Likwidacja nierentownych linii tramwajowych

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Podi

Post autor: Podi »

Poznańczyk pisze:Nie wierzę w to jakoś...
No bo ostatnio coś obietnicy nie dotrzymywali,no ale może teraz się uda :P

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Jakoś od kilku miesięcy po oddaniu Rocha nic w tym kierunku nie robi się, moze sie coś ruszy jak przebudują wiosną 2006 krzyżówkę Jana Pawła II i Kórnickiej.

Podi

Post autor: Podi »

Jakoś od kilku miesięcy po oddaniu Rocha nic w tym kierunku nie robi się, moze sie coś ruszy jak przebudują wiosną 2006 krzyżówkę Jana Pawła II i Kórnickiej.
No, dziwne ze jeszcze tego przystanku za mostem nie zdemolowali :P

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

A czemu mieliby od razu zdemolować?? Ładne masz zdanie o Polakach...

Podi

Post autor: Podi »

Poznańczyk pisze:Ładne masz zdanie o Polakach...
No ładne,ładne , wiadomo jak to jest...

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

A może spróbowałbyś coś zmienić, naprawić, a nie tylko narzekać lub chociaż takich rzeczy nie pisać ?? :?:

roj_mankiet

Post autor: roj_mankiet »

na Śląsku(uzupelnienie postu Petera)
20 jeździła już 10 lat temu w Katowicach chyba z pl.Wolności do Szopienic
pamiętam niedawno też 41bis
a w starych czasach jeździły też 1 i 2(w Gliwicach na Trynek i Zygmunta Starego) oraz z Bytomia 31(do Wieszowej)32(do Stolarzowic)32bis(do Rokitnicy)33(do Mikulczyc)

mam też pytanko: jaka linia obok linii 8 jeździła do Piekar kiedy byly trasy i do Dąbrówki i do "centrum?
czy 38 zawsze wahadełkował na Piekarskiej czy kiedyś jeździł dalej

p.s. na "Planie Sieci KZK GOP" wyd. II z 1998r. linia 17 jest przedłużona z Chebzia na Zaborze-jeździła tak na prawdę(??), bo ja wiem tylko o przedłużaniu linii 11 na Zaborze przed uruchomieniem linii 29(chodziło o obsługę odcinka z Zaborza do Rudy Płd.)

luki

Post autor: luki »

roj_mankiet pisze:na Śląsku(uzupelnienie postu Petera)
20 jeździła już 10 lat temu w Katowicach chyba z pl.Wolności do Szopienic
pamiętam niedawno też 41bis
- 20 bym powiedział, że kiedyś jeździła też do Słonecznej z Szopienic, jak wiadomo wskrzeszenie jej w ostatnich latach bardzo ją różniło: Słoneczna - Pl. Miarki, potem Zawodzie - Pl. Wolności, potem znowu Słoneczna - Pl. Miarki, a teraz znowu Zawodzie - Pl. Wolności. Obecnie kursuje z powodu remontu na Warszawskiej i przesiadek autobus-tramwaj.
- 41 bis ta w latach 2001-2002 to nie pierwszy raz.
mam też pytanko: jaka linia obok linii 8 jeździła do Piekar kiedy byly trasy i do Dąbrówki i do "centrum?
czy 38 zawsze wahadełkował na Piekarskiej czy kiedyś jeździł dalej
- Do Piekar Śląskich była jeszcze jedna trasa zlikwidowana gdzieś w latach 80-tych
- Na końcu trasy była zajezdnia więc dalej nie jeździła ;)
p.s. na "Planie Sieci KZK GOP" wyd. II z 1998r. linia 17 jest przedłużona z Chebzia na Zaborze-jeździła tak na prawdę(??), bo ja wiem tylko o przedłużaniu linii 11 na Zaborze przed uruchomieniem linii 29(chodziło o obsługę odcinka z Zaborza do Rudy Płd.)
Z tego co pamiętam to 17 wydłużona na jakiś czas, ale 11 :roll:

roj_mankiet

Post autor: roj_mankiet »

luki: no właśnie wiem że do piekar były dwie trasy:
-Dąbrówka
-"Centrum"
po jednej jeździła linia 8, a po drugiej?38?

