[Kraków] Tramwaje z Norymbergi
Na te akurat zalapie sie na 100%KKS pisze:Nieoficjalnie wiadomo, że również Poznań się na N8 łasi, więc być może Kraków się na te tramwaje nie załapie
Tzn, w artykule mowa o kolejnych N8S z Norymbergi i te idą do krk. Poznań ma szanse na N8/M8(?) z innych miast ale juz bez niskiej podłogi. Z tego co gdzieś wyczytalem, wagonów tego typu (N/M) wyprodukowano ok 380szt (z czego część oczywiście juz została wycofana). Na razie nasze przedsiębiorstwa starają się w większości o N8, chociaż być może sprowadzane będą również M8 z tym że tu w większości przypadków konieczna byłaby zamiana wózków na normalnotorowe (w krk przynajmniej kombinuja coś z tym M8 z Essen, jeden poszedł na części, przy drugim coś grzebią )
http://www.railfaneurope.net/pix/de/tra ... 001261.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/de/tra ... 002131.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/de/tra ... 001097.jpg
I dzięki temu będziemy jedynym miastem w Polsce mającym tramwaje niskopodłogowe w 2 przedsiębiorstwach (MPK - Cityrunner, niedługo PESA, MKT - te co wyżej) i jedynym posiadającym niskacze na podmiejskich (te na 46, niedługo PESA na 11). I prawdopodobnie kasacja najstarszych 803N
Ciekawe czy TP zamierza coś kupić (w zeszłym roku testowali M8S, identycznego jak macie w Krakowie na części)
http://www.railfaneurope.net/pix/de/tra ... 002131.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/de/tra ... 001097.jpg
I dzięki temu będziemy jedynym miastem w Polsce mającym tramwaje niskopodłogowe w 2 przedsiębiorstwach (MPK - Cityrunner, niedługo PESA, MKT - te co wyżej) i jedynym posiadającym niskacze na podmiejskich (te na 46, niedługo PESA na 11). I prawdopodobnie kasacja najstarszych 803N
Ciekawe czy TP zamierza coś kupić (w zeszłym roku testowali M8S, identycznego jak macie w Krakowie na części)
ppln pisze:I dzięki temu będziemy jedynym miastem w Polsce mającym tramwaje niskopodłogowe w 2 przedsiębiorstwach
A nie jesteście przypadkiem jedynym miastem w Polsce z ilością przedsiębiorstw tramwajowych > 1 i z tramwajowymi liniami podmiejskimi?ppln pisze:jedynym posiadającym niskacze na podmiejskich
Chcial i nadal chce kupic wysokopodlogowe N8/M8, z tym ze najprawdopodobniej, jesli chodzi o te z Dortmundu, ktos (Gdansk, Poznan?) nam je podkupi. Ogolnie idea jest taka, aby posciagac jak najwiecej tego typu wozow, ale nie za wszelka cene.KKS pisze:A to te niskopodłogowe... Myślałem, że Kraków będzie chciał wysokie kupić, bo niskich już nie ma
Oczywiście, że Poznań jeśli już się na jakieś załapie to na wysokopodłogowe i na 90% będą to tramwaje z Dortmundu
Sytuacja jesli chodzi o tabor przedstawia sie obecnie calkiem dobrze i nie ma chyba sensu topic zbyt duzej kasy w sprowadzanie tego typu wozow. W nie tak odleglym czasie po krk bedzie kursowac prawdopodobnie 72 szt tramow LF (50 NGT6, 10 N8S-LF i 12 szt czegos, najprawdopodobniej tez NGT6 tyle ze dluzszych), pozwoli to na kasacje (sprzedaz?) wagonow 105Na w najgorszym stanie i bez NG. Pozostaje "szrot" ktory bedzie "po kosztach" wymieniany na nowszy do momentu az nie zastapia go nowe wagony (taki E1 z Wiednia MPK kupuje bodajze za 10-15 tys E za sztuke). Osobiscie sadze, iz wczesniej z ulic Krk znikna stozlomy niz szrot...
ppln -> Byc moze Krk kupi M8, wszystko zalezy od tego, jaki koszt pociaga za soba wymiana wozkow na normalnotorowe...
Spokojnie, ponoć Dortmund ma do końca przyszłego roku sprzedać wszystkie (około 40) N8S, więc dla wszystkich wystarczyszubak pisze:ktos (Gdansk, Poznan?) nam je podkupi.
Po co kasować, skoro kasacja kosztuje, to już lepiej za złotówkę na Śląsk sprzedaćszubak pisze:pozwoli to na kasacje (sprzedaz?) wagonow 105Na w najgorszym stanie i bez NG.
W Warszawie nie m na razie żadnych widoków na używane tramwaje. Od początku lat 90. przewijały się tu i ówdzie takie pomysły, ostatnio jakoś z półtora roku temu, jednak szybko były dementowane. U nas nie ma woli politycznej, z resztą osobiście uważam to za pomysł nie do końca dobry. Warto się przyjrzeć Poznaniowi, który 10 lat temu leczył kryzys taborowy używanym taborem, a teraz staną przed tym samym problemem z tym, ze teraz pozyskanie używanego taboru nie jest tak proste jak było to 10 lat temu.J-31 pisze:Ciesz się, że Tramwaje Warszawskie nie zechciały się pokusić na kupno N8S
N8C. Dortmundzkie są chopperowe. Poza tym te chyba już ma Gdańsk na oku.KKS pisze:Dortmund ma do końca przyszłego roku sprzedać wszystkie (około 40) N8S
Jeśli o mnie chodzi, to według mnie N8S jest lepszym pomysłem na ratowanie tragicznego stanu taboru niż 123N...J-31 pisze:Ciesz się, że Tramwaje Warszawskie nie zechciały się pokusić na kupno N8S
[ Dodano: 13 Kwi 2007 16:22 ]
Gdańsk czterdziestu nie kupi...TLG pisze:Poza tym te chyba już ma Gdańsk na oku.
Nie dramatyzowalbym. W Niemczech masz jeszcze niedobitki GT6/GT8 oraz kilkaset wagonow N/M, ktore w niedlugim czasie tez znikna z tamtych ulic. Do tego Berlin sprzedaje Tatry. Zawsze mozna rowniez sciagac wagony E1 z Austrii.TLG pisze:Warto się przyjrzeć Poznaniowi, który 10 lat temu leczył kryzys taborowy używanym taborem, a teraz staną przed tym samym problemem z tym, ze teraz pozyskanie używanego taboru nie jest tak proste jak było to 10 lat temu.
Ale to jeszcze nie podważa strategii opartej na ściąganiu używanego sprzętu z Zachodu. Zawsze jest to jakieś łatanie dziury, ale póki można to czemu nie? O ile oczywiście nie są to rupiecie gorsze od 13N. W końcu kiedyś i tak trzeba będzie kupić nowy tabor. Lepiej żeby to nie było z nożem na gardle, że albo kupimy coś (123N?) natychmiast albo za 2 lata nie będzie czym jeździć.TLG pisze:Może inaczej - zdobycie używanego taboru, zdatnego do eksploatacji na polskich torach nie jest już tak prostą sprawą jak 10 lat temu.