Plany budowy i rozbudowy sieci tramwajowych w Polsce

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

We Wrocławiu wybrano wykonawcę budowy linii tramwajowej na osiedle Gaj. Zajmie się tym konsorcjum:
- Helit + Werner Budowlana Sp. z o.o., ul. Sudecka 98, 53-129 Wrocław
- Strabag sp. z o.o., ul. Brechta 7, 03-427 Warszawa
- Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe "Bieżanów" sp. z o.o., ul. Półłanki 29, 30-858 Kraków
W przetargu nie złożono innych ofert.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Wiadomo, kiedy rozpocznie się budowa?

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Na wiosnę.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

1/2 NTG
Rynek Kolejowy pisze:Płock: Błyskawiczna powtórka
Pływalnia Miejska Podolanka w Płocku może okazać się niejedynym problem urzędu miasta. Niedawno ratusz ogłosił przetarg na opracowanie projektu i kosztorysu innej, bardzo ważnej dla Płocka inwestycji - wiaduktu kolejowego nad al. Piłsudskiego.

Dokumentacja ma zakładać m.in. możliwość poprowadzenia pod torami kolejowymi także linii tramwajowej. Prezydent Płocka zapowiedział, że zacznie budowę obiektu do końca tej kadencji samorządu. Postępowanie to właśnie... unieważnił. Na ogłoszenie o przetargu nie odpowiedziało ani jedno biuro projektowe zainteresowane zdobyciem tego kontraktu, urzędowi miasta nie można jednak odmówić tu determinacji. Natychmiast, bo po kilku dniach ogłosił nowy przetarg.
Sen Płocka o tramwaju nadal trwa.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

TLG pisze:Sen Płocka o tramwaju nadal trwa.
Przy okazji, mała ciekawostka z niedawnego wywiadu z prezydentem:
Nieustraszony redaktor płockiej GW pisze:Hubert Woźniak: Z zamówionego przez nas sondażu wynika, że większości płocczan miasto się podoba. Jednak nie wszystko zmienia się na lepsze. Wielu ankietowanych zauważyło np., że nic nie poprawiło się w przypadku komunikacji miejskiej.

Mirosław Milewski: Widać, że płocczanie wyraźnie czekają na budowę linii tramwajowej. Kiedy powstanie, wzrośnie odsetek tych, którzy zauważą w tym zakresie zdecydowaną poprawę.
Jako człowiek, którego omawiane tu sprawy dotykają wręcz bezpośrednio ograniczę się do stwierdzenia, że ten tramwaj przydałby się głównie do wywiezienia jak najdalej obecnych rządzących bez prawa powrotu (do czego wystarczyłby zresztą Jelcz PR110, jakich tu wiele). Dodam jeszcze, że jak zapewne się domyślacie — obecna KM to syf głównie z powodu częstotliwości kursowania, a po części także nie najlepszych tras oraz ogółu organizacji, a samo powstanie tramwaju bez zmiany podejścia do sprawy nic nie zmieni, a może nawet pogorszy sytuację (tramwaj wszędzie w końcu nie dojedzie) i taka odpowiedź jest po prostu bezsensowna — to tak jakby powiedzieć, że ludzie demolują szalety publiczne, bo czekają na jedzenie nie powodujące konieczności wydalania.

[ Dodano: 25 Lis 2008 17:22 ]
Synteza studium wykonalności sieci tramwajowej w Płocku — tutaj do przeczytania/ściągnięcia. Interesująca lektura nie tylko dla płocczan.
Po przeczytaniu chciałbym was zapytać, co sądzicie o tym tramwaju na gumowych kołach? Ma to sens? Bo ja mam mimo wszystko mieszane uczucia.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Ciekawie wygląda, że w jednym miejscu proponują jak najtańsze rozwiązanie czyli import szrotu z Rzeszy, a zaraz dalej proponują znacznie droższy - z punktu widzenia zakupu i dostawy taboru - system Translohr lub TVR. Niemniej jednak wygląda to dosyć interesująco.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

TLG pisze:Ciekawie wygląda, że w jednym miejscu proponują jak najtańsze rozwiązanie czyli import szrotu z Rzeszy, a zaraz dalej proponują znacznie droższy - z punktu widzenia zakupu i dostawy taboru - system Translohr lub TVR.
Bo nie wiadomo, ile będzie pieniędzy na ten tramwaj. Sam osobiście nie mam nic przeciwko szrotowi z Rzeszy, byle z niską podłogą i nie 100% taboru.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Od czegoś trzeba zacząć. Dobrze, że od razu sie takie rzeczy zakłada. jednak zapomniano tu, że N8 więcej na rynku już nie ma, a żeby jakieś dwukierunkowe składy pozyskać to trzeba by je zaklepać niemal od zaraz, na długo przed wycofaniem u pierwszego właściciela.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A w przyszłości nie będą nic sprzedawać? Choć istotnie z tego typu taborem mógłby być duuży problem

