Problemy TŚ i proces przejęcia przez miasta

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Peter

Problemy TŚ i proces przejęcia przez miasta

Post autor: Peter » 2006-02-10, 20:12

Mam bardzo smutną wiadomość. :( Jadąc dzisiaj bytomskim wagonem #682 i chorzowskim składem #464+465, przeczytałem informację związkowców o planowanej likwidacji zajezdni w Chorzowie i Bytomiu. Sprawa brzmi dość poważnie, zważywszy że zakład w Chorzowie prowadzi remonty taboru... Ewentualne przeniesienie taboru z tych zajezdni do zajezdni w Katowicach, Gliwicach oraz Będzinie oznacza wręcz katastrofalne w skutkach pogorszenie funkcjonowania komunikacji tramwajowej w GOP. Zajezdnie te położone są bardzo daleko siebie po ok. 30 km, więc można sobie wyobrazić jakie to może mieć opłakane skutki.
Moim zdaniem jeżeli nie podjęte zostaną jak najszybsze działania w celu przekształcenia własnościowego tego przedsiębiorstwa dość realna staje się likwidacja większej części sieci a nawet totalne bankructwo naszych tramwajów (chyba, że ktoś do tego dąży). Niestety najwyraźniej to już nie są przelewki. :cry:
Zlikwidowane zostaną również najprawdopodobniej linie 8, 25 (łącznie z torowiskiem). Czyli potwierdzają się moje wcześniejsze słowa niestety. :cry:
Ja osobiście postaram się podjąć działania wysyłając m.in. odpowiedni list do wojewody i być może nawet do ministerstwa.
Czy macie jakieś jeszcze inne propozycje pomocy w tej sprawie ?
Ostatnio zmieniony 2006-09-05, 16:00 przez Peter, łącznie zmieniany 4 razy.

Podi

Post autor: Podi » 2006-02-10, 20:48

Karliki mogą nam sprzedać, stodwójki i eNki na historyczne w całej Polsce, stopiątki na nowe sieci tramwajowe...


Radze związkowcom zrobić jakis strajk żeby był szum w mediach...

DAB

Post autor: DAB » 2006-02-10, 21:16

Jeżeli trafią do Gliwic to się bardzo ucieszę :) Jeżeli zlikwidują niektóre czy nawet wszystkie linie to mnie by sie nic nie stało bo ja i tak tramwajami nie jeżdżę :) Ale nie jestem samolubem wiec nie chce zeby likwidowali :P

Michał

Re: Poważne kłopoty TŚ !

Post autor: Michał » 2006-02-10, 22:18

To niemożliwe. Nie wyobrażam sobie GOPu bez tramwajów :cry:

voy

Post autor: voy » 2006-02-10, 23:24

Możliwe. Takie są efekty posiadania przez państwo tej firmy.

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-02-10, 23:28

Spokojnie.Niedługo PKP też spotka ten los.A co do TŚ to nie będzie to pierwsza upadająca firma.PKS Będzin już poległ,Meteor także.Ale cóż,tabor TŚ poza Karlikami takze pozostawia wiele do życzenia.

rzelfix

Post autor: rzelfix » 2006-02-10, 23:51

Meteor jeszcze nie poległ i zapewniam Cię, że tak szybko to nie nastąpi.
Po drugie: Peter, co jest przyczyną tak rażących w skutkach działań TŚ? Koszty utrymania? Ja się tam za bardzo na polityce nie znam, ale byłbym wdzięczny gdyby ktoś w jednym poście, pożądnie mógłby to streścić.
Po trzecie: do cholery jasnej, gdzie my żyjemy?! Państwo kupuje sobie najdroższe bryki, funduje je Ojcom, a tfu, ojcom różnym takim, a później "Co? Ja?"?!
Ostatnio zmieniony 2006-02-11, 00:21 przez rzelfix, łącznie zmieniany 3 razy.

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-02-11, 00:09

rzelfix pisze:Meteor jeszcze nie poległ i zapoewniam Cię, że tak szybko to nie nastąpi.
To od razu współczucia dla ich pasażerów i pogratulowac głupoty dyrektorowi Meteora.Ja bym na jeog miejscu z jego taborowymi problemami uciekał z rynku KM,gdzie pieprz rośnie.Ale tak to ejst,jak się nie spłaca kredytów z anówki autobusy
rzelfix pisze:Po trzecie: do [***] jasnej, gdzie my żyjemy?! Państwo kupuje sobie najdroższe bryki, funduje je Ojcom różnym takim, a później "Co? Ja? No i co z tego?"?!
Widzisz,widać państwo woli dotować pewną znaną toruńską stację radiową na M i ich przedstawicieli :lol:

ppln

Post autor: ppln » 2006-02-11, 00:12

Na R bo skrót to RM ;)

A jak państwo nie chce wykładać na Km tylko na limuzynę dla o. Tadeusza R. to dlaczego za cenę biletu nie mogę nią pojechać? ;)

Thomas78

Post autor: Thomas78 » 2006-02-11, 12:16

Państwo ma inne "pilne" cele, m.in. budowę Świątyni Opatrzności na polach wilanowskich w Warszawie. Z budżetu pójdzie na to 20 mln złotych :!: Ponadto państwo przekazuje Kościołowi grunty za 5% ich rynkowej wartości. IV RP :nuts:
A wracając do meritum wątku, czyli TŚ: przydałaby się pożądna kampania medialna, czyli zrobienie afery w prasie i telewizji. To w wielu przypadkach pomogło znacznie więcej niż korespondencja listowna z urzędami.

luki

Re: Poważne kłopoty TŚ !

