Plany budowy i rozbudowy sieci tramwajowych w Polsce

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

A czy szpital Wojewódzki nie jest przypadkiem przy Lutyckiej?? :D

Robson

Post autor: Robson »

U nas na Dekerta jest :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Robson pisze:Więc linia na Górczyn robi się coraz bardziej prawdopodobna. Sądze że będzie jak z Mostem Rocha w Poznaniu że najpierw będą te tory a później dobudują resztę.
Hehe. Tak sobie czytałem ten post i dodatkowo porównanie z Poznaniem, od razu nasunęło mi taką myśl " :shocked: Czy oni budują linię tramwajową z Gorzowa do Poznania na Górczyn?" :devil:

Buggie

Post autor: Buggie »

W Grudziądzu planowana jest modernizacja i usprawnienie kursowania 1 i 2 na odcinku od Al.23 stycznia do Tarpna gdzie MZK proponuje budwę dwóch dodatkowych mijanek na wysokości ulicy Wybickiegi-Solna oraz poliklinki i Wku przy Legionów-ma to zmienic obecną sytucje , gdy 1 i 2 jeżdza na tym odcinku parami. Jednak to nie jedyny "plan" poniewaz od ulicy Chełmińskiej na wysokości stacji paliw Orlenu-dawny CPN ma powstac tor wraz z wiaduktem nad tormai klejowymi dalej ulicą Solidarności az do nowo budowanego centrum handlowo-usługowo-rekreacyjnego z dwoma hipermarketami, galerią, hala konferencyjną oraz multikinem, dalej ulića Warszawską przez osiedle Lotnisko do Węgrowa gdzie jest zespół przychodni specjalistycznych i Szpital i prawadopodobnie do Maruszy, gdzie oprócz istniejącego uzdrowiska ma powstac aquapark. W planach jest tez rozbudowa sieci tramawajowej do Mniszka tylko jeszcze MZK sie zastanawia czy sieć do Mniszka ma być rozbudowana od starej pętli przy ulicy Południowej i dalej szośa Toruńską czy od osiedla Rządz. Sam odobiscie uwazam ze lepsza była by budowa sieci do Osiedla Mniszek od starej pętli lini 2 przy Południowej przez rondo Dmowskiego-:).
Ostatnio zmieniony 2006-06-10, 19:15 przez Buggie, łącznie zmieniany 1 raz.

Podi

Post autor: Podi »

Super, iż są takie plany. Oby się udało. Trasa do centrum handlowego jest zdecydowanie opłacalna, a może i jeszcze oni dopłacą do budowy coś :)

Mariusz005

Post autor: Mariusz005 »


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Mariusz005 pisze:W Elblągu prace idą pełną parą oto galerie
Świetne zdjęcia widać, że Elbląg ostro przygotowuje się na nowe przyjęcie nowych wagonów. Będą one śmigać po naprawdę pięknych torowiskach.

W Warszawie też powinno się coś tam robić, ale... Tramwaje Warszawskie wyremontowały tylko kilka, drobnych fragmentów z całej trasy po której już w przyszłym roku powinny były jeździć 120N. Ja również sfociłem całą trasę i czekam, aż zaczną ją remontować. A jest to spory odcinek, długości kilkunastu km z Banacha (Wola) przez Centrum na Gocławek (Praga Płd). Remont całej trasy przewidziany jest na wiosnę przyszłego roku :/

Peter

Post autor: Peter »

Tylko pogratulować takiej rozbudowy jak w Elblągu. Bardzo ciekawe są te fotki, a przede wszystkim ich duża liczba pozwala po dokładnym przyjrzeniu zobaczyć ile i w jaki sposób się rozbudowuje.
Może kiedyś doczekam się takiej rozbudowy sieci tramwajowej w GOP. Na razie wygląda na to, że czasy świetności tramwaje u nas to już raczej chyba mają za sobą. :(
Zobaczymy co będzie się działo w rękach miast. Na pewno ruszą remonty, ale czy rozbudowa ?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Peter pisze:Na razie wygląda na to, że czasy świetności tramwaje u nas to już raczej chyba mają za sobą
Nigdy nie Mów nigdy ... :mruga:

Peter

Post autor: Peter »

J-31 pisze:Nigdy nie Mów nigdy ... :mruga:
Yyy, przypomniało mi się. Może wybudują do Miechowic w Bytomiu. :D
Prezydent Wójcik pomoże, jeśli wygra. :retard:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Peter pisze:Yyy, przypomniało mi się. Może wybudują do Miechowic w Bytomiu.
A Widzisz. Peter głowa do góry. Coś czuję po kościach, że w kwestii modernizacji i stopniowego rozwoju sieci i komunikacji tramwajowej Śląsk zawsze ma szansę prześcignąć nie jedno miasto w Polsce, z Warszawą włącznie. Po prostu Musicie uzbroić się w cierpliwość... :P

