Plany budowy i rozbudowy sieci tramwajowych w Polsce
Hehe. Tak sobie czytałem ten post i dodatkowo porównanie z Poznaniem, od razu nasunęło mi taką myśl " Czy oni budują linię tramwajową z Gorzowa do Poznania na Górczyn?"Robson pisze:Więc linia na Górczyn robi się coraz bardziej prawdopodobna. Sądze że będzie jak z Mostem Rocha w Poznaniu że najpierw będą te tory a później dobudują resztę.
W Grudziądzu planowana jest modernizacja i usprawnienie kursowania 1 i 2 na odcinku od Al.23 stycznia do Tarpna gdzie MZK proponuje budwę dwóch dodatkowych mijanek na wysokości ulicy Wybickiegi-Solna oraz poliklinki i Wku przy Legionów-ma to zmienic obecną sytucje , gdy 1 i 2 jeżdza na tym odcinku parami. Jednak to nie jedyny "plan" poniewaz od ulicy Chełmińskiej na wysokości stacji paliw Orlenu-dawny CPN ma powstac tor wraz z wiaduktem nad tormai klejowymi dalej ulicą Solidarności az do nowo budowanego centrum handlowo-usługowo-rekreacyjnego z dwoma hipermarketami, galerią, hala konferencyjną oraz multikinem, dalej ulića Warszawską przez osiedle Lotnisko do Węgrowa gdzie jest zespół przychodni specjalistycznych i Szpital i prawadopodobnie do Maruszy, gdzie oprócz istniejącego uzdrowiska ma powstac aquapark. W planach jest tez rozbudowa sieci tramawajowej do Mniszka tylko jeszcze MZK sie zastanawia czy sieć do Mniszka ma być rozbudowana od starej pętli przy ulicy Południowej i dalej szośa Toruńską czy od osiedla Rządz. Sam odobiscie uwazam ze lepsza była by budowa sieci do Osiedla Mniszek od starej pętli lini 2 przy Południowej przez rondo Dmowskiego-:).
Ostatnio zmieniony 2006-06-10, 19:15 przez Buggie, łącznie zmieniany 1 raz.
W Elblągu prace idą pełną parą oto galerie http://www.tramwaje.elblag.webd.pl/img/ ... 12-09-2006
http://www.tramwaje.elblag.webd.pl/img/ ... 25-07-2006
http://www.tramwaje.elblag.webd.pl/img/ ... 25-07-2006
Świetne zdjęcia widać, że Elbląg ostro przygotowuje się na nowe przyjęcie nowych wagonów. Będą one śmigać po naprawdę pięknych torowiskach.Mariusz005 pisze:W Elblągu prace idą pełną parą oto galerie
W Warszawie też powinno się coś tam robić, ale... Tramwaje Warszawskie wyremontowały tylko kilka, drobnych fragmentów z całej trasy po której już w przyszłym roku powinny były jeździć 120N. Ja również sfociłem całą trasę i czekam, aż zaczną ją remontować. A jest to spory odcinek, długości kilkunastu km z Banacha (Wola) przez Centrum na Gocławek (Praga Płd). Remont całej trasy przewidziany jest na wiosnę przyszłego roku
Tylko pogratulować takiej rozbudowy jak w Elblągu. Bardzo ciekawe są te fotki, a przede wszystkim ich duża liczba pozwala po dokładnym przyjrzeniu zobaczyć ile i w jaki sposób się rozbudowuje.
Może kiedyś doczekam się takiej rozbudowy sieci tramwajowej w GOP. Na razie wygląda na to, że czasy świetności tramwaje u nas to już raczej chyba mają za sobą.
Zobaczymy co będzie się działo w rękach miast. Na pewno ruszą remonty, ale czy rozbudowa ?
Może kiedyś doczekam się takiej rozbudowy sieci tramwajowej w GOP. Na razie wygląda na to, że czasy świetności tramwaje u nas to już raczej chyba mają za sobą.
Zobaczymy co będzie się działo w rękach miast. Na pewno ruszą remonty, ale czy rozbudowa ?
A Widzisz. Peter głowa do góry. Coś czuję po kościach, że w kwestii modernizacji i stopniowego rozwoju sieci i komunikacji tramwajowej Śląsk zawsze ma szansę prześcignąć nie jedno miasto w Polsce, z Warszawą włącznie. Po prostu Musicie uzbroić się w cierpliwość...Peter pisze:Yyy, przypomniało mi się. Może wybudują do Miechowic w Bytomiu.
