Tramwaje w Grudziądzu - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28829
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-02-22, 10:28

Ostatnią modernizację 805-tki jaką przeprowadziła PESA był skład 805Nm dla MZK w Bydgoszczy. I ten skład nie nadawał się do jazdy, był bardzo awaryjny - nie wiem jak, jest teraz. Oby modernizacje dla Grudziądza były bardziej udane. Po cichu na to liczę ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3992
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2010-02-22, 15:55

J-31 pisze:Ostatnią modernizację 805-tki jaką przeprowadziła PESA był skład 805Nm dla MZK w Bydgoszczy. I ten skład nie nadawał się do jazdy, był bardzo awaryjny - nie wiem jak, jest teraz
Jeżdżi w kratkę :)

Z tego co wiem to Elbląg chce modernizować w Pesie swoje wagony też.
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

JaBaal
Posty: 84
Rejestracja: 2006-12-23, 17:54
Lokalizacja: Pruszków

[Grudziądz] Zwijanie sieci tramwajowej

Post autor: JaBaal » 2011-07-29, 20:20

Dziennik Toruński Nowości pisze: Zostanie tylko jedna linia
Marcin Dutkowski, Piątek, 29 Lipca 2011; aktualizowano: 29.07.2011 09:35
Tramwajowa linia nr 1 przejdzie do historii. - O likwidacji zadecydowała nierentowność połączenia - tłumaczą urzędnicy ratusza.
okładnie za dwa tygodnie tramwaj wykona swój ostatni kurs z Tarpna przez al. 23 Stycznia na ul. Dworcową. Jak tłumaczą w Wydziale Transportu Urzędu Miejskiego, zdecydowały o tym względy ekonomiczne. Warto jednak przypomnieć, że kursowanie „jedynki” zawieszono - również powołując się na jej nierentowność - już w grudniu 2005 roku. Przywrócono ją - po protestach mieszkańców - w czerwcu 2006 roku. Czy historia się powtórzy? Zdaniem urzędników - nie. - Po reformie komunikacji miejskiej w 2008 roku, na odcinku z Tarpna do dworca kolejowego kursują cztery linie autobusowe - 3, 12, 18 i 19. Nie powinno być więc problemów z brakiem połączeń - przekonuje Teresa Kleczewska, naczelnik wydziału. - Zresztą obecnie większość pasażerów wybiera podróż niskopodłogowymi autobusami, a nie tramwajami, co przyczyniło się właśnie do nierentowności linii nr 1.

Nie będzie to jedyna zmiana, jaka czeka pasażerów od soboty, 13 sierpnia. Tego dnia wejdą bowiem w życie nowe rozkłady jazdy autobusów. Ujawniamy je jako pierwsi.

- Gdzie było to możliwe, dokonaliśmy minutowych przesunięć na prośbę mieszkańców - tłumaczy Teresa Kleczewska. - Dołożyliśmy też kilka kursów. M.in. na prośbę pracowników zakładów przy Szosie Toruńskiej utworzyliśmy bezpośrednie połączenie z osiedlem Lotnisko, a rozkład linii nr 4 dostosowaliśmy do potrzeb przyszłych pracowników budowanego zakładu przetwórstwa ryb Limito. Z kolei „trzynastka” będzie kursowała w jedną stronę przez ulicę Kustronia.

Wyciągnęto też wnioski z badań tzw. napełnień pasażerskich. - Okazało się, że liniami nr 8, 15 i 21 prawie nikt nie dojeżdżał do solanek. Dlatego postanowiliśmy skrócić ich trasy do szpitala - wyjaśniają urzędnicy.

Zlikwidowany zostanie również jeden przystanek - przy ulicy Rydygiera, tuż za skrzyżowaniem z ulicą Warszawską. Zatrzymujące się tam autobusy utrudniają przejazd karetkom do szpitala, a wcześniejszy przystanek znajduje się w odległości zaledwie kilkudziesięciu metrów.

