Linia tramwajowa do Lutomierska i Konstantynowa

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29288
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Linia tramwajowa do Lutomierska i Konstantynowa

Post autor: J-31 » 2018-01-16, 14:11

Postanowiłem stworzyć zupełnie nowy temat związany z podmiejskimi tramwajami z Łodzi do Pabianic, Ozorka, Zgierza i Lutomierska - łącznie

Dlaczego łącznie ? Bo stan tych linii jest tak katastrofalny, że MPK musi dosłownie szantażować poszczególne gminy wstrzymaniem ruchu... aby te znalazły fundusze na remonty infrastruktury.

W najlepszej sytuacji - pomimo grozy zamknięcia ruchu - jest linia do Pabianic. Władze Pabianic nie tylko chcą, ale podjęły już zdecydowane działania na rzecz remontu zarówno podstacji, ale również sieci trakcyjnej i infrastruktury na swoim odcinku trasy linii 41

Linia 46 do Ozorka i 45 do Zgierza - jest w katastrofalnym stanie.

1. Władze Ozorkowa zapewniają, że są w stanie pozyskać środki na jakiś zakres remontu linii - gmina jest gotowa wziąć nawet kredyt, ale powstaje pytanie, czy mimo to uda się utrzymać funkcjonowanie tej linii

2. Zgierz - zapewnił, że planuje w tym roku przeprowadzenie remontu podstacji, a także ubiega się o dotacje UE na remont infrastruktury na swoim terenie

Więcej tutaj
:strzałka: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 57389.html

Linia 43A / 43B do Lutomierska i do Konstantynów Łódzki

1. Konstantynów Łódzki - długość toru pojedynczego 7457 m - już w zeszłym roku podjął starania na pozyskanie funduszy UE na remont 1,5km infrastruktury torowej. Teraz samorządowcy podjęli decyzję o rozszerzeniu remontu również o wymianę sieci trakcyjnej.

Samorząd gminy - 9 stycznia br. - wystąpił do Stowarzyszenia Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego o zwiększenie środków pochodzących z EFRR na nie tylko remont torowiska, ale również wspomnianej sieci... na razie gmina oczekuje odpowiedzi od SŁOM odnośnie ich decyzji

:strzałka: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 57379.html

2. Lutomiersk - długość toru pojedynczego wynosi 3692 m toru - jest w najgorszej sytuacji, bo samorządowcy z tej gminy na razie się zastanawiają i nie podjęli żadnych decyzji. Czas nagli, a gmina nie podjęła ani żadnych działań, ani nawet nie mają planów remontowych, tylko zastawiają się czy to ma sens, bo tramwaje ... za wolno jeżdżą

:strzałka: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 57332.html

W artykule, którego linki zapodałem w powyżej jest zdanie, które mnie zaskakuje
Czas przejazdu zniechęca do tramwaju

Zwraca on także uwagę na wydłużający się czas przejazdu. – Ograniczenia prędkości są znaczące i tramwaje jadą bardzo powoli. W efekcie czas przejazdu jest argumentem zdecydowanie zachęcającym osoby posiadające samochód do rezygnacji z tramwaju – zauważa Sebastian Grochala.
Przecież to logiczne. Im gorszy jest stan techniczny infrastruktury zarówno drogowej (torowej) jak i sieci trakcyjnej - tym dłużej będzie ten tramwaj jechał. Albo gminy zaczną inwestować w remont, a także utrzymanie tych linii, albo te tramwaje w końcu staną. Im dogłębniej wyremontuje się torowisko z siecią, tym większa jest szansa, że tramwaje nie tylko będą jeździć, ale też staną się szybkim i sprawnym środkiem transportu :chytry:

Diabli mnie biorą, że co jakiś czas wraca kwestia utrzymania linii podmiejskich. Żadna z gmin nie postrzega komunikacji tramwajowej perspektywicznie - tylko reagują, jak już jest bardzo źle, chociaż wiadomym jest, że stan tej infrastruktury jest zły już od dawna. :chytry:

Mam nadzieję, że nie będę tu sam pisał - zachęcam do pisania. Natomiast pewne jest, że w ciągu najbliższych lat jeszcze dużo tu się będzie pisało i mam nadzieję, że więcej będzie pozytywnych wiadomości ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29288
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Podmiejskie tramwaje wokół Łodzi

Post autor: J-31 » 2018-02-05, 19:57

Tam się w międzyczasie, przewinął taki wątek, że brakuje międzygminnego "organizatora" komunikacji tramwajowej - oczywiście komunikacji podmiejskiej. Wg. mnie, przy tym "finansowaniu", a raczej jego braku, wszystkie gminy scedowałyby obowiązek remontu infrastruktury na tym organizatorze... nie płacąc nic do budżetu organizatora. I bardzo szybko wróciliby do punktu wyjścia ;)

j__a
Posty: 65
Rejestracja: 2018-09-24, 22:28

Re: Podmiejskie tramwaje wokół Łodzi

Post autor: j__a » 2018-02-06, 11:40

J-31 pisze:
2018-01-16, 14:11

Diabli mnie biorą, że co jakiś czas wraca kwestia utrzymania linii podmiejskich. Żadna z gmin nie postrzega komunikacji tramwajowej perspektywicznie - tylko reagują, jak już jest bardzo źle, chociaż wiadomym jest, że stan tej infrastruktury jest zły już od dawna.
Nie wiem... Może dlatego, że np. NIE MAJĄ PIENIĘDZY?
Gminy wiejskie czy mniejsze miejsko-wiejskie naprawdę operują małymi budżetami. To nie jest tak, że te "złe i brzydkie" gminy ładują w drogi, a "nie chcą w tramwaj na złość", lecz nie ładują ani w jedno, ani w drugie. Prawie wszystkie drogi w gminach są powiatowe.

