Tramwaje w Grudziądzu - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Michał

Post autor: Michał » 2005-12-01, 10:01

Niestety sieć komunikacyjna w Grudziądzu (nie tylko tramwajowa, również autobusowa) jest w fatalnym stanie. http://www.mzk.grudziadz.pl/ popatrzcie na rozkłady... :(

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 » 2005-12-01, 10:19

Ja byłem tam dwa razy w te wakcje (no w końcu nie daleko jest działka :cool:) i jedyne co widziałem związanego z KM to kilka przystanków i dwa składy tramwajów :|.

Podi

Post autor: Podi » 2005-12-01, 18:30

Michał pisze:Niestety sieć komunikacyjna w Grudziądzu (nie tylko tramwajowa, również autobusowa) jest w fatalnym stanie. http://www.mzk.grudziadz.pl/ popatrzcie na rozkłady... :frown:
Mniejsze miasto to tez mniejsza częstotliwość,a tramwaje lini 2 nadal jeżdzą do dworca PKP- kursy zjazdowe i wyjazdowe do zajezdni są traktowane jak liniowe :)

filimer

Post autor: filimer » 2010-01-17, 12:44

Grudziądz ma sprowadzić to być może z perspektywą przerobienia na wagony z wstawką niskopodłogową oraz ma zamiar zmodernizować 6 805tek..

Ponadto wykonana będzie modernizacja całości sieci tramwajowej przy wsparciu środków unijnych.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2010-01-17, 14:28

Grudziądz idzie na przód. ;) Ile jest teraz w Grudziądzu linii tramwajowych?

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2010-01-17, 22:44

Wg http://www.mzk.grudziadz.pl/ wciąż są dwie:
1 Dworzec Kolejowy - Tarpno
oraz
2 Tarpno - Rządz.
filimer pisze:ma zamiar zmodernizować 6 805tek.
Mam nadzieję, że nie w Modertransie... :confused: Wolałbym, żeby przekształcili akwaria w łódzkie żelazka, mimo tego, że taka stylizacja się już nieco upospoliciła (Grudziądz ma powiązania z Toruniem, więc może jednak skierują wagony grudziądzkie do tego samego podwykonawcy/zakładu remontowego, co toruńskie).

Mike

Post autor: Mike » 2010-02-20, 15:05

PAFAWAG pisze:(Grudziądz ma powiązania z Toruniem, więc może jednak skierują wagony grudziądzkie do tego samego podwykonawcy/zakładu remontowego, co toruńskie).
Toruńskie 805Na modernizuje się "u siebie", tj. w warsztatach remontowych MZK. Pracy jest tam jak na razie na kilka lat, więc modernizacje dla innych miast na pewno nie będą przeprowadzane. Części zamawia się poprzez organizację przetargów.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2010-02-21, 10:06

PAFAWAG pisze:Mam nadzieję, że nie w Modertransie...
Tylko własnie wszystko wskazuje, że będą to pierwsze wąskotorowe Moderusy. Choćby zapis o wklejanych oknach.
22 Borek Fałęcki - Zakopiańska, Kapelanka, Dietla, Starowiśla, Hala Targowa, Rondo Grzegórzeckie, Dąbie, M1, Pl. Centralny, Kombinat, Mrozowa - Walcownia

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2010-02-21, 16:29

Ciekawe, kiedy Modertrans się z tym wyrobi. Oprócz N8C mają w tym roku robić Tatry i teoretycznie też Bety dla Poznania.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

filimer

Post autor: filimer » 2010-02-21, 18:02

Macie dość spore opóźnienie odnośnie newsów:
grudziadz.pl pisze: Dziś w Urzędzie Miejskim otwarto koperty z ofertami na „Modernizację taboru tramwajowego w Grudziądzu”. Do przetargu przystąpiło 5 firm. Najkorzystniejszą ofertę na kwotę: 6 349 460,72 zł złożyło konsorcjum firm: Zakłady NaprawczeTaboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki S.A. i Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Najdroższa oferta opiewała na: 10 980 000 zł.

- Przez najbliższe tygodnie będzie trwała procedura przetargowa, gdy zostanie zakończona podpiszemy umowę z wykonawcą. Jeżeli wszystkie prace zakończą się zgodnie z planowanym harmonogramem za ok. 6 miesięcy na grudziądzkich ulicach pojawią się pierwsze wyremontowane wozy tramwajowe – mówi wiceprezydent Marek Sikora.

Głównym celem modernizacji jest poprawa efektywności i niezawodności prowadzenia komunikacji tramwajowej przez poprawę funkcjonalności i bezpieczeństwa eksploatacji wagonów, zmniejszenie zużycia energii elektrycznej, zwiększenie żywotności konstrukcji, poprawę ergonomii i bezpieczeństwa stanowiska pracy motorniczego, a także polepszenie estetyki zewnętrznej oraz wewnętrznej wagonów i komfortu podróżowania. Zostanie zmodernizowanych 6 wagonów - 4 wagony sterujące ze stanowiskiem motorniczego oraz pulpitem jazdy manewrowej do tyłu, mogące tworzyć składy dwuwagonowe i 2 wagony sterowane wykonane jako doczepa aktywna bez kabiny motorniczego z pulpitami jazdy manewrowej w przedniej i tylnej części wagonu.

