Stan torowisk

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
voy

Stan torowisk

Post autor: voy »

TW to chyba jedynie z taborem sobie nie radzi bo nie potrafią kupić nowych tramwajów porządnych. Słyszałem jednak o najlepszym stanie torowisk i bardzo rozbudowanej sieci.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tak to fakt torowiska są naprawdę w dobrym stanie. Ostro wzięli się za remonty. Tramwaje, chociaż się lekko bujają w czasie jazdy, to jednak nie tańczą, jak np. jeszcze na początku lat 90-tych...
Jeśli chodzi o rozległość torowisk, to trzeba by jeszcze nad tym popracować. Jeszcze w latach 70-tych sieć była większa... ;) GOP ma większą sieć tramwajową :)

51

Post autor: 51 »

J-31 pisze:Tak to fakt torowiska są naprawdę w dobrym stanie. Ostro wzięli się za remonty. Tramwaje, chociaż się lekko bujają w czasie jazdy, to jednak nie tańczą, jak np. jeszcze na początku lat 90-tych...
Jeśli chodzi o rozległość torowisk, to trzeba by jeszcze nad tym popracować. Jeszcze w latach 70-tych sieć była większa... ;) GOP ma większą sieć tramwajową :)
no, ale GOP to w ogóle poza konkurencją jesli chodzi o rozległość sieci
a Warszawa ma najwięcej wagonów(mniejsza o jakość), no i rzeczywiście dobrze utrzymane i na bieżąco remontowane torowiska

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

51 pisze:no, ale GOP to w ogóle poza konkurencją jesli chodzi o rozległość sieci
Jeśli chodzi o stan torowisk to tez, ale w drugą stronę :)

Policzan

Post autor: Policzan »

my torowiska mamy w porządeczku.
Ale gdyby nie było Tramów GT6 to by były w extra porządeczku.

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

voy pisze:TW to chyba jedynie z taborem sobie nie radzi bo nie potrafią kupić nowych tramwajów porządnych. Słyszałem jednak o najlepszym stanie torowisk i bardzo rozbudowanej sieci.
Sieć to się rozwija w żółwim tempie. Tak naprawdę więcej torowisk skasowano, iż zbudowano. Tramwaje w Warszawie nie docierają do wielu gęsto zabudowanych osiedli o dużej liczbie mieszkańców. W Łodzi tramwaj dociera do wszystkich większych osiedli, a oprócz tego po reformie trasowej na pzrystankach praktycznie się nie czeka.

51

Post autor: 51 »

Thomas78 pisze:
voy pisze:TW to chyba jedynie z taborem sobie nie radzi bo nie potrafią kupić nowych tramwajów porządnych. Słyszałem jednak o najlepszym stanie torowisk i bardzo rozbudowanej sieci.
Sieć to się rozwija w żółwim tempie. Tak naprawdę więcej torowisk skasowano, iż zbudowano. Tramwaje w Warszawie nie docierają do wielu gęsto zabudowanych osiedli o dużej liczbie mieszkańców. W Łodzi tramwaj dociera do wszystkich większych osiedli, a oprócz tego po reformie trasowej na pzrystankach praktycznie się nie czeka.
no nie przesadzajmy, bo to by znaczyło, że mamy ujemną długość torów ;)
choc rzeczywiscie dopiero po oddaniu odcinka na Nowe Bemowo długość sieci przewyższyła długość w 1970 po likwidacji odcinka do Wilanowa, choć trzeba przyznać, że w zasadzie nie było w Warszawie okresu wyłącznie likwidacynnego, bo w tym samym(1970)roku oddano odcinki do Huty i na ¯erań Wschodni

