Strona 1 z 25

Czy tramwaj powróci do Bielska?

: 2005-06-27, 20:16
autor: Michał
CZY TRAMWAJ POWRÓCI DO BIELSKA? LINK Możliwe niedługo rozpocznie sie budowa nowych torowisk. Lecz są to na razie tylko projekty. A co wy o tym myślicie? :shocked:

: 2005-06-27, 23:20
autor: voy
Chyba nie ma sensu...

: 2005-06-28, 09:12
autor: Milenium
BTT pisze:[Widzimy piękne muzeum, które ma tyle eksponatów, że zajmuje teren całej dawno nieużytkowanej zajezdni MZK. Zjeżdżają do Bielska fani tego typu komunikacji z całego świata, aby podziwiać miasto, które w tak bardzo krótkim czasie zmieniło się w tak znaczący sposób
Nie wiem co o tym myslec ale to sie nie uda,jesli oni to tak przedstawiaja:Widzimy piękne muzeum, które ma tyle eksponatów ,to ja sadze ze to sie na pewno nie uda! :o:

: 2005-06-28, 10:02
autor: J-31
Nie życzę im źle, ale obawiam się, że kol. TRAMWAJ ma rację. Ciekawe plany, ale to im się chyba nie uda. ;)

Nie mniej jednak, trzymam za nich kciuki... :)

: 2005-06-28, 10:43
autor: Milenium
J-31 pisze:Nie mniej jednak, trzymam za nich kciuki...
Ja tez ale raczej daje 25 % , że im sie uda,A tak na marginesie jak oni to sobie wyobrazaja,maja jakis biznes plan czy cos w tym rodzaju? a trakcja,tory? To kosztuje bo chyba uzywanego kupic nie mozna! :|

: 2005-06-28, 11:32
autor: J-31
TRAMWAJ pisze:A tak na marginesie jak oni to sobie wyobrazaja,maja jakis biznes plan czy cos w tym rodzaju? a trakcja,tory? To kosztuje bo chyba uzywanego kupic nie mozna! :|
Aby wybudować choćby jedną linię tramwajową, trzeba m.in.:
- znaleźć fundusze na projekt
- ustalić parametry ruchowe, parametry techniczne pojazdów, które mają się po tym poruszać
- wykonać projekt techniczny (to kosztuje mnóstwo pieniędzy)
- przekonać do pomysłu władze miasta lub samorząd lokalny - władze gminne -
- przedstawić gotowy projekt inwestycji do zaopiniowania, a później prosić o zgodę na budowę,
- przedstawić projekt instalacji elektrycznej - służbom energetycznym a w zasadzie wystąpić do służb energetycznych o taki projekt

Jeśli to wszystko, a jak znam życie, to pewnie nie wszystko, już przejdą, to:
- znaleźć fundusze na budowę - w praktyce znaleźć i przekonać inwestora
- znaleźć wykonawcę robót,
- wystąpić do władz miasta o pozwolenie na budowę
- wystąpić do służb miejskich o pozwolenie na zamknięcie ulic, jeśli była by taka potrzeba - (Uwaga ! Przedłużenie okresu zamknięcia fragmentu ulicy pociąga za sobą konsekwencje finansowe !)

Rzeczywiście powstaje pytanie jak oni to sobie wyobrażają. Otwarcie takiej linii nie kończy kosztów, ale je rozpoczyna. :)

Trzymam kciuki i mam nadzieję, że oni wiedzą co czynią i mają jakieś plany długookresowe... ;)

: 2005-06-28, 11:51
autor: Podi
Powrót do Bielska tramwaju tylko jako linia muzelana(bo tak to zrozumiałem)nie ma większych szanas na zaistnienie.Więcej szans mają np. Płock i Kielce,bo tam tramwaj ma służyć ludziom dojeżdzającym do pracy,gdzie jest duży ruch autobusowy.

: 2005-06-28, 12:03
autor: J-31
Poznań Podi pisze:Powrót do Bielska tramwaju tylko jako linia muzelana(bo tak to zrozumiałem)nie ma większych szanas na zaistnienie.
Tak to dodatkowo komplikuje realizację tej inwestycji, a w zasadzie pomysłu... ;)

: 2005-06-28, 12:29
autor: Milenium
Poznań Podi pisze:Powrót do Bielska tramwaju tylko jako linia muzelana(bo tak to zrozumiałem)
http://www.tramwaje.bielskie.pl/html/karte.html -no nie wiem zobaczcsie tutaj sa plany lini !
1. Dworzec Kolejowy - Cygański Las - Błonia

2. Dworzec Kolejowy - Kolej Linowa na Szyndzielnię

3. Dworzec Kolejowy - Osiedle Karpackie (Kościół)

T. Kolej Linowa na Szyndzielnię - Cygański Las - Błonia (linia turystyczna)

łącznie ok. 12 km torowiska.

- szlak jednotorowy, = szlak dwutorowy.

