Stan torowisk
A tak wygląda nowe torowisko w Łodzi na wiadukcie w ul. Aleksandowskiej:
http://www.zdit.uml.lodz.pl/_plik.php?id=378
Ponadto w ramach modernizacji ciągu Limanowskiego-Aleksandrowska w celu ograniczenia emisji hałasu w sąsiedztwie budynków mieszkalnych zastosowano technologię tzw. "toru zielonego".
Ponadto w ostatnim okresie wykonano także kapitalny remont ul. Pomorskiej (wraz z wymianą torowiska) na odc. od ul. Kilińskiego do ul. Sterlinga. Torowisko w tej ulicy przebiega jezdnią - zastosowano więc nawierzchnię torowiska z asfaltu twardolanego, który jak zapewnia ZDiT Łódź - jest trwały oraz zapewnia ograniczenie emisji hałasu.
http://www.zdit.uml.lodz.pl/_plik.php?id=378
Ponadto w ramach modernizacji ciągu Limanowskiego-Aleksandrowska w celu ograniczenia emisji hałasu w sąsiedztwie budynków mieszkalnych zastosowano technologię tzw. "toru zielonego".
Ponadto w ostatnim okresie wykonano także kapitalny remont ul. Pomorskiej (wraz z wymianą torowiska) na odc. od ul. Kilińskiego do ul. Sterlinga. Torowisko w tej ulicy przebiega jezdnią - zastosowano więc nawierzchnię torowiska z asfaltu twardolanego, który jak zapewnia ZDiT Łódź - jest trwały oraz zapewnia ograniczenie emisji hałasu.
Dokładnie, jednak tu chodzi o progam SPO Transport, ale jest tez flaga Unii i inne takie znaki.aleksej pisze:Nie tylko chce, ale musi, projekty finansowane ze srodkow UE musza byc odpowiednio promowane. Jest to opisane w odpowiedniej dyrektywie i jest kilka warunkow ktorych taka promocja musi spelnic. Np. odpowiednie logo ZPORR (badz innego programu) flaga UE itd. itp.
Kurcze, wlasnie czy ktos ma jakies porzadne informacje nt. SPO Transport? Jak ostatnio patrzylem to strona internetowa nie ma zadnych porzadnych informacji. Sam wiem co nieco nt. ZPORRu, ale z sektorowymi programami mialem niewiele do czynienia, a jak widac mozna z tych programow pokusic sie o fundusze chociazby na nowe szynobusy.
Pozdrawiam,
Aleksej
Pozdrawiam,
Aleksej
W ostatnim tygodniu jest jeszcze tragiczniej, to już nie przypadkowe obijanie się elementów wagonu o płyty, jest tam teraz taki punkt gdzie prawie za każdym razem wagon 105Na (nie wiem jak z 102Na) strasznie mocno rombie, chyba o płytę ale nie wiem czym, słychać to tylko na przodzie.Peter pisze:Tymczasem w przyszłym roku ruszy wreszcie przebudowa dalszej części torowiska w Katowicach na Gliwickiej. Prace mają potrwać do końca 2006r.
Jest to bardzo dobra wiadomość, bo część torowiska już wymieniono a pozostała jest w stanie tragicznym. Powykrzywiane tory, hamulce szynowe i inne elementy tramwajowych wózków zaczepiające o płyty zapadającego się torowiska oraz znaczne ograniczenia prędkości, szczególnie że ulica jest kręta.
Zauważyłem też, że torowisko ostatnio wymieniane jest głównie w ciągu linii 7.
Oby jak najszybciej ten remont zaczęli.
Na trasie 7 w Chorzowie i Świętochłowicach nieustannie wymieniają torowisko, to chyba dzięki dobrym stosunkom Urzędu Miasta a tramwajów, wymieniono nawierzchnię na ul. BOWiD, oraz zwrotnice (roz. 7 – 13,36,37) i fragm. torowiska, teraz prace trwają przy zwrotnicach i torowisku oraz nawierzchni przy Zajezdni Batory.
Prace także ostatnio trwały lub jeszcze trwają na granicy Chorzowa i Świętochłowic, głównie w rejonie zwrotnic i jednotoru 9/17.
W ostatnich tygodniach postawiono i wymieniono sieć trakcyjną, na trasie Bytom Łagiewniki - Chorzów Rynek - AKS. Widać że cała modernizacja trakcji idzie dość w dobrym tempie, może i tam doczekamy się także wymiany torowiska...