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

51 pisze:
Thomas78 pisze: Sieć to się rozwija w żółwim tempie. Tak naprawdę więcej torowisk skasowano, iż zbudowano. Tramwaje w Warszawie nie docierają do wielu gęsto zabudowanych osiedli o dużej liczbie mieszkańców. W Łodzi tramwaj dociera do wszystkich większych osiedli, a oprócz tego po reformie trasowej na pzrystankach praktycznie się nie czeka.
no nie przesadzajmy, bo to by znaczyło, że mamy ujemną długość torów ;)
choc rzeczywiscie dopiero po oddaniu odcinka na Nowe Bemowo długość sieci przewyższyła długość w 1970 po likwidacji odcinka do Wilanowa, choć trzeba przyznać, że w zasadzie nie było w Warszawie okresu wyłącznie likwidacynnego, bo w tym samym(1970)roku oddano odcinki do Huty i na ¯erań Wschodni
Odcinek na Zerań Wsch. to było "przełożenie" linii z Wysockiego i Marywilskiej. A więc bilans wyniósł zero :lol: A co z takimi osiedlami jak Targówek, Gocław, Stegny itd? W Łodzi do wszystkich tego typu osiedli dojeżdża tramwaj. :)

51

Post autor: 51 »

Thomas78 pisze: A co z takimi osiedlami jak Targówek, Gocław, Stegny itd? W Łodzi do wszystkich tego typu osiedli dojeżdża tramwaj. :)
i w centrum jest gęstsza sieć

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

51 pisze:
Thomas78 pisze: A co z takimi osiedlami jak Targówek, Gocław, Stegny itd? W Łodzi do wszystkich tego typu osiedli dojeżdża tramwaj. :)
i w centrum jest gęstsza sieć
No i tramwaje podmiejskie. Samorządy regiou łódzkiego planują także stworzenie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego :)

voy

Post autor: voy »

W Łodzi naprawdę do każdego osiedla dojeżdża tramwaj? Fajnie bo inne miasta nie mają tak dobrze. Czytałem w zajezdni II raport o tramwajach. Narzekali trochę na tory w Łodzi że Cityrunnery mogą jeździć na 10 i 12 bo torowiska są dostosowane. A np w Szczecinie narzekali na fatalne tory i brak połączenia z osiedlem Dąbie które niby jest ogromne...

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

voy pisze:W Łodzi naprawdę do każdego osiedla dojeżdża tramwaj? Fajnie bo inne miasta nie mają tak dobrze. Czytałem w zajezdni II raport o tramwajach. Narzekali trochę na tory w Łodzi że Cityrunnery mogą jeździć na 10 i 12 bo torowiska są dostosowane. A np w Szczecinie narzekali na fatalne tory i brak połączenia z osiedlem Dąbie które niby jest ogromne...
Wydaje mi się, że to jest temat o ulubionym tramwaju, a nie o stanie torowisk :P

Policzan

Post autor: Policzan »

brak połączenia z osiedlem Dąbie które niby jest ogromne...
Spec do spraw komunikacji miejskiej w Policach i Szczecinie wkracza do akcji.
Do Dąbia czyli także prawobrzeża Szczecina(to jest tyo samo) dojeżdzają tylko autobusy.
Kiedyś planowano stworzenie trolejbusa na Dąbie ale pomysł padł.Jes bardzo duże zapotrzepowanie.Jeżdzą 2 linie tramwajowe do Basenu Górniczego z kąd trzeba się przesiąść na linie autobusowe.Jest to największa pętla w Szczecinie.Jeździ tam dużo lin.
I jak tak sobie myśle chyba tam będe chodził na łowy solarisów.
A wyobrażcie sobie że MZK chcę polożyć na tory kolejowe tramwaje!Jest jedno połączenie kolejowe które zostało usunięte w 2000 r. z powodu braku funduszy.Zminią tylko wózki i ruch się zaczyna.Ja tak tylko słyszałem na spotkaniu STMKM(Szczecińskie Towarzystwo Miłośników Komunikacji Miejskiej).

