Problemy TŚ i proces przejęcia przez miasta

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Autobusy pokrywające sie z tramwajami sa zapewne utworzone w celu konkurencji między firmami.Poza tym na Śląsku zbyt dużo prywaciarzy wcina się na linie,a gdyby tak sprawdzić stan taboru to niektóre wozy Zagozdy mozna by zatrzymać,nie mówiąc już o innych przewoźnikach.Poza tym w GOP-ie widac dobre skomunikowanie linii tramwajowej i autobusowej.Szkoda tylko,że nie skomunikwania występują tylko w niektórych miejscach GOP-u.

[ Dodano: 2006-05-26, 12:13 ]
Sprostowanie do powyższego postu:Szkoda tylko,że te skomunikowania występują tylko w niektórych miejscach GOP-u.

adekpabianice

Post autor: adekpabianice »

autobusy dla tś to konkurencja firmowa :shocked:
jestem za żeby śląskie tramwaje przejoł inny zakład komunikacyjny chociaż jak mzk ma duże dłógi i chce sprzedać spółke ;)



Spell Checker, Spell Checker... u2w
Ostatnio zmieniony 2006-05-28, 15:40 przez adekpabianice, łącznie zmieniany 2 razy.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

TŚ to nie MZK.Widac,że w Pabianicach nie macie tramwajów i że chyba nie rozumiesz targeta.Poza tym na razie łapę na TŚ trzyma państwo i dopóki nikt nie zacznie starać sie o przejęcie moze być coraz gorzej,gdyż w obecnej sytuacji państwo chyba mało co obchodzi los TŚ.A konkurencja jest,gdyż przewoźników autobusowych w GOP-ie jest całkiem dużo,licząc z prywaciarzami to jest ok.100 przewoźików,a nawet więcej.Poza tym jest prawie 600 linii autobusowych (albo i trochę mniej),więc nic dziwnego,że większośc tras autobusowych i tramwajowych się pokrywa.

adekpabianice

Post autor: adekpabianice »

Adrian_ pisze:TŚ to nie MZK.Widac,że w Pabianicach nie macie tramwajów i że chyba nie rozumiesz targeta.Poza tym na razie
my mamy tramwaje więcej na strone -> www.mzk.er.pl to strona mojego wroga :devil: i my mamy jeszcze tragiczniejszą sytuacje! ale jako powracając do tematu to przypominam jestem za żeby tś przejoł inny zakład :mruga:
ps.a co zrobicie jak tś przestanie istnieć?? :)
Ostatnio zmieniony 2006-05-28, 17:29 przez adekpabianice, łącznie zmieniany 1 raz.

ppln

Post autor: ppln »

W Pabianicach jest tramwaj (nawet na dwóch liniach 11 i P, za jakiś czas 11-stka będzie się nazywała ŁTR i będą na niej jeździły niskacze), liniami zarządza łódzkie MPK i chyba jakiś wielkich kłótni nie ma ;)

adekpabianice

Post autor: adekpabianice »

ppln pisze: i chyba jakiś wielkich kłótni nie ma ;)
:shocked: niema :nuts: niema jest ofszem pabianice dla ŁTR powiedzieli nie :!: i nie_będzie wegule tramwajów od 15 sierpnia
jeżeli mpk obniży ceny biletów o te 20gr to jeszcze będą tramwaje ale nie_będzie ŁTR. niech te wybory w pabianicach będą udane mam na myśli dla tramwajów
ps.uf ale sie napisałem :D


Uff, ale się napoprawiałem :/ To nie jest dysortografia, tylko niechlujstwo. Czytasz w ogóle co napisałeś :?: :!: Ostatnie ostrzeżenie. u2w
Ostatnio zmieniony 2006-05-28, 19:05 przez adekpabianice, łącznie zmieniany 1 raz.

ppln

Post autor: ppln »

Przecie to Zgierz się nie zgodził...

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Tylko,że Pabianice posiadają 2 linie i zarządza nimi MPK Łódź.A GOP posiada ok.15x więcej linii tramwajowych i znaczna ich część kursuje między miastami.Poza tym MPK Łódź nie jest chyba spółką państwową,a TŚ nią jest.I jak już wcześniej pisałem to państwo nie dotuje TŚ,dlatego sytuacja wygląda tak,jak wygląda.Poza tym MPK Łódź posiada dużo lepszy park tramwajowy od TŚ.Mam naidzjeę,że w końcu ktoś zainteresuje się tą spółka i ich przejmie,chociaż w zasadzie za jakiś czas będzie można przejąc jedynie blachy,bowiem tramwaje same sie rozpadną.
Ostatnio zmieniony 2006-05-28, 20:00 przez Adrian_, łącznie zmieniany 1 raz.

adekpabianice

Post autor: adekpabianice »

Adrian_ pisze:przejmie,chociaż w zasadzie za jakiś czas będzie można przejąc jedynie blachy,bowiem tramwaje same sie rozpadną.

I co ?. Niech chociaż powie że TŚ jest na sprzedaż. :)

Zdania rozpoczynamy WIELK¡ literą, a kończymy kropką.- mod. Damhan
Ostatnio zmieniony 2006-05-29, 16:28 przez adekpabianice, łącznie zmieniany 1 raz.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Jak to co? Ano to, że ten, kto przejmie TŚ będzie musiał mieć duże zabezpieczenie finansowe, gdyż te tramwaje ledwo się trzymają. Poza tym trzebaby było wiele stopiątek posłać do remontu, niektóre do kasacji i pozyskać dotacje na zakup nowych wagonów. Do tego dochodzi jeszcze modernizacja sieci i torowisk. Są to niemałe kwoty, dlatego nie wiem, czy ktoś podejmie się próby przejęcia TŚ. Licze na to, że w końcu ktoś się nimi zainteresuje.

