Szybki Tramwaj + KST
Szybki Tramwaj + KST
Witam , jak wiecie kosztem kilkunastu milionów złotych w 2000 roku oddaano część lini krakowskiego szybkiego tramwaju na osiedle kurdwanów , razem z zakupem 26 ngt6 . Dziś planuje się iż w 2006 roku zakończą się prace przy tunelu od ronda Mogilskiego do petli przy ul kamiennej , tunel będzie znajdował się pod ziemią i będzie przechodził , to znaczy juz prowadzi pod dworcem pkp , na 16 grudnia palnuje się oddać tunel , i panuje się ropoczęcie budowy galerii Nowe Miasto . Co myślicie o tym?? prosze o wasze opinie . Na wszystkie pytania odpowiem
To ja i się wypowiem. W Krakowie jestem średnio co 2 miesiące i zawsze jadę tym szybkim tramwajem na Kurdwanów - linie 24 i 6 Wysiadam na przystanku Witosa podążam na pewna ulice której nie zdradzę Jeśli chodzi o tą linie cóż powiedzieć - według mnie jest naprawdę dobrze przemyślana i wykonana. Rok temu bylem w wakacje tydzień na Kurdwanowie i zwiedzałem Kraków podróżując do docelowych miejsc właśnie tą linia a więc znam ja bardzo dobrze. Średnio Z Kurdwanowa do przystanku : np Poczta Główna jedzie sie w zależnosci od natężenie ruchu do 25 min Sama jazda jest czysta przyjemnością, na tych 2 liniach kursują tylko Ngt 6 . Linia 24 powstała w 2000 r docierając właśnie na Kurdwanów. Co do tych odcinków co właśnie powstają myślę ze naprawdę dobrze sie stało ze budują nowy dworzec pks a obok niego kontynuację KST. Kraków ma naprawdę nowczesne tramy i dobrze że takie też bedą linie.Czekam z niecierpliwościa na zakonczenie tych prac, bo oczywiscie musze sie przejechać nowym odcinkiem
Na koniec podam trasy szybkiego tramwaju 6 i 24
24 - Kurdwanów - Bronowice
6-Kurdwanów- Salwator
Na koniec podam trasy szybkiego tramwaju 6 i 24
24 - Kurdwanów - Bronowice
6-Kurdwanów- Salwator
Ostatnio zmieniony 2006-06-10, 11:06 przez Hannibal, łącznie zmieniany 1 raz.
Wydaje mi się, że KST to świetny pomysł.Profesor pisze:No chodzby na wielickiej ma on pierszeństwo przy przejezdzie przez 2 pasy ruchu , bozatym jest obsługiwany najnowszym taborem , bedzie jeżdziała tunelem podziemnym , jezdzi przez centrum miasta , na razie jest to propjekt nie skończony , to dopiero I etap został zakończony . Wiec spokojnie
A ja mam pytania dotyczące samego tunelu:
1) ile on będzie miał metrów
2) jaką metodą jest budowany (wykop, czy tarcza),
3) jak głęboko pod ziemią się on znajduje
4) czy będą w nim też przystanki
Nad Wielicka KST mial poczatkowo jezdzic po estakadzie, co najprawdopodobniej ze wzgledow finansowych nie doszlo do skutku.Profesor pisze:No chodzby na wielickiej ma on pierszeństwo przy przejezdzie przez 2 pasy ruchu , bozatym jest obsługiwany najnowszym taborem , bedzie jeżdziała tunelem podziemnym , jezdzi przez centrum miasta , na razie jest to propjekt nie skończony , to dopiero I etap został zakończony . Wiec spokojnie
Watpie. Zreszta nie ma sensu wydawac ogromnej ilosci pieniedzy na estakade jesli tramwaje stoja w tym miejscu kilka sekund. Lepiej juz zainwestowac lub przeprogramowac sygnalizacje tak aby jeszcze bardziej ulatwiala przejazd tramwajow.
Zreszta nasz kochany KST wcale nie bedzie taki szybki. Jesli ktos chce to moze sobie zobaczyc na mape Krakowa i zobaczyc jak bedzie przebiegala jego trasa:
Kurdwanow->Witosa->Nowosadecka->Wielicka->Starowislna->Grzegorzecka->Powstania Warszawskiego(zmodernizowana)->Rondo Mogilskie(po modernizacji tramy pojada pod ziemia)->Tunel KST (pod obecna Lubomirskiego i Dw. Głownym)->Pętla na Kamiennej(lub pojedzie dalej do petli na Krowodrzej Gorce).
I chcialbym tutaj zauwazyc dwie rzeczy:
1. Po pierwsze trasa KST prowadzi z Wielickiej pod Dworzec troche "na okolo". Np ze skrzyzowania Starowislnej z Grzegorzecka mozna sie dostac pod Dworzec jadac Westerplatte dwa przystanki, podczas gdy KST trzeba bedzie przejechac Grzegorzecka, Powst. Warszawskiego i tunelem, co daje ok 4-5 przystankow.
