[Bydgoszcz] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Oby faktycznie tylko na planach się nie skończyło.

Np. w Warszawie ostatnio zapanowała nowa moda, nie tylko mówi się o planach, ale nawet o konkretnych datach i sposobach sfinansowania planowanych inwestycji. A potem... nic... :nuts:

I dlatego obaj z kol. MW, mamy prawo podchodzić do takich "wizji" raczej sceptycznie. ;)

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Gdyby nie było planów, tym bardziej nic nie zostałoby zrobione - od tego się zaczyna każdą inwestycję.
Pójście na żywioł, bez odpowiedniego przygotowania oznacza falstart, tak jak w przypadku warszawskiej SKM.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wszystko jest ok. Zgoda - od planów należy zacząć, tylko - powtórzę - ja życzę mieszkańcom Bygdoszczy, aby... na planach się nie skończyło... :)

MW

Post autor: MW »

Thomas78 pisze:Pójście na żywioł, bez odpowiedniego przygotowania oznacza falstart, tak jak w przypadku warszawskiej SKM.
SKM też miało plany :) zresztą planowe rozpoczęcie działania to grudzień, teraz to przejazdy "promocyjne", ale prawda jest taka, że jak Kaczor sobie poszedł, to nikt się tym nie przejmuje.
Gdyby nie było planów, tym bardziej nic nie zostałoby zrobione - od tego się zaczyna każdą inwestycję.
jednak plan rozwoju transportu publicznego to jedynie okreslenie kierunku rozwoju komunikacyjnego w danym mieście - samo posiadanie planu nie gwarantuje realizacji inwestycji, czego świadkami byliśmy w wielu przypadkach. Teraz zapanowała moda na robienie takich planów, bo bez nich uzyskanie funduszy unijnych jest niemożliwe - w przypadku ZPORR takie plany są konieczne: składanie wnioski muszą być zgodne z tymi planami.
Zresztą nie jestem pewien, czy też tak ochoczo podchodziłbyś np. do planów rozwoju sieci Tramwajów Warszawskich do 2030 r. :) wyglądają imponująco, ale nic poza tym

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

MW pisze:planowe rozpoczęcie działania to grudzień, teraz to przejazdy "promocyjne", ale prawda jest taka, że jak Kaczor sobie poszedł, to nikt się tym nie przejmuje.
"Planowa" to była - w przypadku Warszawy - kiełbasa wyborcza...
jednak plan rozwoju transportu publicznego to jedynie okreslenie kierunku rozwoju komunikacyjnego w danym mieście - samo posiadanie planu nie gwarantuje realizacji inwestycji, czego świadkami byliśmy w wielu przypadkach. Teraz zapanowała moda na robienie takich planów, bo bez nich uzyskanie funduszy unijnych jest niemożliwe - w przypadku ZPORR takie plany są konieczne: składanie wnioski muszą być zgodne z tymi planami.
Zresztą nie jestem pewien, czy też tak ochoczo podchodziłbyś np. do planów rozwoju sieci Tramwajów Warszawskich do 2030 r. :) wyglądają imponująco, ale nic poza tym
Dlaczego zakładasz taką samą nieudolność, jaką wykazał samorząd warszawski w każdym przypadku? A jeśli chodzi o plany TW, to bardzo żałuję, że są jedynie ich planami, a nie planami władz miasta.

Peter

Post autor: Peter »

Hmm, 200mln zł na początek to może nie być takie proste, ale trzymajmy kciuki. :mruga:

MW

Post autor: MW »

Thomas78 pisze:
MW pisze:planowe rozpoczęcie działania to grudzień, teraz to przejazdy "promocyjne", ale prawda jest taka, że jak Kaczor sobie poszedł, to nikt się tym nie przejmuje.
"Planowa" to była - w przypadku Warszawy - kiełbasa wyborcza...
kiełbasa wyborcza to było co najwyżej wcześniejsze uruchomienie SKM
Thomas pisze:Dlaczego zakładasz taką samą nieudolność, jaką wykazał samorząd warszawski w każdym przypadku?
nie zakładam - napisałem do czego takie plany służą. Nie czarujmy się, przecież nie tylko Warszawa ma długoterminowe plany. To, że przyjęli ZRTP to nie oznacza, że teraz wszystko bez problemu pójdzie; ten plan otwiera jedynie drogę do realizacji, nakreśla pewien kierunek, czyni starania o fundusze unijne możliwe; bez nich wątpię w realizację tych zadań.
Thomas pisze: A jeśli chodzi o plany TW, to bardzo żałuję, że są jedynie ich planami, a nie planami władz miasta.
skąd takie założenia? Plany się pokrywają, zresztą rozwój sieci tramwajów też jest związany z ustaleniami dot. II i III metra - ustalenia powinny być znane w grudniu br.

