Plany budowy i rozbudowy sieci tramwajowych w Polsce

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TLG pisze:Powoli się przekonują do korzystania z tego połączenia. Przez pierwsze dni autobusy jeździły puste.
"Się przekonują" - fajnie to brzmi. Tam jest tragedia, ludzie jeżdżą upchani niczym sardynki w puszce ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Jak już wspominałem w innym temacie, na wykończeniu jest trasa tramwajowa na Franowo w Poznaniu. Dziś nie udało się jej jeszcze otworzyć, ale patrząc na zdjęcia nie mogę się doczekać, kiedy to się stanie. Od ósmego postu na tej stronie macie jedną z fotorelacji, więcej jest na wcześniejszych stronach. http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 66&page=87

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Jeezu ale te wiaty to koszmarne postawili...

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

A mnie się podoba to, że w końcu "wiata" to nie jest jedna ławka na trzy osoby pod daszkiem. Wygląd to sprawa drugorzędna, ale idą w drugą stronę. Wyglądem nadrabiają podziemne przystanki ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Linia robi wrażenie.... miałem w tym roku nie być w Poznaniu, ale chyba się znów wybiorę. To trzeba zobaczyć na żywo. Natomiast wiaty - hmmm - nie będę ich oceniał, ale dziwię się, że zdecydowano się na takie. Czemu nie kupiono przynajmniej zielonych wiat przystankowych ? :cool:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »


ppln

Post autor: ppln »

Trochę bez sensu te wiaty. Gdyby zamiast tych ścianek była ławka przez większą część wiaty byłoby korzystniej

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Ale jak są ścianki, to mniej wieje, i mniej zacina deszcz w nieprzyjemnych warunkach.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Co do deszczu to dach mógłby być niżej.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

I co z tą trasą na Franowo? Dalej jej nie otworzyli? :P

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Dalej, cały czas trwają odbiory, ponoć wykorzystano kilka systemów przeciwpożarowych każdy z innej parafii i nie mogą ich zgrać. Przejazd techniczny, który odbył się chyba jeszcze w maju albo na początku czerwca do tej pory był jedynym przejazdem technicznym. Ogólnie trwa przerzucanie się winą z jednej strony na drugą, miasto nakłada kary umowne na wykonawcę, wykonawca nie chce płacić, bo wykonał trasę zgodnie z projektem itp itd. No nic, mam nadzieję, że do końca lipca otworzą ;)

[ Dodano: 17 Lip 2012 13:51 ]
Zgoda strażaków została wydana w czwartek, dziś zgody odmówił inspektor nadzoru budowlanego ze względu na braki w dokumentacji. Ciężko może być z tym końcem lipca ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Hehe, mieli na Euro jeszcze otworzyć a tu proszę bardzo. Nie spodziewałem się, że to aż tyle czasu jeszcze zajmie.

A jak ma wyglądać układ linii w Poznaniu po otwarciu nowej trasy? Jakieś nowe linie pojadą na Franowo, czy tylko 16? ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Chyba jeszcze 11 i 1 miało tam jeździć

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

OPi pisze:Hehe, mieli na Euro jeszcze otworzyć a tu proszę bardzo.
Przed Euro wszyscy cierpieli na eurosraczkę, czyli że trzeba wszystko otworzyć jak najszybciej i najlepiej w ogóle bez żadnych odbiorów. Strażacy się nie ugięli, tym bardziej że linia nie miała żadnego znaczenia na Euro i chcieli zrobić odbiór dokładnie. Teraz już jest po Euro to inne służby też chcą wykonać swoją pracę dokładnie, może zresztą zobaczyli, że strażacy się nie dają, to oni też nic na siłę robić nie będą, tylko przejadą wszystko dokładnie. Szkoda, że w innych przypadkach nie są tacy dokładni, bo uchybienia na tej nie są na pewno na tyle poważne, żeby zagrozić czyjemuś życiu lub zdrowiu (wypowiadano się, że merytorycznie wszystko jest ok, brakuje tylko dokumentacji), natomiast jakiś kilometr od tej trasy jest estakada dla samochodów, która ze względów bezpieczeństwa miała być zamknięta w marcu a jakoś jest jeszcze otwarta. Podczas budowy wiaduktu Antoninek, która miała miejsce niedawno wzmożony był ruch po starej nitce, na której słupy podtrzymujące ją zaczęły się osuwać i podtrzymywano je rusztowaniami. Sporo osób jeździło na około, bo po prostu się tego wiaduktu bało, niestety sporo rzeczy robi się w ten sposób, na "przecież się nic nie stanie", konstrukcje bliskie zawaleniu, uchybienia w procedurach a potem wszyscy się dziwią, że rządowe i wojskowe samoloty się rozbijają.