2. KST w duzej mierze bedzie jezdzil po obecnym torowisku, ktore w czesci nie jest wydzielone z ulicy (chodzi mi np o kawalek na Starowilsnej), wiec tak jak inne tramwaje bedzie stal na swiatlach i grzazl w ruchu ulicznym. Ratunkiem moze tu byc Zintegrowany System Sterowania Ruchem, ale wyeliminuje on co najwyzej dlugie postoje na swiatlach, ale problemu ruchu ulicznego i innych tramow juz nie. Naszczescie na tej trasie rzadko tworza sie "korki tramwajowe" (zjawisko niestety bardzo czeste w centrum miasta) i moze jakos to bedzie.
KST moglby byc naprawde szybki, gdyby z Ronda Grzegorzeckiego jechal przez most Kotlarski, Klimeckiego i wlaczal sie w obecne torowisko dopiero na ulicy Wielickiej. Takie sa plany na przyszlosc, ale patrzac na problemy przy budowie obecnej czesci szybko to niestety nie nastapi.
Zreszta nasz kochany KST wcale nie bedzie taki szybki. Jesli ktos chce to moze sobie zobaczyc na mape Krakowa i zobaczyc jak bedzie przebiegala jego trasa:
Kurdwanow->Witosa->Nowosadecka->Wielicka->Starowislna->Grzegorzecka->Powstania Warszawskiego(zmodernizowana)->Rondo Mogilskie(po modernizacji tramy pojada pod ziemia)->Tunel KST (pod obecna Lubomirskiego i Dw. Głownym)->Pętla na Kamiennej(lub pojedzie dalej do petli na Krowodrzej Gorce).
I chcialbym tutaj zauwazyc dwie rzeczy:
1. Po pierwsze trasa KST prowadzi z Wielickiej pod Dworzec troche "na okolo". Np ze skrzyzowania Starowislnej z Grzegorzecka mozna sie dostac pod Dworzec jadac Westerplatte dwa przystanki, podczas gdy KST trzeba bedzie przejechac Grzegorzecka, Powst. Warszawskiego i tunelem, co daje ok 4-5 przystankow.
2. KST w duzej mierze bedzie jezdzil po obecnym torowisku, ktore w czesci nie jest wydzielone z ulicy (chodzi mi np o kawalek na Starowilsnej), wiec tak jak inne tramwaje bedzie stal na swiatlach i grzazl w ruchu ulicznym. Ratunkiem moze tu byc Zintegrowany System Sterowania Ruchem, ale wyeliminuje on co najwyzej dlugie postoje na swiatlach, ale problemu ruchu ulicznego i innych tramow juz nie. Naszczescie na tej trasie rzadko tworza sie "korki tramwajowe" (zjawisko niestety bardzo czeste w centrum miasta) i moze jakos to bedzie.
KST moglby byc naprawde szybki, gdyby z Ronda Grzegorzeckiego jechal przez most Kotlarski, Klimeckiego i wlaczal sie w obecne torowisko dopiero na ulicy Wielickiej. Takie sa plany na przyszlosc, ale patrzac na problemy przy budowie obecnej czesci szybko to niestety nie nastapi.
Ostatnio zmieniony 2004-11-29, 15:58 przez szubak, łącznie zmieniany 1 raz.
Na odcinku Rondo Mogilskie - Dworzec bardzo. Teraz jedzie sie ten odcinek (2 przystanki) czasami nawet 15 minut. Korki samochodowe, duza ilosc tramow na tym odcinku i "waskie gardlo" przed samym dworcem (samochody musza ten kawalek jechac po torach) robia niestety swoje.
Ale tunel niestety nie bedzie zbytnio wykorzystywany, gdyz prowadzil bedzie tylko do petli na Kamienna (ewentulanie Krowodrza Gorka) i wykorzystywany bedzie najprawdopodobniej tylko przez KST i linie 5. Ale teraz na 100% nie mozna powiedziec jakie tam dokladnie linie beda jezdzic, wiec to tylko takie rozwazania
Ale tunel niestety nie bedzie zbytnio wykorzystywany, gdyz prowadzil bedzie tylko do petli na Kamienna (ewentulanie Krowodrza Gorka) i wykorzystywany bedzie najprawdopodobniej tylko przez KST i linie 5. Ale teraz na 100% nie mozna powiedziec jakie tam dokladnie linie beda jezdzic, wiec to tylko takie rozwazania
Nieokreślona , ten tunel jest przyszłościowy , można będzie go śmiało rozbudowywać w różene kierunki , więc czasa pokaże . Oby jak najdalj prowadział . Moje marzenie to az do pradnika , ale tunelu nie ma sensu , więc będe miał tramwaj naziemny , za jakieś kilka lat .A ja proponuje kolegom przyjechanie do krakowa , chętnie z kolegą szubakiem zorganizujemy wam mile czas w krakowie
Wielkie, wielkie dzięki . Kraków jest rzeczywiście bardzo pięknym i ciekawym miastem - wartym odwiedzenia...