- Koszt zakupu jednego nowego wozu tramwajowego to ok. 10 mln zł, za gruntowny remont 1 wozu zapłacimy ok. 1 mln zł. Zmodernizowane tramwaje na pewno posłużą pasażerom przez najbliższe 15-20 lat – dodaje Marek Sikora.

Modernizacja 6 wozów tramwajowych to pierwszy etap realizacji projektu, który przewiduje m.in. budowę drugiego toru odstawczego dla pętli tramwajowej w Tarpnie i dwutonu na odcinku od ul. Legionów do ul. Solnej, wzdłuż ul. Chełmińskiej , od skrzyżowania przy ul. Południowej do ul. Kraszewskiego, poza tym tory tramwajowe na obszarze Starego Miasta zostaną tak przebudowane, by zmniejszyć hałas i drgania. Postanie również system informacyjny i komunikacyjny, tak by pasażerowie mogli na bieżąco otrzymywać informacje o sytuacji komunikacyjnej.

Warto zaznaczyć, że miasto na realizację projektu pn. „Modernizacja sieci tramwajowej w Grudziądzu”, który znalazł się na liście projektów kluczowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego pozyskało dofinansowanie w wysokości 26 603 125 zł. Całe zadanie oszacowano na 53 206 250 zł.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-02-22, 10:28

Ostatnią modernizację 805-tki jaką przeprowadziła PESA był skład 805Nm dla MZK w Bydgoszczy. I ten skład nie nadawał się do jazdy, był bardzo awaryjny - nie wiem jak, jest teraz. Oby modernizacje dla Grudziądza były bardziej udane. Po cichu na to liczę ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3993
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2010-02-22, 15:55

J-31 pisze:Ostatnią modernizację 805-tki jaką przeprowadziła PESA był skład 805Nm dla MZK w Bydgoszczy. I ten skład nie nadawał się do jazdy, był bardzo awaryjny - nie wiem jak, jest teraz
Jeżdżi w kratkę :)

Z tego co wiem to Elbląg chce modernizować w Pesie swoje wagony też.
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

JaBaal
Posty: 84
Rejestracja: 2006-12-23, 17:54
Lokalizacja: Pruszków

[Grudziądz] Zwijanie sieci tramwajowej

Post autor: JaBaal » 2011-07-29, 20:20

Dziennik Toruński Nowości pisze: Zostanie tylko jedna linia
Marcin Dutkowski, Piątek, 29 Lipca 2011; aktualizowano: 29.07.2011 09:35
Tramwajowa linia nr 1 przejdzie do historii. - O likwidacji zadecydowała nierentowność połączenia - tłumaczą urzędnicy ratusza.
okładnie za dwa tygodnie tramwaj wykona swój ostatni kurs z Tarpna przez al. 23 Stycznia na ul. Dworcową. Jak tłumaczą w Wydziale Transportu Urzędu Miejskiego, zdecydowały o tym względy ekonomiczne. Warto jednak przypomnieć, że kursowanie „jedynki” zawieszono - również powołując się na jej nierentowność - już w grudniu 2005 roku. Przywrócono ją - po protestach mieszkańców - w czerwcu 2006 roku. Czy historia się powtórzy? Zdaniem urzędników - nie. - Po reformie komunikacji miejskiej w 2008 roku, na odcinku z Tarpna do dworca kolejowego kursują cztery linie autobusowe - 3, 12, 18 i 19. Nie powinno być więc problemów z brakiem połączeń - przekonuje Teresa Kleczewska, naczelnik wydziału. - Zresztą obecnie większość pasażerów wybiera podróż niskopodłogowymi autobusami, a nie tramwajami, co przyczyniło się właśnie do nierentowności linii nr 1.

Nie będzie to jedyna zmiana, jaka czeka pasażerów od soboty, 13 sierpnia. Tego dnia wejdą bowiem w życie nowe rozkłady jazdy autobusów. Ujawniamy je jako pierwsi.

- Gdzie było to możliwe, dokonaliśmy minutowych przesunięć na prośbę mieszkańców - tłumaczy Teresa Kleczewska. - Dołożyliśmy też kilka kursów. M.in. na prośbę pracowników zakładów przy Szosie Toruńskiej utworzyliśmy bezpośrednie połączenie z osiedlem Lotnisko, a rozkład linii nr 4 dostosowaliśmy do potrzeb przyszłych pracowników budowanego zakładu przetwórstwa ryb Limito. Z kolei „trzynastka” będzie kursowała w jedną stronę przez ulicę Kustronia.

