[Grudziądz] Tabor tramwajowy
Macie dość spore opóźnienie odnośnie newsów:
grudziadz.pl pisze: Dziś w Urzędzie Miejskim otwarto koperty z ofertami na „Modernizację taboru tramwajowego w Grudziądzu”. Do przetargu przystąpiło 5 firm. Najkorzystniejszą ofertę na kwotę: 6 349 460,72 zł złożyło konsorcjum firm: Zakłady NaprawczeTaboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki S.A. i Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Najdroższa oferta opiewała na: 10 980 000 zł.
- Przez najbliższe tygodnie będzie trwała procedura przetargowa, gdy zostanie zakończona podpiszemy umowę z wykonawcą. Jeżeli wszystkie prace zakończą się zgodnie z planowanym harmonogramem za ok. 6 miesięcy na grudziądzkich ulicach pojawią się pierwsze wyremontowane wozy tramwajowe – mówi wiceprezydent Marek Sikora.
Głównym celem modernizacji jest poprawa efektywności i niezawodności prowadzenia komunikacji tramwajowej przez poprawę funkcjonalności i bezpieczeństwa eksploatacji wagonów, zmniejszenie zużycia energii elektrycznej, zwiększenie żywotności konstrukcji, poprawę ergonomii i bezpieczeństwa stanowiska pracy motorniczego, a także polepszenie estetyki zewnętrznej oraz wewnętrznej wagonów i komfortu podróżowania. Zostanie zmodernizowanych 6 wagonów - 4 wagony sterujące ze stanowiskiem motorniczego oraz pulpitem jazdy manewrowej do tyłu, mogące tworzyć składy dwuwagonowe i 2 wagony sterowane wykonane jako doczepa aktywna bez kabiny motorniczego z pulpitami jazdy manewrowej w przedniej i tylnej części wagonu.
- Koszt zakupu jednego nowego wozu tramwajowego to ok. 10 mln zł, za gruntowny remont 1 wozu zapłacimy ok. 1 mln zł. Zmodernizowane tramwaje na pewno posłużą pasażerom przez najbliższe 15-20 lat – dodaje Marek Sikora.
Modernizacja 6 wozów tramwajowych to pierwszy etap realizacji projektu, który przewiduje m.in. budowę drugiego toru odstawczego dla pętli tramwajowej w Tarpnie i dwutonu na odcinku od ul. Legionów do ul. Solnej, wzdłuż ul. Chełmińskiej , od skrzyżowania przy ul. Południowej do ul. Kraszewskiego, poza tym tory tramwajowe na obszarze Starego Miasta zostaną tak przebudowane, by zmniejszyć hałas i drgania. Postanie również system informacyjny i komunikacyjny, tak by pasażerowie mogli na bieżąco otrzymywać informacje o sytuacji komunikacyjnej.
Warto zaznaczyć, że miasto na realizację projektu pn. „Modernizacja sieci tramwajowej w Grudziądzu”, który znalazł się na liście projektów kluczowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego pozyskało dofinansowanie w wysokości 26 603 125 zł. Całe zadanie oszacowano na 53 206 250 zł.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Wybaczcie odkop.
http://phototrans.eu/14,522857,0,Duewag_GT8_82.html
To jest chyba jakiś żart, naprawdę nie dało rady pomalować go w taki sam schemat jak ex. GT6 ?
http://phototrans.eu/14,522857,0,Duewag_GT8_82.html
To jest chyba jakiś żart, naprawdę nie dało rady pomalować go w taki sam schemat jak ex. GT6 ?
Re: Tramwaje w Grudziądzu - tabor, infrastruktura
Taki oto Swing będzie przez miesiąc testowany na mieście:
http://phototrans.pl/14,739436,0,Pesa_122NaSF_366.html
http://phototrans.pl/14,739436,0,Pesa_122NaSF_366.html
Re: [Grudziądz] Tabor tramwajowy
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 66518.html
Grudziądz cały czas chce kupić trójczłonowe tramwaje z ok. 20% niskiej podłogi. Jednak nawet przy tak wysoko postawionym budżecie, jedyna oferta - z Modertransu, go przewyższa...
Cena zbliża się do absurdu, bo 5 693 500 zł za jednego Moderusa Betę pokroju MF24AC? Z 80% bardzo wysokiej (0,9m) podłogi?
Dla takiego miasta jak Grudziądz bardziej by się opłacał zakup jakichś niskopodłogowców z Niemiec, np. SachsenTram, lub innych Bombardierów pokroju NGT6.
Grudziądz cały czas chce kupić trójczłonowe tramwaje z ok. 20% niskiej podłogi. Jednak nawet przy tak wysoko postawionym budżecie, jedyna oferta - z Modertransu, go przewyższa...
Cena zbliża się do absurdu, bo 5 693 500 zł za jednego Moderusa Betę pokroju MF24AC? Z 80% bardzo wysokiej (0,9m) podłogi?
Dla takiego miasta jak Grudziądz bardziej by się opłacał zakup jakichś niskopodłogowców z Niemiec, np. SachsenTram, lub innych Bombardierów pokroju NGT6.
Re: [Grudziądz] Tabor tramwajowy
Jak tak dalej pójdzie, to MZK będzie musiało zainteresować się tramwajami z "drugiej ręki", bo nie wiadomo, czy Modertrans się zlituje i zejdzie z ceny, no chyba, że nie będą mieli już zamówień, albo przewoźnik podwyższy budżet zamawiającego
Re: [Grudziądz] Tabor tramwajowy
Tak pomyślałem, że wysoka cena za Betę może wynikać z tego, że Modertrans ma w tym momencie co robić - dla Wrocławia robią Gammy i Bety MF17AC.
Nie wiem czy elbląskie krótkie Bety też już ukończyli.
Ale to tak na marginesie
Nie wiem czy elbląskie krótkie Bety też już ukończyli.
Ale to tak na marginesie