[Grudziądz] Tabor tramwajowy

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
JasinGDZ

Post autor: JasinGDZ »

Na szczęście GT4 wykupiło jakieś austriackie miasto - kupili wszystkie 25 sztuk przeznaczonych na sprzedaż - Grudziądz chciał kupić 12. Miały one zastąpić GT6 i kilka 805Na. A na torach odstawczych mamy kilka osiemsetpiątek, które po remontach śmigałyby spokojnie przez kilka kolejnych lat... :|

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A te GT6 są lepsze/nowsze?
JasinGDZ pisze:A na torach odstawczych mamy kilka osiemsetpiątek, które po remontach śmigałyby spokojnie przez kilka kolejnych lat...
Ale można je kiedyś wyremontować

JasinGDZ

Post autor: JasinGDZ »

Mnóstwo to jest w Rzeszowie :cool: GT4 były z roku '59. a GT6 są z połowy lat '60. Głupie jest to, że NIKT w UM nie może wpaść na pomysł remontu osiemsetpiątek. Wystarczą tylko 2-3 pantografy, kilkanaście siedzeń i oświetlenie wewnętrzene plus reflektory - tylko to zostało wyciągnięte z odstawionych wagonów. Ale nie, lepiej sprowadzić szrot i tworzyć skansen tramwajowy. A jak wycofają 805 to sprowadzą eNki do ruchu liniowego :mruga:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

JasinGDZ pisze:Ale nie, lepiej sprowadzić szrot i tworzyć skansen tramwajowy.
A wiesz, że takie Gelenktriebwageny są w wielu kwestiach nowocześniejsze od zemsty Gierka?

filimer

Post autor: filimer »

Patrząc na politykę taborową MZK Grudziądz można dojść do wniosku, że oto mamy przed sobą potencjalnego nabywcę Pumy :diabeł: Być może kupią propagandowo ten prototyp :mruga:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

filimer pisze:Patrząc na politykę taborową MZK Grudziądz można dojść do wniosku, że oto mamy przed sobą potencjalnego nabywcę Pumy :diabeł:
Zapomnij - oni są za biedni na Pumę. Ja bym raczej poszedł w inną stronę i te 805-tki po prostu wysłał na remont do MPK Łódź czy innego Protramu. Co by nie mówić o wyglądzie takich tramwajów, to jednak przywraca im się trochę młodość i przedłuża życie. A co więcej - jest łatwiejszy dostęp do części, w przeciwieństwie do jakiś tam "używek" z Niemiec.
plocmaster pisze:Może 15-letni autobus nie jest specjalnie nowoczesny, ale pamiętajcie — to mimo wszystko MAN NL202, czyli porządny wóz. .
Owszem to może być dobry zakup, ale pod warunkiem, że kupi się również kilka fabrycznie nowych autobusów. Kupowanie autobusów używanych to jest jednak działanie krótko wzroczne. Bo wiadomo, że takie autobusy długo nie pojeżdżą, lub jeśli nawet pojeżdżą, to z roku na rok trzeba w nie więcej "wkładać" ;)
plocmaster pisze:Tak jak z samochodami — 15-letni Mercedes W124 jest lepszy od nowej Dacii Logan.
Nie jest to dobre porównanie. Ponieważ samochody osobowe są jednak użytkowane przez różnych właścicieli. Jeden dba, a drugi zajeżdża. Zatem jeśli miałbym kupić zajeżdżony MB W124 i wpakować w jego remont kupę kasy, to jednak wolałbym nową Dacię Logan. Jest tania i też da się pojeździć. ;)

No chyba, że kupujesz samochód wyłącznie do na szpan lub "Formuły 1 na Podolszycach". To wtedy warto kupić nawet W124. EOT :retard:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

filimer pisze:Patrząc na politykę taborową MZK Grudziądz można dojść do wniosku, że oto mamy przed sobą potencjalnego nabywcę Pumy Być może kupią propagandowo ten prototyp
Zapomnij... W Polsce za mało miast ma wąskie tory, by opłacało im się zbudować wąskotorową wersję :D

Krzysztof II

Post autor: Krzysztof II »

Do tego te miasta naszczęsci opnanowywuje PESA:D Elbląg, Łódź, teraz także Bydgoszczy i został tylko Toruń(im nie zyczę nowych tramwów) i Grudziądz własnie :)

filimer

Post autor: filimer »

Grudziądz ma sprowadzić to być może z perspektywą przerobienia na wagony z wstawką niskopodłogową oraz ma zamiar zmodernizować 6 805tek..

Ponadto wykonana będzie modernizacja całości sieci tramwajowej przy wsparciu środków unijnych.

Mike

Post autor: Mike »

PAFAWAG pisze:(Grudziądz ma powiązania z Toruniem, więc może jednak skierują wagony grudziądzkie do tego samego podwykonawcy/zakładu remontowego, co toruńskie).
Toruńskie 805Na modernizuje się "u siebie", tj. w warsztatach remontowych MZK. Pracy jest tam jak na razie na kilka lat, więc modernizacje dla innych miast na pewno nie będą przeprowadzane. Części zamawia się poprzez organizację przetargów.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

PAFAWAG pisze:Mam nadzieję, że nie w Modertransie...
Tylko własnie wszystko wskazuje, że będą to pierwsze wąskotorowe Moderusy. Choćby zapis o wklejanych oknach.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Ciekawe, kiedy Modertrans się z tym wyrobi. Oprócz N8C mają w tym roku robić Tatry i teoretycznie też Bety dla Poznania.

filimer

Post autor: filimer »

Macie dość spore opóźnienie odnośnie newsów:
grudziadz.pl pisze: Dziś w Urzędzie Miejskim otwarto koperty z ofertami na „Modernizację taboru tramwajowego w Grudziądzu”. Do przetargu przystąpiło 5 firm. Najkorzystniejszą ofertę na kwotę: 6 349 460,72 zł złożyło konsorcjum firm: Zakłady NaprawczeTaboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki S.A. i Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Najdroższa oferta opiewała na: 10 980 000 zł.

