Problemy TŚ i proces przejęcia przez miasta
Problemy TŚ i proces przejęcia przez miasta
Mam bardzo smutną wiadomość. Jadąc dzisiaj bytomskim wagonem #682 i chorzowskim składem #464+465, przeczytałem informację związkowców o planowanej likwidacji zajezdni w Chorzowie i Bytomiu. Sprawa brzmi dość poważnie, zważywszy że zakład w Chorzowie prowadzi remonty taboru... Ewentualne przeniesienie taboru z tych zajezdni do zajezdni w Katowicach, Gliwicach oraz Będzinie oznacza wręcz katastrofalne w skutkach pogorszenie funkcjonowania komunikacji tramwajowej w GOP. Zajezdnie te położone są bardzo daleko siebie po ok. 30 km, więc można sobie wyobrazić jakie to może mieć opłakane skutki.
Moim zdaniem jeżeli nie podjęte zostaną jak najszybsze działania w celu przekształcenia własnościowego tego przedsiębiorstwa dość realna staje się likwidacja większej części sieci a nawet totalne bankructwo naszych tramwajów (chyba, że ktoś do tego dąży). Niestety najwyraźniej to już nie są przelewki.
Zlikwidowane zostaną również najprawdopodobniej linie 8, 25 (łącznie z torowiskiem). Czyli potwierdzają się moje wcześniejsze słowa niestety.
Ja osobiście postaram się podjąć działania wysyłając m.in. odpowiedni list do wojewody i być może nawet do ministerstwa.
Czy macie jakieś jeszcze inne propozycje pomocy w tej sprawie ?
Moim zdaniem jeżeli nie podjęte zostaną jak najszybsze działania w celu przekształcenia własnościowego tego przedsiębiorstwa dość realna staje się likwidacja większej części sieci a nawet totalne bankructwo naszych tramwajów (chyba, że ktoś do tego dąży). Niestety najwyraźniej to już nie są przelewki.
Zlikwidowane zostaną również najprawdopodobniej linie 8, 25 (łącznie z torowiskiem). Czyli potwierdzają się moje wcześniejsze słowa niestety.
Ja osobiście postaram się podjąć działania wysyłając m.in. odpowiedni list do wojewody i być może nawet do ministerstwa.
Czy macie jakieś jeszcze inne propozycje pomocy w tej sprawie ?
Ostatnio zmieniony 2006-09-05, 16:00 przez Peter, łącznie zmieniany 4 razy.
Meteor jeszcze nie poległ i zapewniam Cię, że tak szybko to nie nastąpi.
Po drugie: Peter, co jest przyczyną tak rażących w skutkach działań TŚ? Koszty utrymania? Ja się tam za bardzo na polityce nie znam, ale byłbym wdzięczny gdyby ktoś w jednym poście, pożądnie mógłby to streścić.
Po trzecie: do cholery jasnej, gdzie my żyjemy?! Państwo kupuje sobie najdroższe bryki, funduje je Ojcom, a tfu, ojcom różnym takim, a później "Co? Ja?"?!
Po drugie: Peter, co jest przyczyną tak rażących w skutkach działań TŚ? Koszty utrymania? Ja się tam za bardzo na polityce nie znam, ale byłbym wdzięczny gdyby ktoś w jednym poście, pożądnie mógłby to streścić.
Po trzecie: do cholery jasnej, gdzie my żyjemy?! Państwo kupuje sobie najdroższe bryki, funduje je Ojcom, a tfu, ojcom różnym takim, a później "Co? Ja?"?!
Ostatnio zmieniony 2006-02-11, 00:21 przez rzelfix, łącznie zmieniany 3 razy.
To od razu współczucia dla ich pasażerów i pogratulowac głupoty dyrektorowi Meteora.Ja bym na jeog miejscu z jego taborowymi problemami uciekał z rynku KM,gdzie pieprz rośnie.Ale tak to ejst,jak się nie spłaca kredytów z anówki autobusyrzelfix pisze:Meteor jeszcze nie poległ i zapoewniam Cię, że tak szybko to nie nastąpi.
Widzisz,widać państwo woli dotować pewną znaną toruńską stację radiową na M i ich przedstawicielirzelfix pisze:Po trzecie: do [***] jasnej, gdzie my żyjemy?! Państwo kupuje sobie najdroższe bryki, funduje je Ojcom różnym takim, a później "Co? Ja? No i co z tego?"?!
Państwo ma inne "pilne" cele, m.in. budowę Świątyni Opatrzności na polach wilanowskich w Warszawie. Z budżetu pójdzie na to 20 mln złotych Ponadto państwo przekazuje Kościołowi grunty za 5% ich rynkowej wartości. IV RP
A wracając do meritum wątku, czyli TŚ: przydałaby się pożądna kampania medialna, czyli zrobienie afery w prasie i telewizji. To w wielu przypadkach pomogło znacznie więcej niż korespondencja listowna z urzędami.