Na skutek pożaru podstacji trakcyjnej przy ulicy Południowej od wtorku nie kursują tramwaje linii nr 2. Z Rządza do centrum można dostać się autobusową komunikacją zastępczą (odjazd co 15 minut), tam zaś należy przesiąść się na linię nr 1, która kursuje ze zwiększoną częstotliwością (co 10 minut). Kiedy wszystko wróci do normy? - Najwcześniej w niedzielę. Może się jednak zdarzyć i tak, że trzeba będzie poczekać kilka dni dłużej - uprzedza Włodzimierz Tesz, rzecznik prasowy MZK.
¬ródło

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2011-07-29, 21:48

Już było tak kilka razy, że zamykano 1, ale później znów do niej wracano. No ale cóż, jak się dopuszcza do dublowania tramwajów z autobusami, to tak jest... Poza tym możnaby stworzyć nową linię na trasie Dworzec Główny - Południowa. Czemu by nie spróbować? Skoro teraz nawet jest trochę taboru?
Ostatnio zmieniony 2011-07-29, 23:36 przez OPi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2698
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N » 2011-07-29, 22:14

W gruncie rzeczy w Grudziądzu powinny być jako tako 3 linie tramwajowe żeby nie trzeba było korzystać z przesiadek
1 - Dw. PKP - Tarpno
2 - Rządz - Tarpno
3 - Dw. PKP - Rządz

Teraz pytanie do kolegów obeznanych w temacie tamtejszych tramwajów, czy taka konfiguracja byłaby technicznie możliwa ? Chodzi mi głownie o mijanki i trójkątowanie pod dworcem.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2011-07-29, 22:42

Nie wiem jak z ilością taboru w takim wypadku. I nie ma problemu z mijankami i trójkątowaniem. Kiedyś w Grudziądzu jeździła juz lnia nr 3 tylko chyba kończyła na Południowej, co wydaje się sensowniejsze, bo po co dwie linie ciągac aż na Rządz.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2698
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N » 2011-07-29, 22:53

OPi pisze:co wydaje się sensowniejsze, bo po co dwie linie ciągac aż na Rządz.
¯eby zredukować w jakimś stopniu przesiadki, w takim układzie do każdego zakątka sieci tramwajowej można by było się bezpośrednio dostać nie tracąc czasu na przesiadanie się.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 » 2011-07-29, 23:01

Ja zadam takie pytanie: czy linia nr. 1 ma jakieś perspektywy/możliwości przedłużenia na wschód od Dworca, aby stała się rentowna wg urzędników? Czy nie ma tam nic generującego potoki? Poza tym - czy jedynki nie da się utrzymać nawet w okrojonym zakresie, skomunikowaną z pociągami, skoro dojeżdża pod same drzwi dworca ?

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2011-07-29, 23:21

Piotrek_2274 pisze:czy linia nr. 1 ma jakieś perspektywy/możliwości przedłużenia na wschód od Dworca, aby stała się rentowna wg urzędników?
Jedyne co było w planach to przebudowanie trójkąta torowego na pętlę uliczną w tym rejonie, ale wobec zawieszenia jedynki nie wiem czy ma to sens.
Piotrek_2274 pisze:Czy nie ma tam nic generującego potoki?
Jest, ale wszystko zabierają autobusy...
Piotrek_2274 pisze:Poza tym - czy jedynki nie da się utrzymać nawet w okrojonym zakresie, skomunikowaną z pociągami, skoro dojeżdża pod same drzwi dworca ?
Jeśli nie zmieni się rozkładu linii autobusowych, to nie ma sensu wozić powietrza, bo dopasowanie rozkładu do pociągów i tak zbyt nic nie da. Patrząc z innej perspektywy na twój pomysł, to nie zapominaj, że tam oprócz dworca są też domy, a ci ludzi też chcą jeździć o innych godzinach niż pociągi.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 » 2011-07-30, 12:44

OPi pisze:Patrząc z innej perspektywy na twój pomysł, to nie zapominaj, że tam oprócz dworca są też domy, a ci ludzi też chcą jeździć o innych godzinach niż pociągi.
Oczywiście, nie zapominam że tam są również domy, ale widocznie sami mieszkańcy są dla miasta niewystarczający, a z pociągu zawsze się trochę ludzi wysypie.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2012-12-23, 22:32

Grudziądz się bierze za modernizację swojej sieci tramwajowej:
Prezydent Robert Malinowski oraz Ryszard Molus i Marian Kaczmarek reprezentujący konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg ze Świecia i Tor-kar-sson, podpisali 20 grudnia umowę na modernizację sieci tramwajowej w Grudziądzu wartą 55 mln zł.

