Zalane zwrotnice tramwajowe

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Poznañczyk

Zalane zwrotnice tramwajowe

Post autor: Poznañczyk »

Troche cxasu dziś spędziłem na mieście i widziałem co się dzieje ze zwrotnicami w Poznaniu po tym jak temperatura wzrosła do +4 st. C po dośc dużych jak na to miasto śniegach.

1) zwrotnica na Fredry => od 11:00 kilka godzin tam grzebali mimo, że tramwaje jeździły
2) zwrotnica na Roosevelta przy M. Teatralnym w kierunku północnym => ok. 12:00 kilkanaście tramwajów stało przez 10-15 minut, bo nie można było jej przestawić; po przejeździe linii 18 (jedyna skręca w lewo) inne składy nie mogły przejechać, a kiedy juz ją przestawiono na kierunek "prosto" to wszystko ruszyło, ale "18" skręca na Jezyce już na Kaponierze jadąc Zwierzyniecką i Kraszewskiego, przy czym linia nie ma teraz przystanku w kierunku Ogrodów na Kaponierze :(
3) na godzine wstrzymało ruch ok. godz. 15:30 wykolejenie składu 3G na linii 11 zjezdżającego z mostu Królowej Jadwigi w kierunku Piątkowskiej; zwrotnica przestawiła pod wagonem zatem drugi wózek skręcił a trasa prowadzi prosto, sparaliżowane zostały linie 2 5 6 9 11 12 i 13.

Więcej nie widziałem, ale zapewne było więcej problemów.

Dopisujcie się jak wam utrudniła życie odwilż... A ponoć mrozy były takie złe... :-P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W Warszawie zwrotnice są podgrzewane, toteż nie grożą im ani śnieg, ani mróz, ani kałuża. Wszystko działa poprawnie niezależnie od pogody... ;)

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

U nas też część jest podgrzewana, ale mimo to, że parują jest jak jest. Latem takie akcje jak z "11-tką" zdarzały się równie często. Ptzypomnę np. 105N rozwalony na M.Teatralnym na linii 18 => zdjęcia są na fotogalerii twb.

Podi

Post autor: Podi »

Poznańczyk pisze:Ptzypomnę np. 105N rozwalony na M.Teatralnym na linii 18 => zdjęcia są na fotogalerii twb.
Lepsze było jak się kiedyś skład rozczepił-silnikowy pojechał prosto,doczepa w lewo :P

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Podi pisze: Lepsze było jak się kiedyś skład rozczepił-silnikowy pojechał prosto,doczepa w lewo
Oba są chyba silnikowe :mruga:


No w tej "18-tce" pierwszy wagon pojechał w lewo a drugi prosto.

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Poznańczyk pisze:
Oba są chyba silnikowe :mruga:
A to ciekawe: od kiedy doczepa jest silinkowa :chytry:. Sama nazwa wskazuje jaka ona jest

Podi

Post autor: Podi »

Poznańczyk pisze:Oba są chyba silnikowe :mruga:
To dam ci 100000 funtów brytyjskich jak ruszysz doczepą bez kabiny :mruga:

ppln

Post autor: ppln »

A panel sterowniczy na końcu wagonu nie działa? ;) Jak ma silnik to powinien ruszyć na tamtym panelu.

Podi

Post autor: Podi »

ppln pisze:A panel sterowniczy na końcu wagonu nie działa? :wink: Jak ma silnik to powinien ruszyć na tamtym panelu.
Szczerze to <b>niewiem</b> jak to działa...
Uważam jednak,że trudno byłoby to zrobić :)

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

ppln pisze:A panel sterowniczy na końcu wagonu nie działa? ;) Jak ma silnik to powinien ruszyć na tamtym panelu.
Działa, działa...ale jeżeli mówi o wagonach w składzie 105Na+105NaD to pierwszy jest silikowy a drugi doczepny

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Poznaniak pisze:pierwszy jest silikowy a drugi doczepny
105Ny maja cztery silniki(po 2 na wagon) w dwuskładzie, a 105NaD (doczepny, jednocześnie może być silnikowy) mimo ze nie ma kabiny moze jechac sam bo jezdza one w ukrotnieniu i po rozczepieniu może (doczepa) jechać sama. Każdy wózek ma po prostu swój wózek trakcyjny.

Robson

Post autor: Robson »

Poznańczyk pisze:Każdy wózek ma po prostu swój wózek trakcyjny.
¯e jak ?? A może miało być każdy wózek ma swój silnik trakcyjny ??

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Tak, przepraszam, chodziło o silnik na wózku :rotfl:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Podi pisze:To dam ci 100000 funtów brytyjskich jak ruszysz doczepą bez kabiny :mruga:
:chytry: No to jak zakładamy się, że ruszę ? :diabeł:

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Jestem po Twojej stronie tutaj, J-31... Skoro cos ma silnik, anie ma kabiny to jest w gruncie rzeczy doczepą, ale czynną.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Poznańczyk pisze:Jestem po Twojej stronie tutaj, J-31... Skoro cos ma silnik, anie ma kabiny to jest w gruncie rzeczy doczepą, ale czynną.
Dziękuję. Ano zgadza się :D Powiem więcej te doczepy mają ukryte pulpity manewrowe :mruga:

==================
Nie chciałbym, aby nasz miły kolega Podi spłukał się z 100 000 funtów brytyjskich toteż może wróćmy do tematu - co słychać u waszych zalanych zwrotnic ? :D

lukluk

Post autor: lukluk »

W Krakowie mamy zwrotnice równiez podgrzewane
P.S. taka ciekawostka ostatnio przeglądałem stronę R&G i wyczytałem że kasowniki też są podgrzewane :O

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

lukluk pisze:wyczytałem że kasowniki też są podgrzewane
A co, tylko Tobie może być ciepło :?: :P Technikę grzewczą posiadają na pewno kasowniki serii KRG6, KRG5 - nie wiem a KRG4 i starsze na pewno nie miały podgrzewania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”