Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej
Nie sądzę....opracowanie zupełnie nowej konstrukcji, z nowym pudłem, wózkami itp. czyli projektu do zera niemającego nic wspólnego z Combino byłoby bardzo kosztowne.
Zdecydowanie tańszym pomysłem będzie drobny lifting i ulepszenie pudła tak aby fabrycznie nowe pojazdy były pozbawione wady konstrukcyjnej. Tak zresztą prawdopodobnie postąpi Siemens gdyż mało którą firmę stać na opracowywanie tak często nowych projektów....no chyba że teraz flagowym produktem Siemensa zostanie ULF
Zdecydowanie tańszym pomysłem będzie drobny lifting i ulepszenie pudła tak aby fabrycznie nowe pojazdy były pozbawione wady konstrukcyjnej. Tak zresztą prawdopodobnie postąpi Siemens gdyż mało którą firmę stać na opracowywanie tak często nowych projektów....no chyba że teraz flagowym produktem Siemensa zostanie ULF
Jeśli chodzi o trasę przez Armii Krajowej na Chełm, to należy koniecznie wykorzystać rezerwę terenu pod tramwaj. Jadąc samochodem/autobusem widać zejścia z kładek dla pieszych na trawnik rozdzielający jezdnie (przyszłe przystanki). Całość zaprojektowano więc pod kątem tramwaju. Do tego al. AK w sezonie letnim odbywa się znaczny ruch turystyczny (poza ruchem lokalnym). Ludzie jadący do nadmorskich miejscowości jadą tamtędy w stronę Obwodowej Trójmiasta. W związku z tym tramwaj będzie stanowić z pewnością szybszą alternatywę dla autobusów na tej trasie, które można (i wręcz należy) skierować wtedy w inne rejony miasta (pozbawione komunikacji szynowej).
Teraz czas na parę faktów:
1. Pętla przyszłego GST znajdzie się na skrzyżowaniu ulicy Wincentego Witosa i Al. Generała Władysława Sikorskiego. W tym miejscu znajdzie się specjalna stacja przesiadkowa tramwaj/ autobus i pętla m.in. dla linii 108.
2. Planowane są przyszłe odgałęzienia linii: na południe do Orunii Górnej, na zachód w kierunku Obwodnicy i na połnoc do ul. Kartuskiej.
3. Opinie o likwidacji linii 108 to bardzo bezsensowne rozwiązanie. Linia 108 powinna zostać, ewentualnie lekko należy skorygować jej trasę. Dlaczego? No, bo ta linia jako jedyna obsługuje tzw. Stary Cheł, czyli okolice Zaroślaka i ul. Mariana Buczka. Zlkiwidować tą linię to kompletnie pozbawićtych ludzi KM, a to byłoby niedobre rozwiązanie. Linię można byłoby zostawić na obecnej trasie , a tylko zrobić mały zajazd na Więckowskiego z Cieszyńskiego bowiem jeszcze kilka lat temu była to pętla w środku pola, a dzisiaj wybudowano tam tak wiele domów, które wręcz otaczają już pętlę i warto zapenić im szybki dojazd do tramwaju. Wracając do 108 to właśnie jego pętla na której miałby krótki postój byłaby na stacji przesiadkowej do tramwaju.
4. Linia 208 mogłaby być zlikwidowana.
5.Linie 155 i 118 również powinny zostać ponieważ zapewniająpołączenie z Ujeściskiem i Łostowicami.
A oto kilka planów owej linii tramwajowej na Chełm:
1. Pętla przyszłego GST znajdzie się na skrzyżowaniu ulicy Wincentego Witosa i Al. Generała Władysława Sikorskiego. W tym miejscu znajdzie się specjalna stacja przesiadkowa tramwaj/ autobus i pętla m.in. dla linii 108.
2. Planowane są przyszłe odgałęzienia linii: na południe do Orunii Górnej, na zachód w kierunku Obwodnicy i na połnoc do ul. Kartuskiej.
