Plany budowy i rozbudowy sieci tramwajowych w Polsce

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
9507
Posty: 2871
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2012-02-07, 22:25

Otóż to, choć lepszym określeniem będzie raczej koniec linii.

bystrzak2000
Posty: 66
Rejestracja: 2018-06-14, 13:29

Post autor: bystrzak2000 » 2012-02-08, 16:32

OPi pisze:Ale na samą krańcówkę przy Stadionie nie wjadą, bo tam są koziołki? :)
Nie wjadą. Jednak wedle urzędniczych planów w czasie imprez na Stadionie, zostaną tam wysłane dodatkowe Skody 19T zdjęte z pozostałych plusowych linii, gdzie można korzystać z taboru jednokierunkowego. Tyle teorii ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4252
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2012-03-17, 01:46

No i po ponad miesiącu czasu znów zrobiłem inspekcję. Od tamtej pory pojawiły się pylony informacyjne na przystankach, powiesili sieć trakcyjną na Gwareckiej, krańcówka jest prawie gotowa. Nadal jednak na Dokerskiej jest jednak bałagan i mieszkańcy (i ja sam będąc wczoraj), żeby przejść na drugą stronę, muszą przeciskać się między porozrzucanymi cegłami, niewyrównanym jeszcze gruntem i barierkami, bo najbliższe istniejące przejścia są przynajmniej pół kilometra dalej.
http://transportnews.tk/aktualnosci/wro ... zanow-foto

Jutro zamierzam zawitać na Pułaskiego i na Mosty Młyńskie, tak więc zapewne niebawem w temacie "Remonty, remonty" pojawi się fotorelacja :)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2012-03-17, 09:50

Bardzo ciekawa fotorelacja. A możesz coś powiedzieć o ewentualnym przebiegu linii tramwajowej na wrocławskie lotnisko i - ewentualnie - o szeroki pasie zieleni w ciągu ulic Klecińskiej, Alei Wiśniowej i Alei Armii Krajowej? Wygląda to na rezerwę pod torowisko tramwajowe jednak zastanawia mnie wąskie gardło przed samą Grabiszyńską. Ciekawi mnie też ślepy kraniec na Bardzkiej.
Dorzucę coś od siebie z przygotowań do budowy linii tramwajowej na Powstańców Śląskich między Radiową i Górczewską
http://wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.ph ... 211#734211
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28962
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-03-17, 16:02

Podoba mi się ten szeroki peron przystanku przy stadionie. Oby tylko władze Wrocławia - wzorem Warszawy - nie wyłączali ruchu tramwajowego na czas meczu :cool:
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4252
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2012-03-17, 16:05

TLG pisze:Bardzo ciekawa fotorelacja. A możesz coś powiedzieć o ewentualnym przebiegu linii tramwajowej na wrocławskie lotnisko
Póki co - marszałek województwa powiedział, że na lotnisko mają kursować tramwaje zamiast pociągów, bo wbrew pozorom, 406 (jadącym przez cały dzień co 20 minut) na Lotnisko nie jeżdżą jakieś wielkie tłumy pasażerów. Ale w związku z ustawą o transporcie zbiorowym - organizatorem transportu w jednej gminie ma być samorząd gminy, tak więc UMWD odsyła do prezydenta, a ten milczy.
Ciekawi mnie też ślepy kraniec na Bardzkiej.
To przygotowanie pod rozbudowę torowiska do Jagodna, które powstanie w bliżej nieokreślonej przyszłości ;)
Co do tego szerokiego pasu zieleni - nie mam pojęcia, może bystrzak będzie coś na ten temat wiedział ;)

9507
Posty: 2871
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2012-03-18, 00:36

Coś mi chodzi po głowie, że na Klecińskiej, to faktycznie była "jakaś" rezerwa pod "jakiś" tramwaj. Z resztą - u nas każdy szerszy pas zieleni to rezerwa pod torowisko ;)

bystrzak2000
Posty: 66
Rejestracja: 2018-06-14, 13:29

Post autor: bystrzak2000 » 2012-03-18, 17:44

Na Klecińskiej rzeczywiście jest rezerwa pod tramwaj. Z resztą wszystko można zobaczyć tutaj [uwaga! plik ma 17MB]: http://geoportal.wroclaw.pl/www/studium ... t_publ.pdf

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4252
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2012-03-21, 01:18

No i testy ©kody wypadły pomyślnie. Proszę się tutaj nie doszukiwać sarkazmu, bo wykolejenia nie było ;) Ale parę rzeczy przy torowisku i zwrotnicach będzie poprawiane.
http://transportnews.tk/aktualnosci/wro ... zanow-foto

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2730
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Tramwaj w Jaworznie

Post autor: Marcin N » 2012-04-01, 11:34

jaw.pl pisze:To nie prima aprilis. W Jaworznie są planowane dwie linie tramwajowe – ze Skałki na Osiedle Stałe, przez Centrum i Leopold oraz do Szczakowej. Cały projekt ma być w zgodzie ze środowiskiem- tramwaje mają być ekologiczne i zasilane energią słoneczną.

