Zalane zwrotnice tramwajowe
Zalane zwrotnice tramwajowe
Troche cxasu dziś spędziłem na mieście i widziałem co się dzieje ze zwrotnicami w Poznaniu po tym jak temperatura wzrosła do +4 st. C po dośc dużych jak na to miasto śniegach.
1) zwrotnica na Fredry => od 11:00 kilka godzin tam grzebali mimo, że tramwaje jeździły
2) zwrotnica na Roosevelta przy M. Teatralnym w kierunku północnym => ok. 12:00 kilkanaście tramwajów stało przez 10-15 minut, bo nie można było jej przestawić; po przejeździe linii 18 (jedyna skręca w lewo) inne składy nie mogły przejechać, a kiedy juz ją przestawiono na kierunek "prosto" to wszystko ruszyło, ale "18" skręca na Jezyce już na Kaponierze jadąc Zwierzyniecką i Kraszewskiego, przy czym linia nie ma teraz przystanku w kierunku Ogrodów na Kaponierze
3) na godzine wstrzymało ruch ok. godz. 15:30 wykolejenie składu 3G na linii 11 zjezdżającego z mostu Królowej Jadwigi w kierunku Piątkowskiej; zwrotnica przestawiła pod wagonem zatem drugi wózek skręcił a trasa prowadzi prosto, sparaliżowane zostały linie 2 5 6 9 11 12 i 13.
Więcej nie widziałem, ale zapewne było więcej problemów.
Dopisujcie się jak wam utrudniła życie odwilż... A ponoć mrozy były takie złe...
1) zwrotnica na Fredry => od 11:00 kilka godzin tam grzebali mimo, że tramwaje jeździły
2) zwrotnica na Roosevelta przy M. Teatralnym w kierunku północnym => ok. 12:00 kilkanaście tramwajów stało przez 10-15 minut, bo nie można było jej przestawić; po przejeździe linii 18 (jedyna skręca w lewo) inne składy nie mogły przejechać, a kiedy juz ją przestawiono na kierunek "prosto" to wszystko ruszyło, ale "18" skręca na Jezyce już na Kaponierze jadąc Zwierzyniecką i Kraszewskiego, przy czym linia nie ma teraz przystanku w kierunku Ogrodów na Kaponierze
3) na godzine wstrzymało ruch ok. godz. 15:30 wykolejenie składu 3G na linii 11 zjezdżającego z mostu Królowej Jadwigi w kierunku Piątkowskiej; zwrotnica przestawiła pod wagonem zatem drugi wózek skręcił a trasa prowadzi prosto, sparaliżowane zostały linie 2 5 6 9 11 12 i 13.
Więcej nie widziałem, ale zapewne było więcej problemów.
Dopisujcie się jak wam utrudniła życie odwilż... A ponoć mrozy były takie złe...
105Ny maja cztery silniki(po 2 na wagon) w dwuskładzie, a 105NaD (doczepny, jednocześnie może być silnikowy) mimo ze nie ma kabiny moze jechac sam bo jezdza one w ukrotnieniu i po rozczepieniu może (doczepa) jechać sama. Każdy wózek ma po prostu swój wózek trakcyjny.Poznaniak pisze:pierwszy jest silikowy a drugi doczepny
Dziękuję. Ano zgadza się Powiem więcej te doczepy mają ukryte pulpity manewrowePoznańczyk pisze:Jestem po Twojej stronie tutaj, J-31... Skoro cos ma silnik, anie ma kabiny to jest w gruncie rzeczy doczepą, ale czynną.
==================
Nie chciałbym, aby nasz miły kolega Podi spłukał się z 100 000 funtów brytyjskich toteż może wróćmy do tematu - co słychać u waszych zalanych zwrotnic ?