Szybki Tramwaj + KST

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
voy

Post autor: voy »

Co zdołała ta firma zrobić w Krakowie?

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

Firma wybudowała prawie cały tunel po zachodniej stronie dworca, a od wschodu rozgrzebali troche rondo, ktore caly czas jest zamkniete mimo braku prac.

Tutaj sa ostatnie informacje http://miasta.gazeta.pl/krakow/1,35798,2663743.html
Info rowniez u mnie na stronie

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Mam nadzieję, że mimo problemów pracę - pełną parą - będą kontynułowane... :)

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

Powoli sie wszystko wyjasnia ale opoznienie kilkomiesieczne i tak bedzie...
Okazalo sie ze prace przy KST wykona inna firma (jeszcze nieznana), a wykonawcami beda dotyczczasowi podwykonawcy Gurisu...

Guris - do niezobaczenia - papa z Krakowa

Tymczasem krakowskie MPK mimo braku pewnosci dofinansowania zakupu nowych tramwajow przez UE rozpisano przetarg na 24 niskopodlogowce

Michał

Post autor: Michał »

Maciek-krakow pisze:
Tymczasem krakowskie MPK mimo braku pewnosci dofinansowania zakupu nowych tramwajow przez UE rozpisano przetarg na 24 niskopodlogowce
Miejmy nadzieję, że UE dofinansuje. A wiadomo już kto zgłosił się do przetargu?

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Maciek-krakow pisze: Tymczasem krakowskie MPK mimo braku pewnosci dofinansowania zakupu nowych tramwajow przez UE rozpisano przetarg na 24 niskopodlogowce
Oby przetarg się udał. Jak w piosence Grzegorza Turnaua nie zapatrujcie się na stolicę i jej "głupotę, która aż naprawdę boli"...

voy

Post autor: voy »

Będąc ostatnio w Krakowie oczywiście pojechałem szybkim tramwajem na Kurdwanów. Moim zdaniem linia tramwajowa powinna zostać jeszcze przedłużona do ul. Stojałowskiego, tam gdzie pętla autobusowa. Autobusy z tamtego odcinka mogłyby zniknąć, a tramwaj zabierałby więcej pasażerów niż obecnie.

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Jak już wielokrotnie o tym pisałem bardzo lubie KST na Kurdwanów , ;)
Voy a jak ci się podobał sam odcinek Wielicka - Kurdwanów ?
Według mnie bez NGT6 nie było by tak wygodne podrózowanie jadąc tym odcinkiem/ trasa , zważywszy na to , że odcinek jest całkiem nowy i solidnie wykonany.

voy

Post autor: voy »

Jak mi się podobało... Początek jest ciekawy, zjazd z Wielickiej i po łuku przez Nowosądecką, tylko wtedy mocno hałasują wózki w NGT6. Późnien tramwaj zjeżdża na środek, na pas zieleni, a przy Witosa znowu jedzie bokiem. Ciekawie wygląda pętla, tylko nie wiem, czy to rozwiązanie nie pochłonęło zbyt dużo pieniędzy... Trasa na Kurdwanów jest jednak trochę nudna, te blokowiska są do siebie podobne, poza tym Kurdwanów nie tętni życiem jak reszta miasta. Ruch samochodowy nie jest tu szczególnie duży, tak jak w reszcie miasta. Odcinek znudził mi się już, bo trafiałem na niego każdego dnia i musiałem jeździć tramwajem z Kurdwanowa do centrum ;) w pierwszym dniu celowo tam pojechałem, a w drugim i trzecim zajechałem 164 a potem trzeba było jakoś wrócić... I wybierałem linię 6. Szkoda, że nie przyszło mi jechać w zatłoczonym NGT6, bo nie zobaczyłem jak tramwaj sprawdza się w przewozie dużej ilości osób.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A jak szybko Dojechałeś tramwaje z Kurdwanowa do Centrum. Ile czasu zajął Ci sam przejazd ? :)

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Z moich obserwacji wynikło , że jeśli nie ma korków itp to czas wynosi około 15 min.
Ale jednak średnio , normalnie przejazd trwa 25 min :)

voy

Post autor: voy »

J-31 pisze:A jak szybko Dojechałeś tramwaje z Kurdwanowa do Centrum. Ile czasu zajął Ci sam przejazd ? :)
Nie pamiętam, ale chwilę w każdym razie trzeba było poświęcić na przejazd.

lukluk

Post autor: lukluk »

To MPQ zupełnie nie myśli ta trasa to szybki tramwaj :o: :o: :o: Poco ona przechodzi dwa razy przez Nowosądecką/ Witosa czy niemożna było tylko środkiem albo tylko z boku. Teraz by się przydała linia do Zakopianki pod Sanktuarium i w dół do Myślenickiej, koniecznie
24 sztuki NGT8.