Wyciągnęto też wnioski z badań tzw. napełnień pasażerskich. - Okazało się, że liniami nr 8, 15 i 21 prawie nikt nie dojeżdżał do solanek. Dlatego postanowiliśmy skrócić ich trasy do szpitala - wyjaśniają urzędnicy.

Zlikwidowany zostanie również jeden przystanek - przy ulicy Rydygiera, tuż za skrzyżowaniem z ulicą Warszawską. Zatrzymujące się tam autobusy utrudniają przejazd karetkom do szpitala, a wcześniejszy przystanek znajduje się w odległości zaledwie kilkudziesięciu metrów.

Na skutek pożaru podstacji trakcyjnej przy ulicy Południowej od wtorku nie kursują tramwaje linii nr 2. Z Rządza do centrum można dostać się autobusową komunikacją zastępczą (odjazd co 15 minut), tam zaś należy przesiąść się na linię nr 1, która kursuje ze zwiększoną częstotliwością (co 10 minut). Kiedy wszystko wróci do normy? - Najwcześniej w niedzielę. Może się jednak zdarzyć i tak, że trzeba będzie poczekać kilka dni dłużej - uprzedza Włodzimierz Tesz, rzecznik prasowy MZK.
¬ródło

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2011-07-29, 21:48

Już było tak kilka razy, że zamykano 1, ale później znów do niej wracano. No ale cóż, jak się dopuszcza do dublowania tramwajów z autobusami, to tak jest... Poza tym możnaby stworzyć nową linię na trasie Dworzec Główny - Południowa. Czemu by nie spróbować? Skoro teraz nawet jest trochę taboru?
Ostatnio zmieniony 2011-07-29, 23:36 przez OPi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2705
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N » 2011-07-29, 22:14

W gruncie rzeczy w Grudziądzu powinny być jako tako 3 linie tramwajowe żeby nie trzeba było korzystać z przesiadek
1 - Dw. PKP - Tarpno
2 - Rządz - Tarpno
3 - Dw. PKP - Rządz

Teraz pytanie do kolegów obeznanych w temacie tamtejszych tramwajów, czy taka konfiguracja byłaby technicznie możliwa ? Chodzi mi głownie o mijanki i trójkątowanie pod dworcem.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2011-07-29, 22:42

Nie wiem jak z ilością taboru w takim wypadku. I nie ma problemu z mijankami i trójkątowaniem. Kiedyś w Grudziądzu jeździła juz lnia nr 3 tylko chyba kończyła na Południowej, co wydaje się sensowniejsze, bo po co dwie linie ciągac aż na Rządz.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2705
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N » 2011-07-29, 22:53

OPi pisze:co wydaje się sensowniejsze, bo po co dwie linie ciągac aż na Rządz.
¯eby zredukować w jakimś stopniu przesiadki, w takim układzie do każdego zakątka sieci tramwajowej można by było się bezpośrednio dostać nie tracąc czasu na przesiadanie się.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 » 2011-07-29, 23:01

Ja zadam takie pytanie: czy linia nr. 1 ma jakieś perspektywy/możliwości przedłużenia na wschód od Dworca, aby stała się rentowna wg urzędników? Czy nie ma tam nic generującego potoki? Poza tym - czy jedynki nie da się utrzymać nawet w okrojonym zakresie, skomunikowaną z pociągami, skoro dojeżdża pod same drzwi dworca ?

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2011-07-29, 23:21

Piotrek_2274 pisze:czy linia nr. 1 ma jakieś perspektywy/możliwości przedłużenia na wschód od Dworca, aby stała się rentowna wg urzędników?
Jedyne co było w planach to przebudowanie trójkąta torowego na pętlę uliczną w tym rejonie, ale wobec zawieszenia jedynki nie wiem czy ma to sens.
Piotrek_2274 pisze:Czy nie ma tam nic generującego potoki?
Jest, ale wszystko zabierają autobusy...
Piotrek_2274 pisze:Poza tym - czy jedynki nie da się utrzymać nawet w okrojonym zakresie, skomunikowaną z pociągami, skoro dojeżdża pod same drzwi dworca ?
Jeśli nie zmieni się rozkładu linii autobusowych, to nie ma sensu wozić powietrza, bo dopasowanie rozkładu do pociągów i tak zbyt nic nie da. Patrząc z innej perspektywy na twój pomysł, to nie zapominaj, że tam oprócz dworca są też domy, a ci ludzi też chcą jeździć o innych godzinach niż pociągi.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 » 2011-07-30, 12:44

OPi pisze:Patrząc z innej perspektywy na twój pomysł, to nie zapominaj, że tam oprócz dworca są też domy, a ci ludzi też chcą jeździć o innych godzinach niż pociągi.
Oczywiście, nie zapominam że tam są również domy, ale widocznie sami mieszkańcy są dla miasta niewystarczający, a z pociągu zawsze się trochę ludzi wysypie.

ODPOWIEDZ