Już za kilka lat w Europie będą coraz to większe restrykcje ograniczające emisję CO2. Jak tłumaczy Tomasz Tosza z Wydziału Inwestycji tramwaje są dla nas szansą, między innymi dlatego, że będą ekologiczne. Do aspektu ekologicznego dochodzi także kwestia finansowa. Wprowadzenie dwóch linii tramwajowych byłoby bardzo dobrym rozwiązaniem komunikacyjnym.

Tramwaj przemieszczałby się w takich miejscach, gdzie obsługiwałby jak największą ilość mieszkańców. Nie wiemy jeszcze kto będzie obsługiwał tramwaje jeśli dojdzie do inwestycji. Prawdopodobnie byłoby to Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej. Istnieje szansa, że podróż tramwajem będzie darmowa. Chodzi o to, aby nie płacić dwukrotnie za bilet. Jest planowane takie rozwiązanie, aby osoba, która skorzysta z autobusu, w przypadku gdy musi się przesiąść, skorzystała z darmowego tramwaju.
http://www.jaw.pl/video/show/12946

W sumie, nie głupi pomysł, zawsze zastanawiałem się czy w takim Jaworznie dałoby radę coś takiego stworzyć, i jak widać da się. Ciekawe czy ta sieć rzeczywiście powstanie. Dziwi mnie jednak to że będą one darmowe, wychodzi na to że nie będą w ogóle na siebie zarabiać. Co do sensowności linii, ja bym podciągnął jeszcze jedną pod Elektrownię III, jednak też dość spory generator potoków pasażerskich.

Tigin

Post autor: Tigin » 2012-04-01, 11:42

Właśnie miałem taki sam temat założyć, ale ubiegłeś mnie :)
Pomysł istotnie niegłupi, aczkolwiek zastanawiam się czy to na pewno nie prima aprilis ;) I ciekawi mnie jaką oni mają wizję tego zasilania energią słoneczną. Początek kursowania wraz ze świtem, koniec o zmroku? :P

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2730
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N » 2012-04-01, 11:49

Tigin pisze:Początek kursowania wraz ze świtem, koniec o zmroku?
No czyli standardowy model kursowania, wyjazd rano zjazd wieczorem, a w nocy radź sobie sam :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28962
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-04-01, 12:01

Ciekawy pomysł, ale ja bym go uzupełnił jednak o jakąś elektrownię jądrową. Bo w naszej szerokości geograficznej, to szczególnie zimą nie Pojeździcie sobie tymi solaro-tramwajami :mruga:
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2730
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N » 2012-04-01, 12:03

J-31 pisze: Bo w naszej szerokości geograficznej, to szczególnie zimą nie Pojeździcie sobie tymi solaro-tramwajami
Dla mnie to jest generalnie poroniony pomysł, budować takie coś i żeby to jeszcze było darmowe, okej rozumiem normalną sieć tramwajową na której honorowało by się bilety MZDiM Jaworzno żeby były one wspólne na oba środki transportu tak jak w KZK. Moim zdaniem z tą energią słoneczną Jaworzno już przesadza.

Tigin

Post autor: Tigin » 2012-04-01, 12:55

Ja to zrozumiałem tak, że te tramwaje nie będą całkowicie darmowe. Darmowe byłyby jedynie w wypadku przesiadania się z autobusu na tramwaj lub odwrotnie, w przypadku gdy nie potrzebujesz się przesiadać - kasujesz bilet. Pomysł sam w sobie całkiem sympatyczny i na pewno przyciągający pasażerów, dodatkowo dzięki Karcie Miejskiej nawet wykonalny. ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2012-04-04, 20:37

Mam wrażenie, że władze Jaworzna nie bardzo są świadome jak duża jest to inwestycja (nie myślę nawet o kosztach). Czy główne ciągi komunikacyjne w Jaworznie (choćby te wskazane w tej notce) generują aż tak duże potoki, że wymagają one pojazdów większych niż autobusy (trolejbusy) przegubowe?
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4252
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2012-04-04, 20:51

