Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28540
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2018-01-12, 18:18

Ciąg dalszy historii najnowszego przetargu Tramwajów Śląskich na zakup 10 wagonów jednoczłonowych z niską podłogą. TŚ wybrały ofertę Modetransu, toteż poznański konkurent tj. Fabryka Pojazdów Szynowych "H. Cegielskiego" złożyło odwołanie do KIO. Na szczęście dla TŚ, KIO oddaliło ten wniosek, to daje szanse na podpisanie umowy z Modertransem ;)

Link
:strzałka: http://infotram.pl/odwolanie-cegielskie ... 01877.html
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28540
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2018-01-22, 13:08

Nareszcie dzieje się coś w kwestii poprawy - a w zasadzie remontu - torowiska w Dąbrowie Górniczej. Infrastruktura tramwajowa na terenie tej gminy już od dawna prosi się o kompleksowy remont. No i udało się - a przynajmniej jego części, głównie w Centrum :)

Tramwaje Śląskie i gmina Dąbrowa Górnicza rozstrzygnęły przetarg na kompleksową przebudowę ulic i remontu linii tramwajowej w ciągu ulic Sobieskiego, Królowej Jadwigi i Piłsudskiego. W ramach remontu przewidziano również budowę ścieżki rowerowej.

Komisja przetargowa wybrała ofertę firmy Mosty Katowice. A więcej szczegółów w linku poniżej
:strzałka: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 57468.html

=============================

A teraz coś z innej beczki - ważna i ciekawa informacja dla mieszkańców Śląska - rzecz dotyczy katowickiego Zawodzia :mruga:

Rozpoczynają się prace przy budowie - już dawno ogłaszanego - dworca przesiadkowego na Zawodziu. Na razie w pierwszym etapie wykonawca musi przeprowadzić badania geologiczne, oznacza, to że od dzisiaj w tym rejonie znika pętla tramwajowa Katowice-Zawodzie, tramwaje, które tam liniowo kończą (linie 7 i 36 oraz wybrane kursy linii nr 14, 15, 20 i 33) pojadą do zajezdni TŚ "Zawodzie"

Więcej szczegółów poniżej
:strzałka: http://infotram.pl/petla-w-katowicach-z ... 02043.html

Cieszy mnie, że w Katowicach się nie tylko "godo", ale robi. O dworcu przesiadkowym na Zawodziu słyszałem już od dawna, ale ku mojej wielkiej radości, teraz zaczynają się prace. Im szybciej tym lepiej, bo od dawna jest to nieformalny węzeł przesiadkowy. Teraz ma tam się znaleźć zarówno pętla tramwajowa, jak i autobusowa + parking (P+R). Inwestorem jest samorząd Katowic. Katowice walczą z napływem (w zasadzie zalewem) samochodów do Centrum.

I ta inwestycja ma ograniczyć napływ samochodów od strony wschodniej (głównie z Zagłębia). Prócz Zawodzia ma też powstać analogiczny dworzec na Brynowie.

Więcej szczegółów dotyczących budowy dworca przesiadkowego "Katowice-Zawodzie", poniżej :)
:strzałka: http://infotram.pl/katowice-podpisaly-u ... 00594.html
Obrazek

Awatar użytkownika
kubex
Posty: 133
Rejestracja: 2014-07-10, 19:29
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: kubex » 2018-01-22, 20:51

Spece z forum Wieżowcowego twierdzą że to centrum dałoby się stworzyć przy linii kolejowej, i do tego stworzyć stację. Jeśli tak faktycznie jest to o wiele sensowniejszym byłoby postawienie tego "dworca" przy torach i robić kolej aglo. Poza tym to dopóki nie będzie jakiejś sensownej częstotliwości tramwajów do Katowic czy Szopienic ani autobusów do Mysłowic, szczególnie w weekendy, to centrum mogą sobie budować ale pasażerom to ono się niezbyt przyda. Chociaż zadaszenie, i ogrzewanie to zawsze jakiś plus, bo z tego co pamiętam to ma powstać jakiś budynek.
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28540
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2018-01-22, 21:49

To jest ciężki temat, czego "fachowcy" z forum Wieżowców chyba nie dostrzegają. Przystanek osobowy Katowice-Zawodzie jest usytuowany z dala od ul. 1 Maja i z daleka od dk. 79. A jeśli popatrzymy na teren wokół tego przystanku....

:strzałka: https://www.google.pl/maps/@50.2581597, ... a=!3m1!1e3

... to zauważymy, że po pierwsze jest on już zabudowany, a po drugie tam jest multum działek - władze Katowic (czyli inwestor) musiałyby po pierwsze wykupić prawa własności do większości tych działek, a tym, których trzeba byłoby wysiedlić, trzeba byłoby zapewnić jeszcze lokale zastępcze.

Pomijam już kwestię, że trzeba byłoby dobudować ulicę oraz torowisko tramwajowe ;)

Wydaje mi się, że władze Katowic wybrały teren obecnej pętli tramwajowej ze względu na własność terenu i bliskość trasy nr. 79 (ul. Bagienna) - a więc łatwość dojazdu. Idea jest taka, aby kierowcy jadący od strony Zagłębia mieli możliwość łatwego dojazdu do parkingu i dworca przesiadkowego. W wielkim skrócie same pozytywy - bliskość ważnej arterii, bliskość torowiska tramwajowego i sporo miejsca na budowę dużego obiektu.... a tego nie ma, tuż przy p.o. Katowice-Zawodzie ;)

Po za tym od dawna jest to węzeł przesiadkowy - teraz zostanie on "ucywilizowany" ;)
Obrazek

ODPOWIEDZ