Mijanki i zwrotnice w GOPie
: 2004-11-29, 14:54
Niedawno wraz z kolegami milosnikami KM z Krakowa wybralismy sie do GOPu i w zwiazku z tym mam kilka pytan odnosnie tamtejszej sieci tramwajowej.
W wielu miastach sposob sterowania zwrotnicami rozwiazano w rozmaity sposob. W Kraku wszystkie pojazdy od paru lat sa wyposazone w niewielkie urzadzenie w kabienie motorniczego ktorym kierujacy zmienia ustawienie zwrotnic. Oczywiscie na wszystkich skrzyzowaniach sa zamontowane odpowiednie urzadzenia. Czujniki do nich znajduja sie zazwyczaj nad torami, na drutach.
Na jakiej zasadzie odbywa sie zmiana przelozenia zwrotnic w GOPie? Z tego co zaobserwowalem w tramach nie ma do tego celu zadnych urzadzen, a zwrotnica zmienia sie w zaleznosci od tego, czy tramwaj przejedzie przed nia pobierajac prad z sieci, lub tez nie. Taki sposob byl kiedys stosowany chyba we wszystkich polskich miastach. Ale to tylko takie moje przypuszczenia i czy ktos mogly wyjasnic to doladniej?
I jeszcze jedno pytanie. Jak wiadomo siec w GOPie sklada sie z ogromnej ilosci jednotorowych tras z mijankami po drodze.
Na jakich zasadach opiera sie sterowanie ruchem (sygnalizacja) na mijankach? Czy motorniczy za kazdym razem musi wysaisc z pojazdu i nacisnac przyscisk na sygnalizatorze?
Z gory dzieki za odpowiedzi
W wielu miastach sposob sterowania zwrotnicami rozwiazano w rozmaity sposob. W Kraku wszystkie pojazdy od paru lat sa wyposazone w niewielkie urzadzenie w kabienie motorniczego ktorym kierujacy zmienia ustawienie zwrotnic. Oczywiscie na wszystkich skrzyzowaniach sa zamontowane odpowiednie urzadzenia. Czujniki do nich znajduja sie zazwyczaj nad torami, na drutach.
Na jakiej zasadzie odbywa sie zmiana przelozenia zwrotnic w GOPie? Z tego co zaobserwowalem w tramach nie ma do tego celu zadnych urzadzen, a zwrotnica zmienia sie w zaleznosci od tego, czy tramwaj przejedzie przed nia pobierajac prad z sieci, lub tez nie. Taki sposob byl kiedys stosowany chyba we wszystkich polskich miastach. Ale to tylko takie moje przypuszczenia i czy ktos mogly wyjasnic to doladniej?
I jeszcze jedno pytanie. Jak wiadomo siec w GOPie sklada sie z ogromnej ilosci jednotorowych tras z mijankami po drodze.
Na jakich zasadach opiera sie sterowanie ruchem (sygnalizacja) na mijankach? Czy motorniczy za kazdym razem musi wysaisc z pojazdu i nacisnac przyscisk na sygnalizatorze?
Z gory dzieki za odpowiedzi