Na pewno się doczekasz . Może obecna sytuacja Tramwajów Śląskich nie napawa optymizmem, ale wierzę, że za jakis czas TŚ wyjdą na prostą. Co prawda trzeba jeszcze wdrożyć wiele zmian w systemie TŚ, muszą znaleźć się pieniądze potrzebne do wielu inwestycji, potrzeba wymienić tabor, spłacić długi i inne tego typu rzeczy, ale przy dobrym zarządzie TŚ kiedyś wyjdą na prostą .Peter pisze:Może kiedyś doczekam się takiej rozbudowy sieci tramwajowej w GOP
Torowisko wzdłuż ul. ogólnej zostało już prawie zakończone. Wszystkie szyny są już na swoim miejscu, teraz zostało im zamontowanie ogrodzeń na przystankach i pomiędzy szynami, oraz ukończenie skrzyżowania.
Nie zakończono jeszcze prac nad torowiskiem prowadzącym na osiedle "Nad jarem", a w planach usprawnienia komunikacji zakłada się już kolejną budowę trakcji tramwajowej wzdłuż ulicy 12 Lutego. Na przeszkodzie realizacji tej koncepcji stoi zabytkowa budowla.
- To willa przy tej ulicy wpisana do rejestru zabytków
Mieszczą się w niej między innymi oddział ZNP, biuro turystyczne i biuro poselskie. Obiekt koliduje z planami miasta. Są propozycje, żeby go rozebrać i przenieść na Wyspę Spichrzów lub przesunąć w głąb działki, na której jest posadowiony. To cenny zabytek, ma bowiem zachowane polichromie, oryginalne klatki schodowe i boazerie. Jaki ostatecznie będzie pomysł na jego ratowanie, trudno dzisiaj prorokować. Wszystko jednak wskazuje na to, że wkrótce dojdzie do konkretów, bowiem bez rozbiórki lub przesunięcia sąsiadującego prawie z jezdnią obiektu, żadnych inwestycji w tym rejonie nie będzie - stwierdza konserwator.
Mam nadzieję że problem ten szybko zostanie rozwiązany i już wkrótce przystąpią do budowy tej trakcji.
Nie zakończono jeszcze prac nad torowiskiem prowadzącym na osiedle "Nad jarem", a w planach usprawnienia komunikacji zakłada się już kolejną budowę trakcji tramwajowej wzdłuż ulicy 12 Lutego. Na przeszkodzie realizacji tej koncepcji stoi zabytkowa budowla.
- To willa przy tej ulicy wpisana do rejestru zabytków
Mieszczą się w niej między innymi oddział ZNP, biuro turystyczne i biuro poselskie. Obiekt koliduje z planami miasta. Są propozycje, żeby go rozebrać i przenieść na Wyspę Spichrzów lub przesunąć w głąb działki, na której jest posadowiony. To cenny zabytek, ma bowiem zachowane polichromie, oryginalne klatki schodowe i boazerie. Jaki ostatecznie będzie pomysł na jego ratowanie, trudno dzisiaj prorokować. Wszystko jednak wskazuje na to, że wkrótce dojdzie do konkretów, bowiem bez rozbiórki lub przesunięcia sąsiadującego prawie z jezdnią obiektu, żadnych inwestycji w tym rejonie nie będzie - stwierdza konserwator.
Mam nadzieję że problem ten szybko zostanie rozwiązany i już wkrótce przystąpią do budowy tej trakcji.
Fajny pomysł, ale możliwy dopiero w zintegrowanym planie rozwoju transportu publicznego na lata 2014-2020:DPodi pisze:http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,3101375.html O to co ostatnio wykombinowali w Poznaniu...
Nikt tu ani słowa nie wspomniał o przedłużeniu trasy PST na Morasko... Czy po zatwierdzonym planie budowy dworca autobusowego os. Sobieskiego na północ od pętli jest to już sprawa zamknięta? Bo nawet po owym zatwierdzeniu media wciąż o tym mówią... Może tramwaj pojedzie jakoś bokami albo górą? (dołem? )
Zgodnie z tytułem wątku:
Co nowego wiadomo o planach budowy tramwaju w Płocku? Ostatnie infa (liczba mnoga od 'info' - prawidłowa?), do których udało mi się dosurfować brzmiały dość niejednoznacznie, 'na razie nie, ale może w przyszłości...'. Czy ktoś wie jak jest obecnie, czy projekt ten jest rozwijany, czy definitywnie skreślony? Czy nie zarzucony, tylko uznany jako 'dobry, ale nie teraz, może kiedyś...' (co oznacza praktycznie zarzucenie z zachowaniem rezerwy terenowej)?
