Problemy TŚ i proces przejęcia przez miasta
Autobusy pokrywające sie z tramwajami sa zapewne utworzone w celu konkurencji między firmami.Poza tym na Śląsku zbyt dużo prywaciarzy wcina się na linie,a gdyby tak sprawdzić stan taboru to niektóre wozy Zagozdy mozna by zatrzymać,nie mówiąc już o innych przewoźnikach.Poza tym w GOP-ie widac dobre skomunikowanie linii tramwajowej i autobusowej.Szkoda tylko,że nie skomunikwania występują tylko w niektórych miejscach GOP-u.
[ Dodano: 2006-05-26, 12:13 ]
Sprostowanie do powyższego postu:Szkoda tylko,że te skomunikowania występują tylko w niektórych miejscach GOP-u.
[ Dodano: 2006-05-26, 12:13 ]
Sprostowanie do powyższego postu:Szkoda tylko,że te skomunikowania występują tylko w niektórych miejscach GOP-u.
TŚ to nie MZK.Widac,że w Pabianicach nie macie tramwajów i że chyba nie rozumiesz targeta.Poza tym na razie łapę na TŚ trzyma państwo i dopóki nikt nie zacznie starać sie o przejęcie moze być coraz gorzej,gdyż w obecnej sytuacji państwo chyba mało co obchodzi los TŚ.A konkurencja jest,gdyż przewoźników autobusowych w GOP-ie jest całkiem dużo,licząc z prywaciarzami to jest ok.100 przewoźików,a nawet więcej.Poza tym jest prawie 600 linii autobusowych (albo i trochę mniej),więc nic dziwnego,że większośc tras autobusowych i tramwajowych się pokrywa.
my mamy tramwaje więcej na strone -> www.mzk.er.pl to strona mojego wroga i my mamy jeszcze tragiczniejszą sytuacje! ale jako powracając do tematu to przypominam jestem za żeby tś przejoł inny zakładAdrian_ pisze:TŚ to nie MZK.Widac,że w Pabianicach nie macie tramwajów i że chyba nie rozumiesz targeta.Poza tym na razie
ps.a co zrobicie jak tś przestanie istnieć??
Ostatnio zmieniony 2006-05-28, 17:29 przez adekpabianice, łącznie zmieniany 1 raz.
niema niema jest ofszem pabianice dla ŁTR powiedzieli nie i nie_będzie wegule tramwajów od 15 sierpniappln pisze: i chyba jakiś wielkich kłótni nie ma
jeżeli mpk obniży ceny biletów o te 20gr to jeszcze będą tramwaje ale nie_będzie ŁTR. niech te wybory w pabianicach będą udane mam na myśli dla tramwajów
ps.uf ale sie napisałem
Uff, ale się napoprawiałem To nie jest dysortografia, tylko niechlujstwo. Czytasz w ogóle co napisałeś Ostatnie ostrzeżenie. u2w
Ostatnio zmieniony 2006-05-28, 19:05 przez adekpabianice, łącznie zmieniany 1 raz.
Tylko,że Pabianice posiadają 2 linie i zarządza nimi MPK Łódź.A GOP posiada ok.15x więcej linii tramwajowych i znaczna ich część kursuje między miastami.Poza tym MPK Łódź nie jest chyba spółką państwową,a TŚ nią jest.I jak już wcześniej pisałem to państwo nie dotuje TŚ,dlatego sytuacja wygląda tak,jak wygląda.Poza tym MPK Łódź posiada dużo lepszy park tramwajowy od TŚ.Mam naidzjeę,że w końcu ktoś zainteresuje się tą spółka i ich przejmie,chociaż w zasadzie za jakiś czas będzie można przejąc jedynie blachy,bowiem tramwaje same sie rozpadną.
Ostatnio zmieniony 2006-05-28, 20:00 przez Adrian_, łącznie zmieniany 1 raz.
Adrian_ pisze:przejmie,chociaż w zasadzie za jakiś czas będzie można przejąc jedynie blachy,bowiem tramwaje same sie rozpadną.
I co ?. Niech chociaż powie że TŚ jest na sprzedaż.
Zdania rozpoczynamy WIELK¡ literą, a kończymy kropką.- mod. Damhan
Ostatnio zmieniony 2006-05-29, 16:28 przez adekpabianice, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak to co? Ano to, że ten, kto przejmie TŚ będzie musiał mieć duże zabezpieczenie finansowe, gdyż te tramwaje ledwo się trzymają. Poza tym trzebaby było wiele stopiątek posłać do remontu, niektóre do kasacji i pozyskać dotacje na zakup nowych wagonów. Do tego dochodzi jeszcze modernizacja sieci i torowisk. Są to niemałe kwoty, dlatego nie wiem, czy ktoś podejmie się próby przejęcia TŚ. Licze na to, że w końcu ktoś się nimi zainteresuje.