//Ortografia - drugie upomnienie. (Peter)
Ostatnio zmieniony 2006-02-25, 14:34 przez roj_mankiet, łącznie zmieniany 1 raz.

luki

Post autor: luki »

roj_mankiet pisze:luki: no właśnie wiem że do piekar były dwie trasy:
-Dąbrówka
-"Centrum"
po jednej jeździła linia 8, a po drugiej?38?
38 to raczej zawsze z Piekarską było związane, do Centrum Piekar to myślę że 31, ale głowy nie dam ;)

roj_mankiet

Post autor: roj_mankiet »

no jeśli 31 to całkiem długa linia, bo z drugiej strony to jechał chyba do Wieszowej(Stolarzowic?)
w tym Bytomiu to był straszny bałagan, 31-34 kończyły koło Rynku, a reszta na Sikorskiego, nie połączone to jakoś było

Peter: jaka ortografia? że niby duże litery? :/

//Posty są merytorycznie bez zarzutu, ale ortografia słaba. Przykro mi. 3-cie upomnienie = warn. Mam nadzieję, że to się zmieni. (Peter)
Ostatnio zmieniony 2006-02-26, 23:46 przez roj_mankiet, łącznie zmieniany 5 razy.

JacekM

Post autor: JacekM »

Rada miasta Stachanow (ob. Ługański) rozważa zawieszenie funkcjonowania elektrotransportu w tymże mieście - nic dziwnego, bo na trasie Ciepłogorsk - Stachanow kursuje tylko jeden wagon, nie dość, że tylko rano, to na dodatek z przerwami co cztery dni - jedyna motorowa musi mieć wolne.

tczewianin

Post autor: tczewianin »

Jest też takie miasto też gdzieś w Rosji z jednym motorniczym i kilkoma tramwajami, gdzie mają nawet dobry tabor. Nazwa mi wyleciała, było to chyba w grudniowym Świecie Kolei.

805Na

Post autor: 805Na »

To poszukaj, jak znajdziesz to napisz.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

tczewianin pisze:Jest też takie miasto też gdzieś w Rosji z jednym motorniczym i kilkoma tramwajami, gdzie mają nawet dobry tabor. Nazwa mi wyleciała, było to chyba w grudniowym Świecie Kolei.
Może chodzi o Wołczańsk :?: Mają tam chyba KTM8 oraz jednego Spektr 1, który niestety częściej koło zajezdni stoi niż kursuje, bo mechanicy musieli przeprowadzić daleko posunięte znieczulenie komputera pokładowego - powód: stan torowiska :]

Ale tymczasem wróćmy (chociaż na chwilę) do Polski ;)

We Wrocławiu ponoć może nie powrócić "szesnastka" - Park Południowy - Zoo, jedyna obsługiwana solowymi 105Na :( Podobno jej relacja miała być przedłużona do Zajezdni IV Dąbie, tak, aby mogła obsługiwać przystanek przy osiedlu studenckim (do tego przystanku [lub dalej, do Chełmońskiego] zwykle jest największy tłok - potem jest luźniutko, aż na sam Biskupin :D ). Ale żeby aż ją zliwkidować?... :cry:
Zobaczymy, co czas pokaże.

Awatar użytkownika
Gullit
Posty: 195
Rejestracja: 2009-02-28, 00:31
Lokalizacja: Łódź,Aleksandrów

Post autor: Gullit »


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja mam nadzieję, że ktoś się ocknie i do tego nie dojdzie. Te linie po prostu muszą funkcjonować. Zresztą komentarze pod tym artykułem są jednoznaczne (po za jednym). Myślę, że mieszkańcy tych gmin powinni walczyć o swoje tramwaje :]

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Ale skoro gminom nie zależy na tym, to jest problem. Ale to już jest taka specyfika gmin przyległych do dużych miast, że chciałyby mieć komunikację z miastem, ale płacić za nią nie chcą. Problem w tym, że nowa ustawa o transporcie publicznym je do tego i tak zmusi.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

bystrzak2000 pisze:Ale skoro gminom nie zależy na tym, to jest problem. Ale to już jest taka specyfika gmin przyległych do dużych miast, że chciałyby mieć komunikację z miastem, ale płacić za nią nie chcą. Problem w tym, że nowa ustawa o transporcie publicznym je do tego i tak zmusi.
Nie zamierzam być "adwokatem diabła", ale chyba Zapomniałeś o drobnym szczególe - pieniądze. :cool:

Ustawa o której Wspomniałeś, to jest jedna z wielu, która powoduje przeniesienie na gminy kolejnego obowiązku... ale w ślad za tym nie idą, żadne fundusze.

O ile duże miasto jakoś się "wyżywi", o tyle małe gminy mają z tym coraz większy problem. I na pewno wszystkie te gminy, do których obecnie dojeżdżają podmiejskie tramwaje - na pewno by chciały je utrzymać... ale za co ? :]

Ja po cichu liczę, że pieniądze się jednak znajdą ;)

ppln

Post autor: ppln »

Ale tu nie chodzi o linie podmiejskie tylko o zajezdnię na Helenówku. No i trochę o to żeby gminy nie okradały Łodzi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”