Plany budowy i rozbudowy sieci tramwajowych w Polsce
No i po ponad miesiącu czasu znów zrobiłem inspekcję. Od tamtej pory pojawiły się pylony informacyjne na przystankach, powiesili sieć trakcyjną na Gwareckiej, krańcówka jest prawie gotowa. Nadal jednak na Dokerskiej jest jednak bałagan i mieszkańcy (i ja sam będąc wczoraj), żeby przejść na drugą stronę, muszą przeciskać się między porozrzucanymi cegłami, niewyrównanym jeszcze gruntem i barierkami, bo najbliższe istniejące przejścia są przynajmniej pół kilometra dalej.
http://transportnews.tk/aktualnosci/wro ... zanow-foto
Jutro zamierzam zawitać na Pułaskiego i na Mosty Młyńskie, tak więc zapewne niebawem w temacie "Remonty, remonty" pojawi się fotorelacja
http://transportnews.tk/aktualnosci/wro ... zanow-foto
Jutro zamierzam zawitać na Pułaskiego i na Mosty Młyńskie, tak więc zapewne niebawem w temacie "Remonty, remonty" pojawi się fotorelacja
Bardzo ciekawa fotorelacja. A możesz coś powiedzieć o ewentualnym przebiegu linii tramwajowej na wrocławskie lotnisko i - ewentualnie - o szeroki pasie zieleni w ciągu ulic Klecińskiej, Alei Wiśniowej i Alei Armii Krajowej? Wygląda to na rezerwę pod torowisko tramwajowe jednak zastanawia mnie wąskie gardło przed samą Grabiszyńską. Ciekawi mnie też ślepy kraniec na Bardzkiej.
Dorzucę coś od siebie z przygotowań do budowy linii tramwajowej na Powstańców Śląskich między Radiową i Górczewską
http://wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.ph ... 211#734211
Dorzucę coś od siebie z przygotowań do budowy linii tramwajowej na Powstańców Śląskich między Radiową i Górczewską
http://wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.ph ... 211#734211
Póki co - marszałek województwa powiedział, że na lotnisko mają kursować tramwaje zamiast pociągów, bo wbrew pozorom, 406 (jadącym przez cały dzień co 20 minut) na Lotnisko nie jeżdżą jakieś wielkie tłumy pasażerów. Ale w związku z ustawą o transporcie zbiorowym - organizatorem transportu w jednej gminie ma być samorząd gminy, tak więc UMWD odsyła do prezydenta, a ten milczy.TLG pisze:Bardzo ciekawa fotorelacja. A możesz coś powiedzieć o ewentualnym przebiegu linii tramwajowej na wrocławskie lotnisko
To przygotowanie pod rozbudowę torowiska do Jagodna, które powstanie w bliżej nieokreślonej przyszłościCiekawi mnie też ślepy kraniec na Bardzkiej.
Co do tego szerokiego pasu zieleni - nie mam pojęcia, może bystrzak będzie coś na ten temat wiedział
Na Klecińskiej rzeczywiście jest rezerwa pod tramwaj. Z resztą wszystko można zobaczyć tutaj [uwaga! plik ma 17MB]: http://geoportal.wroclaw.pl/www/studium ... t_publ.pdf
No i testy ©kody wypadły pomyślnie. Proszę się tutaj nie doszukiwać sarkazmu, bo wykolejenia nie było Ale parę rzeczy przy torowisku i zwrotnicach będzie poprawiane.
http://transportnews.tk/aktualnosci/wro ... zanow-foto
http://transportnews.tk/aktualnosci/wro ... zanow-foto
Tramwaj w Jaworznie
http://www.jaw.pl/video/show/12946jaw.pl pisze:To nie prima aprilis. W Jaworznie są planowane dwie linie tramwajowe – ze Skałki na Osiedle Stałe, przez Centrum i Leopold oraz do Szczakowej. Cały projekt ma być w zgodzie ze środowiskiem- tramwaje mają być ekologiczne i zasilane energią słoneczną.
Już za kilka lat w Europie będą coraz to większe restrykcje ograniczające emisję CO2. Jak tłumaczy Tomasz Tosza z Wydziału Inwestycji tramwaje są dla nas szansą, między innymi dlatego, że będą ekologiczne. Do aspektu ekologicznego dochodzi także kwestia finansowa. Wprowadzenie dwóch linii tramwajowych byłoby bardzo dobrym rozwiązaniem komunikacyjnym.
