Niska podłoga
Niska podłoga
Nie wiem, jeśli już dyskusje na ten temat tu sie odbyły, ale cały czas się zastanawiam nad sensem pojęcia niskiej podłogi, co ten termin pod sobą kryje. Byłbym niezmiernie wdzięczny, jezeli byście się ze mną podzielili waszymi stanowiskami, dlaczego ta niska podłoga jest tak wazna. i na czym polega przewaga, ze jeden tramwaj ma 60% niskiej podłogi, ale ten który ma 70% jest juz lepszy. Bo jak czytam, ze w specyfikacji jest zadane raz ze tramwaj ma mieć min. 60% niskiej podłogie, a w następnym, że min. 70%, a w innych że 65% niskiej podłogi to wydaje mi się to kretynizmem do entej potęgi, ale proszę o ewentualny wykład naukowy.
Bo na chłopski rozum - czy te 5% ma aż tak wielkie znaczenie dla osób poruszających sie na wózkach inwalidzkich?? a może dla matek z wózkami??
Bo na chłopski rozum - czy te 5% ma aż tak wielkie znaczenie dla osób poruszających sie na wózkach inwalidzkich?? a może dla matek z wózkami??
Ostatnio zmieniony 2006-04-27, 15:16 przez albertus, łącznie zmieniany 1 raz.
@Plocmaster: W twojej definicji jest jedna niezgodność - niskopodłogowy (wg. przedsiębiorstw KM, a przez to ludu) pojazd to taki, który nie ma schodów w co najmniej jednym wejściu A głównym problemem w projektowaniu jest chyba to, ze trzeba gdzieś wsadzić silnik i wszystko inne (a w mb345 jest mała wieża z tyłu (taka jak w LE) )
Re: Niska podłoga
Powodów jest wiele i nie chodzi tylko o osoby niepełnosprawne lub też matki/ojców z małymi dziećmi, wożonych wózkami. Niska podłoga jest udogodnieniem tak naprawdę dla wszystkich pasażerów. Do tramwaju wygodniej wsiąść (nawet z bagażem), po czym łatwo się po nim poruszać. I tu tkwi zasadnicza różnica w komforcie korzystania z wynalazków a`la Konstal (gdzie wewnątrz pojazdu są schodki, np. kursujące w Warszawie 116 Na) z tramwajami w 100% niskopodłogowymi (np. Bombardier Flexity Outlook [Cityrunner], kursujące w Łodzi). Niska podłoga w całości pojazdu umożliwia sprawne i komfortowe poruszanie się wewnątrz tramwaju.albertus pisze: dlaczego ta niska podłoga jest tak wazna?
Re: Niska podłoga
I znaczaco przyspiesza wymiane pasazerow na przystankach
Ma znaczenie w przetargu, bo stusujac rozne kryteria mozna go ustawic pod jakiegos producenta (np. ostatni przetarg MPK Kraków, ustawiony praktycznie pod Bombardiera )albertus pisze: Bo jak czytam, ze w specyfikacji jest zadane raz ze tramwaj ma mieć min. 60% niskiej podłogie, a w następnym, że min. 70%, a w innych że 65% niskiej podłogi to wydaje mi się to kretynizmem do entej potęgi, ale proszę o ewentualny wykład naukowy.
Bo na chłopski rozum - czy te 5% ma aż tak wielkie znaczenie dla osób poruszających sie na wózkach inwalidzkich?? a może dla matek z wózkami??