Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Damhan

Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej

Post autor: Damhan »

http://miasta.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,2956284.html

http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/new ... news=17388

Jeżeli minister to podpisze to już się bardzo cieszę. Oprócz wspomnianej linii ma zostać kupione kilkanaście autobusów niksopodłogowych i co najważniejsze 3 niskopodłogowe tramwaje, które po remoncie ul. Pomorskiej będą mogły jeżdzić na 6. Wypowiadajcie swoje opinie na temat GPK i wspomianych projektów.

[ Dodano: 2005-10-07, 14:20 ]
Tego linka dał już voy w shoucie, ale ja dam go tutaj żeby się nie zagubił. ;)

http://www.gdansk.pl/gdansk/article_new ... 6&history=
Ostatnio zmieniony 2005-10-08, 21:12 przez Damhan, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Gratuluje. Oby tylko te projekty doszły do skutku.... :)

Damhan

Post autor: Damhan »

Tak sobie myślę czy czasem te 3 nowe niskopodłogowce nie będą to wyroby PESY, albo Cegielskiego. ;)

Podi

Post autor: Podi »

Damhan pisze:Tak sobie myślę czy czasem te 3 nowe niskopodłogowce nie będą to wyroby PESY, albo Cegielskiego. :wink:
¯yczę wam tego drugiego :rotfl:

voy

Post autor: voy »

A ja gdańszczaninom nie życzę jednego - Konstalu :P

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

A ja się cieszę, że Gdańszczanom też się coś udało ;)

Damhan

Post autor: Damhan »

No rzeczywiście fajnie. Jeszcze kilka miesięcy temu ten projekt był stracony.

Teraz mówi się o przedłużeniu linii 6 i 2 (lub 14) do Chełmu i utworzeniu kilku innych linii.

voy

Post autor: voy »

Ja również się ciesze, że się coś w Gdańsku udało. Teraz będzie GST z prawdziwego zdarzenia.

Damhan

Post autor: Damhan »

voy pisze:Ja również się ciesze, że się coś w Gdańsku udało. Teraz będzie GST z prawdziwego zdarzenia.
Też o tym myślałem. Nowa linia będzie miała mało przystanków i będzie w całości niezależna od ruch ulicznego. A dalej trasę GST można poprowadzić do Jelitkowa przez Zaspę (linia 2) i do Jelitkowa lub Zaspy przez Wrzeszcz (linia 6).

Peter

Post autor: Peter »

voy pisze:A ja gdańszczaninom nie życzę jednego - Konstalu :-P
Dziwi mnie trochę ta opinia, bo wszystkie "polskie niskopodłogowce" za wyjątkiem tych z Konstalu istnieją tylko na papierku.
Alstom w tej chwili jest w stanie od ręki produkować Citadisy 300. Niestety za sprawdzone konstrukcje czasami trzeba słono zapłacić, więc siłą rzeczy nikt tego w tym kraju nie kupi. Dlatego firma nastawiła się głównie na eksport.
¯yczę powodzenia w testowaniu polskich prototypów. :mruga:

voy

Post autor: voy »

Tramwaje niskopodłogowe z Konstalu też nie są do końca polskie, bo Konstal połączył się z Alstomem. Nie lubię tych wagonów, bo przedstawiają niestaranne wykonanie.

Peter

Post autor: Peter »

Dlatego o tych niskopodłogowcach napisałem w cudzysłowiu.
Trudno też mówić o niestaranności przy laserowym wycinaniu blach i wysoko wykwalifikowanej kadrze, no chyba że chodzi Ci o serię 105N.
Dostaje się po prostu taki standard za jaki się płaci i tyle.

Damhan

Post autor: Damhan »

Peter pisze:Dziwi mnie trochę ta opinia, bo wszystkie "polskie niskopodłogowce" za wyjątkiem tych z Konstalu istnieją tylko na papierku.
Gdańsk to nie Warszawa, że koniecznie trzeba kupić polskie wagony. A nuż sprowadzą nam Cityrunnery. ;)

Skoda9Tr

Post autor: Skoda9Tr »

albo Bombardiery (np NGT8) ;)

Peter

Post autor: Peter »

Damhan pisze:Gdańsk to nie Warszawa, że koniecznie trzeba kupić polskie wagony.
W żadnej z powyższych swoich wypowiedzi nie napisałem, że musicie kupować "polskie niskopodłogowce".
Wypowiedziałem się jedynie w temacie Alstom Konstal-PESA-Cegielski.
W każdym razie życzę wszystkiego najlepszego w dalszym budowaniu tras. Słuszna decyzja. :)

Dygresja:
My na razie musimy czekać nie wiadomo dlaczego na to, aż Centrala łaskawie nam odda co nasze, co rozbudowywaliśmy przez 10-tki lat i co jest teraz złośliwie niszczone. :nuts:
Drogo będzie kosztowało odnowienie zniszczonej już infrastruktury, jeśli coś jeszcze przetrwa. GOP będzie jedynym regionem który najprawdopodobniej będzie musiał zapłacić jeszcze raz za SWOJE tramwaje. Skandal :!:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Pamiętam, kilka lat temu władze Gdańska chciały kupić tramwaje typu Combino. Ciekawe, czy ktoś wróci do tego pomysłu, szczególnie po skandalu z ich wadą konstrukcyjną... ;)

A jak znam życie, to najpewniej na Chełm dojadą .... 105-tki.... :rotfl:

voy

Post autor: voy »

Które mają zakaz wjeżdżania na Chełm z powodu braku piasecznic? :mruga:

OZZY

Post autor: OZZY »

Moim zdaniem pomysł z Combino jest jak najbardziej aktualny, ba, nawet bardziej prawdopodobny. Dlaczego? Siemens <b>napewno</b> zejdzie teraz z ceny Combino tylko poto żeby móc dalej je sprzedawać ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

OZZY pisze:Moim zdaniem pomysł z Combino jest jak najbardziej aktualny, ba, nawet bardziej prawdopodobny. Dlaczego? Siemens <b>napewno</b> zejdzie teraz z ceny Combino tylko poto żeby móc dalej je sprzedawać ;)
... A ZKM Gdańsk nie ma zbyt dużo finansów, nawet jeśli otrzyma dofinansowanie, to i tak kupią coś taniego... :retard:

[ Dodano: 2005-10-10, 15:02 ]
voy pisze:Które mają zakaz wjeżdżania na Chełm z powodu braku piasecznic? :mruga:
.... a szczególnie, że Combino mogą mieć piasecznice.... :-P

voy

Post autor: voy »

Myślę, że Siemens wypuści następce Combino i będzie je sprzedawać po normalnej cenie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”