[Kraków] Tramwaje z Norymbergi

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Nieoficjalnie wiadomo, że również Poznań się na N8 łasi, więc być może Kraków się na te tramwaje nie załapie :mruga:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

KKS pisze:Nieoficjalnie wiadomo, że również Poznań się na N8 łasi
No… i bardzo dobrze, mogliby wreszcie kupić coś nowego, a nie tylko dwukierunkowe helmuty.
Swoją drogą gorący towar te N8 :mruga:

szubak

Post autor: szubak »

KKS pisze:Nieoficjalnie wiadomo, że również Poznań się na N8 łasi, więc być może Kraków się na te tramwaje nie załapie :mruga:
Na te akurat zalapie sie na 100% :-P
Tzn, w artykule mowa o kolejnych N8S z Norymbergi i te idą do krk. Poznań ma szanse na N8/M8(?) z innych miast ale juz bez niskiej podłogi. Z tego co gdzieś wyczytalem, wagonów tego typu (N/M) wyprodukowano ok 380szt (z czego część oczywiście juz została wycofana). Na razie nasze przedsiębiorstwa starają się w większości o N8, chociaż być może sprowadzane będą również M8 z tym że tu w większości przypadków konieczna byłaby zamiana wózków na normalnotorowe (w krk przynajmniej kombinuja coś z tym M8 z Essen, jeden poszedł na części, przy drugim coś grzebią ) ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

A to te niskopodłogowe... Myślałem, że Kraków będzie chciał wysokie kupić, bo niskich już nie ma :diabeł:
Oczywiście, że Poznań jeśli już się na jakieś załapie to na wysokopodłogowe i na 90% będą to tramwaje z Dortmundu :mruga:

ppln

Post autor: ppln »

szubak pisze:chociaż być może sprowadzane będą również M8 z tym że tu w większości przypadków konieczna byłaby zamiana wózków na normalnotorowe
A nie wiecie kto prawdopodobnie niedługo zacznie kupować M8?

PS. Wiecie, że w połowie kwietnia mają do nas dotrzeć niskopodłogowe GT8 (do MKT konkretniej)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A nie wiecie kto prawdopodobnie niedługo zacznie kupować M8?
Toruń, Bydgoszcz, Elbląg albo Łódź, no i nie można wykluczać Grudziądza ;)
ppln pisze:Wiecie, że w połowie kwietnia mają do nas dotrzeć niskopodłogowe GT8 (do MKT konkretniej)
A jaki konkretnie model?

ppln

Post autor: ppln »

http://www.railfaneurope.net/pix/de/tra ... 001261.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/de/tra ... 002131.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/de/tra ... 001097.jpg

I dzięki temu będziemy jedynym miastem w Polsce mającym tramwaje niskopodłogowe w 2 przedsiębiorstwach (MPK - Cityrunner, niedługo PESA, MKT - te co wyżej) i jedynym posiadającym niskacze na podmiejskich (te na 46, niedługo PESA na 11). I prawdopodobnie kasacja najstarszych 803N :)

Ciekawe czy TP zamierza coś kupić (w zeszłym roku testowali M8S, identycznego jak macie w Krakowie na części)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:I dzięki temu będziemy jedynym miastem w Polsce mającym tramwaje niskopodłogowe w 2 przedsiębiorstwach
ppln pisze:jedynym posiadającym niskacze na podmiejskich
A nie jesteście przypadkiem jedynym miastem w Polsce z ilością przedsiębiorstw tramwajowych > 1 i z tramwajowymi liniami podmiejskimi? :chytry:

szubak

Post autor: szubak »

KKS pisze:A to te niskopodłogowe... Myślałem, że Kraków będzie chciał wysokie kupić, bo niskich już nie ma :diabeł:
Oczywiście, że Poznań jeśli już się na jakieś załapie to na wysokopodłogowe i na 90% będą to tramwaje z Dortmundu :mruga:
Chcial i nadal chce kupic wysokopodlogowe N8/M8, z tym ze najprawdopodobniej, jesli chodzi o te z Dortmundu, ktos (Gdansk, Poznan?) nam je podkupi. Ogolnie idea jest taka, aby posciagac jak najwiecej tego typu wozow, ale nie za wszelka cene.
Sytuacja jesli chodzi o tabor przedstawia sie obecnie calkiem dobrze i nie ma chyba sensu topic zbyt duzej kasy w sprowadzanie tego typu wozow. W nie tak odleglym czasie po krk bedzie kursowac prawdopodobnie 72 szt tramow LF (50 NGT6, 10 N8S-LF i 12 szt czegos, najprawdopodobniej tez NGT6 tyle ze dluzszych), pozwoli to na kasacje (sprzedaz?) wagonow 105Na w najgorszym stanie i bez NG. Pozostaje "szrot" ktory bedzie "po kosztach" wymieniany na nowszy do momentu az nie zastapia go nowe wagony (taki E1 z Wiednia MPK kupuje bodajze za 10-15 tys E za sztuke). Osobiscie sadze, iz wczesniej z ulic Krk znikna stozlomy niz szrot...

ppln -> Byc moze Krk kupi M8, wszystko zalezy od tego, jaki koszt pociaga za soba wymiana wozkow na normalnotorowe...