Marcin_FTŚ pisze:Moim zdaniem z tą energią słoneczną Jaworzno już przesadza.
Bo Polska to kraj, gdzie słońce świeci cały rok ;) O wiele lepszym pomysłem byłoby wykorzystywanie do zasilania tramwajów, prądu uzyskanego ze spalania śmieci - ekologicznie, a surowiec nigdy się nie wyczerpie, póki ludzkość istnieje. Problem leży tu jednak w cenie całego przedsięwzięcia i czy faktycznie jest to wydatek warty zachodu.

ppln

Post autor: ppln » 2012-04-04, 23:40

Unia dopłaca. Może uznali, że jak wyciągną dofinansowanie 70 czy 85% to walnięcie sobie tramwaju (a tak naprawdę pierwsza faza budowy sieci jest najbardziej kosztowna bo trzeba wybudować zajezdnię, wyposażyć ją i przeszkolić pracowników, potem można robić wszystko "na raty") wyniesie ich mniej więcej tyle samo co autobusy bez dofinansowania. A do tej budowy tramwaju można dorzucić też remonty dróg, system sterowania ruchem, węzły przesiadkowe i pewnie jeszcze sporo innych rzeczy, wszystkie dofinansowane

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28962
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-04-17, 22:33

Tym razem ja - korzystając z wolnej chwili - postanowiłem zrobić sobie małą wycieczkę na warszawski Tarchomin. Tam się właśnie buduje linia tramwajowa.

Tramwaje jak wiadomo pojadą mostem Marii Curie-Skłodowskiej, po betonowym torowisku....

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/14 ... isko1.jpg/

.... a na wysokości ul. Świderskiej, po stosunkowo łagodnym spadku zjadą w dół, pod trasę

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/57 ... isko2.jpg/

I w ten sposób tramwaje dotrą do skrzyżowania z ul. Myśliborską

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/15 ... isko3.jpg/

Potem przystanek...

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/12 ... isko8.jpg/

.... po czym łuk w lewo ....

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... isko5.jpg/
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... isko4.jpg/

... i koniec trasy. Zdaje się, że w pierwszym etapie ta linia skończy się w tym miejscu ? (TLG Wyprowadź mnie z błędu, jeśli się mylę ;) )

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/65 ... isko7.jpg/
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/81 ... isko6.jpg/

Jeśli w pierwszym etapie, linia skończy na tym płocie, to ... na długie lata cała ta inwestycja jest niczemu nie warta - mało kto będzie jeździł tym tramwajem. Ponieważ i tak nie ma się na co przesiąść dalej. Ulicą Myśliborską kursują autobusy linii 101 - z Młocin - przystanek w stronę Nowodworów jest stosunkowo blisko przystanków tramwajowych, ale w drugą stronę jest już znacznie gorzej, właściwie nie ma jak się przesiąść na tramwaj ;)

Cóż - na razie, linia tramwajowa, będzie ładnie wyglądać ;)

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/53 ... isko9.jpg/
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/22 ... sko10.jpg/

A tymczasem tramwaj na Tarchomin potrzebny jest już - od zaraz. W autobusach linii 101 i E6 (po południu) dzieją się rzeczy straszne... te dwa zdjęcia to chyba wystarczą za komentarz ;)

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/534/mlociny1.jpg/
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/201/mlociny2.jpg/

Ja tylko dodam, że ci ludzie... nie dostali się już do tego autobusu i oczekują na następny. W najgorszej sytuacji są ci, którzy próbują dosiadać się po drodze - nie mają już żadnych szans ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2012-04-18, 19:13

J-31 pisze: Zdaje się, że w pierwszym etapie ta linia skończy się w tym miejscu ? (TLG Wyprowadź mnie z błędu, jeśli się mylę )
To się nazywa "granica opracowania" :D Dalej zadanie ma realizować ZTM, który dostał czkawki z decyzją środowiskową, którą unieważniono.
Dodam, że w trakcie budowy zespołu przystanków tramwajowych "Stare Świdry" były już ustawione wiaty. Z niewiadomych przyczyn zostały zdemontowane.
J-31 pisze:Ja tylko dodam, że ci ludzie... nie dostali się już do tego autobusu i oczekują na następny. W najgorszej sytuacji są ci, którzy próbują dosiadać się po drodze - nie mają już żadnych szans
Powoli się przekonują do korzystania z tego połączenia. Przez pierwsze dni autobusy jeździły puste.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

ODPOWIEDZ