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

plocmaster pisze:A w przyszłości nie będą nic sprzedawać?
Już w tej chwili wiadomo, kto w przyszłym będzie wycofywać takie wagony: Frankfurt wycofuje wagony Pt, a Dusseldorf GT8S. I mniej więcej wiem kto jest nimi zainteresowany. Dlatego takimi rzeczami należy się interesować zawczasu. Możliwe, że wykonawca Studium po prostu tego nie wie.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Co ciekawe nie tylko u was chcą takie coś uruchomić. Również w Białymstoku coś kombinują.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Co ciekawe nie tylko u was chcą takie coś uruchomić. Również w Białymstoku coś kombinują.
Szukają rynków zbytu na swój system. Właściwie dla Translohra to jest idealny układ, bo mają absolutny monopol na budowę, dostawę i późniejsze serwisowanie całego systemu. W wykonalność białostockiej sieci tramwajowej wierzę znacznie mniej póki co. Mimo, iż Białystok miał już doświadczenie z tramwajem, a plany wskrzeszenia tego środka transportu powracają tak samo co parę lat.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nieco wracając do pomysłu zbudowania trawmaju w Płocku. Dzisiaj rano w Radiu Dla Ciebie wystąpił wieceprezydent Płocka do spraw inwestycji i transportu.

Z jego słów wynika, że płocki Ratusz chciałby zbudować dwie linie. Jedna miałaby łączyć Orlen z Imielnicą. A druga Szpital Wojewódzki ( o ile dobrze pamiętam), m.in. przez ul. Kobylińskiego do Imielnicy - czyli to byłaby linia łącząca północ z południem płocka. ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

Studium jest faktycznie interesujące. Szczególnie zaciekawiły mnie szacunki mówiące o podwojeniu się liczby istniejących systemów tramwajowych na świecie do 2020 r.
Jeśli chodzi o Płock, to obawiam się, że znów na ambitnych planach się skończy. Z tego co pisze Ploc. problemem wydaje się być głównie brak zrozumienia dla tematu. Tymczasem tramwaj musi być elementem szerszego systemu i efektem polityki zrównoważonego transportu - sam jej nie wprowadzi.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Amalio pisze:Co ciekawe nie tylko u was chcą takie coś uruchomić. Również w Białymstoku coś kombinują.
W Białymstoku sprawa nie jest pewnie nawet w połowie tak zaawansowana jak tu
TLG pisze:Szukają rynków zbytu na swój system. Właściwie dla Translohra to jest idealny układ, bo mają absolutny monopol na budowę, dostawę i późniejsze serwisowanie całego systemu.
I głównie dlatego jestem na nie. Niestety, jest bardzo silnie promowany i ponoć ma być tańszy niż klasyczny
J-31 pisze:Z jego słów wynika, że płocki Ratusz chciałby zbudować dwie linie. Jedna miałaby łączyć Orlen z Imielnicą. A druga Szpital Wojewódzki ( o ile dobrze pamiętam), m.in. przez ul. Kobylińskiego do Imielnicy - czyli to byłaby linia łącząca północ z południem płocka.
O poważnych wątpliwościach związanych z planowanym przebiegiem linii innym razem.
Lopez pisze:Z tego co pisze Ploc. problemem wydaje się być głównie brak zrozumienia dla tematu.
Myślę, że możnaby to tak nazwać
Lopez pisze:Tymczasem tramwaj musi być elementem szerszego systemu i efektem polityki zrównoważonego transportu - sam jej nie wprowadzi.
O właśnie…

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

I głównie dlatego jestem na nie. Niestety, jest bardzo silnie promowany i ponoć ma być tańszy niż klasyczny
Jeżeli brać pod uwagę wyłącznie samą infrastrukturę (przebudowa ulic będzie tak samo nieunikniona jak przy budowie torowiska) i tylko na wstępie przy budowie to na pewno będzie taniej.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o. ogłasza przetarg na: budowę fragmentu połączenia tramwajowego skrzyżowania ulic: Legnicka - Na Ostatnim Groszu ze Stadionem EURO 2012 przez osiedle Kozanów - odcinek od przecięcia ul. Pilczyckiej do krańcówki przy planowanym stadionie / część zadania 1.4.10"
Termin wykonania zadania: 30.09.2010 r.

Szczegóły: http://www.wi.wroc.pl/html/przetargi/p_36/index.html

filimer

Post autor: filimer »