Proszę stawiać po przecinku i kropce spację. To kosztuje niewiele wysiłku a post zyskuje na estetyce i po prostu lepiej się go czyta. Spacje tym razem powstawiałem, ale nie zawsze mi się będzie chciało :) -mod. Dziwny
Ostatnio zmieniony 2006-05-29, 18:55 przez Adrian_, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Najgorsze z tego wszystkiego jest to, że sprawa z Tramwajami Śląskimi nadal się "wałkuje". Wszyscy płaczą, a nic się w tej sprawie nie zmienia. Miałem nadzieję, że w czasie mojej majowej nie obecności coś się poprawi na "plus". A tu nic. Jest tak jak było. Totalny marazm.... :wall:

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Dokładnie. Zresztą TŚ odgrywa w miarę istnotną rolę na rynku przewoźników w GOP-ie. Mogliśmy się o tym przekonać m.in. podczas ostatniego meczu w Katowicach, kiedy to zasilenia tramwajowe były szczególnie potrzebne. Zresztą wystarczy, iz w Katowcicach odbywa się jakaś wielka impreza i potrzebny jest dodatkowy tabor. Wtedy TŚ ratują poniekąd sytuację, ale jak zwykle nikt nie zwraca na to uwagi. Ostatnimi czasy TŚ rozpoczęło kasację kilku najbardziej złomowatych wagonów serii 105N i mam nadzieję, że będą to czynić dalej.

Damhan

Post autor: Damhan »

Adrian_ pisze:Ostatnimi czasy TŚ rozpoczęło kasację kilku najbardziej złomowatych wagonów serii 105N i mam nadzieję, że będą to czynić dalej.
A jeśli będą tak czynić to w końcu zabraknie im taboru :roll: Najbardziej złomiaste stopiątki należy remontować, a nie tak kasować bez pokrycia. Poza tym pamiętajmy, ze oni mają też 102Na. I jeszcze jedno zdjęcie bez komentarza:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-95544.html

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Spójrzymy jednak na to realnie: po co remontować największe trupy? żeby przedłużyć ich życie o te kilka lat? to trochę bez sensu. Owszem, mogą powstać wtedy dosyć duże braki taborowe, jeśli zaczną je kasowac na potęgę, ale to kompletny bezsens remontowac daną "stopiątkę" tylko po to, by jeszcze przez parę lat mogła pojeździć. Poza tym nie mozemy wykluczyć, że za pare lat te stopiątki ponownie się nie rozpadną. A jeśli do tego czasu nie zmieni się sytuacja TŚ to co? kolejny remont? w końcu lepiej jest skasowąc najgorzej wyglądające wozy, niż dawać je do remontu. Dawać do remontu stopiątkę w katastrofalnym stanie to tak, jak dawać do remontu Ikarusa 280.26 z 1982 roku.

Damhan

Post autor: Damhan »

Adrian_ pisze:Dawać do remontu stopiątkę w katastrofalnym stanie to tak, jak dawać do remontu Ikarusa 280.26 z 1982 roku.
Jeżeli jest to porządne NG to obojętnie jaki skład poddaje się takiej modernizacji- z warsztatów wyjeżdża praktycznie nowy tramwaj, w którym odnowione lub wymienione są najważniejsze części. Dla TŚ to najlepsze rozwiązanie, bo trudno liczyć, żeby zaczęli kupować nowy tabor. :/

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Co prawda TŚ potrafią wykonywac dosyć dobre NG, ale nie sa one tak dobre, jak np. przeróbki 105Na w Gdańsku. Zwykle stopiątki po NG otrzymuja oznaczenie 105MB/H, czy coś takiego. Poza zmianą pulpitu i kilkoma innymi rzeczami nie różni się to od zwykłej stopiąki. Ale widac nie stac ich na tak drogie naprawy, jakie przeprowadza ZKM Gdańsk, albo chociazby MPK Wrocław.

jacool

Post autor: jacool »

Jeśli piszesz "droga naprawa" o 105nam (¯elazko) to muszę Cię wyprowadzić z błędu. NG jest zrobiona jak najmniejszym kosztem. Tylko ma wyglądać i nic więcej.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Ale w przypadku 105Na TŚ to nie mają tylko ładnie wyglądać. Im trzeba zrobić NG z prawdziwego zdarzenia. Zresztą co my porównujemy, przecież ZKM Gdańsk i TŚ to 2 światy, z których TŚ lezy bliżej granicy tych dwóch interdyferentnych światów. Jednakze w Gdańsku kilka lat temu za naprawę taboru odpowiadał Protram, który dokładał wszelkich starań, by tramwaje nie tylko "jakoś wyglądały", ale przy niższych kosztach uzyskać takze walory techniczne. Zaś w przypadku TŚ trudno nazwać np. 105MB/H "modernizacją", gdyż po mimu kilku pierdółek otrzymanych przy NG dalej to ten sam wagon. Co prawda TŚ ma też swoje warsztaty, gdzie modernizuje wagony, ale chyba nie wychodzi im to najlepiej.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Adrian_ pisze:Co prawda TŚ ma też swoje warsztaty, gdzie modernizuje wagony, ale chyba nie wychodzi im to najlepiej.
No tak, ale chyba Zapomniałeś, że TŚ przeżywają problemy finansowe - i to poważne. Toteż nie mają funduszy nawet na NG :roll:

Damhan

Post autor: Damhan »

Adrian_ pisze:dwóch interdyferentnych światów
Wyjaśnij znaczenie tego słowa i na przyszłość używaj prostszych- jestem więcej niż pewien, że połowa użytkowników nie wie co ono oznacza. ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”