W spotkaniu udział wzięli także m.in. wiceprezydent Marek Sikora, Paweł Maniszewski, Prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji, Sylwia Łazarczyk, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich oraz Teresa Kleczewska, Naczelnik Wydziału Transportu i Jacek Wrzos, Naczelnik Wydziału Funduszy Europejskich. Przypomnijmy, najkorzystniejszą ofertę w przetargu na roboty budowlane złożyło konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów ze Świecia i Tor-kar-sson z Warszawy.

Wczoraj podpisano także umowę opiewającą na 780 tys. zł na pełnienie nadzoru inwestorskiego z Jackiem Jankowiakiem z Czarnowa. Miasto otrzyma refundację części wydatków ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2007 - 2013. Zgodnie z umową o dofinansowanie projektu wsparcie wyniesie ponad 24 mln zł.

- Grudziądz jest najmniejszym miastem z tramwajami, jednak ten środek komunikacji sprawdził się i jest chętnie wybierany przez mieszkańców. Średnio korzysta z niego ok. 27% wszystkich pasażerów, dlatego jednym z naszych projektów kluczowych jest właśnie modernizacja sieci tramwajowej. Zakres prac jest ogromny, to niezwykle skomplikowany projekt, ale wierzę, że dzięki doświadczeniu firm, które wygrały przetarg na realizację prac budowlanych, przejdziemy sprawnie przez fazę realizacyjną - powiedział prezydent Robert Malinowski.

Inwestycja potrwa 2 lata i obejmie odcinek pomiędzy Al. 23 Stycznia - Starym Miastem - ul. Legionów - pętlą w Tarpnie wraz z trasami kablowymi w ul. Sikorskiego i Sienkiewicza oraz ul. Chełmińska na odcinku od ul. Włodka do ul. Kraszewskiego, ul. Chełmińska na odcinku od ul. Kraszewskiego do ul. Południowej i ul. Konstytucji 3 Maja od ul. Południowej do pętli Rządz, a także skrzyżowania: ul. Toruńska - ul. Marcinkowskiego oraz ul. Toruńska - Al. 23 Stycznia.

Ponadto zaplanowano przebudowę i budowę infrastruktury tramwajowej i urządzeń sterowania ruchem drogowym. W ramach projektu istniejące jednotorowe odcinki linii tramwajowej, tam gdzie będą to tego odpowiednie warunki techniczne, zostaną rozbudowane do dwutorowych, z jednoczesnym zastosowaniem rozwiązań technicznych, które pozwalają redukować hałas. Pętla w Tarpnie stanie się węzłem integrującym komunikację tramwajową i autobusową. Zmodernizowana zostanie także infrastruktura towarzysząca, np. przystanki i perony, wiaty, zaplecza socjalne dla motorniczych oraz układ zasilania tras tramwajowych - sieć trakcyjna i kable zasilające. W projekcie ujęto także przebudowę i budowę infrastruktury ulicznej - jezdni, chodników i ścieżek rowerowych wraz z przebudową oświetlenia i odwodnienia. Równolegle będą realizowane również inwestycje związane z ITS - Inteligentnymi Systemami Transportowymi. Powstanie m.in. dynamiczna informacja pasażerska oraz tzw. „zielona fala” dla tramwajów. Planowane jest wyposażenie wszystkich wagonów tramwajowych w urządzenia dynamicznej informacji pasażerskiej. W jej skład będą wchodzić: tablice informacyjne oraz komputery pokładowe, nawigacja GPS, diodowe wyświetlacze informacyjne, podsystem odpowiedzialny za generowanie informacji wyświetlanej na poszczególnych przystankowych tablicach informacyjnych.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2698
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w Grudziądzu - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N » 2015-02-13, 17:59

Taki oto Swing będzie przez miesiąc testowany na mieście:
http://phototrans.pl/14,739436,0,Pesa_122NaSF_366.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28829
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w Grudziądzu - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2015-02-13, 21:22

Ach, tak, #366 to jest wagon dla Sofii, testowany był w Bydgoszczy nie sądziłem, że trafi do Grudziądza, raczej myślałem, że zostanie na dłużej w Bydgoszczy. ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2698
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w Grudziądzu - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N » 2015-02-13, 21:44

Niestety na tak małe miasto ten tramwaj jest za duży, jakby mieli coś kupować to celowałbym w coś takiego jak Elbląg.

ODPOWIEDZ