Plany budowy i rozbudowy sieci tramwajowych w Polsce
Czy tramwaj powróci do Bielska?
CZY TRAMWAJ POWRÓCI DO BIELSKA? LINK Możliwe niedługo rozpocznie sie budowa nowych torowisk. Lecz są to na razie tylko projekty. A co wy o tym myślicie?
Nie wiem co o tym myslec ale to sie nie uda,jesli oni to tak przedstawiaja:Widzimy piękne muzeum, które ma tyle eksponatów ,to ja sadze ze to sie na pewno nie uda!BTT pisze:[Widzimy piękne muzeum, które ma tyle eksponatów, że zajmuje teren całej dawno nieużytkowanej zajezdni MZK. Zjeżdżają do Bielska fani tego typu komunikacji z całego świata, aby podziwiać miasto, które w tak bardzo krótkim czasie zmieniło się w tak znaczący sposób
Aby wybudować choćby jedną linię tramwajową, trzeba m.in.:TRAMWAJ pisze:A tak na marginesie jak oni to sobie wyobrazaja,maja jakis biznes plan czy cos w tym rodzaju? a trakcja,tory? To kosztuje bo chyba uzywanego kupic nie mozna!
- znaleźć fundusze na projekt
- ustalić parametry ruchowe, parametry techniczne pojazdów, które mają się po tym poruszać
- wykonać projekt techniczny (to kosztuje mnóstwo pieniędzy)
- przekonać do pomysłu władze miasta lub samorząd lokalny - władze gminne -
- przedstawić gotowy projekt inwestycji do zaopiniowania, a później prosić o zgodę na budowę,
- przedstawić projekt instalacji elektrycznej - służbom energetycznym a w zasadzie wystąpić do służb energetycznych o taki projekt
Jeśli to wszystko, a jak znam życie, to pewnie nie wszystko, już przejdą, to:
- znaleźć fundusze na budowę - w praktyce znaleźć i przekonać inwestora
- znaleźć wykonawcę robót,
- wystąpić do władz miasta o pozwolenie na budowę
- wystąpić do służb miejskich o pozwolenie na zamknięcie ulic, jeśli była by taka potrzeba - (Uwaga ! Przedłużenie okresu zamknięcia fragmentu ulicy pociąga za sobą konsekwencje finansowe !)
Rzeczywiście powstaje pytanie jak oni to sobie wyobrażają. Otwarcie takiej linii nie kończy kosztów, ale je rozpoczyna.
Trzymam kciuki i mam nadzieję, że oni wiedzą co czynią i mają jakieś plany długookresowe...
http://www.tramwaje.bielskie.pl/html/karte.html -no nie wiem zobaczcsie tutaj sa plany lini !Poznań Podi pisze:Powrót do Bielska tramwaju tylko jako linia muzelana(bo tak to zrozumiałem)
1. Dworzec Kolejowy - Cygański Las - Błonia
2. Dworzec Kolejowy - Kolej Linowa na Szyndzielnię
3. Dworzec Kolejowy - Osiedle Karpackie (Kościół)
T. Kolej Linowa na Szyndzielnię - Cygański Las - Błonia (linia turystyczna)
łącznie ok. 12 km torowiska.
- szlak jednotorowy, = szlak dwutorowy.
Chyba to ma byc ruch liniowy a nie muzealny!
Tramwaje reaktywowano w wielu miastach na Zachodzie, gdzie przed wieloma laty tramwaje zniknęły z ulic. Mam nadzieję, że przedstawiony w tym wątku projekt zostanie zrealizowany. Nie przemawiają do mnie "trudności" o których pisał kol. "J-31", gdyż identyczne starania (poza wybudowaniem zajezdni) należy poczynić w przypadku budowy nowej linii tramwajowej w mieście, gdzie tramwaje już jeżdżą.
I m.in. dlatego trzymam kciuki. Oby się im to udało...Thomas78 pisze:Tramwaje reaktywowano w wielu miastach na Zachodzie, gdzie przed wieloma laty tramwaje zniknęły z ulic. Mam nadzieję, że przedstawiony w tym wątku projekt zostanie zrealizowany. Nie przemawiają do mnie "trudności" o których pisał kol. "J-31", gdyż identyczne starania (poza wybudowaniem zajezdni) należy poczynić w przypadku budowy nowej linii tramwajowej w mieście, gdzie tramwaje już jeżdżą.
No ale przecież w przypadku inwestycji tego typu zawsze piętrzysz problemy, bardziej niż ekipa z KaczogroduJ-31 pisze:I m.in. dlatego trzymam kciuki. Oby się im to udało...Thomas78 pisze:Tramwaje reaktywowano w wielu miastach na Zachodzie, gdzie przed wieloma laty tramwaje zniknęły z ulic. Mam nadzieję, że przedstawiony w tym wątku projekt zostanie zrealizowany. Nie przemawiają do mnie "trudności" o których pisał kol. "J-31", gdyż identyczne starania (poza wybudowaniem zajezdni) należy poczynić w przypadku budowy nowej linii tramwajowej w mieście, gdzie tramwaje już jeżdżą.
Owszem można by tak wywnioskować czytając moje powyższe posty. Jednak ja im nie życzę źle i nie chcę zapeszać.Thomas78 pisze:No ale przecież w przypadku inwestycji tego typu zawsze piętrzysz problemy, bardziej niż ekipa z Kaczogrodu
Poza tym wiem, że w przypadku tak poważnej inwestycji jest wiele etapów do przejścia i problemów z którymi pomysłodawcy będą musieli sobie poradzić. Są procedury i są problemy...
Taki już jestem problematyk...
Z pieniędzmi to zawsze jest problem u nas
Problemem też jest pagórkowaty teren w Bielsku. Przebieg linii tramwajowych musiałby być poprowadzony po terenie o w miarę małym pochyleniu.
Jest to jednak w większości przypadków technicznie możliwe.
Osobiście bardzo bym chciał, żeby tramwaje znów zawitały do Bielska
Problemem też jest pagórkowaty teren w Bielsku. Przebieg linii tramwajowych musiałby być poprowadzony po terenie o w miarę małym pochyleniu.
Jest to jednak w większości przypadków technicznie możliwe.
Osobiście bardzo bym chciał, żeby tramwaje znów zawitały do Bielska
No wiesz linię to tak,np. przez mosta rocha w Poznaniu,a sieć ? Kto wie...J-31 pisze:A ja się zastanawiam, czy w naszej nowożytnej, czyli obecnej historii, naszej "demokratycznej" i "wolnej" państwowości uda gdziekolwiek wybudować od podstaw przynajmniej jedną linię tramwajową ?
Cieszyn?
Bielsko Biała?
Płock?
Rzeszów?
Kielce?
Tyle jest planów,a fundzu zero i nawet jakoś UE nie zabardzo dokłada do takich rzeczy(jesli byłoby to mozliwe to już dawno jeździłyby tramwaje w kilku nowych miastach...