3. Opinie o likwidacji linii 108 to bardzo bezsensowne rozwiązanie. Linia 108 powinna zostać, ewentualnie lekko należy skorygować jej trasę. Dlaczego? No, bo ta linia jako jedyna obsługuje tzw. Stary Cheł, czyli okolice Zaroślaka i ul. Mariana Buczka. Zlkiwidować tą linię to kompletnie pozbawićtych ludzi KM, a to byłoby niedobre rozwiązanie. Linię można byłoby zostawić na obecnej trasie , a tylko zrobić mały zajazd na Więckowskiego z Cieszyńskiego bowiem jeszcze kilka lat temu była to pętla w środku pola, a dzisiaj wybudowano tam tak wiele domów, które wręcz otaczają już pętlę i warto zapenić im szybki dojazd do tramwaju. Wracając do 108 to właśnie jego pętla na której miałby krótki postój byłaby na stacji przesiadkowej do tramwaju.
4. Linia 208 mogłaby być zlikwidowana.
5.Linie 155 i 118 również powinny zostać ponieważ zapewniająpołączenie z Ujeściskiem i Łostowicami.
A oto kilka planów owej linii tramwajowej na Chełm:
Gratulacje. Piękne plany i coraz bardziej realne. Czas teraz na ich realizację. A propo - Damhan - a co oznaczają te kółka na planowanym torowisku na Chełm (pierwsza mapka). Czy to są jakieś przystanki węzłowe. Co to jest ?
I drugie pytanie, czy te strzałki na pierwszej mapce oznaczają opcję na dalsze przedłużenie linii tramwajowej - w przypadku Chełma do Oruńskich ?
I drugie pytanie, czy te strzałki na pierwszej mapce oznaczają opcję na dalsze przedłużenie linii tramwajowej - w przypadku Chełma do Oruńskich ?
Kółka to po prostu zwykłe przystanki wybudowane podobnie jak te na PST w Poznaniu. A strzałki znaczą to, że istnieją plany wybudowania linii (przedłużenia) do Orunii Górnej. (nie do Oruńskich ) A zresztą pisałem o tym w punkcie 2. :smile2:
A przedłużenia dokładnie na Orunię Górną przez ulice: Gen. Sikorskiego i Małomiejską, na Ujeścisko Al. Armii Krajowej i Warszawską. Inne to: od mostu przy ul. Kolonia Studentów na Kartuską i od pętli Siedlce ulicami Nowolipie, F. Rakoczego i Bulońską do pętli Migowo przy ul. Myśliwskiej.
Przedstawiam wam schemat dobrych i złych torowisk w Gdańsku oraz tych do remontu. Na podstawie schematu Łukasza Kuczewskiego i Krzysztofa Zielińskiego.
Co do postu Podiego to miejsce na tramwaj zostawione jest też na ul. Bulońskiej, Rakoczego i Nowolipie na Migowie.
Scalone. Nie pisz postu po poście. (Peter)
A przedłużenia dokładnie na Orunię Górną przez ulice: Gen. Sikorskiego i Małomiejską, na Ujeścisko Al. Armii Krajowej i Warszawską. Inne to: od mostu przy ul. Kolonia Studentów na Kartuską i od pętli Siedlce ulicami Nowolipie, F. Rakoczego i Bulońską do pętli Migowo przy ul. Myśliwskiej.
Przedstawiam wam schemat dobrych i złych torowisk w Gdańsku oraz tych do remontu. Na podstawie schematu Łukasza Kuczewskiego i Krzysztofa Zielińskiego.
Co do postu Podiego to miejsce na tramwaj zostawione jest też na ul. Bulońskiej, Rakoczego i Nowolipie na Migowie.
Scalone. Nie pisz postu po poście. (Peter)
Cisza nad tą trumną.
Postaram się nie komentować(bo musiałbym użyć z deczka wulgarnego słownictwa),tego co wyprawiają Tramwaje Warszawskie na czele z p.Karosem oraz Szanowne Władze Stolicy
Tysiące projektów,mrzonek,fantazji i zapewne pieniądze wyrzuconych w błoto.