W przetragu nie ma szczegółów dotyczących zakresu prac - są one umieszczone w specyfikacji zamówienia, której nie ma na stronie BiP.J-31 pisze:To w miarę szybko. Czy ten remont wpłynie na prędkość przejazdową tramwajów i przepustowość linii w tym rejonie ?Thomas78 pisze: Prace mają się zakończyć 31.01.2007 r.
Należy się spodziewać wymiany tych odcinków torów, które są w najgorszym stanie oraz poprawy w zakresie zasilania trakcji.
Nie spodziewalbym sie jakis wiekszych prac. Jest to przetarg na utrzymanie bierzace torowiska i sieci, oprocz napraw po awariach badz wypadkach raczej nic poza wymiana podkladow i szyn na najgorszych odcinkach nic wiecej nie bedzie robione (moze pare zwrotek wymienia, np. kolo Duzego Skretu).
Ciekawe kto sie zglosi do przetargu, ale wydaje mi sie ze wygra MPK Lodz. Przynajmniej do 2007 roku linia nie jest zagrozona, beda wybory i moze wroci temat LTRu do Pabianic.
Pozdrawiam,
Aleksej
Ciekawe kto sie zglosi do przetargu, ale wydaje mi sie ze wygra MPK Lodz. Przynajmniej do 2007 roku linia nie jest zagrozona, beda wybory i moze wroci temat LTRu do Pabianic.
Pozdrawiam,
Aleksej
A tymczasem w Warszawie 18 marca rozpocznie się remont ulicy i torowiska tramwajowego na Marszałkowskiej, na odcinku - pl Unii Lubelskiej - pl. Zbawiciela.
Ulica jest w tym miejscu jednokierunkowa, natomiast torowisko, ułożone obok jezdni, jest dwukierunkowe i stanowi łącznik dla tramwajów jadących z Mokotowa do Centrum miasta.
Jest to już drugi remont tego torowiska, za mojego życia. Ostatni poważny remont miał tutaj miejsce w połowie lat 80-tych, około 1986 roku.
Przed tamtym remontem, po torowisku pędziły głównie 13N. A samo torowisko ułożone było nisko, tuż przy jezdni, między torami położone były płyty betonowe. Tory były wtedy tak zniszczone, że tramwajmi ostro rzucało na boki. Nawet osoby siedzące miały problem z utrzymaniem pozycji pionowej.
Po remoncie tory podniesiono, zlikwidowano płyty betonowe. Tramwaje od tego czasu, aż do dzisiaj jeździły prosto, szybko, nieco ciszej.
No ale, przez te ostatnie kilkanaście lat tory znów się "sfatygowały" i TW dawno już je chciały wymienić. Czekano na ZDM, ponieważ chciano połaczyć remont jezdni z remontem torowiska.
Teraz - w marcu - remont spowoduje, że tory znów wrócą do poziomu jezdni. Jest to potrzebne, gdyż w tym rejonie znajduje się szpital i ułatwi to szybki dojad karetek. Prawdopodobnie torowisko zostanie wyciszone.
Remont ulicy, miał się odbyć w lato, ale z uwagi na pielgrzymkę Papieża przesunięto go na marzec, a ma się zakończyć w maju.
Ulica jest w tym miejscu jednokierunkowa, natomiast torowisko, ułożone obok jezdni, jest dwukierunkowe i stanowi łącznik dla tramwajów jadących z Mokotowa do Centrum miasta.
Jest to już drugi remont tego torowiska, za mojego życia. Ostatni poważny remont miał tutaj miejsce w połowie lat 80-tych, około 1986 roku.
Przed tamtym remontem, po torowisku pędziły głównie 13N. A samo torowisko ułożone było nisko, tuż przy jezdni, między torami położone były płyty betonowe. Tory były wtedy tak zniszczone, że tramwajmi ostro rzucało na boki. Nawet osoby siedzące miały problem z utrzymaniem pozycji pionowej.
Po remoncie tory podniesiono, zlikwidowano płyty betonowe. Tramwaje od tego czasu, aż do dzisiaj jeździły prosto, szybko, nieco ciszej.
No ale, przez te ostatnie kilkanaście lat tory znów się "sfatygowały" i TW dawno już je chciały wymienić. Czekano na ZDM, ponieważ chciano połaczyć remont jezdni z remontem torowiska.
Teraz - w marcu - remont spowoduje, że tory znów wrócą do poziomu jezdni. Jest to potrzebne, gdyż w tym rejonie znajduje się szpital i ułatwi to szybki dojad karetek. Prawdopodobnie torowisko zostanie wyciszone.
Remont ulicy, miał się odbyć w lato, ale z uwagi na pielgrzymkę Papieża przesunięto go na marzec, a ma się zakończyć w maju.