Tramwaj przemieszczałby się w takich miejscach, gdzie obsługiwałby jak największą ilość mieszkańców. Nie wiemy jeszcze kto będzie obsługiwał tramwaje jeśli dojdzie do inwestycji. Prawdopodobnie byłoby to Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej. Istnieje szansa, że podróż tramwajem będzie darmowa. Chodzi o to, aby nie płacić dwukrotnie za bilet. Jest planowane takie rozwiązanie, aby osoba, która skorzysta z autobusu, w przypadku gdy musi się przesiąść, skorzystała z darmowego tramwaju.
W sumie, nie głupi pomysł, zawsze zastanawiałem się czy w takim Jaworznie dałoby radę coś takiego stworzyć, i jak widać da się. Ciekawe czy ta sieć rzeczywiście powstanie. Dziwi mnie jednak to że będą one darmowe, wychodzi na to że nie będą w ogóle na siebie zarabiać. Co do sensowności linii, ja bym podciągnął jeszcze jedną pod Elektrownię III, jednak też dość spory generator potoków pasażerskich.
Dla mnie to jest generalnie poroniony pomysł, budować takie coś i żeby to jeszcze było darmowe, okej rozumiem normalną sieć tramwajową na której honorowało by się bilety MZDiM Jaworzno żeby były one wspólne na oba środki transportu tak jak w KZK. Moim zdaniem z tą energią słoneczną Jaworzno już przesadza.J-31 pisze: Bo w naszej szerokości geograficznej, to szczególnie zimą nie Pojeździcie sobie tymi solaro-tramwajami
Ja to zrozumiałem tak, że te tramwaje nie będą całkowicie darmowe. Darmowe byłyby jedynie w wypadku przesiadania się z autobusu na tramwaj lub odwrotnie, w przypadku gdy nie potrzebujesz się przesiadać - kasujesz bilet. Pomysł sam w sobie całkiem sympatyczny i na pewno przyciągający pasażerów, dodatkowo dzięki Karcie Miejskiej nawet wykonalny.
Bo Polska to kraj, gdzie słońce świeci cały rok O wiele lepszym pomysłem byłoby wykorzystywanie do zasilania tramwajów, prądu uzyskanego ze spalania śmieci - ekologicznie, a surowiec nigdy się nie wyczerpie, póki ludzkość istnieje. Problem leży tu jednak w cenie całego przedsięwzięcia i czy faktycznie jest to wydatek warty zachodu.Marcin_FTŚ pisze:Moim zdaniem z tą energią słoneczną Jaworzno już przesadza.
Unia dopłaca. Może uznali, że jak wyciągną dofinansowanie 70 czy 85% to walnięcie sobie tramwaju (a tak naprawdę pierwsza faza budowy sieci jest najbardziej kosztowna bo trzeba wybudować zajezdnię, wyposażyć ją i przeszkolić pracowników, potem można robić wszystko "na raty") wyniesie ich mniej więcej tyle samo co autobusy bez dofinansowania. A do tej budowy tramwaju można dorzucić też remonty dróg, system sterowania ruchem, węzły przesiadkowe i pewnie jeszcze sporo innych rzeczy, wszystkie dofinansowane
Tym razem ja - korzystając z wolnej chwili - postanowiłem zrobić sobie małą wycieczkę na warszawski Tarchomin. Tam się właśnie buduje linia tramwajowa.
Tramwaje jak wiadomo pojadą mostem Marii Curie-Skłodowskiej, po betonowym torowisku....
http://imageshack.us/photo/my-images/14 ... isko1.jpg/
.... a na wysokości ul. Świderskiej, po stosunkowo łagodnym spadku zjadą w dół, pod trasę
http://imageshack.us/photo/my-images/57 ... isko2.jpg/
I w ten sposób tramwaje dotrą do skrzyżowania z ul. Myśliborską
http://imageshack.us/photo/my-images/15 ... isko3.jpg/
Potem przystanek...
http://imageshack.us/photo/my-images/12 ... isko8.jpg/
.... po czym łuk w lewo ....
