[Grudziądz] Tabor tramwajowy
Mnóstwo to jest w Rzeszowie GT4 były z roku '59. a GT6 są z połowy lat '60. Głupie jest to, że NIKT w UM nie może wpaść na pomysł remontu osiemsetpiątek. Wystarczą tylko 2-3 pantografy, kilkanaście siedzeń i oświetlenie wewnętrzene plus reflektory - tylko to zostało wyciągnięte z odstawionych wagonów. Ale nie, lepiej sprowadzić szrot i tworzyć skansen tramwajowy. A jak wycofają 805 to sprowadzą eNki do ruchu liniowego
Zapomnij - oni są za biedni na Pumę. Ja bym raczej poszedł w inną stronę i te 805-tki po prostu wysłał na remont do MPK Łódź czy innego Protramu. Co by nie mówić o wyglądzie takich tramwajów, to jednak przywraca im się trochę młodość i przedłuża życie. A co więcej - jest łatwiejszy dostęp do części, w przeciwieństwie do jakiś tam "używek" z Niemiec.filimer pisze:Patrząc na politykę taborową MZK Grudziądz można dojść do wniosku, że oto mamy przed sobą potencjalnego nabywcę Pumy
Owszem to może być dobry zakup, ale pod warunkiem, że kupi się również kilka fabrycznie nowych autobusów. Kupowanie autobusów używanych to jest jednak działanie krótko wzroczne. Bo wiadomo, że takie autobusy długo nie pojeżdżą, lub jeśli nawet pojeżdżą, to z roku na rok trzeba w nie więcej "wkładać"plocmaster pisze:Może 15-letni autobus nie jest specjalnie nowoczesny, ale pamiętajcie — to mimo wszystko MAN NL202, czyli porządny wóz. .
Nie jest to dobre porównanie. Ponieważ samochody osobowe są jednak użytkowane przez różnych właścicieli. Jeden dba, a drugi zajeżdża. Zatem jeśli miałbym kupić zajeżdżony MB W124 i wpakować w jego remont kupę kasy, to jednak wolałbym nową Dacię Logan. Jest tania i też da się pojeździć.plocmaster pisze:Tak jak z samochodami — 15-letni Mercedes W124 jest lepszy od nowej Dacii Logan.
No chyba, że kupujesz samochód wyłącznie do na szpan lub "Formuły 1 na Podolszycach". To wtedy warto kupić nawet W124. EOT
Grudziądz ma sprowadzić to być może z perspektywą przerobienia na wagony z wstawką niskopodłogową oraz ma zamiar zmodernizować 6 805tek..
Ponadto wykonana będzie modernizacja całości sieci tramwajowej przy wsparciu środków unijnych.
Ponadto wykonana będzie modernizacja całości sieci tramwajowej przy wsparciu środków unijnych.
Toruńskie 805Na modernizuje się "u siebie", tj. w warsztatach remontowych MZK. Pracy jest tam jak na razie na kilka lat, więc modernizacje dla innych miast na pewno nie będą przeprowadzane. Części zamawia się poprzez organizację przetargów.PAFAWAG pisze:(Grudziądz ma powiązania z Toruniem, więc może jednak skierują wagony grudziądzkie do tego samego podwykonawcy/zakładu remontowego, co toruńskie).
Macie dość spore opóźnienie odnośnie newsów:
grudziadz.pl pisze: Dziś w Urzędzie Miejskim otwarto koperty z ofertami na „Modernizację taboru tramwajowego w Grudziądzu”. Do przetargu przystąpiło 5 firm. Najkorzystniejszą ofertę na kwotę: 6 349 460,72 zł złożyło konsorcjum firm: Zakłady NaprawczeTaboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki S.A. i Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Najdroższa oferta opiewała na: 10 980 000 zł.
- Przez najbliższe tygodnie będzie trwała procedura przetargowa, gdy zostanie zakończona podpiszemy umowę z wykonawcą. Jeżeli wszystkie prace zakończą się zgodnie z planowanym harmonogramem za ok. 6 miesięcy na grudziądzkich ulicach pojawią się pierwsze wyremontowane wozy tramwajowe – mówi wiceprezydent Marek Sikora.