Proszę stawiać po przecinku i kropce spację. To kosztuje niewiele wysiłku a post zyskuje na estetyce i po prostu lepiej się go czyta. Spacje tym razem powstawiałem, ale nie zawsze mi się będzie chciało -mod. Dziwny
Proszę stawiać po przecinku i kropce spację. To kosztuje niewiele wysiłku a post zyskuje na estetyce i po prostu lepiej się go czyta. Spacje tym razem powstawiałem, ale nie zawsze mi się będzie chciało -mod. Dziwny
Ostatnio zmieniony 2006-05-29, 18:55 przez Adrian_, łącznie zmieniany 3 razy.
Dokładnie. Zresztą TŚ odgrywa w miarę istnotną rolę na rynku przewoźników w GOP-ie. Mogliśmy się o tym przekonać m.in. podczas ostatniego meczu w Katowicach, kiedy to zasilenia tramwajowe były szczególnie potrzebne. Zresztą wystarczy, iz w Katowcicach odbywa się jakaś wielka impreza i potrzebny jest dodatkowy tabor. Wtedy TŚ ratują poniekąd sytuację, ale jak zwykle nikt nie zwraca na to uwagi. Ostatnimi czasy TŚ rozpoczęło kasację kilku najbardziej złomowatych wagonów serii 105N i mam nadzieję, że będą to czynić dalej.
A jeśli będą tak czynić to w końcu zabraknie im taboru Najbardziej złomiaste stopiątki należy remontować, a nie tak kasować bez pokrycia. Poza tym pamiętajmy, ze oni mają też 102Na. I jeszcze jedno zdjęcie bez komentarza:Adrian_ pisze:Ostatnimi czasy TŚ rozpoczęło kasację kilku najbardziej złomowatych wagonów serii 105N i mam nadzieję, że będą to czynić dalej.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-95544.html
Spójrzymy jednak na to realnie: po co remontować największe trupy? żeby przedłużyć ich życie o te kilka lat? to trochę bez sensu. Owszem, mogą powstać wtedy dosyć duże braki taborowe, jeśli zaczną je kasowac na potęgę, ale to kompletny bezsens remontowac daną "stopiątkę" tylko po to, by jeszcze przez parę lat mogła pojeździć. Poza tym nie mozemy wykluczyć, że za pare lat te stopiątki ponownie się nie rozpadną. A jeśli do tego czasu nie zmieni się sytuacja TŚ to co? kolejny remont? w końcu lepiej jest skasowąc najgorzej wyglądające wozy, niż dawać je do remontu. Dawać do remontu stopiątkę w katastrofalnym stanie to tak, jak dawać do remontu Ikarusa 280.26 z 1982 roku.
Jeżeli jest to porządne NG to obojętnie jaki skład poddaje się takiej modernizacji- z warsztatów wyjeżdża praktycznie nowy tramwaj, w którym odnowione lub wymienione są najważniejsze części. Dla TŚ to najlepsze rozwiązanie, bo trudno liczyć, żeby zaczęli kupować nowy tabor.Adrian_ pisze:Dawać do remontu stopiątkę w katastrofalnym stanie to tak, jak dawać do remontu Ikarusa 280.26 z 1982 roku.
Co prawda TŚ potrafią wykonywac dosyć dobre NG, ale nie sa one tak dobre, jak np. przeróbki 105Na w Gdańsku. Zwykle stopiątki po NG otrzymuja oznaczenie 105MB/H, czy coś takiego. Poza zmianą pulpitu i kilkoma innymi rzeczami nie różni się to od zwykłej stopiąki. Ale widac nie stac ich na tak drogie naprawy, jakie przeprowadza ZKM Gdańsk, albo chociazby MPK Wrocław.
Ale w przypadku 105Na TŚ to nie mają tylko ładnie wyglądać. Im trzeba zrobić NG z prawdziwego zdarzenia. Zresztą co my porównujemy, przecież ZKM Gdańsk i TŚ to 2 światy, z których TŚ lezy bliżej granicy tych dwóch interdyferentnych światów. Jednakze w Gdańsku kilka lat temu za naprawę taboru odpowiadał Protram, który dokładał wszelkich starań, by tramwaje nie tylko "jakoś wyglądały", ale przy niższych kosztach uzyskać takze walory techniczne. Zaś w przypadku TŚ trudno nazwać np. 105MB/H "modernizacją", gdyż po mimu kilku pierdółek otrzymanych przy NG dalej to ten sam wagon. Co prawda TŚ ma też swoje warsztaty, gdzie modernizuje wagony, ale chyba nie wychodzi im to najlepiej.