Tramwaje w Gdańsku - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Damhan

(Gdańsk) Tramwaje na Chełm

Post autor: Damhan » 2006-04-03, 16:13

To jasne jak słońce, ze niskopodłogowiec jest lepszy od wysokopodłogowca, ale to wszystko opiera się na ilości. Tym bardziej, ze ZTM planuje nowe linie, ale ZKM nie ma tylu tramwajów, zeby je obsługiwać. A po remontach w Łodzi wagonów nie przybędzie. No chyba, ze firma zdecyduje się kupić np. takie wagony jak Warszawa, czyli 105 a'la Cegielski. ;)

Posty wydzielone z tematu: "Tatra KT4D w Polsce" - J-31 ;)
Ostatnio zmieniony 2006-04-05, 09:42 przez Damhan, łącznie zmieniany 1 raz.

jacool

Post autor: jacool » 2006-04-03, 16:40

Oby tylko nie kupować nowych wysokopodłogowców :/ Słyszałem kiedyś, że tramwajów wystarczy na nowe linie... Tylko że już teraz czasami brakuje wozów w szczycie na podmiany :(

Podi

Post autor: Podi » 2006-04-03, 16:53

jacool pisze:Słyszałem kiedyś, że tramwajów wystarczy na nowe linie... Tylko że już teraz czasami brakuje wozów w szczycie na podmiany :(
A więc pewnie wprowadzą jakies reformy...

jacool

Post autor: jacool » 2006-04-03, 17:04

A więc pewnie wprowadzą jakies reformy...
Jak słyszę słowo "reforma" to cierpnie mi skóra. Jak sadze będzie to polegało na kolejnych zmniejszeniach czestotliwości...
No chyba, że pójdą wreszcie po rozum do głowy i na linię 4 wstawią solówki i z powrotem wpiszą kursy w weekendy...

Podi

Post autor: Podi » 2006-04-03, 17:15

jacool pisze:Jak sadze będzie to polegało na kolejnych zmniejszeniach czestotliwości...
O to mi m.in. chodziło hehe :)

jacool

Post autor: jacool » 2006-04-03, 17:24

Podi pisze:O to mi m.in. chodziło hehe
Śmiej się, śmiej.... A w takim wypadku, to wolałbym już wysokopodłogowe Tatry, niż tramwaje najpiejw co 12 minut w szczycie, potem co 15, a w końcu co 20...

Damhan

Post autor: Damhan » 2006-04-03, 19:13

jacool pisze:Tylko że już teraz czasami brakuje wozów w szczycie na podmiany :(
W szczycie na mieście jeździ 90 składów, a więc zawsze zostaje te 15 składów rezerwy. Jeżeli zostanie zlikwidowana 11 i 4 to starczy w sam raz starczy na Chełm i 2 nowe linie usprawniające komunikację. :)

[ Dodano: 2006-04-03, 19:17 ]
jacool pisze:No chyba, że pójdą wreszcie po rozum do głowy i na linię 4 wstawią solówki i z powrotem wpiszą kursy w weekendy...
Chyba zwariowałeś? Kursy 4 w weekendy? To się zdecyduj, czy likwidacja, czy to, bo jesteś niekonsekwentny.
jacool pisze:Śmiej się, śmiej.... A w takim wypadku, to wolałbym już wysokopodłogowe Tatry, niż tramwaje najpiejw co 12 minut w szczycie, potem co 15, a w końcu co 20...
Na czym opierasz te swoje przypuszczenia. :nuts: Jeżeli nie starczy taboru to nie stworzą nowych linii i tyle. Na pewno nie będzie zmniejszania częstotliwości. Ewentualnie rozepnie się parę potrójniaków, ale i do tego daleko.

[ Dodano: 2006-04-03, 19:26 ]
Na dalszą część dyskusji zapraszam do tematu KM w Gdańsku. :)

Podi

Post autor: Podi » 2006-04-03, 19:43

jacool pisze:Śmiej się, śmiej....
Na pewno nie smieję się z was :)
jacool pisze:A w takim wypadku, to wolałbym już wysokopodłogowe Tatry, niż tramwaje najpiejw co 12 minut w szczycie, potem co 15, a w końcu co 20...
Każdy tak woli :)

U nas też będzie zamieszanie jak otworzą trasę przez most...

voy

Post autor: voy » 2006-04-04, 16:07

Wy chcecie 105 puszczać na Chełm?!

Damhan

Post autor: Damhan » 2006-04-04, 17:22

voy pisze:Wy chcecie 105 puszczać na Chełm?!
A ty się urwałeś z choinki?! :chytry: Przecież to wiadomo już od bardzo dawna i to jest oczywiste jak 2+2=4. Owszem, ze niskie będą tam kursować, ale nie będzie ich tyle, zeby zapewnić obsługę całej linii. Być może nawet 114Na zostanie zabrane z 12 na 2, tego nie wykluczam. ;)
Ostatnio zmieniony 2006-04-04, 17:31 przez Damhan, łącznie zmieniany 1 raz.