A tak 'dla ambicji Płocczan': Czy nie chcielibyście, żeby Wasze Miasto zasłynęło z tego, że pierwsze w Polsce w 'nowych czasach' (pierwotnie chciałem napisać 'po wojnie', ale jest casus Częstochowa 195x rok) zbudowało (a tym bardziej większa chwała, skoro nie 'reaktywowało') tramwaje? Dla osób, których wyobrażenie o nowoczesnej komunikacji miejskiej (i mniemanie o wyższości 'nowoczesnej komunikacji autobusowej' nad 'przestarzałą tramwajową') jest oparte na obserwacji tramwajów w Warszawie polecam www.youtube.com a w pole 'search' wpisanie 'tramway' i pooglądanie sobie. Najnowocześniejszy autobus 'wymięka'....
A jeśli Płock dostałby kasę na budowę linii/sieci tramwajowej z UE, to z powodu obecnego braku tejże dostałby 'przy okazji' na zakup nowoczesnego taboru. Tak więc widok 13N czy 105Na w Płocku jest równie nierealny, co widok Siemensa ULF-a w Warszawie, więc nie piszcie, że Płocka nie stać na ULFy, ale stać na 13N i będzie to żałosna próba dowartościowania się miasta - miasto NIE KUPI 13N bo nigdzie nie są już produkowane! A ZTCW projekt 'budujemy tory tramajowe, a wagony kupimy używane z innych miast' nie ma szans. Można powiedzieć, że drogo będzie to kosztować, bo przecież potrzebny jest wkład własny. Ale KTÓRE miasto w Polsce nie ma się unowocześnić jak nie Płock? ZTCW najbogatszym miastem w Polsce jest Grodzisk Mazowiecki, satelickie miasto Warszawy, a Płock jest w ścisłej czołówce. Jeśli nie Płock będzie miał tramwaje porównywalnych w tymi z http://www.youtube.com/results?search_q ... rch=Search to kto?
I nie piszcie, że Płock jest za małym miastem. Elbląg jest mniejszy, a rozwija sieć tramwajową aż miło! I to nie zwykłą, a wąskotorową - 1000mm.
Co nowego wiadomo o planach budowy tramwaju w Płocku? Ostatnie infa (liczba mnoga od 'info' - prawidłowa?), do których udało mi się dosurfować brzmiały dość niejednoznacznie, 'na razie nie, ale może w przyszłości...'. Czy ktoś wie jak jest obecnie, czy projekt ten jest rozwijany, czy definitywnie skreślony? Czy nie zarzucony, tylko uznany jako 'dobry, ale nie teraz, może kiedyś...' (co oznacza praktycznie zarzucenie z zachowaniem rezerwy terenowej)?
A tak 'dla ambicji Płocczan': Czy nie chcielibyście, żeby Wasze Miasto zasłynęło z tego, że pierwsze w Polsce w 'nowych czasach' (pierwotnie chciałem napisać 'po wojnie', ale jest casus Częstochowa 195x rok) zbudowało (a tym bardziej większa chwała, skoro nie 'reaktywowało') tramwaje? Dla osób, których wyobrażenie o nowoczesnej komunikacji miejskiej (i mniemanie o wyższości 'nowoczesnej komunikacji autobusowej' nad 'przestarzałą tramwajową') jest oparte na obserwacji tramwajów w Warszawie polecam www.youtube.com a w pole 'search' wpisanie 'tramway' i pooglądanie sobie. Najnowocześniejszy autobus 'wymięka'....
A jeśli Płock dostałby kasę na budowę linii/sieci tramwajowej z UE, to z powodu obecnego braku tejże dostałby 'przy okazji' na zakup nowoczesnego taboru. Tak więc widok 13N czy 105Na w Płocku jest równie nierealny, co widok Siemensa ULF-a w Warszawie, więc nie piszcie, że Płocka nie stać na ULFy, ale stać na 13N i będzie to żałosna próba dowartościowania się miasta - miasto NIE KUPI 13N bo nigdzie nie są już produkowane! A ZTCW projekt 'budujemy tory tramajowe, a wagony kupimy używane z innych miast' nie ma szans. Można powiedzieć, że drogo będzie to kosztować, bo przecież potrzebny jest wkład własny. Ale KTÓRE miasto w Polsce nie ma się unowocześnić jak nie Płock? ZTCW najbogatszym miastem w Polsce jest Grodzisk Mazowiecki, satelickie miasto Warszawy, a Płock jest w ścisłej czołówce. Jeśli nie Płock będzie miał tramwaje porównywalnych w tymi z http://www.youtube.com/results?search_q ... rch=Search to kto?