Gdańsk jest konkretny,wie czego chce.I co najważniejsze-JAK I KIEDY
Postaram się nie komentować(bo musiałbym użyć z deczka wulgarnego słownictwa),tego co wyprawiają Tramwaje Warszawskie na czele z p.Karosem oraz Szanowne Władze Stolicy
Tysiące projektów,mrzonek,fantazji i zapewne pieniądze wyrzuconych w błoto.
Gdańsk jest konkretny,wie czego chce.I co najważniejsze-JAK I KIEDY
Przykład? Jest z czego?56247 pisze:Uczmy się i bierzmy przykład z gdańszczan
Mnie ta mapka dobrych i złych torowisk dziwi, dobre torowisko, przynajmniej dla mnie, to torowisko które jest bardzo proste i po którym tramwaj płynnie sunie. Niech się ktoś z gdańszczan wypowie, w którym miejscu jest naprawdę świetne (na miarę Gdańska) torowisko, do którego stanu trudno mieć zastrzeżenia. Na mnie stan torów w Gdańsku nie wywarł dobrego wrażenia, a naprawdę dobre fragmenty tras (o ile takie są) zaćmiły te niezbyt porządne.
A w Łodzi to niby nie ma niezrealizowanych odcinków - np. Dąbrowskiego?
Kasprzaka wiąże się akurat z warszawską specyfiką - mimo, że linia dawno zlikwidowana, a właściwie "zawieszona", to tory i sieć nadal w miejscu są.
Zresztą - IMHO - to nie jest najpotrzebniejsza inwestycja w sferze rozbudowy sieci tramwajowej.
Kasprzaka wiąże się akurat z warszawską specyfiką - mimo, że linia dawno zlikwidowana, a właściwie "zawieszona", to tory i sieć nadal w miejscu są.
Zresztą - IMHO - to nie jest najpotrzebniejsza inwestycja w sferze rozbudowy sieci tramwajowej.
i zapowiada. Jakiś termin padł w ramach planów "wielkich inwestycji".Thomas78 pisze:Pan Karos wielokrotnie zapowiadał "odbudowę" tej linii. Na zapowiedziach się skończyło.MW pisze:Kasprzaka wiąże się akurat z warszawską specyfiką - mimo, że linia dawno zlikwidowana, a właściwie "zawieszona", to tory i sieć nadal w miejscu są.
Które konkretnie torowsko jest źle zazanczone. Przy Grunwaldzkiej ewentualnie krótki odciniek jest nie najlepszy (co nie oznacza, że krzywy), a także koło Zaspy. Co ci konkretnie w mapce nie pasuje. Bo wybacz, ale na tym akurat znam się lepiej.voy pisze:Mnie ta mapka dobrych i złych torowisk dziwi, dobre torowisko, przynajmniej dla mnie, to torowisko które jest bardzo proste i po którym tramwaj płynnie sunie. Niech się ktoś z gdańszczan wypowie, w którym miejscu jest naprawdę świetne (na miarę Gdańska) torowisko, do którego stanu trudno mieć zastrzeżenia. Na mnie stan torów w Gdańsku nie wywarł dobrego wrażenia, a naprawdę dobre fragmenty tras (o ile takie są) zaćmiły te niezbyt porządne.
Haha. Ciekawe kto.voy pisze:Niech się ktoś z gdańszczan wypowie, w którym miejscu jest naprawdę świetne
Zaznaczone są fragmenty rzekomo dobre, a tak naprawdę szczególnie dobrze się nie przedstawiają. Podróż tramwajem w Gdańsku a później przejażdżka tramwajem np. w Warszawie to duży skok, bo w Warszawie tramwaj przyjemnie sunie po torach, nie podskakuje, nigdzie się nie trzęsie i nie buja w jedną i w drugą stronę co chwilę.Damhan pisze:Co ci konkretnie w mapce nie pasuje. Bo wybacz, ale na tym akurat znam się lepiej.
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=69156
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy.php?s=14&nr=6539
Czy to jest dobre torowisko???
Na przykład Tyvoy pisze:Haha. Ciekawe kto.