Profesor

Post autor: Profesor »

lukluk pisze:To MPQ zupełnie nie myśli ta trasa to szybki tramwaj :o: :o: :o: Poco ona przechodzi dwa razy przez Nowosądecką/ Witosa czy niemożna było tylko środkiem albo tylko z boku. Teraz by się przydała linia do Zakopianki pod Sanktuarium i w dół do Myślenickiej, koniecznie
24 sztuki NGT8.
Przepraszam po co budować nową linię do Zakopianki i pod sanktuarium jak takowa już istnieje i spokojnie można dojechać bardzo blisko tramwajem pod sanktuarium. Po wysiadce z tramwaju zostaje do przejscia kawałek pod górke tylko.Nie widze sensu.

szubak

Post autor: szubak »

voy pisze:Jak mi się podobało... Początek jest ciekawy, zjazd z Wielickiej i po łuku przez Nowosądecką, tylko wtedy mocno hałasują wózki w NGT6. Późnien tramwaj zjeżdża na środek, na pas zieleni, a przy Witosa znowu jedzie bokiem. Ciekawie wygląda pętla, tylko nie wiem, czy to rozwiązanie nie pochłonęło zbyt dużo pieniędzy... Trasa na Kurdwanów jest jednak trochę nudna, te blokowiska są do siebie podobne, poza tym Kurdwanów nie tętni życiem jak reszta miasta. Ruch samochodowy nie jest tu szczególnie duży, tak jak w reszcie miasta. Odcinek znudził mi się już, bo trafiałem na niego każdego dnia i musiałem jeździć tramwajem z Kurdwanowa do centrum ;) w pierwszym dniu celowo tam pojechałem, a w drugim i trzecim zajechałem 164 a potem trzeba było jakoś wrócić... I wybierałem linię 6. Szkoda, że nie przyszło mi jechać w zatłoczonym NGT6, bo nie zobaczyłem jak tramwaj sprawdza się w przewozie dużej ilości osób.
Przejazd z Wileickiej na Nowosadecka w planach mial byc poprowadzony estakada,tak aby nie kolidowal z ruchem samochodowym.Rozwiazanie okazalo sie jednak zbyt kosztowne. :|

A co do samej trasy na Kurdwanow, to jak na "szybki"tramwaj, jest na niej stanowczo za duzo sygnalizacji dla tramow, ustawionej do tego w taki sposob, iz tramy musza zwalniac lub stawac przez wiekszoscia z nich.
To MPQ zupełnie nie myśli ta trasa to szybki tramwaj :o: :o: :o: Poco ona przechodzi dwa razy przez Nowosądecką/ Witosa czy niemożna było tylko środkiem albo tylko z boku. Teraz by się przydała linia do Zakopianki pod Sanktuarium i w dół do Myślenickiej, koniecznie
24 sztuki NGT8.
Po tym poscie widac, ze wymyslilbys to duzo lepiej....... :|

lukluk

Post autor: lukluk »

Wiem co mówię bo jeżdzę często 24/6 i wiele czasu traci się na staniu na światłach przy przejazd na "pas zieleni" tu http://www.komunikacja.krakow.pl/inwest ... =570&y=400 bądź obok bloków. Dziwię się MPQ bo miejsce by się znalazło na prawdziwy szybki tranwaj. W obecnej sytuacji MPQ powinno koniecznie zdbać o dobrą sygnalizację z pierszeństwem dla
tramwajów.
Co do Borku/ Łagiewnik w czasie awari na Wielickiej było by to bardzo przydatne (może linia jednotorowa?)

szubak

Post autor: szubak »

lukluk pisze:Wiem co mówię bo jeżdzę często 24/6 i wiele czasu traci się na staniu na światłach przy przejazd na "pas zieleni" tu http://www.komunikacja.krakow.pl/inwest ... =570&y=400 bądź obok bloków. Dziwię się MPQ bo miejsce by się znalazło na prawdziwy szybki tranwaj. W obecnej sytuacji MPQ powinno koniecznie zdbać o dobrą sygnalizację z pierszeństwem dla
tramwajów.
Co do Borku/ Łagiewnik w czasie awari na Wielickiej było by to bardzo przydatne (może linia jednotorowa?)
Jest plan zintegrowanego systemu sterowania ruchem i w jego ramach maja byc zmoderdnizowane sygnalizacje (a takze niektore skrzyzowania) na trasie szybkiego tramwaju a takze w centrum. Docelowa ma byc wlasnie tak, iz tramwaj jakosrodek komunikacji publicznej bedzie mial pierwszenstwo.Niestety wszystko opoznia sie, gdyz jest to powiazane z budowa KST w rejonie ronda mogislkiego, a rondo jak wiadomo dzieki turkom poki co stoi...

lukluk

Post autor: lukluk »

No i BOMBARDIER - KLIK jedynie jego oferta została inni wymiękli !! :rotfl: :rotfl: NGT8 już w 2007 (oby) , a co do sygnalizacji podpisano umowę z Simensem o zrobienie inteligentnych skrzyżowań.

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Świetna wiadomość :) IMHO bardzo dobrze , że po Krakowie będą jezdzić niskopodłogowe tramwaje od tego samego producenta - zalety tego jak każdy wie są ogromne :) Osobiście nie chciałem by wygrał jakiś inny producent z innym modelem , tak więc zadowolenie podwójne :P.. Lecz teraz pozostaje nam czekać na pozytywną opinię dyrektoriatu Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju a w 2007 roku będziemy jezdzić nowymi Bombardierami :cool:

//1000

voy

Post autor: voy »

¯adna niespodzianka, od "wieków" było wiadome, że Bombardier wyprodukuje te wagony.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”