Natomiast ja pozwolę sobie jeszcze pomęczyć kolegów pytaniami, dot. tego tunelu:
1) jaką metodą jest budowany (wykop, czy tarcza),
2) jak - mniej więcej - głęboko pod ziemią się on znajduje
3) czy będą w nim też przystanki
Natomiast ja pozwolę sobie jeszcze pomęczyć kolegów pytaniami, dot. tego tunelu:
1) jaką metodą jest budowany (wykop, czy tarcza),
2) jak - mniej więcej - głęboko pod ziemią się on znajduje
3) czy będą w nim też przystanki
Pierwsza czesc tunelu pomiedzy Rondem Mogilskim a Dworcem Głownym zostala zbudowana jeszcze w latach 70/80 i tak sobie stala pusta do tej pory. Najpierw pod koniec lat 80 zabraklo kasy, pozniej po transformacji przez pewien czas nikt o KST nie mysla. Wiecej o tej czesci nie wiem, wiec moze Profesor sie cos dorzuci
Natomiast druga czesc tunelu, budowana jest obecnie po drugiej stronie dworca metoda odkrywkowa i ma prowadzic obok Politechniki Krakowskiej. Tunel wyjdzie na powierzchnie gdzies w okolicy planowanego przeciecia sie torow z al. 29 Listopada, gdzie linia tramawjowa z tunelu polaczy sie (na powierzchni) z planowana linia tramwajowa na ulicy Pawiej i dalej juz jako jedna poprowadzi do petli na ul. Kamiennej (lub dalej na Krowodrza Gorke). Obecnie budowany tunel bedzie skladal sie tak naprawde z dwoch rownoleglych tuneli nieznacznie szerszych od szerokosci tramwaju kazdy. Co do jego glebokosci to moge powiedziec tyle, ze bedzie on pelnil rownoczesnie role fundamentow dla budowanej Galerii Krakowskiej i bedzie znajdowal sie gdzies na poziomie pierwszej lub drugiej kondygnacji pod ziemia.
Natomiast druga czesc tunelu, budowana jest obecnie po drugiej stronie dworca metoda odkrywkowa i ma prowadzic obok Politechniki Krakowskiej. Tunel wyjdzie na powierzchnie gdzies w okolicy planowanego przeciecia sie torow z al. 29 Listopada, gdzie linia tramawjowa z tunelu polaczy sie (na powierzchni) z planowana linia tramwajowa na ulicy Pawiej i dalej juz jako jedna poprowadzi do petli na ul. Kamiennej (lub dalej na Krowodrza Gorke). Obecnie budowany tunel bedzie skladal sie tak naprawde z dwoch rownoleglych tuneli nieznacznie szerszych od szerokosci tramwaju kazdy. Co do jego glebokosci to moge powiedziec tyle, ze bedzie on pelnil rownoczesnie role fundamentow dla budowanej Galerii Krakowskiej i bedzie znajdowal sie gdzies na poziomie pierwszej lub drugiej kondygnacji pod ziemia.
Dzięki. Sorry, że jest taki namolny, ale ten temat mnie interesuje...
Więc jeśli pozwolisz, zadam kolejne pytanie...
Czy władze Krakowa, traktują KST jako zwykłą linię tramwajową, czy też jako przyszłościowe i jak najbardziej rozwojowy szybki środek transportu ?
Czy istnieje opcja szybkiego dojazdu tramwajem KST np. na Kurdwanów z Centrum, a potem przesiadka na jakiś lokalny autobus by nim dojechać "pod dom" ?
Więc jeśli pozwolisz, zadam kolejne pytanie...
Czy władze Krakowa, traktują KST jako zwykłą linię tramwajową, czy też jako przyszłościowe i jak najbardziej rozwojowy szybki środek transportu ?
Czy istnieje opcja szybkiego dojazdu tramwajem KST np. na Kurdwanów z Centrum, a potem przesiadka na jakiś lokalny autobus by nim dojechać "pod dom" ?
Dzięki, to oczywiście jest to logiczne, za każdy przejazd trzeba zapłacić . Ale mnie interesuje kwestia tego, czy na np. Kurdwanowie, istnieje, bądź istnieją jakieś lokalne linie autobusowe - czyt. autobusy, które jeżdżą wyłącznie w granicach tego osiedla bądź dzielnicy, natomiast nie są to linie ogólnomiejskie...