Plany budowy i rozbudowy sieci tramwajowych w Polsce

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2009-03-20, 16:36

JaBaal pisze:Pamiętam taką ankietę, gdzie była możliwość wyboru, jaki chesz tramwaj:
a) tradycyjny -> zdjęcie gdańskiego Dortmunda
b) nowoczesny Translohr -> zdjecie nie pamiętam skąd

Pytania były zadane 'tendencyjnie' delikatnie mówiąc.
Rzeczywiście było coś takiego. Przypomniało mi się, jak zdobyłem ulotkę informacyjną o budowie tramwaju — przywiozłem ją z domu położonego 15 km od miasta. A sam mieszkam w „rejonie oddziaływania” linii tramwajowej i jej nie dostałem…
MKM_KK pisze:To wychodzi na to, że tramwaj w Płocku jest możliwy??
Nie.
J-31 pisze:dla Płocka może być nie opłacalna (zbyt małe potoki pasażerskie)
To nie tak
KKS pisze:Konkretnie z rewolucją komunikacyjną, która niekoniecznie wyjdzie na dobre, ale o tym niech się konkretniej kolega z Płocka wypowie
Właśnie tak. Czy na dobre, zobaczymy, na razie jestem pełen najgorszych przewidywań.
J-31 pisze:Spokojnie. Rewolucji nie będzie... bo póki co nikt nie pali się do budowy linii tramwajowej w Płocku. A to, że "temat" wraca w mediach, niczym bumerang, jeszcze nic nie oznacza
Teoretycznie w UM się tym zajmują, ale dość opornie
ObrazekObrazek

JaBaal
Posty: 84
Rejestracja: 2006-12-23, 17:54
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: JaBaal » 2010-11-16, 13:11

Gazeta.pl Gospodarka pisze:Przetarg na budowę pierwszej linii tramwajowej w Płocku
Obrazek
2010-11-15, ostatnia aktualizacja 2010-11-15 18:55


Spółka gminna Inwestycje Miejskie w Płocku ogłosiła w poniedziałek przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie w tym mieście pierwszej linii tramwajowej wraz z infrastrukturą oraz dostawę niezbędnego taboru.
Zamówienie obejmuje projekt oraz budowę trasy o długości około 10,2 km z 19 przystankami z południowej dzielnicy Płocka, Borowiczki, do położonego w północnej części miasta Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego.

Jak poinformowała w poniedziałkowym komunikacie spółka miasta, termin składania ofert mija 12 stycznia 2011 r.

Wykonawca ma zaprojektować i wybudować m.in. węzły rozjazdowe, przystanki, sieć trakcyjną, zajezdnię tramwajową, a także przebudować jezdnie i sygnalizację świetlną. Ma również dostarczyć 10 nowych, niskopodłogowych tramwajów.

Inwestycje Miejskie sp. z o.o. to jednoosobowa spółka gminna, powołana przez prezydenta Płocka, która działa od 2009 r. Jej zadaniem jest poprawa warunków komunikacji miejskiej i realizacja budowy szybkiej linii tramwajowej wraz z infrastrukturą.

Jak informował wcześniej płocki Urząd Miasta, sieć tramwajowa w Płocku ma powstać do 2013 r., obejmując dwie linie, w tym do zakładu głównego rafineryjno-petrochemicznego PKN Orlen, o łącznej długości ponad 15 km. Koszt całej inwestycji szacowany jest na około 350 mln zł.(PAP)
¯ródło

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus » 2010-11-16, 13:34

Za Rynkiem Kolejowym:
W odniesieniu do trasy tramwajowej zamówienie obejmuje w szczególności zaprojektowanie oraz:
- wybudowanie torów, o szerokości 1 435 mm;
- wybudowanie węzłów rozjazdowych;
- wybudowanie przystanków tramwajowych;
- budowę sieci trakcyjnej wraz z budową elementów składowych;
- wbudowanie kabli umożliwiających zasilenie trasy;
- ustawienie słupów trakcyjnych;
- wybudowanie i wyposażenie podstacji;
- wybudowanie mostu drogowo-tramwajowego (konstrukcja żelbetowa, ok. 110 m długości, 2 pasy drogowe po 3,5 metra każdy, dwutorowa trasa tramwajowa, przejście dla pieszych, ścieżka rowerowa);
- wybudowanie przepustów;
- wybudowanie zajezdni tramwajowej;
- przebudowę istniejących jezdni;
- przebudowa sygnalizacji świetlnej;
- budowę instalacji sanitarnych oraz odwodnienia;
- roboty rozbiórkowe
Oraz:
Jeżeli chodzi o zamawiane tramwaje do obsługi trasy, w przetargu wymaga się taboru
- fabrycznie nowego,
- niskopodłogowego,
- dwukierunkowego z drzwiami wejściowymi po obu stronach wagonu,
- z silnikami asynchronicznymi z napędem prądu przemiennego oraz sterowaniem elektronicznym,
- o długości ok. 30 m i szerokości ok. 2 350 mm i pojemności ok. 200 pasażerów (ok. 4 osoby na 1 m2),
- o dopuszczalnym nacisku 10 t na oś,
- przystosowanego do eksploatacji po torach o szerokości 1 435 mm,
w ilości 10 szt. wraz ze świadczeniem usług utrzymania technicznego taboru.
Całość