Zresztą, dlatego we wschodniej Polsce popularne jest to, że to właśnie powiaty organizują komunikację, a nie gminy. Nie dość, że powiaty są w stanie więcej ogarnąć, to jeszcze jest taki sam katalog ulg jak na liniach prywatnych i państwo normalnie wyrównuje kwotę z ulg ustawowych. Nie wiem, jak wygląda kwestia formalna, ale czy gminy jakoś nie mogłyby właśnie dogadać się z powiatem o organizację komunikacji? Choćby i na zasadzie tego, że niech powiat organizuje i wozi, a gminy mogłyby z własnych pieniędzy utrzymywać infrastrukturę.

Bo nawet jeśli uda się wyremontować linię, to problemy wrócą. Bo gdy gminy będą po remoncie z powrotem opłacać pociągokilometry tramwaju, to skąd wezmą na utrzymanie? A mniejsze gminy, które pewnie wezmą na to kredyt i będą spłacać raty? To nie jest tak prosta sprawa.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29288
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Podmiejskie tramwaje wokół Łodzi

Post autor: J-31 » 2018-08-08, 12:13

Już tego nikt z nas nie pisał, bo to nie miało sensu - była kradzież sieci trakcyjnej - tym razem na linii do Lutomierska (na końcowym odcinku z Konstantynowa do Lutomierska, łącznie około 500m w rejonie rzeki Ner). Co ciekawe nie była to pierwsza kradzież na tej linii, było ich więcej. Na szczęście służbom technicznym MPK udało się naprawić, w zasadzie powiesić to co skradziono. Także tramwaje linii 43B wróciły do Lutomierska. Już kursują.

Dobra wiadomość jest taka, że trwa wymiana słupów trakcyjnych, to są prace, które zleciła gmina Lutomiersk. Zatem dzieje się na tej linii coś pozytywnego. MPK jednak uważa, że zakres prac powinien być większy, ponieważ gmina zleciła wymianę tylko dziewięciu słupów trakcyjnych, tymczasem MPK uważa, że do wymiany jest ok. 20 szt. No, ale dobre i to. ;)

Koszt prac zleconych przez gminę wyceniono na kwotę 120tys zł. Natomiast MPK Łódź wyceniło straty związane z ostatnią kradzieżą sieci na kwotę 30 tys. zł ... złodzieje powinni to zapłacić, ale oczywiście nie zapłacą :chytry:

Więcej informacji poniżej
:strzałka: https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59284.html

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5100
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Podmiejskie tramwaje wokół Łodzi

Post autor: Przemek » 2018-08-09, 01:07

https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 59284.html
Zakończyło się usuwanie skutków zeszłotygodniowej kradzieży sieci trakcyjnej na podmiejskiej trasie tramwajowej Łódź – Konstantynów – Lutomiersk. Trwa natomiast wymiana kilku słupów trakcyjnych, którą zleciła gmina Lutomiersk. Jak podkreśla łódzkie MPK, potrzeby związane z naprawą zdegradowanej infrastruktury sieciowej są znacznie większe.
Przydałoby się nie tylko zapewnić przejezdność odcinka tej sieci, ale i zmodernizować tą linię i w końcu wystawiać lepszy tabor, bo lata mijają, a nadal trwa wegetacja, zamiast rozwoju.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29288
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Podmiejskie tramwaje wokół Łodzi

Post autor: J-31 » 2018-08-09, 18:48

Cała linia - zresztą jak wszystkie podmiejskie wokół Łodzi - jest w tak katastrofalnym stanie, że szkoda nowego taboru... baaa szkoda tam puszczać nawet zmodernizowane 805-tki ;)

Nie mniej jednak zgadzam się - to jest wegetacja i chyba jeszcze długo się nie zmieni ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5100
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Podmiejskie tramwaje wokół Łodzi

Post autor: Przemek » 2019-02-10, 16:28

Kolejne plotki:
https://www.radiolodz.pl/posts/50556-li ... zawieszona
Linia tramwajowa nr 43 zostanie zawieszona?
Jak nieoficjalnie dowiedziało się Radio Łódź, Zarząd Dróg i Transportu planuje zawieszenie linii tramwajowej 43. Stosowne pismo w tej sprawie trafiło do władz Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska.

Tramwaje łączącej Łódź z Konstantynowem i Lutomierskiem mają przestać kursować 2 marca. Z pisma można się dowiedzieć, że przyczyną zawieszenia kursów jest fatalny stan torowiska. W zamian pojawią się zastępcze autobusy.

ODPOWIEDZ