Likwidacja nierentownych linii tramwajowych
na Śląsku(uzupelnienie postu Petera)
20 jeździła już 10 lat temu w Katowicach chyba z pl.Wolności do Szopienic
pamiętam niedawno też 41bis
a w starych czasach jeździły też 1 i 2(w Gliwicach na Trynek i Zygmunta Starego) oraz z Bytomia 31(do Wieszowej)32(do Stolarzowic)32bis(do Rokitnicy)33(do Mikulczyc)
mam też pytanko: jaka linia obok linii 8 jeździła do Piekar kiedy byly trasy i do Dąbrówki i do "centrum?
czy 38 zawsze wahadełkował na Piekarskiej czy kiedyś jeździł dalej
p.s. na "Planie Sieci KZK GOP" wyd. II z 1998r. linia 17 jest przedłużona z Chebzia na Zaborze-jeździła tak na prawdę(??), bo ja wiem tylko o przedłużaniu linii 11 na Zaborze przed uruchomieniem linii 29(chodziło o obsługę odcinka z Zaborza do Rudy Płd.)
20 jeździła już 10 lat temu w Katowicach chyba z pl.Wolności do Szopienic
pamiętam niedawno też 41bis
a w starych czasach jeździły też 1 i 2(w Gliwicach na Trynek i Zygmunta Starego) oraz z Bytomia 31(do Wieszowej)32(do Stolarzowic)32bis(do Rokitnicy)33(do Mikulczyc)
mam też pytanko: jaka linia obok linii 8 jeździła do Piekar kiedy byly trasy i do Dąbrówki i do "centrum?
czy 38 zawsze wahadełkował na Piekarskiej czy kiedyś jeździł dalej
p.s. na "Planie Sieci KZK GOP" wyd. II z 1998r. linia 17 jest przedłużona z Chebzia na Zaborze-jeździła tak na prawdę(??), bo ja wiem tylko o przedłużaniu linii 11 na Zaborze przed uruchomieniem linii 29(chodziło o obsługę odcinka z Zaborza do Rudy Płd.)
- 20 bym powiedział, że kiedyś jeździła też do Słonecznej z Szopienic, jak wiadomo wskrzeszenie jej w ostatnich latach bardzo ją różniło: Słoneczna - Pl. Miarki, potem Zawodzie - Pl. Wolności, potem znowu Słoneczna - Pl. Miarki, a teraz znowu Zawodzie - Pl. Wolności. Obecnie kursuje z powodu remontu na Warszawskiej i przesiadek autobus-tramwaj.roj_mankiet pisze:na Śląsku(uzupelnienie postu Petera)
20 jeździła już 10 lat temu w Katowicach chyba z pl.Wolności do Szopienic
pamiętam niedawno też 41bis
- 41 bis ta w latach 2001-2002 to nie pierwszy raz.
- Do Piekar Śląskich była jeszcze jedna trasa zlikwidowana gdzieś w latach 80-tychmam też pytanko: jaka linia obok linii 8 jeździła do Piekar kiedy byly trasy i do Dąbrówki i do "centrum?
czy 38 zawsze wahadełkował na Piekarskiej czy kiedyś jeździł dalej
- Na końcu trasy była zajezdnia więc dalej nie jeździła
Z tego co pamiętam to 17 wydłużona na jakiś czas, ale 11p.s. na "Planie Sieci KZK GOP" wyd. II z 1998r. linia 17 jest przedłużona z Chebzia na Zaborze-jeździła tak na prawdę(??), bo ja wiem tylko o przedłużaniu linii 11 na Zaborze przed uruchomieniem linii 29(chodziło o obsługę odcinka z Zaborza do Rudy Płd.)
no jeśli 31 to całkiem długa linia, bo z drugiej strony to jechał chyba do Wieszowej(Stolarzowic?)
w tym Bytomiu to był straszny bałagan, 31-34 kończyły koło Rynku, a reszta na Sikorskiego, nie połączone to jakoś było
Peter: jaka ortografia? że niby duże litery?
//Posty są merytorycznie bez zarzutu, ale ortografia słaba. Przykro mi. 3-cie upomnienie = warn. Mam nadzieję, że to się zmieni. (Peter)
w tym Bytomiu to był straszny bałagan, 31-34 kończyły koło Rynku, a reszta na Sikorskiego, nie połączone to jakoś było
Peter: jaka ortografia? że niby duże litery?
//Posty są merytorycznie bez zarzutu, ale ortografia słaba. Przykro mi. 3-cie upomnienie = warn. Mam nadzieję, że to się zmieni. (Peter)
Ostatnio zmieniony 2006-02-26, 23:46 przez roj_mankiet, łącznie zmieniany 5 razy.
Może chodzi o Wołczańsk Mają tam chyba KTM8 oraz jednego Spektr 1, który niestety częściej koło zajezdni stoi niż kursuje, bo mechanicy musieli przeprowadzić daleko posunięte znieczulenie komputera pokładowego - powód: stan torowiskatczewianin pisze:Jest też takie miasto też gdzieś w Rosji z jednym motorniczym i kilkoma tramwajami, gdzie mają nawet dobry tabor. Nazwa mi wyleciała, było to chyba w grudniowym Świecie Kolei.
Ale tymczasem wróćmy (chociaż na chwilę) do Polski
We Wrocławiu ponoć może nie powrócić "szesnastka" - Park Południowy - Zoo, jedyna obsługiwana solowymi 105Na Podobno jej relacja miała być przedłużona do Zajezdni IV Dąbie, tak, aby mogła obsługiwać przystanek przy osiedlu studenckim (do tego przystanku [lub dalej, do Chełmońskiego] zwykle jest największy tłok - potem jest luźniutko, aż na sam Biskupin ). Ale żeby aż ją zliwkidować?...
Zobaczymy, co czas pokaże.
Nie zamierzam być "adwokatem diabła", ale chyba Zapomniałeś o drobnym szczególe - pieniądze.bystrzak2000 pisze:Ale skoro gminom nie zależy na tym, to jest problem. Ale to już jest taka specyfika gmin przyległych do dużych miast, że chciałyby mieć komunikację z miastem, ale płacić za nią nie chcą. Problem w tym, że nowa ustawa o transporcie publicznym je do tego i tak zmusi.
Ustawa o której Wspomniałeś, to jest jedna z wielu, która powoduje przeniesienie na gminy kolejnego obowiązku... ale w ślad za tym nie idą, żadne fundusze.
O ile duże miasto jakoś się "wyżywi", o tyle małe gminy mają z tym coraz większy problem. I na pewno wszystkie te gminy, do których obecnie dojeżdżają podmiejskie tramwaje - na pewno by chciały je utrzymać... ale za co ?
Ja po cichu liczę, że pieniądze się jednak znajdą