Decyzja TŚ może być słuszna i coś mi się wydaje, że oni chyba bardzo nie chcą HCP ;)

KIO - ostatecznie oddaliło wniosek Cegielskiego, ale ten zapewne nie złoży broni i będzie walczyć dalej. Ten przetarg ma szansę się przedłużyć, ze względu na odwołania :cool:

Link do artykułu
:strzałka: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 56553.html
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”