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Peter pisze:Może kiedyś doczekam się takiej rozbudowy sieci tramwajowej w GOP
Na pewno się doczekasz :). Może obecna sytuacja Tramwajów Śląskich nie napawa optymizmem, ale wierzę, że za jakis czas TŚ wyjdą na prostą. Co prawda trzeba jeszcze wdrożyć wiele zmian w systemie TŚ, muszą znaleźć się pieniądze potrzebne do wielu inwestycji, potrzeba wymienić tabor, spłacić długi i inne tego typu rzeczy, ale przy dobrym zarządzie TŚ kiedyś wyjdą na prostą :).

Mariusz005

Post autor: Mariusz005 »

Torowisko wzdłuż ul. ogólnej zostało już prawie zakończone. Wszystkie szyny są już na swoim miejscu, teraz zostało im zamontowanie ogrodzeń na przystankach i pomiędzy szynami, oraz ukończenie skrzyżowania.

Nie zakończono jeszcze prac nad torowiskiem prowadzącym na osiedle "Nad jarem", a w planach usprawnienia komunikacji zakłada się już kolejną budowę trakcji tramwajowej wzdłuż ulicy 12 Lutego. Na przeszkodzie realizacji tej koncepcji stoi zabytkowa budowla.
- To willa przy tej ulicy wpisana do rejestru zabytków

Mieszczą się w niej między innymi oddział ZNP, biuro turystyczne i biuro poselskie. Obiekt koliduje z planami miasta. Są propozycje, żeby go rozebrać i przenieść na Wyspę Spichrzów lub przesunąć w głąb działki, na której jest posadowiony. To cenny zabytek, ma bowiem zachowane polichromie, oryginalne klatki schodowe i boazerie. Jaki ostatecznie będzie pomysł na jego ratowanie, trudno dzisiaj prorokować. Wszystko jednak wskazuje na to, że wkrótce dojdzie do konkretów, bowiem bez rozbiórki lub przesunięcia sąsiadującego prawie z jezdnią obiektu, żadnych inwestycji w tym rejonie nie będzie - stwierdza konserwator.

Mam nadzieję że problem ten szybko zostanie rozwiązany i już wkrótce przystąpią do budowy tej trakcji. ;)

Adam 4044

Odp

Post autor: Adam 4044 »

Fajnie macie w Elblągu. Cały czas rozbudowa nowe wagony nowe linie. W Łodzi też czekamy na budowę Łódzkiego Tramwaju Regionalnego z wagonami PESY tak jak w Elblągu.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Podi pisze:http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,3101375.html O to co ostatnio wykombinowali w Poznaniu...
Fajny pomysł, ale możliwy dopiero w zintegrowanym planie rozwoju transportu publicznego na lata 2014-2020:D

Nikt tu ani słowa nie wspomniał o przedłużeniu trasy PST na Morasko... Czy po zatwierdzonym planie budowy dworca autobusowego os. Sobieskiego na północ od pętli jest to już sprawa zamknięta? Bo nawet po owym zatwierdzeniu media wciąż o tym mówią... Może tramwaj pojedzie jakoś bokami albo górą? :D (dołem? :rotfl: :rotfl: )

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Piszę, bo niektóre media ignorowały fakt powstawania tego dworca i wciąż spekulowały na temat przedłużania tej trasy, co mnie mocno dziwiło... Ale widzę, że jednak ze mną jest wszystko OK :D

JaBaal
Posty: 84
Rejestracja: 2006-12-23, 17:54
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: JaBaal »