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

szubak pisze:ktos (Gdansk, Poznan?) nam je podkupi.
Spokojnie, ponoć Dortmund ma do końca przyszłego roku sprzedać wszystkie (około 40) N8S, więc dla wszystkich wystarczy :mruga:
szubak pisze:pozwoli to na kasacje (sprzedaz?) wagonow 105Na w najgorszym stanie i bez NG.
Po co kasować, skoro kasacja kosztuje, to już lepiej za złotówkę na Śląsk sprzedać :diabeł:

szubak

Post autor: szubak »

Tyle ze MPK Krakow mialo ambitne plany sciagniecia ok.... 70 szt tych wagonow. :D
Pozwoliloby to wraz z kupnem nowych wagonow na wypieprzenie GT6 i wiekszosci stozlomek.

Slask te nasze wagony kupuje "na wage", za cene zlomu ponoc...

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

szubak pisze:Tyle ze MPK Krakow mialo ambitne plany sciagniecia ok.... 70 szt tych wagonow. :D
Ta ikonka na końcu może śmiało robić za mój komentarz :P
szubak pisze:Slask te nasze wagony kupuje "na wage", za cene zlomu ponoc...
I dobrze, bo kasacja też kosztuje...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KKS pisze:Spokojnie, ponoć Dortmund ma do końca przyszłego roku sprzedać wszystkie (około 40) N8S, więc dla wszystkich wystarczy :mruga:
Ciesz się, że Tramwaje Warszawskie nie zechciały się pokusić na kupno N8S - bo wtedy mogłby dla "kogoś" zabraknąć :diabeł:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:Ciesz się, że Tramwaje Warszawskie nie zechciały się pokusić na kupno N8S
W Warszawie nie m na razie żadnych widoków na używane tramwaje. Od początku lat 90. przewijały się tu i ówdzie takie pomysły, ostatnio jakoś z półtora roku temu, jednak szybko były dementowane. U nas nie ma woli politycznej, z resztą osobiście uważam to za pomysł nie do końca dobry. Warto się przyjrzeć Poznaniowi, który 10 lat temu leczył kryzys taborowy używanym taborem, a teraz staną przed tym samym problemem z tym, ze teraz pozyskanie używanego taboru nie jest tak proste jak było to 10 lat temu.
KKS pisze:Dortmund ma do końca przyszłego roku sprzedać wszystkie (około 40) N8S
N8C. Dortmundzkie są chopperowe. Poza tym te chyba już ma Gdańsk na oku.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

J-31 pisze:Ciesz się, że Tramwaje Warszawskie nie zechciały się pokusić na kupno N8S
Jeśli o mnie chodzi, to według mnie N8S jest lepszym pomysłem na ratowanie tragicznego stanu taboru niż 123N...

[ Dodano: 13 Kwi 2007 16:22 ]
TLG pisze:Poza tym te chyba już ma Gdańsk na oku.
Gdańsk czterdziestu nie kupi...

szubak

Post autor: szubak »

TLG pisze:Warto się przyjrzeć Poznaniowi, który 10 lat temu leczył kryzys taborowy używanym taborem, a teraz staną przed tym samym problemem z tym, ze teraz pozyskanie używanego taboru nie jest tak proste jak było to 10 lat temu.
Nie dramatyzowalbym. W Niemczech masz jeszcze niedobitki GT6/GT8 oraz kilkaset wagonow N/M, ktore w niedlugim czasie tez znikna z tamtych ulic. Do tego Berlin sprzedaje Tatry. Zawsze mozna rowniez sciagac wagony E1 z Austrii.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Może inaczej - zdobycie używanego taboru, zdatnego do eksploatacji na polskich torach nie jest już tak prostą sprawą jak 10 lat temu.

Lopez

Post autor: Lopez »

TLG pisze:Może inaczej - zdobycie używanego taboru, zdatnego do eksploatacji na polskich torach nie jest już tak prostą sprawą jak 10 lat temu.
Ale to jeszcze nie podważa strategii opartej na ściąganiu używanego sprzętu z Zachodu. Zawsze jest to jakieś łatanie dziury, ale póki można to czemu nie? O ile oczywiście nie są to rupiecie gorsze od 13N. W końcu kiedyś i tak trzeba będzie kupić nowy tabor. Lepiej żeby to nie było z nożem na gardle, że albo kupimy coś (123N?) natychmiast albo za 2 lata nie będzie czym jeździć.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

TLG pisze:zdatnego do eksploatacji na polskich torach
Mógłbyś objaśnić ten termin? Co, tory są w takim kiepskim stanie, ze po 3 latach nadawałby się do kasacji?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Lopez pisze:kupimy coś (123N?)
Wypluj to słowo! ;)
plocmaster pisze:Mógłbyś objaśnić ten termin?
Na przykład tabor typu "stadtbahn" albo LRV.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”