I nie piszcie, że Płock jest za małym miastem. Elbląg jest mniejszy, a rozwija sieć tramwajową aż miło! I to nie zwykłą, a wąskotorową - 1000mm.
Jak Unia da kasę, na jakieś 75% plocmaster będzie śmigał tramwajem do centrum… Jakoś tak w 2010, może trochę późniejJaBaal pisze:Czy ktoś wie jak jest obecnie, czy projekt ten jest rozwijany, czy definitywnie skreślony?
TAK!JaBaal pisze:Czy nie chcielibyście, żeby Wasze Miasto zasłynęło z tego, że pierwsze w Polsce w 'nowych czasach' (pierwotnie chciałem napisać 'po wojnie', ale jest casus Częstochowa 195x rok) zbudowało (a tym bardziej większa chwała, skoro nie 'reaktywowało') tramwaje?
Czemu? Tak sobie ostatnio myśląc o przyszłości transportu szynowego w aglomeracji płockiej myślałem, że jak się nie wyrobią z kasą, to kupią coś w stylu kilku Leolinerów (czy innego taniego badziewu) + wycofane 105-tki i będą świrować pawiana, że to nowoczesny i w ogóle tabor.JaBaal pisze:Tak więc widok 13N czy 105Na w Płocku jest równie nierealny
No tak, ale TW podobno chce kupić dużą liczbę nowych tramwajów…JaBaal pisze:NIE KUPI 13N bo nigdzie nie są już produkowane!
Jeśli to będą porządne tramwaje z zachodu, z niską podłogą i nie będą stanowić 100% taboru, to IMHO świetny pomysł. Lepsze to niż 18-letni PR110 mknący ul. Piłsudskiego.JaBaal pisze:projekt 'budujemy tory tramajowe, a wagony kupimy używane z innych miast' nie ma szans.
O właśnie… Miasto takie bogate, a wcale tego po nim nie widać :frown: Zacofanie, chaos, nędza i korki.JaBaal pisze:Ale KTÓRE miasto w Polsce nie ma się unowocześnić jak nie Płock? ZTCW najbogatszym miastem w Polsce jest Grodzisk Mazowiecki, satelickie miasto Warszawy, a Płock jest w ścisłej czołówce.
Taki sam.JaBaal pisze:Elbląg jest mniejszy
Co do rozmiaru miast — przytoczę tu przykład Grudziądza i wielu miast zachodnich.
A jeśli chcesz się dowiedzieć więcej, zapraszam na priv (zalecam użycie GG) — trochę się interesuję tymi kwestiami, z wiadomych względów.
Ja myślę, że jeżeli w Płockim Urzędzie Miasta pojawi się w końcu facet pokroju p. Leszka Ruty - czyli człowiek z wizją horyzontalną a jednocześnie z planem jak to wcielić w czyn. To Płock może mieć szansę na budowę linii tramwajowej.
Jeśli doszło by przygotowań po kątem budowy linii tramwajowej, to w przypadku Płocka byłbaby to inwestycja organizacyjnie zbliżona do warszawskiej budowy metra. Tzn. wszystko opierało by się na projektach i założeniach. A potem budowa + jednoczesny zakup taboru pod kątem tej linii.
Jeśli doszłoby już do inwestycji to na pewno nie ma mowy o "odkupieniu wagonów typu 13N lub nawet 105Na" od innych przewoźników (np. TW). musi to być inwestycja w pełni zaplanowana technicznie i z wpełni zamówionym, nowym taborem.
Dlaczego ?
Otóż jeżeli tworzy się projekt i miasto chce wydać kilka mln PLN na budowę czegokolwiek, to samorządowcy muszą wiedzieć dla kogo to robią i ile osób będzie z tego korzystać. W przypadku linii tramwajowej, chodzi o to by linia obsługiwała jak najwięcej osób. A wielce prawdopodobne jest to, że w przypadku Płocka tramwaj stał by się "kręgosłupem komunikacyjnym" prawobrzeżnej części Płocka.
A zatem i linia i tabor muszą mieć takie parametry, aby spełniały założenia czy wymagania władz miasta.
Gdyby do tej inwestycji doszło 20 lat temu. To na pewno po Płocku śmigałyby 105-tki. Dzisiaj mamy inne czasy i dostęp do innej technologi. Zatem nie ma mowy nawet o taborze wysokopodłogowym.
Tak więc Płock, wzorem miast we Francji, budując tramwaj od podstaw, miałby szansę na nowoczesny, niskopodłogowy tabor. I choć zdaję sobie sprawę, że sam zakup takiego taboru sporo kosztuje, to byłoby to rozwiązanie najrozsądniejsze.