http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... isko5.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... isko4.jpg/
... i koniec trasy. Zdaje się, że w pierwszym etapie ta linia skończy się w tym miejscu ? (TLG Wyprowadź mnie z błędu, jeśli się mylę )
http://imageshack.us/photo/my-images/65 ... isko7.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/81 ... isko6.jpg/
Jeśli w pierwszym etapie, linia skończy na tym płocie, to ... na długie lata cała ta inwestycja jest niczemu nie warta - mało kto będzie jeździł tym tramwajem. Ponieważ i tak nie ma się na co przesiąść dalej. Ulicą Myśliborską kursują autobusy linii 101 - z Młocin - przystanek w stronę Nowodworów jest stosunkowo blisko przystanków tramwajowych, ale w drugą stronę jest już znacznie gorzej, właściwie nie ma jak się przesiąść na tramwaj
Cóż - na razie, linia tramwajowa, będzie ładnie wyglądać
http://imageshack.us/photo/my-images/53 ... isko9.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/22 ... sko10.jpg/
A tymczasem tramwaj na Tarchomin potrzebny jest już - od zaraz. W autobusach linii 101 i E6 (po południu) dzieją się rzeczy straszne... te dwa zdjęcia to chyba wystarczą za komentarz
http://imageshack.us/photo/my-images/534/mlociny1.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/201/mlociny2.jpg/
Ja tylko dodam, że ci ludzie... nie dostali się już do tego autobusu i oczekują na następny. W najgorszej sytuacji są ci, którzy próbują dosiadać się po drodze - nie mają już żadnych szans
Tramwaje jak wiadomo pojadą mostem Marii Curie-Skłodowskiej, po betonowym torowisku....
http://imageshack.us/photo/my-images/14 ... isko1.jpg/
.... a na wysokości ul. Świderskiej, po stosunkowo łagodnym spadku zjadą w dół, pod trasę
http://imageshack.us/photo/my-images/57 ... isko2.jpg/
I w ten sposób tramwaje dotrą do skrzyżowania z ul. Myśliborską
http://imageshack.us/photo/my-images/15 ... isko3.jpg/
Potem przystanek...
http://imageshack.us/photo/my-images/12 ... isko8.jpg/
.... po czym łuk w lewo ....
http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... isko5.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... isko4.jpg/
... i koniec trasy. Zdaje się, że w pierwszym etapie ta linia skończy się w tym miejscu ? (TLG Wyprowadź mnie z błędu, jeśli się mylę )
http://imageshack.us/photo/my-images/65 ... isko7.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/81 ... isko6.jpg/
Jeśli w pierwszym etapie, linia skończy na tym płocie, to ... na długie lata cała ta inwestycja jest niczemu nie warta - mało kto będzie jeździł tym tramwajem. Ponieważ i tak nie ma się na co przesiąść dalej. Ulicą Myśliborską kursują autobusy linii 101 - z Młocin - przystanek w stronę Nowodworów jest stosunkowo blisko przystanków tramwajowych, ale w drugą stronę jest już znacznie gorzej, właściwie nie ma jak się przesiąść na tramwaj
Cóż - na razie, linia tramwajowa, będzie ładnie wyglądać
http://imageshack.us/photo/my-images/53 ... isko9.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/22 ... sko10.jpg/
A tymczasem tramwaj na Tarchomin potrzebny jest już - od zaraz. W autobusach linii 101 i E6 (po południu) dzieją się rzeczy straszne... te dwa zdjęcia to chyba wystarczą za komentarz
http://imageshack.us/photo/my-images/534/mlociny1.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/201/mlociny2.jpg/
Ja tylko dodam, że ci ludzie... nie dostali się już do tego autobusu i oczekują na następny. W najgorszej sytuacji są ci, którzy próbują dosiadać się po drodze - nie mają już żadnych szans
To się nazywa "granica opracowania" Dalej zadanie ma realizować ZTM, który dostał czkawki z decyzją środowiskową, którą unieważniono.J-31 pisze: Zdaje się, że w pierwszym etapie ta linia skończy się w tym miejscu ? (TLG Wyprowadź mnie z błędu, jeśli się mylę )
Dodam, że w trakcie budowy zespołu przystanków tramwajowych "Stare Świdry" były już ustawione wiaty. Z niewiadomych przyczyn zostały zdemontowane.
Powoli się przekonują do korzystania z tego połączenia. Przez pierwsze dni autobusy jeździły puste.J-31 pisze:Ja tylko dodam, że ci ludzie... nie dostali się już do tego autobusu i oczekują na następny. W najgorszej sytuacji są ci, którzy próbują dosiadać się po drodze - nie mają już żadnych szans