- Przez najbliższe tygodnie będzie trwała procedura przetargowa, gdy zostanie zakończona podpiszemy umowę z wykonawcą. Jeżeli wszystkie prace zakończą się zgodnie z planowanym harmonogramem za ok. 6 miesięcy na grudziądzkich ulicach pojawią się pierwsze wyremontowane wozy tramwajowe – mówi wiceprezydent Marek Sikora.

Głównym celem modernizacji jest poprawa efektywności i niezawodności prowadzenia komunikacji tramwajowej przez poprawę funkcjonalności i bezpieczeństwa eksploatacji wagonów, zmniejszenie zużycia energii elektrycznej, zwiększenie żywotności konstrukcji, poprawę ergonomii i bezpieczeństwa stanowiska pracy motorniczego, a także polepszenie estetyki zewnętrznej oraz wewnętrznej wagonów i komfortu podróżowania. Zostanie zmodernizowanych 6 wagonów - 4 wagony sterujące ze stanowiskiem motorniczego oraz pulpitem jazdy manewrowej do tyłu, mogące tworzyć składy dwuwagonowe i 2 wagony sterowane wykonane jako doczepa aktywna bez kabiny motorniczego z pulpitami jazdy manewrowej w przedniej i tylnej części wagonu.

- Koszt zakupu jednego nowego wozu tramwajowego to ok. 10 mln zł, za gruntowny remont 1 wozu zapłacimy ok. 1 mln zł. Zmodernizowane tramwaje na pewno posłużą pasażerom przez najbliższe 15-20 lat – dodaje Marek Sikora.

Modernizacja 6 wozów tramwajowych to pierwszy etap realizacji projektu, który przewiduje m.in. budowę drugiego toru odstawczego dla pętli tramwajowej w Tarpnie i dwutonu na odcinku od ul. Legionów do ul. Solnej, wzdłuż ul. Chełmińskiej , od skrzyżowania przy ul. Południowej do ul. Kraszewskiego, poza tym tory tramwajowe na obszarze Starego Miasta zostaną tak przebudowane, by zmniejszyć hałas i drgania. Postanie również system informacyjny i komunikacyjny, tak by pasażerowie mogli na bieżąco otrzymywać informacje o sytuacji komunikacyjnej.

Warto zaznaczyć, że miasto na realizację projektu pn. „Modernizacja sieci tramwajowej w Grudziądzu”, który znalazł się na liście projektów kluczowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego pozyskało dofinansowanie w wysokości 26 603 125 zł. Całe zadanie oszacowano na 53 206 250 zł.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ostatnią modernizację 805-tki jaką przeprowadziła PESA był skład 805Nm dla MZK w Bydgoszczy. I ten skład nie nadawał się do jazdy, był bardzo awaryjny - nie wiem jak, jest teraz. Oby modernizacje dla Grudziądza były bardziej udane. Po cichu na to liczę ;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

J-31 pisze:Ostatnią modernizację 805-tki jaką przeprowadziła PESA był skład 805Nm dla MZK w Bydgoszczy. I ten skład nie nadawał się do jazdy, był bardzo awaryjny - nie wiem jak, jest teraz
Jeżdżi w kratkę :)

Z tego co wiem to Elbląg chce modernizować w Pesie swoje wagony też.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Wybaczcie odkop.
http://phototrans.eu/14,522857,0,Duewag_GT8_82.html

To jest chyba jakiś żart, naprawdę nie dało rady pomalować go w taki sam schemat jak ex. GT6 ?

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w Grudziądzu - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N »

Taki oto Swing będzie przez miesiąc testowany na mieście:
http://phototrans.pl/14,739436,0,Pesa_122NaSF_366.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ach, tak, #366 to jest wagon dla Sofii, testowany był w Bydgoszczy nie sądziłem, że trafi do Grudziądza, raczej myślałem, że zostanie na dłużej w Bydgoszczy. ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Niestety na tak małe miasto ten tramwaj jest za duży, jakby mieli coś kupować to celowałbym w coś takiego jak Elbląg.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Grudziądz] Tabor tramwajowy

Post autor: Przemek »

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 66518.html
Grudziądz cały czas chce kupić trójczłonowe tramwaje z ok. 20% niskiej podłogi. Jednak nawet przy tak wysoko postawionym budżecie, jedyna oferta - z Modertransu, go przewyższa...

Cena zbliża się do absurdu, bo 5 693 500 zł za jednego Moderusa Betę pokroju MF24AC? Z 80% bardzo wysokiej (0,9m) podłogi?

Dla takiego miasta jak Grudziądz bardziej by się opłacał zakup jakichś niskopodłogowców z Niemiec, np. SachsenTram, lub innych Bombardierów pokroju NGT6.


ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”