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Peter pisze:Hmm, 200mln zł na początek to może nie być takie proste, ale trzymajmy kciuki. :mruga:
156,2 mln chcą wygenerować z własnych środków, więc kwota dofinansowania, o którą Bydgoszcz będzie zabiegać wyniesie 43,8 mln. Skoro część miast "tramwajowych" zgłosiło wnioski w tym roku i zostały one pozytywnie zaopiniowane, to przy kolejnym naborze wniosków szanse Bydgoszczy rosną, gdyż duże miasta będą w tym czasie absorbować środki, które otrzymały teraz.

MW

Post autor: MW »

Thomas78 pisze:
Peter pisze:Hmm, 200mln zł na początek to może nie być takie proste, ale trzymajmy kciuki. :mruga:
156,2 mln chcą wygenerować z własnych środków, więc kwota dofinansowania, o którą Bydgoszcz będzie zabiegać wyniesie 43,8 mln. Skoro część miast "tramwajowych" zgłosiło wnioski w tym roku i zostały one pozytywnie zaopiniowane, to przy kolejnym naborze wniosków szanse Bydgoszczy rosną, gdyż duże miasta będą w tym czasie absorbować środki, które otrzymały teraz.
zależy od podziału pieniędzy i dostępne fundusze - tak jak np. ZPORR; było działanie dla aglomeracji powyżej 500 tys. osób i dla miast powyżej 50 tys. osób. Wątpię, żeby duże miasta nie ubiegłały się o fundusze na lata 2007-2013, zwłaszcza, że te projekty finansowane w ramach obecnie przyznanych pieniędzy z funduszu ZPORR najpóźniej muszą się zakończyć w 2008 r.

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

MW pisze:ZPORR; było działanie dla aglomeracji powyżej 500 tys. osób i dla miast powyżej 50 tys. osób. Wątpię, żeby duże miasta nie ubiegłały się o fundusze na lata 2007-2013, zwłaszcza, że te projekty finansowane w ramach obecnie przyznanych pieniędzy z funduszu ZPORR najpóźniej muszą się zakończyć w 2008 r.
Bydgoszcz zalicza się do miast poniżej 500 tys. mieszkańców (liczy sobie dokładnie 387 tys.)

Podi

Post autor: Podi »

Thomas78 pisze:Bydgoszcz zalicza się do miast poniżej 500 tys. mieszkańców (liczy sobie dokładnie 387 tys.)
No tak, ale zawsze jakieś dotacje dla niej się znajdą :)

MW

Post autor: MW »

Thomas78 pisze:
MW pisze:ZPORR; było działanie dla aglomeracji powyżej 500 tys. osób i dla miast powyżej 50 tys. osób. Wątpię, żeby duże miasta nie ubiegłały się o fundusze na lata 2007-2013, zwłaszcza, że te projekty finansowane w ramach obecnie przyznanych pieniędzy z funduszu ZPORR najpóźniej muszą się zakończyć w 2008 r.
Bydgoszcz zalicza się do miast poniżej 500 tys. mieszkańców (liczy sobie dokładnie 387 tys.)
nie zrozumiałeś sensu wypowiedzi - moja odpowiedź odnosiła się do Twojej dotyczącej tego, że szanse Bydgoszczy są większe, gdyż większe miasta będą bieżąco absorbować otrzymane pieniądze do tej pory. Dla miast pow. 50 tys. jest np. Działanie 1.1.2., w którym aż 75% kosztów może być refundowanych przez UE.

leepack

Post autor: leepack »

widziałem gdzieś na necie dokładne plany połączenia na kujawskiej, gdzie było napisane że plany budowy tego odcinka to przyszły 2006 rok, tak więc nie wiem z kąd ten 2008

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Może jestem egoistą ale wolałbym żeby te dotacje były tylko dla miast powyżej 500 000 mieszkańców. Poznań czeka na nie!!! :D

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Poznańczyk pisze:Może jestem egoistą ale wolałbym żeby te dotacje były tylko dla miast powyżej 500 000 mieszkańców. Poznań czeka na nie!!! :D
Są dwie pule: jedna dla większych miast, druga dla mniejszych :)

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Aha, to już przynajmniej nie mam wyrzutów sumienia... :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”