źródło: jm, Rynek Kolejowy, 16 listopada 2010

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28960
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-11-16, 14:34

Ciekawy jestem jak oni rozwiążą kwestię przejazdu kolejowego - logika nakazuje albo budowę wiaduktu, albo tunelu ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2010-11-16, 17:02

wybudowanie mostu drogowo-tramwajowego
Może to ten most ma być nad linią kolejową.
dwukierunkowego z drzwiami wejściowymi po obu stronach wagonu
Hmm... Nie będzie pętli na końcówkach?

No i Płock będzie pierwszym od 1959 roku miastem z całkowicie nową siecią tramwajową. ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4244
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2010-11-16, 17:08

- dwukierunkowego z drzwiami wejściowymi po obu stronach wagonu,
- z silnikami asynchronicznymi z napędem prądu przemiennego oraz sterowaniem elektronicznym,
- o długości ok. 30 m i szerokości ok. 2 350 mm i pojemności ok. 200 pasażerów (ok. 4 osoby na 1 m2),
- o dopuszczalnym nacisku 10 t na oś,
- przystosowanego do eksploatacji po torach o szerokości 1 435 mm,
w ilości 10 szt. wraz ze świadczeniem usług utrzymania technicznego taboru.
Będzie jak we Wrocławiu - linia (być może) zostanie wybudowana, a na tabor poczekacie dobre 2 lata. No chyba, że zamierzacie zaoszczędzić budując linię na której tramwaje będą jeździć rzadziej niż autobusy na tym odcinku :D

ppln

Post autor: ppln » 2010-11-16, 17:13

W sumie to trzeba było od razu zażądać SIP-u na wszystkich przystankach co w nowych inwestycjach jest standardem i powoli staje się takim nawet w Polsce

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2010-11-16, 20:02

Jak zobaczę podpisanie kontraktu, to uwierzę. Bo póki co to mamy w niedzielę wybory, a potem można wszystko unieważnić pod pierwszym lepszym pretekstem. Ja obstawiam zbyt wysokie ceny ofert, przekraczające przeznaczoną sumę. Ale to już będzie po wyborach :D
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Lopez

Post autor: Lopez » 2010-11-17, 00:30

TLG pisze:Ja obstawiam zbyt wysokie ceny ofert, przekraczające przeznaczoną sumę.
Mi też ciężko jest uwierzyć, że za 90mln EUR da się zbudować zajezdnię, 10km podwójnego toru, estakadę dł. 120m i kupić 10 tramwajów. Kwota jest co najmniej o te tramwaje zaniżona.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2010-11-17, 20:15

OPi pisze: Może to ten most ma być nad linią kolejową.
Most ma być nad rzeką Brzeźnica, która płynie niedaleko szpitala, wiadukt nad linią kolejową to inny przetarg, który IMHO ma większe szanse powodzenia
OPi pisze: Hmm... Nie będzie pętli na końcówkach?
A po co?
Kędzior pisze:No chyba, że zamierzacie zaoszczędzić budując linię na której tramwaje będą jeździć rzadziej niż autobusy na tym odcinku
No, to jest w sumie możliwe, że tramwaj będzie miał chorą częstotliwość, bo będzie tramwajem. Obecnie właściwie nie ma linii, która pokrywałaby się z planowaną trasą tramwaju, a to co jest jeździ zbyt rzadko krótko mówiąc
W sumie to trzeba było od razu zażądać SIP-u na wszystkich przystankach co w nowych inwestycjach jest standardem i powoli staje się takim nawet w Polsce
Bez przesady, to tylko zabawka.
TLG pisze:Ja obstawiam zbyt wysokie ceny ofert, przekraczające przeznaczoną sumę. Ale to już będzie po wyborach
Lopez pisze:Mi też ciężko jest uwierzyć, że za 90mln EUR da się zbudować zajezdnię, 10km podwójnego toru, estakadę dł. 120m i kupić 10 tramwajów. Kwota jest co najmniej o te tramwaje zaniżona.
Pewnie tak to się skończy. Miasto nie jest jakoś szczególnie bogate, a ta linia tramwajowa jest bardzo droga.
ObrazekObrazek

ppln

Post autor: ppln » 2010-11-17, 20:57

pmaster pisze: Bez przesady, to tylko zabawka.
Zabawka, która jest standardem i może przy jednej linii nie jest aż tak strasznie potrzebna, ale to jednak fajne jak się wie czy tramwaj będzie za 3 czy za 23 minuty.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4244
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2010-11-17, 21:56

