Szybki Tramwaj + KST

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wielkie dzięki. A czy znajdą się tam jakies przystanki pośrednie :)

szubak

Post autor: szubak »

Beda przystanki na Rondzie Mogilskim (tam tramy beda jechac w wykopie), pod Dworcem i dwupoziomowy przy Politechnice. Poczatkowo mial tez byc na skrzyzowaniu Lubomirskiego z Rakowicka ale jednak go nie bedzie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dzięki. Sorry, że jest taki namolny, ale ten temat mnie interesuje...

Więc jeśli pozwolisz, zadam kolejne pytanie...
Czy władze Krakowa, traktują KST jako zwykłą linię tramwajową, czy też jako przyszłościowe i jak najbardziej rozwojowy szybki środek transportu ?

Czy istnieje opcja szybkiego dojazdu tramwajem KST np. na Kurdwanów z Centrum, a potem przesiadka na jakiś lokalny autobus by nim dojechać "pod dom" ?

voy

Post autor: voy »

Oczywiście - jedziesz z Kur(d)wanowa do centrum a potem się przesiadasz w autobus jaki tam sobie życzysz. Tylko musisz skasować 2 bilety.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dzięki, to oczywiście jest to logiczne, za każdy przejazd trzeba zapłacić :) . Ale mnie interesuje kwestia tego, czy na np. Kurdwanowie, istnieje, bądź istnieją jakieś lokalne linie autobusowe - czyt. autobusy, które jeżdżą wyłącznie w granicach tego osiedla bądź dzielnicy, natomiast nie są to linie ogólnomiejskie... :)

Hannibal

Post autor: Hannibal »

J-31 pozwole sobie dać ci mapke częsci Kurdwanowa , są tez tam osiedlowe drogi ale jest zaznaczony szybki tramwaj na kolor czerwony.
Co do autobusów normalnie jezdzą np : linią 104 dojedziesz do Wieliczki przez Prokocim , a jak jedzie w drugą do do C H Zakopianka
Mapka:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2004-12-08, 20:52 przez Hannibal, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

:shock: Wow. Wielkie dzięki, to oczywiście rozjasnia moją mglistą wiedzę nt. Kurdwanowa. :)
Pozdrawiam serdecznie :)

szubak

Post autor: szubak »

Z tym ze linii ktore jezdza tylko po samym kurdwanowie oczywiscie nie ma.

A co do KST to gdzies na stronie http://www.bip.krakow.pl/prawo/studium/ znajduje sie studium rozwoju transportu w kraku, a takze mappy. I sa tam zapisane np pomysly aby do rangi szybkiego tramwaju przystosowac w pozniejszym czasie trase do NH przez ul Mogilska i Al. Jana Pawla II, wybudowac trase do Kampusu UJ, a takze nowa trase na mistrzejowice. O tych dwoch ostatnich slysze od dawna, a najblizsza realizacji wydaje sie budowa linii do Kampusu ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Extra. Dzięki... :)
Jeśli pozwolisz to pomęczę Cię teraz pytaniami w temacie pasażerów KST... :D

Jak wyglądają potoki pasażerskie w tramwajach KST. Czy pora dnia ma znaczenie w kierunku zwiększonego potoku pasażerskiego. I właściwie dokąd Ci ludzie jeżdżą (oczywiście bardzo ogólnie ;) ) - czy są to głównie potoki na trasie - z osiedla do Centrum i odwrotnie...
:)

Profesor

Post autor: Profesor »

Pozwolisz, że ja teraz się wypowiem. To tak, ludzi jest masa, na początku kursowania 24 był dramat, ludzie nie mogli już wsiąść na kurdwanowie, jest to naprawdę wielkie osiedle, ciągle rozwijające się, a pyzatym tramwajem tym można się w miarę szybko przemieścić także z Bronowic do centrum. Jest bezpośrednim połączeniem między dworcem PKP w Płaszowie a Dworcem głównym, jeździ przez dworzec i basztową, ważny punkt przesiadkowy na miasto. Więc głownie o to chodzi, iż jeździ przez miasto. A frekwencja jest naprawdę spora, wieczorami w sobotę lub niedziele nie można do niego wsiąść. A w dzień powszedni jest wygodnym transportem dla wielu mieszkańców kurdwanowa i okolic.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wielkie dzięki.
Pierwsza partia NGT6 nie ma drzwi na tylnym zwisie, a wszystkie również i na przednim. Jak wobec tego wygląda możliwość wymiany pasażerskiej w tych tramwajach, szczególnie jeśli ktoś usiądzie właśnie w tej części zamkniętej.. :)

szubak

Post autor: szubak »

Z tym ze rano glownie z Kurdwanowa do centrum, a popoludniu odwrotnie, ale to chyba jasne.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dzięki :) . Tak to wydaje się być jasne, ale pytam o to ponieważ nie znam Krakowa więc myślałem, że mogą być jeszcze jakieś relacje... :)

Hannibal

Post autor: Hannibal »

J-31 , pokaże ci zdjęcie przedostatniego przystanku do petli Kurdwanów.
W tle spółdzielnia i bloki. ahh uwielbiam tę okolice :)
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

WOW. Extra. Dzięki :)
Rzeczywiście NGT6 na tle tych bloków fajnie wygląda... ;)

Serdeczne dzięki. Pozdrawiam :)

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Tramwaj i przystanek super - gorzej z zabudową. (Jak ja nie nawidzę blokwisk :| )

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Na zdjęciu widac stare bloki , to fakt , ale niedawno coraz więcej tych bloków ma ocieplenie i inny kolor. Troche w głębi Kurdwanowa są nowe bloki powsałe bardzo nie dawno . arzo lubie to miejsce i tą okolice

:)

51

Post autor: 51 »

Dość orginalnie zrobiono pętlę na Kurdwanowie, bo jest ona bezpasżerska- tzn. pętla jest za skrzyżowaniem, a przystanki dla wysiadających i wsiadających są przed tym srzyżowaniem

Inspektor

Post autor: Inspektor »

Taka sama pętla znajduje się we Wroclawiu na Krzykach,całkiem nowa,wybudowana nieco dalej niż stara pętla.Po starej pozostały tylko wspomnienia,była bardzo "klimatyczna".Zaś ta nowa jest o wiele wieksza i lepiej prosperująca.

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Dla zainteresowanych , mapka KST , odcinek 1 ,
Kurdwanów - Wielicka
Bardzo dobrze wykonany odcinek , wiele razy to juz miałem okazje sprawdzić;)
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2005-01-12, 10:51 przez Hannibal, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”