A wracając do meritum wątku, czyli TŚ: przydałaby się pożądna kampania medialna, czyli zrobienie afery w prasie i telewizji. To w wielu przypadkach pomogło znacznie więcej niż korespondencja listowna z urzędami.
Re: Poważne kłopoty TŚ !
Batory to mogą zlikwidować, zostanie tylko plac dla rezerw i hale remontowe, obsługa linii dla Zawodzia i Bytomia, więc tam by się wozy musiały przeprowadzić.Peter pisze:Mam bardzo smutną wiadomość. Jadąc dzisiaj bytomskim wagonem #682 i chorzowskim składem #464+465, przeczytałem informację związkowców o planowanej likwidacji zajezdni w Chorzowie i Bytomiu.
A zajezdnie mogą wszystkie zlikwidować, czyli zrobić np. ZKT-TŚ o Gliwice, Katowice, Bytom, Będzin, czyli to wszystko oszczędności administracji, z kilku zakładów jeden z oddziałami.
Niestety chyba luty i marzec to ostatnie miesiące tych liniiZlikwidowane zostaną również najprawdopodobniej linie 8, 25 (łącznie z torowiskiem).
TŚ samo likwiduje linie, więc wojewoda czy też władze miast nie mają na to wpływu, no chyba że wezmą wreszcie te akcje TŚ od tego Skarbu który je tylko trzyma niewiadomo po co.Ja osobiście postaram się podjąć działania wysyłając m.in. odpowiedni list do wojewody i być może nawet do ministerstwa.
Czy macie jakieś jeszcze inne propozycje pomocy w tej sprawie ?
Myśle podobnie, może większy rozgłos uruchomi jakiś mechanizm... coś w końcu musi ruszyć do działania...voy pisze:Medialny rozgłos może pomóc, to dobry pomysł.
Nic nie jest stracone, chęci i fundusze robią cuda, tylko skąd wziąć je, głównie to pierwsze.#Damhan pisze:Szkoda mi tego Śląska. A mogłyby tam być takie ładne tramwaje...
Więc teraz pytanie, jak przekazać akcje TŚ miastom (czy rozgłos medialny pomoże ?), i czy dla niektórych miast nie skończy się to likwidacją systemów komunikacji tramwajowej.
Takie szlaki jak 8, 25 oraz jeszcze inne linie kursujące z znikomą częstotliwością czy i małym zainteresowaniem by przetrwały, przecież Piekary nie były w ogóle brane pod uwagę przy ewentualnym przekazaniu akcji. 8 i 25 już mimo wszelkiego polepszenia czy nie, są liniami straconymi.
Takie szlaki jak 8, 25 oraz jeszcze inne linie kursujące z znikomą częstotliwością czy i małym zainteresowaniem by przetrwały, przecież Piekary nie były w ogóle brane pod uwagę przy ewentualnym przekazaniu akcji. 8 i 25 już mimo wszelkiego polepszenia czy nie, są liniami straconymi.
Ludzie,ale co to da? TŚ poza rozgłosem miedialnym musi polepszyć stan taborowy.Nie mówię,że GOP jest złomowiskiem,nic z tych rzeczy,ale niektóre stodwójki i stopiątki zaczynają już lekko rdzewieć.Poza tym trzeba to przekazać miediom z wyższej półki,a nie lokalnym.Moim zdaniem jednak TŚ nie upadną,bo jakby upadły to państwo zabrałoby sie wtedy za PKP.<b>poprostu</b> takie działania są pokierowane głupotą rządu.Jakoś na Ukrainie tramwaje jeżdżą,sieci są i problemów nie ma.Ale czeog wymagać od życia w Polsce?
Rozgłos medialny po to by ktoś kto należy ruszył swoje ... i zrobi co należy, bo naprawdę nie ma rzeczy niemożliwych, a jak już zrobi się co trzeba to znajdą się pieniądze na inwestycje.Adrian_ pisze:Ludzie,ale co to da? TŚ poza rozgłosem miedialnym musi polepszyć stan taborowy.
Mało powiedziane... niektóre to się rozpadają po drodze...Adrian_ pisze:...niektóre stodwójki i stopiątki zaczynają już lekko rdzewieć....
Przecież była mowa o "Interwencji" i "Uwadze'', a lokalni ... ehAdrian_ pisze:Poza tym trzeba to przekazać miediom z wyższej półki,a nie lokalnym.
Jeśli sytuacja się nie polepszy to naprawdę ich istnienie jest zagrożone, skończy się na ograniczeniu sieci do dwóch szlaków, np. zostanie 6/41 i 7. Reszta przestanie istnieć.Adrian_ pisze:Moim zdaniem jednak TŚ nie upadną
Upadek można powstrzymać - za upadek uważam już likwidację linii 8 i 25. Bo jakaś część sieci już się traci