Chyba to ma byc ruch liniowy a nie muzealny! :P

: 2005-06-28, 14:04
autor: J-31
No no. Plany ładne i nawet nie wygurowane. Ale nawet budowa tak małej sieci, to będzie spory wydatek... :)

: 2005-06-28, 16:27
autor: Milenium
Takie same plany liniowe jak z trajkami w Slupsku! Chodzi mi o linie! Zawsze jedna nie bedzie zmieniala kursu a dwie zawsze sie na koncu zejda :)

: 2005-06-30, 10:54
autor: Thomas78
Tramwaje reaktywowano w wielu miastach na Zachodzie, gdzie przed wieloma laty tramwaje zniknęły z ulic. Mam nadzieję, że przedstawiony w tym wątku projekt zostanie zrealizowany. Nie przemawiają do mnie "trudności" o których pisał kol. "J-31", gdyż identyczne starania (poza wybudowaniem zajezdni) należy poczynić w przypadku budowy nowej linii tramwajowej w mieście, gdzie tramwaje już jeżdżą.

: 2005-06-30, 10:55
autor: J-31
Thomas78 pisze:Tramwaje reaktywowano w wielu miastach na Zachodzie, gdzie przed wieloma laty tramwaje zniknęły z ulic. Mam nadzieję, że przedstawiony w tym wątku projekt zostanie zrealizowany. Nie przemawiają do mnie "trudności" o których pisał kol. "J-31", gdyż identyczne starania (poza wybudowaniem zajezdni) należy poczynić w przypadku budowy nowej linii tramwajowej w mieście, gdzie tramwaje już jeżdżą.
I m.in. dlatego trzymam kciuki. Oby się im to udało... ;)

: 2005-06-30, 11:05
autor: Thomas78
J-31 pisze:
Thomas78 pisze:Tramwaje reaktywowano w wielu miastach na Zachodzie, gdzie przed wieloma laty tramwaje zniknęły z ulic. Mam nadzieję, że przedstawiony w tym wątku projekt zostanie zrealizowany. Nie przemawiają do mnie "trudności" o których pisał kol. "J-31", gdyż identyczne starania (poza wybudowaniem zajezdni) należy poczynić w przypadku budowy nowej linii tramwajowej w mieście, gdzie tramwaje już jeżdżą.
I m.in. dlatego trzymam kciuki. Oby się im to udało... ;)
No ale przecież w przypadku inwestycji tego typu zawsze piętrzysz problemy, bardziej niż ekipa z Kaczogrodu :mruga:

: 2005-06-30, 11:15
autor: J-31
Thomas78 pisze:No ale przecież w przypadku inwestycji tego typu zawsze piętrzysz problemy, bardziej niż ekipa z Kaczogrodu :mruga:
Owszem można by tak wywnioskować czytając moje powyższe posty. Jednak ja im nie życzę źle i nie chcę zapeszać. :lol:

Poza tym wiem, że w przypadku tak poważnej inwestycji jest wiele etapów do przejścia i problemów z którymi pomysłodawcy będą musieli sobie poradzić. Są procedury i są problemy... ;)

Taki już jestem :strzałka: problematyk... :retard:

: 2005-07-02, 01:36
autor: Robson
Trzeba byc dobej mysli ze sie uda Bielsku wybudować sieć ale problem to zawsze pieniądze :(

: 2005-09-19, 16:04
autor: Peter
Z pieniędzmi to zawsze jest problem u nas ;)
Problemem też jest pagórkowaty teren w Bielsku. Przebieg linii tramwajowych musiałby być poprowadzony po terenie o w miarę małym pochyleniu.
Jest to jednak w większości przypadków technicznie możliwe.
Osobiście bardzo bym chciał, żeby tramwaje znów zawitały do Bielska :-P

: 2005-09-20, 09:55
autor: J-31
A ja się zastanawiam, czy w naszej nowożytnej, czyli obecnej historii, naszej "demokratycznej" i "wolnej" państwowości uda gdziekolwiek wybudować od podstaw przynajmniej jedną linię tramwajową ? :mruga:

: 2005-09-20, 14:45
autor: Podi
J-31 pisze:A ja się zastanawiam, czy w naszej nowożytnej, czyli obecnej historii, naszej "demokratycznej" i "wolnej" państwowości uda gdziekolwiek wybudować od podstaw przynajmniej jedną linię tramwajową ? :mruga:
No wiesz linię to tak,np. przez mosta rocha w Poznaniu,a sieć ? Kto wie...
Cieszyn?
Bielsko Biała?
Płock?
Rzeszów?
Kielce?
Tyle jest planów,a fundzu zero i nawet jakoś UE nie zabardzo dokłada do takich rzeczy(jesli byłoby to mozliwe to już dawno jeździłyby tramwaje w kilku nowych miastach...

: 2005-09-20, 15:04
autor: Podi
Panewniczanin pisze:Chyba że linie Cieszyn-Cesky Tesin, to mogłoby być sensowne...
No własnie o to mi chodziło,pewnie się źle wyraziłem.
No tak, to tylko jedna linia a i tak są problemy ze zbudowaniem jej...