ppln pisze:Zabawka, która jest standardem i może przy jednej linii nie jest aż tak strasznie potrzebna, ale to jednak fajne jak się wie czy tramwaj będzie za 3 czy za 23 minuty.
Prawda, ale znając lansowany przez gród nad Odrą system pewnej firmy z Bydgoszczy, nie są one bezobsługowe, ani tym bardziej tak doskonałe, jak sugerował wywiad z właścicielem ww. firmy na stronach infobusu. Znikanie godziny odjazdu tylko dlatego, że dany autobus czy tramwaj przyjechał spóźniony i nie pojawił się na czas w strefie obliczania godziny odjazdu to tylko niektóre z drażniących błędów działania takiego systemu.

Już nie wspominam o sortowaniu odjazdów według kodu szesnastkowego(?) numeru linii, a nie faktycznej odległości danego pojazdu, gdy w jednej chwili mają przyjechać np. autobus na linii "D" i tramwaj na "0L".
Na węźle pierwsze pojawia się "0L" (godziny odjazdów takie same), a system nadal upiera się, że "D" ma być pierwsze.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2010-11-17, 22:15

ppln pisze:Zabawka, która jest standardem
Chyba na Zachodzie, poza tym to wciąż zabawka
ppln pisze:może przy jednej linii nie jest aż tak strasznie potrzebna
W Płocku raczej nie ma co liczyć na więcej niż na 4 linie tramwajowe w najbliższej przyszłości
ppln pisze:tramwaj będzie za 3 czy za 23 minuty
Tramwaj za 23 minuty? To ma niezłą częstotliwość
Kędzior pisze:Już nie wspominam o sortowaniu odjazdów według kodu szesnastkowego (?) numeru linii, a nie faktycznej odległości danego środka pojazdu
Bez przesady, to nie jest aż taki wielki problem
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus » 2010-11-19, 21:05

Wczoraj "Rynek Kolejowy" przedstawił wątpliwości ekspertów dotyczące ogłoszonego w tym tygodniu przetargu na zaprojektowanie, wybudowanie i dostarczenie taboru dla pierwszej linii tramwajowej w Płocku. - Ze względu na formułę dialogu konkurencyjnego, dane w ogłoszeniu o zamówieniu nie są ostateczne. Jeszcze wiele rzeczy może się zmienić - mówi "Rynkowi Kolejowemu" Krzysztof Jaworski, prezes Inwestycji Miejskich w Płocku.
Reszta:
http://www.rynek-kolejowy.pl/19826/Plock.htm

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2010-12-06, 18:30

Drugą turę wyborów prezydenckich wygrał wczoraj kandydat, który dotychczas prezydentem nie był i znając jego podejście do koncepcji wybudowania sieci tramwajowej możnaby stwierdzić, że ów tramwaj odjechał na dłuższy czas. Jeszcze tylko unieważnienie przetargu i po sprawie.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2010-12-06, 20:37

pmaster pisze:Jeszcze tylko unieważnienie przetargu i po sprawie.
No, czyli wszystko zgodnie z harmonogramem :D Czy ktokolwiek z Was rzeczywiście wierzył w to, że ta linia powstanie?
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2010-12-06, 22:50

TLG pisze:Czy ktokolwiek z Was rzeczywiście wierzył w to, że ta linia powstanie?
Gdyby wygrał ten, kto dotychczas wygrywał, istniałaby na to szansa, gdyby tylko znaleźli na to pieniądze (a to kupa kasy, czyli nie byłoby tak łatwo) i nic nie spieprzyli jak przy dojazdach do mostu (a w sumie chyba już nie było co). Już parę fajnych inwestycji zrealizowano, np. molo z restauracją na Wiśle
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28960
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-12-07, 10:53

Ja bym jeszcze dodał, że ciekawostką tego przetargu jest to, iż spora część mieszkańców Płocka ... wcale nie chce tego tramwaju. Oni chcą obwodnicy i nowych dróg, ale nie tramwaju :mruga:
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2010-12-07, 22:47

Ja bym jeszcze dodał, że ciekawostką tego przetargu jest to, iż spora część mieszkańców Płocka ... wcale nie chce tego tramwaju. Oni chcą obwodnicy i nowych dróg, ale nie tramwaju
Właściwie zaliczam (a raczej zaliczałem) się do nich. Mogę rozwinąć ten temat, jakby ktoś chciał.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2010-12-08, 00:40

Czyli można śmiało powiedzieć, że tramwaj w Płocku to była tylko - jak widać nie udana - kiełbasa wyborcza... :| pmaster, a może jest nadzieja, że mimo droższych ofert niż zakładano (to chyba oczywiste) nowy prezydent zdecyduje się na budowę. Jakie jest stanowisko nowego prezydenta ws. tramwaju?

ODPOWIEDZ