Zgodnie z tytułem wątku:
Co nowego wiadomo o planach budowy tramwaju w Płocku? Ostatnie infa (liczba mnoga od 'info' - prawidłowa?), do których udało mi się dosurfować brzmiały dość niejednoznacznie, 'na razie nie, ale może w przyszłości...'. Czy ktoś wie jak jest obecnie, czy projekt ten jest rozwijany, czy definitywnie skreślony? Czy nie zarzucony, tylko uznany jako 'dobry, ale nie teraz, może kiedyś...' (co oznacza praktycznie zarzucenie z zachowaniem rezerwy terenowej)?
A tak 'dla ambicji Płocczan': Czy nie chcielibyście, żeby Wasze Miasto zasłynęło z tego, że pierwsze w Polsce w 'nowych czasach' (pierwotnie chciałem napisać 'po wojnie', ale jest casus Częstochowa 195x rok) zbudowało (a tym bardziej większa chwała, skoro nie 'reaktywowało') tramwaje? Dla osób, których wyobrażenie o nowoczesnej komunikacji miejskiej (i mniemanie o wyższości 'nowoczesnej komunikacji autobusowej' nad 'przestarzałą tramwajową') jest oparte na obserwacji tramwajów w Warszawie polecam www.youtube.com a w pole 'search' wpisanie 'tramway' i pooglądanie sobie. Najnowocześniejszy autobus 'wymięka'....
A jeśli Płock dostałby kasę na budowę linii/sieci tramwajowej z UE, to z powodu obecnego braku tejże dostałby 'przy okazji' na zakup nowoczesnego taboru. Tak więc widok 13N czy 105Na w Płocku jest równie nierealny, co widok Siemensa ULF-a w Warszawie, więc nie piszcie, że Płocka nie stać na ULFy, ale stać na 13N i będzie to żałosna próba dowartościowania się miasta - miasto NIE KUPI 13N bo nigdzie nie są już produkowane! A ZTCW projekt 'budujemy tory tramajowe, a wagony kupimy używane z innych miast' nie ma szans. Można powiedzieć, że drogo będzie to kosztować, bo przecież potrzebny jest wkład własny. Ale KTÓRE miasto w Polsce nie ma się unowocześnić jak nie Płock? ZTCW najbogatszym miastem w Polsce jest Grodzisk Mazowiecki, satelickie miasto Warszawy, a Płock jest w ścisłej czołówce. Jeśli nie Płock będzie miał tramwaje porównywalnych w tymi z http://www.youtube.com/results?search_q ... rch=Search to kto?
I nie piszcie, że Płock jest za małym miastem. Elbląg jest mniejszy, a rozwija sieć tramwajową aż miło! I to nie zwykłą, a wąskotorową - 1000mm.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

JaBaal pisze:Czy ktoś wie jak jest obecnie, czy projekt ten jest rozwijany, czy definitywnie skreślony?
Jak Unia da kasę, na jakieś 75% plocmaster będzie śmigał tramwajem do centrum… Jakoś tak w 2010, może trochę później :chytry:
JaBaal pisze:Czy nie chcielibyście, żeby Wasze Miasto zasłynęło z tego, że pierwsze w Polsce w 'nowych czasach' (pierwotnie chciałem napisać 'po wojnie', ale jest casus Częstochowa 195x rok) zbudowało (a tym bardziej większa chwała, skoro nie 'reaktywowało') tramwaje?
TAK! xD
JaBaal pisze:Tak więc widok 13N czy 105Na w Płocku jest równie nierealny
Czemu? Tak sobie ostatnio myśląc o przyszłości transportu szynowego w aglomeracji płockiej myślałem, że jak się nie wyrobią z kasą, to kupią coś w stylu kilku Leolinerów (czy innego taniego badziewu) + wycofane 105-tki i będą świrować pawiana, że to nowoczesny i w ogóle tabor.
JaBaal pisze:NIE KUPI 13N bo nigdzie nie są już produkowane!
No tak, ale TW podobno chce kupić dużą liczbę nowych tramwajów… :mruga:
JaBaal pisze:projekt 'budujemy tory tramajowe, a wagony kupimy używane z innych miast' nie ma szans.
Jeśli to będą porządne tramwaje z zachodu, z niską podłogą i nie będą stanowić 100% taboru, to IMHO świetny pomysł. Lepsze to niż 18-letni PR110 mknący ul. Piłsudskiego. ;)
JaBaal pisze:Ale KTÓRE miasto w Polsce nie ma się unowocześnić jak nie Płock? ZTCW najbogatszym miastem w Polsce jest Grodzisk Mazowiecki, satelickie miasto Warszawy, a Płock jest w ścisłej czołówce.
O właśnie… Miasto takie bogate, a wcale tego po nim nie widać :frown: Zacofanie, chaos, nędza i korki.
JaBaal pisze:Elbląg jest mniejszy
Taki sam.
Co do rozmiaru miast — przytoczę tu przykład Grudziądza i wielu miast zachodnich.
A jeśli chcesz się dowiedzieć więcej, zapraszam na priv (zalecam użycie GG) — trochę się interesuję tymi kwestiami, z wiadomych względów. :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja myślę, że jeżeli w Płockim Urzędzie Miasta pojawi się w końcu facet pokroju p. Leszka Ruty - czyli człowiek z wizją horyzontalną a jednocześnie z planem jak to wcielić w czyn. To Płock może mieć szansę na budowę linii tramwajowej.

