Co to jest za urządzenie?

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Maciek-krakow

Co to jest za urządzenie?

Post autor: Maciek-krakow »

Czy ktos wie co to jest?

http://www.transportszynowy.200.pl/biezace/srs.jpg
SRS CLICOMATIC

Robson

Post autor: Robson »

Może sprawdza natężenie na odcinku albo prędkość. Nie wiem w ogóle z czym to się je:]

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

A to jest pytanie "dla wiedzy", czy zagadka dla nas :?: ;)

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

Pytanie dla wiedzy bo ja nie mam pojecia co to jest... Polaczone jest z kazdą główką szyny czterema kabelkami. Moje przypuszczenia to: badanie liczby osi, wzbudzanie sygnalizacji, dławik torowy, itp...

OZZY

Post autor: OZZY »

Tutaj nieco wiedzy dla "anglojęzycznych"

http://www.milrail.ca/srs/lubricator2.html

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

Znam to tylko nie wiele z tego rozumiem...

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

No według tego opisu z linku jest to system smarowania szyn na łukach. z tego co się doczytałem to zasilany jest z 220V lub 110V, reaguje na wibracje nadjeżdzającego pociągu i w określonych przedziałach czasowych wyrzuca smar przez 4 dysze. :)

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

Zgadza sie - z innego zrodla dowiedzialem sie ze to jest smarownica i to sie zgadza bo w glowkach szyn sa otwory do wypluwania smaru. Mam fotki tych otowrow i tego urzadzenia. W najblizszym czasie zamieszcze je tutaj jezeli ktos jest chetny zobaczyc...

voy

Post autor: voy »

Jaki jest cel stosowania tego?

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

Dzisiaj udalo mi sie dokladnie sfotografowac to urzadzenie (fotki jeszcze dzis przygotuje)... Jest to smarownica służaca do smarowania obrzeży kół (rentów). Taki zabieg ma na celu ochrone przed zuzywaniem obrzeży kół podczas jazdy tramwaju po łuku toru. A wlasnie takie smarownice stosuje sie przed lukami, a dokladnie ostrymi zakrętami torów.
Jak pewnie wiecie nowoczesne wagony posiadaja wlasne urzadzenia pokladowe to smarowania obrzezy kol - np. system REBS... No coz - zabytki takich urzadzen nie posiadaja dlatego stosuje sie dodatkowo takie smarownice...

Peter

Post autor: Peter »

A gdzie te dysze dokładnie są skierowane ? Czy nie ma możliwości zrobienia nieporządanego poślizgu ? Czy to jest specjalny rodzaj smaru ?

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

Co do dysz to pokaze Wam je na zdjeciach bo z bardoz bliska sfotografowalem - cierpliwości - dzisiaj wieczorem postaram sie zrobic opis tego urzadzenia

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W Warszawie się z tym nie spotkałem. A czy gdziekolwiek w Polsce jest to stosowane ? :)

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

J-31 pisze:W Warszawie się z tym nie spotkałem. A czy gdziekolwiek w Polsce jest to stosowane ? :)
Np. Poznań

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

W Warszawie 116Na i pochodne wyposażone są w smarownice kół REBS...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Maciek-krakow pisze:W Warszawie 116Na i pochodne wyposażone są w smarownice kół REBS...
No tak, ale pozostałą chmara 13N i innych 105Na takich smarownic nie posiada. Tak więc wychodzi na to, że takie urządzenie na torowisku sprzydałoby nam się.... ;)

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

To co by sie przydalo W Warszawie wedlug mnie to przede wszystkim szkoleń motorniczych pt: "ekonomiczna i spokojna ale punktualna jazda"

[ Dodano: 2005-10-18, 21:36 ]
Oto kilka fotek smarownicy

Obrazek
Dysza w główce szyny

Obrazek
Kropla smaru wypuszczona z dyszy

Obrazek
Czujnik drgań

Obrazek
Pompka hydrauliczna


Pozdrowienia dla wszystkich

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”