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Temat wydzielony z Ulubiony polski tramwaj i przeniesiony do ogólnych dyskusji o tramwajch

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

W przypadku torowisk w Łodzi sytuacja jest o tyle skomplikowana, że większość torowisk w Śródmieściu przebiega po jezdni. Łódź nie była zniszczona podczas II wojny światowej (poza fragmentem getta żydowskiego), a zatem ma zachowaną historyczną zabudowę i siatkę ulic. Stąd też każdorazowy remont torowiska wiąże się z rozgrzebaniem całej ulicy. Dlatego też tory wymienia się podczas generalnych remontów ulic (niedawno taki remont przechodziła ul. Gdańska, obecnie remontuje się Pomorską). Większość torów została wymieniona w relacji wschód - zachód (z uwagi na duże potoki pasażerskie), by wprowadzić nowoczesny tabor (Cityrunnery).
Na tej trasie dominuje torowisko wydzielone.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Policzan pisze: A wyobrażcie sobie że MZK chcę polożyć na tory kolejowe tramwaje!Jest jedno połączenie kolejowe które zostało usunięte w 2000 r. z powodu braku funduszy.Zminią tylko wózki i ruch się zaczyna.Ja tak tylko słyszałem na spotkaniu STMKM(Szczecińskie Towarzystwo Miłośników Komunikacji Miejskiej).
Jest to ciekawy pomysł. Pomijając różnice w konstrukcji szyn oraz różnice w szerokości torów jest to realne. <b>poprostu</b> dodaje się dodatkowe zwrotnice przy zjazdach oraz dodatkowe szyny i robi się szlak trójtorowy. Coś takiego wymyślili już dawno Niemcy i po tych samych torach jeżdżą np. tramwaje oraz autobusy szynowe...

Jeśli byś coś więcej dowiedział się na temat tego rozwiązania i czy w ogóle jest ono realne, to byłbym wdzięczny Gdybyś mógł coś napisać... :)

51

Post autor: 51 »

J-31 pisze:
Policzan pisze: A wyobrażcie sobie że MZK chcę polożyć na tory kolejowe tramwaje!Jest jedno połączenie kolejowe które zostało usunięte w 2000 r. z powodu braku funduszy.Zminią tylko wózki i ruch się zaczyna.Ja tak tylko słyszałem na spotkaniu STMKM(Szczecińskie Towarzystwo Miłośników Komunikacji Miejskiej).
Jest to ciekawy pomysł. Pomijając różnice w konstrukcji szyn oraz różnice w szerokości torów jest to realne.
ale przecież w Szczenie tramwaje są normalnotorowe

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

W Krakowie torowiska sa z roku na rok coraz lepsze. Duzo sie remontuje. Co ciekawe ostatni potezny reont torowsika i sieci (ul. Kalwaryjska i Limanowskiego) wykonalo MPK Lodz. Na wiosne idzie do remontu jeden z ostatnich najgorszych technicznie odcinkow tramwajowych - ul. Kapelanka. A poza tym planuje sie dobre torowsiko pod KST - oby tylko dobrze zrobili...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Rzeczywiście, dobre torowisko to bardzo ważny element dla sprawnego funkcjonowania komunikacji tramwajowej...

A czy w związku z tym, czy występuje w Krakowie problem z "objazdami" dla NGT6 ?

Np. w Łodzi w momencie zmiany trasy Cityrunnery są unieruchamiane w zajezdni. Jeszcze 10 lat temu i w Warszawie był problem z testami zachodnich wagonów niskopodłogowych - nie wszędzie mogły jeździć...

Reasumując. Czy są torowiska, na które NGT mają zakaz wjazdu ze względów technicznych ? :)

Inspektor

Post autor: Inspektor »

We Wroclawiu stan torowisk również się poprawia z roku na rok.W końcu udalo się uzystać dotacje na niskopodlogowe tramwaje :D Ale jest i też spora część która pozostawia wiele do życzenia....m.in.ul.Grabiszynska :|

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”