MPK było przed Euro gotowe jeździć na Franowo od razu w dniu uzyskania zgody od Straży Pożarnej, bez żadnych testów itp., teraz już się mówi, że jak dostaną wszystkie odbiory i zgody to trzeba będzie jeszcze przeszkolić motorniczych i zrobić testy trasy. I całe szczęście, wolę jak wszystko się przeciąga, niż jak się otwiera na szybko.

Co do linii - 16 była opcją rezerwową na Euro, prawdopodobnie teraz będą przygotowani wcześniej, więc podczas otwarcia będzie miała miejsce planowana rewolucja ratajska, czyli skrócenie części linii do Franowa oraz wpuszczenie linii tramwajowych 1, 16 i 18 (w ratajskiej części dzisiejsza 11, podczas tej rewolucji zamienione na Moście Dworcowym zostaną linie 11 i 18, 11 pojedzie Piątkowska - Głogowska - Hetmańska - Starołęka a 18 Ogrody - Rondo Rataje - Franowo, nowa 18 będzie jeździła ze standardową częstotliwością co 10 minut, 11 pozostanie po staremu co 20), ewentualnie w przypadku dużej ilości pasażerów wydłużona do Franowa zostanie linia 3, ale takich dużych potoków się raczej nie przewiduje ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KKS a jaki tabor może się pojawić na tej nowej trasie ? Które wagony MPK zamierza wysyłać na linie 1, 16 i 18 - po otwarciu tego nowego torowiska ? ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Pewnie cały przegląd taboru, na końcu trasy będzie w końcu zajezdnia, w której będzie spoczywała tak z połowa poznańskich tramwajów.

[ Dodano: 08 Sie 2012 18:57 ]
Wreszcie! W sobotę w okolicach 17 odbędzie się festyn podczas którego zostanie otwarta trasa tramwajowa na Franowo. Po jego zakończeniu swoje kursowanie na Franowo rozpocznie linia tramwajowa nr 16. Pozostałe linie (1 i 18) oraz zmiany w komunikacji autobusowej nastąpią 3 września. Więcej: http://www.mmpoznan.pl/422224/2012/8/8/ ... egory=news

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

A według niej opóźnieniu winni są przede wszystkim dziennikarze, którzy dopytywali się o różne dokumenty.
:rotfl:
wbrew niektórym doniesieniom będą mogły nią jeździć tramwaje wszystkich typów
O jakie wagony chodzi? ;)

I kiedy jest planowane otwarcie zajezdni?

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

wbrew niektórym doniesieniom będą mogły nią jeździć tramwaje wszystkich typów
O patrzcie... A w Krakowie się stozłomką do tunelu nie da wjechać.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Bo w Krakowie tunel robiony jest według projektu sprzed 20 czy nawet więcej lat, tutaj są właściwie dwa osobne tunele dla każdego kierunku o szerokości takiej, że tramwaj może zostać minięty przez samochód i właśnie dlatego odbiory tyle trwały - żeby każdy tramwaj mógł wjechać. Co do tych dziennikarzy, to też mnie to śmieszy, ale ogólnie Wyborcza prowadzi bardzo niesmaczną kampanię przeciwko dostawcy systemów przeciwpożarowych - w każdym artykule na temat Franowa podkreśla wyraźnie, że system przeciwpożarowy firmy Vesda (zawsze podając nazwę firmy) nie ma wymaganych certyfikatów. Być może o to chodziło, że gdyby nie czepialstwo dziennikarzy to dałoby się przymknąć na to oko i otworzyć szybciej. Zajezdnia była planowana na lipiec, ale teraz jakoś cicho o kolejnych terminach ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

KKS pisze:Bo w Krakowie tunel robiony jest według projektu sprzed 20 czy nawet więcej lat
Zaraz. Skoro projekt jest stary, to raczej tym bardziej 105 powinno być w stanie tam wjechać skoro wtedy nie było innego tramwaju.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”