Podi

Post autor: Podi » 2006-04-04, 17:25

Damhan pisze:Przecież to wiadomo już od bardzo dawna i to jest oczywiste
No to głupio będzie...Chyba lepsze byłyby tatry...
Damhan pisze:jak 2+2+=4
A raczej 2+2=4 ...

Damhan

Post autor: Damhan » 2006-04-04, 17:33

Podi pisze:No to głupio będzie...Chyba lepsze byłyby tatry...
Ale co będzie głupio? Wy też macie pełno 105 i też puszczacie je np. na PST :nuts:
Podi pisze:A raczej 2+2=4 ...
O jeden plus za dużo. ;)

voy

Post autor: voy » 2006-04-04, 18:23

Damhan pisze:A ty się urwałeś z choinki?! :chytry:
Swego czasu czytałem własnie że przez to że 105 i 114 nie mają piasecznic to mogą być problemy z hamowaniem tych tramwajów w tamtym miejscu i może dochodzić do kolizji - i nie wiadomo czy mogą jeździć.

Damhan

Post autor: Damhan » 2006-04-04, 18:38

voy pisze:Swego czasu czytałem własnie że przez to że 105 i 114 nie mają piasecznic to mogą być problemy z hamowaniem tych tramwajów w tamtym miejscu i może dochodzić do kolizji - i nie wiadomo czy mogą jeździć.
Też coś takiego czytałem, ale to pewnie jakieś duby smalone. Wkażddym razie na pewno będą na niej jeździć stopiątki- żadnego innego wyjścia nie ma.

Chociażby taka 2 ma w szczycie porannym 9 brygad (na teraz). Załóżmy, że po urochomieniu linii na Chełm zwiększy się o 2 brygady, a więc mamy 11. A niskaczy tylko 7 (+2 114Na)

Podi

Post autor: Podi » 2006-04-04, 18:44

Damhan pisze:Wy też macie pełno 105 i też puszczacie je np. na PST :nuts:
Owszem,mamy pełno(tj. 122 składy) a na PST jeżdzą tylko na 16, czyli jakieś 5,6 brygad,natomiast reszta to Combino i Tatry prawie...
O jeden plus za dużo. ;)
:)

Damhan

Post autor: Damhan » 2006-04-04, 19:32

Podi pisze:Owszem,mamy pełno(tj. 122 składy) a na PST jeżdzą tylko na 16, czyli jakieś 5,6 brygad,natomiast reszta to Combino i Tatry prawie...
A co ja widziałem (i nawet jechałem) na 12? Nie czasem 105? :chytry: (ale przynajmniej ładna była :D )

jacool

Post autor: jacool » 2006-04-04, 21:21

voy pisze:Swego czasu czytałem własnie że przez to że 105 i 114 nie mają piasecznic to mogą być problemy z hamowaniem tych tramwajów w tamtym miejscu i może dochodzić do kolizji - i nie wiadomo czy mogą jeździć.
Owszem. 114na nie mają piasecznic. Ale ZKM nie ma też lepszych wozów.
Jak Damhan ładnie policzył, w Gdańsku będzie na razie max. 7 niskaczy z piaskiem i 2 bez... To jest wystarczające do obsługi linii 2 w tej chwili (kiedy nie ma jeszcze 3 na które jest przetarg) - oczywiście teoretycznie, bo niskacze też lubią się czasem zepsuć.
Na Chełm mają jeździć 3 linie. Czyli 60% taboru będą stanowiły 105na. Bez piasecznic. Zawsze zostaje zmontowanie piaskarki, która będzie jeździła kółeczkiem na Chełm, albo zatrudnienie kilku panów w pomarańczowych kamizelkach z wiaderkami :)

Damhan

Post autor: Damhan » 2006-04-04, 21:27

jacool pisze:Na Chełm mają jeździć 3 linie. Czyli 60% taboru będą stanowiły 105na. Bez piasecznic. Zawsze zostaje zmontowanie piaskarki, która będzie jeździła kółeczkiem na Chełm, albo zatrudnienie kilku panów w pomarańczowych kamizelkach z wiaderkami :)
Ta druga opcja bardziej prawdopodobna. :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-04-04, 23:07

jacool pisze:Ale ZKM nie ma też lepszych wozów.
A NgD99, czy jakoś tak?

jacool

Post autor: jacool » 2006-04-04, 23:28

plocmaster pisze:A NgD99, czy jakoś tak?
NGd99 :P Czyli Citadis100 :)
Chodziło mi dokładniej, że właśnie poza 4 Citkami i 2 114na nie ma lepszych (na razie)

ODPOWIEDZ