[Grudziądz] Tabor tramwajowy

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

PAFAWAG pisze:Mam nadzieję, że nie w Modertransie...
Tylko własnie wszystko wskazuje, że będą to pierwsze wąskotorowe Moderusy. Choćby zapis o wklejanych oknach.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Ciekawe, kiedy Modertrans się z tym wyrobi. Oprócz N8C mają w tym roku robić Tatry i teoretycznie też Bety dla Poznania.

filimer

Post autor: filimer »

Macie dość spore opóźnienie odnośnie newsów:
grudziadz.pl pisze: Dziś w Urzędzie Miejskim otwarto koperty z ofertami na „Modernizację taboru tramwajowego w Grudziądzu”. Do przetargu przystąpiło 5 firm. Najkorzystniejszą ofertę na kwotę: 6 349 460,72 zł złożyło konsorcjum firm: Zakłady NaprawczeTaboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki S.A. i Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Najdroższa oferta opiewała na: 10 980 000 zł.

- Przez najbliższe tygodnie będzie trwała procedura przetargowa, gdy zostanie zakończona podpiszemy umowę z wykonawcą. Jeżeli wszystkie prace zakończą się zgodnie z planowanym harmonogramem za ok. 6 miesięcy na grudziądzkich ulicach pojawią się pierwsze wyremontowane wozy tramwajowe – mówi wiceprezydent Marek Sikora.

Głównym celem modernizacji jest poprawa efektywności i niezawodności prowadzenia komunikacji tramwajowej przez poprawę funkcjonalności i bezpieczeństwa eksploatacji wagonów, zmniejszenie zużycia energii elektrycznej, zwiększenie żywotności konstrukcji, poprawę ergonomii i bezpieczeństwa stanowiska pracy motorniczego, a także polepszenie estetyki zewnętrznej oraz wewnętrznej wagonów i komfortu podróżowania. Zostanie zmodernizowanych 6 wagonów - 4 wagony sterujące ze stanowiskiem motorniczego oraz pulpitem jazdy manewrowej do tyłu, mogące tworzyć składy dwuwagonowe i 2 wagony sterowane wykonane jako doczepa aktywna bez kabiny motorniczego z pulpitami jazdy manewrowej w przedniej i tylnej części wagonu.

- Koszt zakupu jednego nowego wozu tramwajowego to ok. 10 mln zł, za gruntowny remont 1 wozu zapłacimy ok. 1 mln zł. Zmodernizowane tramwaje na pewno posłużą pasażerom przez najbliższe 15-20 lat – dodaje Marek Sikora.

Modernizacja 6 wozów tramwajowych to pierwszy etap realizacji projektu, który przewiduje m.in. budowę drugiego toru odstawczego dla pętli tramwajowej w Tarpnie i dwutonu na odcinku od ul. Legionów do ul. Solnej, wzdłuż ul. Chełmińskiej , od skrzyżowania przy ul. Południowej do ul. Kraszewskiego, poza tym tory tramwajowe na obszarze Starego Miasta zostaną tak przebudowane, by zmniejszyć hałas i drgania. Postanie również system informacyjny i komunikacyjny, tak by pasażerowie mogli na bieżąco otrzymywać informacje o sytuacji komunikacyjnej.

Warto zaznaczyć, że miasto na realizację projektu pn. „Modernizacja sieci tramwajowej w Grudziądzu”, który znalazł się na liście projektów kluczowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego pozyskało dofinansowanie w wysokości 26 603 125 zł. Całe zadanie oszacowano na 53 206 250 zł.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ostatnią modernizację 805-tki jaką przeprowadziła PESA był skład 805Nm dla MZK w Bydgoszczy. I ten skład nie nadawał się do jazdy, był bardzo awaryjny - nie wiem jak, jest teraz. Oby modernizacje dla Grudziądza były bardziej udane. Po cichu na to liczę ;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

J-31 pisze:Ostatnią modernizację 805-tki jaką przeprowadziła PESA był skład 805Nm dla MZK w Bydgoszczy. I ten skład nie nadawał się do jazdy, był bardzo awaryjny - nie wiem jak, jest teraz
Jeżdżi w kratkę :)

Z tego co wiem to Elbląg chce modernizować w Pesie swoje wagony też.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Wybaczcie odkop.
http://phototrans.eu/14,522857,0,Duewag_GT8_82.html

To jest chyba jakiś żart, naprawdę nie dało rady pomalować go w taki sam schemat jak ex. GT6 ?

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w Grudziądzu - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N »

Taki oto Swing będzie przez miesiąc testowany na mieście:
http://phototrans.pl/14,739436,0,Pesa_122NaSF_366.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ach, tak, #366 to jest wagon dla Sofii, testowany był w Bydgoszczy nie sądziłem, że trafi do Grudziądza, raczej myślałem, że zostanie na dłużej w Bydgoszczy. ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Niestety na tak małe miasto ten tramwaj jest za duży, jakby mieli coś kupować to celowałbym w coś takiego jak Elbląg.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Grudziądz] Tabor tramwajowy

Post autor: Przemek »

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 66518.html
Grudziądz cały czas chce kupić trójczłonowe tramwaje z ok. 20% niskiej podłogi. Jednak nawet przy tak wysoko postawionym budżecie, jedyna oferta - z Modertransu, go przewyższa...

Cena zbliża się do absurdu, bo 5 693 500 zł za jednego Moderusa Betę pokroju MF24AC? Z 80% bardzo wysokiej (0,9m) podłogi?

Dla takiego miasta jak Grudziądz bardziej by się opłacał zakup jakichś niskopodłogowców z Niemiec, np. SachsenTram, lub innych Bombardierów pokroju NGT6.


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Grudziądz] Tabor tramwajowy

Post autor: J-31 »

Jak tak dalej pójdzie, to MZK będzie musiało zainteresować się tramwajami z "drugiej ręki", bo nie wiadomo, czy Modertrans się zlituje i zejdzie z ceny, no chyba, że nie będą mieli już zamówień, albo przewoźnik podwyższy budżet zamawiającego ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Grudziądz] Tabor tramwajowy

Post autor: Przemek »

Tak pomyślałem, że wysoka cena za Betę może wynikać z tego, że Modertrans ma w tym momencie co robić - dla Wrocławia robią Gammy i Bety MF17AC.
Nie wiem czy elbląskie krótkie Bety też już ukończyli.

Ale to tak na marginesie ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”