Jeśli doszło by przygotowań po kątem budowy linii tramwajowej, to w przypadku Płocka byłbaby to inwestycja organizacyjnie zbliżona do warszawskiej budowy metra. Tzn. wszystko opierało by się na projektach i założeniach. A potem budowa + jednoczesny zakup taboru pod kątem tej linii.
Jeśli doszłoby już do inwestycji to na pewno nie ma mowy o "odkupieniu wagonów typu 13N lub nawet 105Na" od innych przewoźników (np. TW). musi to być inwestycja w pełni zaplanowana technicznie i z wpełni zamówionym, nowym taborem.
Dlaczego ?
Otóż jeżeli tworzy się projekt i miasto chce wydać kilka mln PLN na budowę czegokolwiek, to samorządowcy muszą wiedzieć dla kogo to robią i ile osób będzie z tego korzystać. W przypadku linii tramwajowej, chodzi o to by linia obsługiwała jak najwięcej osób. A wielce prawdopodobne jest to, że w przypadku Płocka tramwaj stał by się "kręgosłupem komunikacyjnym" prawobrzeżnej części Płocka.
A zatem i linia i tabor muszą mieć takie parametry, aby spełniały założenia czy wymagania władz miasta.
Gdyby do tej inwestycji doszło 20 lat temu. To na pewno po Płocku śmigałyby 105-tki. Dzisiaj mamy inne czasy i dostęp do innej technologi. Zatem nie ma mowy nawet o taborze wysokopodłogowym.
Tak więc Płock, wzorem miast we Francji, budując tramwaj od podstaw, miałby szansę na nowoczesny, niskopodłogowy tabor. I choć zdaję sobie sprawę, że sam zakup takiego taboru sporo kosztuje, to byłoby to rozwiązanie najrozsądniejsze.
Jeśli ta inwestycja jeszcze nie ruszyła, to może już nie ruszyć. Powodem mogą być "mizerni politycy" jak również zbyt małe potoki pasażerskie, a więc nie opłacalność inwestycji. Tylko Plocmaster nie Pisz mi tutaj, że: "Bzdura Autobusy jeżdżą przepełnione! ". Jeśli autobusy typu Jelcz PR 110 czy MB Conecto C jeżdżą co 15 minut, to siłą rzeczy będą przepełnione, chociażby dlatego, że nawet Petrochemia zajmuje tyle miejsca co samo miasto.JaBaal pisze:Czy ktoś wie jak jest obecnie, czy projekt ten jest rozwijany, czy definitywnie skreślony? Czy nie zarzucony, tylko uznany jako 'dobry, ale nie teraz, może kiedyś...' (co oznacza praktycznie zarzucenie z zachowaniem rezerwy terenowej)?
Tak, tylko to chyba musiałby być człowiek, który teraz to piszeJ-31 pisze:Ja myślę, że jeżeli w Płockim Urzędzie Miasta pojawi się w końcu facet pokroju p. Leszka Ruty - czyli człowiek z wizją horyzontalną a jednocześnie z planem jak to wcielić w czyn.
Milewski nie wystarczy?J-31 pisze:To Płock może mieć szansę na budowę linii tramwajowej.
Istotnie, tak powinno być i zapewne będzie…J-31 pisze:A wielce prawdopodobne jest to, że w przypadku Płocka tramwaj stał by się "kręgosłupem komunikacyjnym" prawobrzeżnej części Płocka.
Jeszcze UE nie powiedziała, czy wpompuje szmal czy nie.J-31 pisze:Jeśli ta inwestycja jeszcze nie ruszyła, to może już nie ruszyć.
1. Jakby częstotliwości były odpowiednie, i tak puste by nie jeździły.J-31 pisze:Powodem mogą być "mizerni politycy" jak również zbyt małe potoki pasażerskie, a więc nie opłacalność inwestycji. Tylko Plocmaster nie Pisz mi tutaj, że: "Bzdura Autobusy jeżdżą przepełnione! ". Jeśli autobusy typu Jelcz PR 110 czy MB Conecto C jeżdżą co 15 minut, to siłą rzeczy będą przepełnione, chociażby dlatego, że nawet Petrochemia zajmuje tyle miejsca co samo miasto.
2. Twierdzisz, że Petrochemia zajmuje tyle miejsca co miasto. Istotnie, ale w końcu gdzie tramwaj ma jeździć, jak nie tam?
3. Taa, PR110, Conecto, pięknie, ale jak na takie miasto mamy sporo przegubów (jakieś 20 — a ile ma Włocławek, Legnica, czy Zielona Góra?). Ilostan ogólny też robi wrażenie.