Post autor: luki » 2006-02-11, 13:25

Peter pisze:Mam bardzo smutną wiadomość. :( Jadąc dzisiaj bytomskim wagonem #682 i chorzowskim składem #464+465, przeczytałem informację związkowców o planowanej likwidacji zajezdni w Chorzowie i Bytomiu.
Batory to mogą zlikwidować, zostanie tylko plac dla rezerw i hale remontowe, obsługa linii dla Zawodzia i Bytomia, więc tam by się wozy musiały przeprowadzić.
A zajezdnie mogą wszystkie zlikwidować, czyli zrobić np. ZKT-TŚ o Gliwice, Katowice, Bytom, Będzin, czyli to wszystko oszczędności administracji, z kilku zakładów jeden z oddziałami.
Zlikwidowane zostaną również najprawdopodobniej linie 8, 25 (łącznie z torowiskiem).
Niestety chyba luty i marzec to ostatnie miesiące tych linii :cry:
Ja osobiście postaram się podjąć działania wysyłając m.in. odpowiedni list do wojewody i być może nawet do ministerstwa.
Czy macie jakieś jeszcze inne propozycje pomocy w tej sprawie ?
TŚ samo likwiduje linie, więc wojewoda czy też władze miast nie mają na to wpływu, no chyba że wezmą wreszcie te akcje TŚ od tego Skarbu który je tylko trzyma niewiadomo po co.

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-02-11, 14:00

8 i 25 predzej,czy później musiały upaść.Co do TŚ to wystarczyłoby nagłośnić tą sprawę,np. w "Interwencji" czy "Uwadze'' i moze to by coś pomogło?

voy

Post autor: voy » 2006-02-11, 15:10

Medialny rozgłos może pomóc, to dobry pomysł.

Damhan

Post autor: Damhan » 2006-02-11, 15:53

Szkoda mi tego Śląska. A mogłyby tam być takie ładne tramwaje... :|

luki

Post autor: luki » 2006-02-11, 16:03

voy pisze:Medialny rozgłos może pomóc, to dobry pomysł.
Myśle podobnie, może większy rozgłos uruchomi jakiś mechanizm... coś w końcu musi ruszyć do działania...
#Damhan pisze:Szkoda mi tego Śląska. A mogłyby tam być takie ładne tramwaje...
Nic nie jest stracone, chęci i fundusze robią cuda, tylko skąd wziąć je, głównie to pierwsze.

voy

Post autor: voy » 2006-02-11, 16:07

Tu nie chodzi o fundusze - niektóre śląskie miasta chciałyby zainwestować w Tramwaje na Śląsku, ale nie bardzo mogą, bo TŚ jest własnością państwa.

luki

Post autor: luki » 2006-02-11, 16:18

Więc teraz pytanie, jak przekazać akcje TŚ miastom (czy rozgłos medialny pomoże ?), i czy dla niektórych miast nie skończy się to likwidacją systemów komunikacji tramwajowej.
Takie szlaki jak 8, 25 oraz jeszcze inne linie kursujące z znikomą częstotliwością czy i małym zainteresowaniem by przetrwały, przecież Piekary nie były w ogóle brane pod uwagę przy ewentualnym przekazaniu akcji. 8 i 25 już mimo wszelkiego polepszenia czy nie, są liniami straconymi.

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-02-11, 18:22

Ludzie,ale co to da? TŚ poza rozgłosem miedialnym musi polepszyć stan taborowy.Nie mówię,że GOP jest złomowiskiem,nic z tych rzeczy,ale niektóre stodwójki i stopiątki zaczynają już lekko rdzewieć.Poza tym trzeba to przekazać miediom z wyższej półki,a nie lokalnym.Moim zdaniem jednak TŚ nie upadną,bo jakby upadły to państwo zabrałoby sie wtedy za PKP.<b>poprostu</b> takie działania są pokierowane głupotą rządu.Jakoś na Ukrainie tramwaje jeżdżą,sieci są i problemów nie ma.Ale czeog wymagać od życia w Polsce?

luki

Post autor: luki » 2006-02-11, 18:30

Adrian_ pisze:Ludzie,ale co to da? TŚ poza rozgłosem miedialnym musi polepszyć stan taborowy.
Rozgłos medialny po to by ktoś kto należy ruszył swoje ... i zrobi co należy, bo naprawdę nie ma rzeczy niemożliwych, a jak już zrobi się co trzeba to znajdą się pieniądze na inwestycje.
Adrian_ pisze:...niektóre stodwójki i stopiątki zaczynają już lekko rdzewieć....
Mało powiedziane... niektóre to się rozpadają po drodze...
Adrian_ pisze:Poza tym trzeba to przekazać miediom z wyższej półki,a nie lokalnym.
Przecież była mowa o "Interwencji" i "Uwadze'', a lokalni ... eh
Adrian_ pisze:Moim zdaniem jednak TŚ nie upadną
Jeśli sytuacja się nie polepszy to naprawdę ich istnienie jest zagrożone, skończy się na ograniczeniu sieci do dwóch szlaków, np. zostanie 6/41 i 7. Reszta przestanie istnieć.
Upadek można powstrzymać - za upadek uważam już likwidację linii 8 i 25. Bo jakaś część sieci już się traci :|

Peter

Post autor: Peter » 2006-02-11, 18:32

Sprawa nie jest prosta tym bardziej, że miasta najprawdopodobniej będą jeszcze musiały wykupić najpierw akcje TŚ. :mruga:
Poza tym kto może nadać temu rozgłos medialny? My? Chyba raczej tylko strajk...

ODPOWIEDZ