Tramwaje w Pabianicach - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 31762
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-04-15, 20:31

To może być ciekawa informacja, nareszcie jakieś zmiany na linii do Pabianic. MPK - jeśli znajdzie fundusze - to po prostu wyremontuje Duewagi. W sumie nawet GT6 dużo by pomogło na 41, ale generalnie składy byłyby też wystarczające ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
MrStronek
Posty: 553
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek » 2013-04-15, 22:02

Szczerze? MPK specjalnie niszczy te duewagi, bo ich nie lubi :D

Nie podałem daty debiutu wagonów na 41. Ma to być 1 Września b.r.
Dodam jeszcze takie ciekawostki. W planach było zrobienie w soboty do 15 kursy co 45 min, od 15 do 21 co 60 min a w niedziele co 70 min.
GG: 46249041

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 31762
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-04-16, 17:49

NorbertKomusinski pisze:Szczerze? MPK specjalnie niszczy te duewagi, bo ich nie lubi :D
Bzdura, nie ma czegoś takiego, że "firma lub" lub "firma nie lubi". Po prostu zarząd MPK przejął te wagony od MKT, ale najprawdopodobniej zaplecze techniczne całkowicie nie radzi sobie z tymi wagonami lub nie ma kasy na części - albo już nie ma części na rynku do tych wagonów ;)
Obrazek

ppln

Post autor: ppln » 2013-04-16, 18:19

J-31 pisze: albo już nie ma części na rynku do tych wagonów
No nie żartuj, pół Polski na tym jeździ. Prawda jest taka, że MPK zorganizowało żenujący serwis dla tych wagonów (w MKT z niecałych 25 wagonów wystawiano 17-20 brygad, MPK z bodaj 22 wagonów nie jest w stanie wystawić 14) i z tego wynika żałosna sprawność (do tego zebrali tam mieszankę wybuchową miliona serii, nie wzięli naprawdę dobrych GT8 z Helenówka, za to wzięli całą flotę śmieciowych(grudziądzkie) /historycznych (42 - najstarszy liniowy tramwaj w Łodzi i pewnie w kraju też ;) ) GT6 z Brusa; a samymi wagonami jeżdżą przypadkowi ludzie, nawet nie ma podziału na motorniczych na "lewe" i "prawe" korby, a to trochę igranie z bezpieczeństwem)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10191
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2013-04-16, 19:18

ppln pisze:, nawet nie ma podziału na motorniczych na "lewe" i "prawe" korby, a to trochę igranie z bezpieczeństwem)
?
ObrazekObrazek

ppln

Post autor: ppln » 2013-04-16, 19:43

W zależności od serii wagony mają odwrócone kierunki na korbie (czyli w jednych kręcąc w lewo przyspieszasz, w innych hamujesz). Jak ktoś pół życia przejeździł na jednym typie i zostanie posadzony na drugi, w sytuacji awaryjnej może się pomylić i zamiast szybko zahamować zacząć przyspieszać. A hamulce szynowe nie zawsze działają (chociaż pod banderą MPK ponoć częściej).
Dlatego zazwyczaj firmy, które eksploatują "korbowe" wagony dzielą motorniczych na 2 podgrupy i dają im tylko jeden typ wagonów.

kafar
Posty: 8
Rejestracja: 2013-02-05, 17:23
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar » 2013-06-09, 23:24

NorbertKomusinski pisze:W tym roku to ma się zmienić bo rok wcześniej została podpisana umowa między Prezydentem a MPK że mają się pojawić składy ba! nawet niskopodłogowe! Obecnie do MPK docierają używane M8C, a M6S i ¯aby GT6 mają iść na 41 (...) Wracając do sprawy przegubowców na 41. Nawet oficjalnie o tym napisał Urząd miejski - inżynier miasta Pabianic
W podlinkowanym artykule jest mowa o M8C a Ty piszesz o M6S. I co to są żaby GT6?
NorbertKomusinski pisze:miało być 40 tylko niestety reszta została już pocięta bo MPK przespało sprawę.
No chyba nie. MoBiel podjęło decyzję żeby ich po prostu nie sprzedawać. Sprzedano wagony wyprodukowane w latach 1982-1983, czyli 18 sztuk. Reszta jest z lat 86-87 i mają być jeszcze eksploatowane.

Awatar użytkownika
MrStronek
Posty: 553
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek » 2013-11-15, 21:24

kafar pisze:... Reszta jest z lat 86-87 i mają być jeszcze eksploatowane.
To mam nadzieję ze one już są zarezerwowane dla MPK-Łódź.

Co do linii Pabianickiej (41) sprawa w cięciach kursów o których pisałem na razie ucichła i całe szczęście bo w niedziele powinna kursować minimum co 45 minut a nie tak jak jest obecnie 60 minut a jeszcze planowano żeby zrobić takt 70 minut. Duewagi na 41 się nie pojawiły bo... jak to MPK tłumaczy podstacja przy dworcu PKP jest za słaba i M8C nie ujedzie oraz że torowisko w Ksawerowie i na dużym skręcie jest w tak fatalnym stanie że M8C mógłby wypaść. W Ksawerowie torowisko jest jeszcze w dość dobrym stanie ale na odcinku Duży skręt - Sikorskiego już jest w opłakanym stanie. Na całej trasie wprowadzono we wrześniu ograniczenie prędkości 15 km/h Od Małego Skrętu do Wiejskiej a miejscami 5km/h.
GG: 46249041

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 31762
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w Pabianicach - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2017-10-27, 12:02

I znów odkopuję stary temat, bo jest powód.

Stan techniczny linii do Pabianic woła o pomstę do nieba - zresztą nie tylko ten, bo pozostałe linie podmiejskie wcale nie mają lepiej. No, ale idzie lepsze.

Na razie MPK odmówiło realizacji kursów linii 41 z powodu tragicznego stanu technicznego sieci trakcyjnej. Zatem oba miasta Pabianice oraz Ksawerów podjęło decyzję i wspólnie remontują sieć trakcyjną na swoich odcinkach. Tej realizacji podjęła się firma "Progreg" z Krakowa.

Zakończenie realizacji remontu sieci trakcyjnej zaplanowano początkowo na 6 październik, ale firma Progreg wystąpiła o aneks i przedłużenie terminu do 31 października. MPK zapowiada, że tramwaje linii 41 ruszą 1-szego listopada. Wg. niedzielnego rozkładu jazdy.

To jednak nie koniec. Bo tramwaje pojadą do Pabianic na krótko. Naprawa obecnie prowadzona, jest jedynie prewencyjna

Władze Pabianic podjęły decyzję na emisję obligacji wartych ok. 60 mln zł. Doliczając jeszcze dotację unijną - o którą walczą Pabianice - miasto chce zainwestować

- tzn. chcą przeprowadzić całkowity remont linii tramwajowej, wraz z siecią trakcyjną
- chcą kupić 18 autobusów hybrydowych
- oraz rozbudować ścieżki rowerowe

Tak więc Pabianice ostro inwestują i chcą podtrzymania komunikacji tramwajowej

Linki do artykułów
:strzałka: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 56669.html
:strzałka: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 56670.html
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”