Głównym celem modernizacji jest poprawa efektywności i niezawodności prowadzenia komunikacji tramwajowej przez poprawę funkcjonalności i bezpieczeństwa eksploatacji wagonów, zmniejszenie zużycia energii elektrycznej, zwiększenie żywotności konstrukcji, poprawę ergonomii i bezpieczeństwa stanowiska pracy motorniczego, a także polepszenie estetyki zewnętrznej oraz wewnętrznej wagonów i komfortu podróżowania. Zostanie zmodernizowanych 6 wagonów - 4 wagony sterujące ze stanowiskiem motorniczego oraz pulpitem jazdy manewrowej do tyłu, mogące tworzyć składy dwuwagonowe i 2 wagony sterowane wykonane jako doczepa aktywna bez kabiny motorniczego z pulpitami jazdy manewrowej w przedniej i tylnej części wagonu.
- Koszt zakupu jednego nowego wozu tramwajowego to ok. 10 mln zł, za gruntowny remont 1 wozu zapłacimy ok. 1 mln zł. Zmodernizowane tramwaje na pewno posłużą pasażerom przez najbliższe 15-20 lat – dodaje Marek Sikora.
Modernizacja 6 wozów tramwajowych to pierwszy etap realizacji projektu, który przewiduje m.in. budowę drugiego toru odstawczego dla pętli tramwajowej w Tarpnie i dwutonu na odcinku od ul. Legionów do ul. Solnej, wzdłuż ul. Chełmińskiej , od skrzyżowania przy ul. Południowej do ul. Kraszewskiego, poza tym tory tramwajowe na obszarze Starego Miasta zostaną tak przebudowane, by zmniejszyć hałas i drgania. Postanie również system informacyjny i komunikacyjny, tak by pasażerowie mogli na bieżąco otrzymywać informacje o sytuacji komunikacyjnej.
Warto zaznaczyć, że miasto na realizację projektu pn. „Modernizacja sieci tramwajowej w Grudziądzu”, który znalazł się na liście projektów kluczowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego pozyskało dofinansowanie w wysokości 26 603 125 zł. Całe zadanie oszacowano na 53 206 250 zł.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Wybaczcie odkop.
http://phototrans.eu/14,522857,0,Duewag_GT8_82.html
To jest chyba jakiś żart, naprawdę nie dało rady pomalować go w taki sam schemat jak ex. GT6 ?
http://phototrans.eu/14,522857,0,Duewag_GT8_82.html
To jest chyba jakiś żart, naprawdę nie dało rady pomalować go w taki sam schemat jak ex. GT6 ?
Re: Tramwaje w Grudziądzu - tabor, infrastruktura
Taki oto Swing będzie przez miesiąc testowany na mieście:
http://phototrans.pl/14,739436,0,Pesa_122NaSF_366.html
http://phototrans.pl/14,739436,0,Pesa_122NaSF_366.html
Re: [Grudziądz] Tabor tramwajowy
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 66518.html
Grudziądz cały czas chce kupić trójczłonowe tramwaje z ok. 20% niskiej podłogi. Jednak nawet przy tak wysoko postawionym budżecie, jedyna oferta - z Modertransu, go przewyższa...
Cena zbliża się do absurdu, bo 5 693 500 zł za jednego Moderusa Betę pokroju MF24AC? Z 80% bardzo wysokiej (0,9m) podłogi?
Dla takiego miasta jak Grudziądz bardziej by się opłacał zakup jakichś niskopodłogowców z Niemiec, np. SachsenTram, lub innych Bombardierów pokroju NGT6.
Grudziądz cały czas chce kupić trójczłonowe tramwaje z ok. 20% niskiej podłogi. Jednak nawet przy tak wysoko postawionym budżecie, jedyna oferta - z Modertransu, go przewyższa...
Cena zbliża się do absurdu, bo 5 693 500 zł za jednego Moderusa Betę pokroju MF24AC? Z 80% bardzo wysokiej (0,9m) podłogi?
Dla takiego miasta jak Grudziądz bardziej by się opłacał zakup jakichś niskopodłogowców z Niemiec, np. SachsenTram, lub innych Bombardierów pokroju NGT6.