Jeśli doszło by przygotowań po kątem budowy linii tramwajowej, to w przypadku Płocka byłbaby to inwestycja organizacyjnie zbliżona do warszawskiej budowy metra. Tzn. wszystko opierało by się na projektach i założeniach. A potem budowa + jednoczesny zakup taboru pod kątem tej linii.

Jeśli doszłoby już do inwestycji to na pewno nie ma mowy o "odkupieniu wagonów typu 13N lub nawet 105Na" od innych przewoźników (np. TW). musi to być inwestycja w pełni zaplanowana technicznie i z wpełni zamówionym, nowym taborem.

Dlaczego ?

Otóż jeżeli tworzy się projekt i miasto chce wydać kilka mln PLN na budowę czegokolwiek, to samorządowcy muszą wiedzieć dla kogo to robią i ile osób będzie z tego korzystać. W przypadku linii tramwajowej, chodzi o to by linia obsługiwała jak najwięcej osób. A wielce prawdopodobne jest to, że w przypadku Płocka tramwaj stał by się "kręgosłupem komunikacyjnym" prawobrzeżnej części Płocka.

A zatem i linia i tabor muszą mieć takie parametry, aby spełniały założenia czy wymagania władz miasta.

Gdyby do tej inwestycji doszło 20 lat temu. To na pewno po Płocku śmigałyby 105-tki. Dzisiaj mamy inne czasy i dostęp do innej technologi. Zatem nie ma mowy nawet o taborze wysokopodłogowym.

Tak więc Płock, wzorem miast we Francji, budując tramwaj od podstaw, miałby szansę na nowoczesny, niskopodłogowy tabor. I choć zdaję sobie sprawę, że sam zakup takiego taboru sporo kosztuje, to byłoby to rozwiązanie najrozsądniejsze.
JaBaal pisze:Czy ktoś wie jak jest obecnie, czy projekt ten jest rozwijany, czy definitywnie skreślony? Czy nie zarzucony, tylko uznany jako 'dobry, ale nie teraz, może kiedyś...' (co oznacza praktycznie zarzucenie z zachowaniem rezerwy terenowej)?
Jeśli ta inwestycja jeszcze nie ruszyła, to może już nie ruszyć. Powodem mogą być "mizerni politycy" jak również zbyt małe potoki pasażerskie, a więc nie opłacalność inwestycji. Tylko Plocmaster nie Pisz mi tutaj, że: "Bzdura :!: Autobusy jeżdżą przepełnione! ". Jeśli autobusy typu Jelcz PR 110 czy MB Conecto C jeżdżą co 15 minut, to siłą rzeczy będą przepełnione, chociażby dlatego, że nawet Petrochemia zajmuje tyle miejsca co samo miasto. :mruga:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:Ja myślę, że jeżeli w Płockim Urzędzie Miasta pojawi się w końcu facet pokroju p. Leszka Ruty - czyli człowiek z wizją horyzontalną a jednocześnie z planem jak to wcielić w czyn.
Tak, tylko to chyba musiałby być człowiek, który teraz to pisze :chytry:
J-31 pisze:To Płock może mieć szansę na budowę linii tramwajowej.
Milewski nie wystarczy? :D
J-31 pisze:A wielce prawdopodobne jest to, że w przypadku Płocka tramwaj stał by się "kręgosłupem komunikacyjnym" prawobrzeżnej części Płocka.
Istotnie, tak powinno być i zapewne będzie…
J-31 pisze:Jeśli ta inwestycja jeszcze nie ruszyła, to może już nie ruszyć.
Jeszcze UE nie powiedziała, czy wpompuje szmal czy nie.
J-31 pisze:Powodem mogą być "mizerni politycy" jak również zbyt małe potoki pasażerskie, a więc nie opłacalność inwestycji. Tylko Plocmaster nie Pisz mi tutaj, że: "Bzdura :!: Autobusy jeżdżą przepełnione! ". Jeśli autobusy typu Jelcz PR 110 czy MB Conecto C jeżdżą co 15 minut, to siłą rzeczy będą przepełnione, chociażby dlatego, że nawet Petrochemia zajmuje tyle miejsca co samo miasto. :mruga:
1. Jakby częstotliwości były odpowiednie, i tak puste by nie jeździły.
2. Twierdzisz, że Petrochemia zajmuje tyle miejsca co miasto. Istotnie, ale w końcu gdzie tramwaj ma jeździć, jak nie tam?
3. Taa, PR110, Conecto, pięknie, ale jak na takie miasto mamy sporo przegubów (jakieś 20 — a ile ma Włocławek, Legnica, czy Zielona Góra?). Ilostan ogólny też robi wrażenie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”