Może trochę nie w temacie, ale Grudziądz doczekał się przetargu na dokumentację projektowa modernizacji sieci tramwajowej:
transinfo.pl pisze: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej na modernizację sieci tramwajowej w Grudziądzu w ramach zadania inwestycyjnego: Modernizacja sieci tramwajowej w Grudziądzu. Dokumentacja ma posłużyć do opisu przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych, dla których jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę. Dokumentację projektową należy opracować na podstawie dokumentu posiadanego przez Zamawiającego, stanowiącego Załącznik Nr 1 do SIWZ: - Modernizacja sieci komunikacji tramwajowej w Grudziądzu opracowana przez: STADTRAUM Gesellschaft für Raumplanung, Städtebau &Verkehrstechnik mbH, Rotherstaße 22, 10245 Berlin.
Usługi.
Kategoria usług: nr 12.
Główne miejsce świadczenia usług: Grudziądz.
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego.
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71320000 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): Tak.
Całkowita wielkość lub zakres: Zakres zamówienia należy podzielić na osiem etapów, tj.: - etap I: Przystanek końcowy Tarpno-Pętla, - etap II: ul. Legionów (przystanek końcowy Tarpno) do ul. Solnej, - etap III: od ul. Solnej do Al. 23 Stycznia, - etap IV: ul. Toruńska, - etap V: odcinek wzdłuż ul. Chełmińskiej od skrzyżowania przy ul. Południowej do ul. Kraszewskiego, - etap VI: Budowa centrali nadzoru ruchu, - etap VII: System informacyjny i komunikacyjny, tzw. zielona fala, - etap VIII: budowa torowiska na ul. Rapackiego - ul. Królewskiej. Zakres zamówienia obejmuje: 1.Projekt budowlany. Projekt budowlany (4 egz.) należy wykonać zgodnie z art. 20 ustawy z dnia 7.7.1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.). Projekt budowlany powinien zawierać wszelkie materiały, dane, odpowiednie podkłady geodezyjne, postanowienia i decyzje, uzgodnienia, warunki, opinie, sprawdzenia itp. wynikające z obowiązujących ustaw, rozporządzeń i przepisów niezbędnych do uzyskania pozwolenia na budowę. Projekt budowlany należy wykonać zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3.7.2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. Nr 120, poz. 1133). 2.Projekt wykonawczy (10 egz.), Szczegółowe Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (10 egz.), Przedmiar robót (10 egz.), sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2.9.2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2004 r. Nr 202, poz. 2072 z późn. zm.). 3.Kosztorys inwestorski (2 egz.) sporządzony zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18.5.2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z 2004 r. Nr 130, poz. 1389). Kosztorys należy sporządzić osobno dla każdego etapu i projektu branżowego. 4.Projekt stałej organizacji ruchu (10 egz.) sporządzony zgodnie z ustawą z dnia 20.6.1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz.908 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23.9.2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. z 2003 r. Nr 177 poz. 1729), zatwierdzony przez Zarządcę Drogi. 5.Decyzja o warunkach zabudowy dla budynku centrali sterowania ruchem. 6.Decyzja pozwolenie na budowę budynku centrali sterowania ruchem. 7.Decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego. 8.Decyzja pozwolenie na budowę dla modernizacji sieci tramwajowej. 9.Raport o oddziaływaniu na środowisko (jeżeli będzie wymagany) - (3 egz.) oraz decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia. 10.Studium Wykonalności Modernizacji sieci tramwajowej w Grudziądzu spełniające warunki ubiegania się o dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 (3 egz). 11.Operat wodnoprawny (3 egz.) wraz z uzyskaniem pozwolenia wodnoprawnego. 12.Zaświadczenie Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Bydgoszczy. 13.Projekt wycinki drzew i krzewów oraz projekt urządzenia zieleni (10 egz) wraz z decyzją zezwalającą na wycinkę drzew i krzewów . 14.Materiały do uzyskania prawa do dysponowania nieruchomością na cele budowlane. Należy przekazać Zamawiającemu dokumenty stanowiące dowód stwierdzający prawo do czasowego dysponowania nieruchomością na cele budowlane, zawierający: - wykaz nieruchomości oraz zbiorczą mapę z oznaczonymi nieruchomościami, - zgodę, ugodę, decyzję lub wyrok w sprawie możliwości czasowego korzystania z każdej nieruchomości. Zakres zamówienia określony w pkt. 1 - 13 sporządzić należy ponadto w wersji elektronicznej w formacie plików (doc., pdf., dwg., dgn.). Poszczególne części dokumentacji powinny być opisane i oprawione. Całość każdego egzemplarza powinna być przekazana w teczce opisanej oraz zawierającej spis zawartości. Każdy dodatkowy egzemplarz dokumentacji po zamówieniu przez Zamawiającego w terminie 7 dni będzie wykonywany odpłatnie w cenie koszów powielenia. Należy przyjąć cenę powielania formatu A-4 na poziomie 0,25 gr. W przypadku formatów większych niż format A-4 należy przyjąć cenę wielokrotności powielania formatu A-4.
Szacunkowa wartość bez VAT: 1 850 000,00 PLN. Termin składania wniosków dotyczących uzyskania dokumentów lub dostępu do dokumentów: 7.4.2009 - 10:00.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

filimer pisze:etap VIII: budowa torowiska na ul. Rapackiego - ul. Królewskiej
Czy chodzi tutaj o wybudowanie pętli ulicznej - tj. przedłużenie trójkąta, na którym zawracała linia 1?

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

No więc:
Od 21 marca wesołe ludki mają zamiar rozpocząć budowę torowiska na Bardzkiej i tak na krótko:

K - Kamieńskiego Szpital - Orzechowa
136 - Kozanów - Tarnogaj
145 - Sępolno - Buforowa Pętla
146 - Bartoszowice - Jabłeczna
255 - Sępolno - Bardzka
Czyli zaczynają budować trasę na Gaj ;)

¬ródło: Info od OJCA, na WFK ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”