Tramwaje w Gdańsku - tabor, infrastruktura
Co oni zrobili temu biednemu kańciakowi? [Sarcasm mode=off]
A tak na serio: Pesa się strasznie (nie)popisała. Wagon mało tego, że wizualnie przypomina tramwaj wyprodukowany 5 dekad wcześniej, to jeszcze jest stylizacyjną kopią Bombardiera Felxity, co razem daje mało estetyczny wygląd.
A tak na serio: Pesa się strasznie (nie)popisała. Wagon mało tego, że wizualnie przypomina tramwaj wyprodukowany 5 dekad wcześniej, to jeszcze jest stylizacyjną kopią Bombardiera Felxity, co razem daje mało estetyczny wygląd.
Ostatnio zmieniony 2013-09-26, 21:58 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Tramwaje w Gdańsku - tabor, infrastruktura
Autor: ZKM Gdańsk
Opublikowano: 2 marca 2015r.
Opublikowano: 2 marca 2015r.
Źródło: strona ZKM Gdańsk (http://www.zkm.pl/aktualnosci/2178-pier ... u-w-gdasku).W nocy z 1 na 2 marca do Gdańska przyjechał pierwszy zmodernizowany w poznańskim Modertransie tramwaj N8C z Kassel. Rozładunek odbył się na torowisku na ul. Nowe Ogrody. Jest to jeden z 16 wagonów, jakie ZKM kupił od niemieckiego przewoźnika. Pojazd o numerze bocznym 1162 przechodzi właśnie testy homologacyjne. Na trasach można się go spodziewać za kilkanaście dni.
(...)
Re: Tramwaje w Gdańsku - tabor, infrastruktura
Ten wagon to nic nowego, bo przed nim było już trochę więcej zmodernizowanych N8C w Modertransie. ZKM część wagonów zmodernizował wcześniej, a kolejne teraz
Re: Tramwaje w Gdańsku - tabor, infrastruktura
To prawda, tramwajów N8C jest w Gdańsku obecnie 46, a kupione zostały w 2007roku. Wokół tych zakupionych od Kassel pojawiało się wiele wątpliwości z racji na wiek i kłopoty z przetargiem na modernizację.
Re: Tramwaje w Gdańsku - tabor, infrastruktura
Postawiono na jak najszybsze wycofanie 105N w ten sposób i jest on konsekwentnie realizowany. Jest jeden typ wagonu i jeden model modernizacji. Od strony eksploatacyjnej jest to rozwiązanie zdecydowanie lepsze niż realizowanie "ciurkiem" mniejszych lub większych kontraktów w zależności od napływających środków.
Pewnie można było postawić na nowy tabor z "aneksem" niskopodłogowym, ale jest to jednak rozwiązanie droższe.
Pewnie można było postawić na nowy tabor z "aneksem" niskopodłogowym, ale jest to jednak rozwiązanie droższe.
Re: Tramwaje w Gdańsku - tabor, infrastruktura
TLG, do 2016 roku nie ma być w gdańskim ZKM tramwajów 105Na w dni powszednie na liniach. Planowane są też znaczne zakupy taborowe do roku 2020.
Linki:
1) http://www.zkm.pl/aktualnosci/2248-nowe ... dla-gdaska,
2) http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/ ... ejska.html.
Linki:
1) http://www.zkm.pl/aktualnosci/2248-nowe ... dla-gdaska,
2) http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/ ... ejska.html.
Re: Tramwaje w Gdańsku - tabor, infrastruktura
https://m.trojmiasto.pl/wiadomosci/Petl ... 20131.html
Pętla w Oliwie: modernizacja zamiast likwidacji
Pętla w najbliższych latach doczeka się gruntownego remontu lub całkowitej przebudowy. W obu wariantach niezbędna jest zmiana obecnego planu, który nie przewidywał dalszego istnienia pętli.
planowano budowę nowej pętli po drugiej stronie parku Oliwskiego - przy ul. Opackiej. To rozwiązanie jednak oddalało od centralnego punktu dzielnicy pasażerów linii, jadących przez Zaspę-Przymorze i kończących bieg w Oliwie (obecnie linii 2). Ponadto wymagało pozyskania sporej działki pod ten cel od Telewizji Polskiej. Pomysł ten zarzucono w 2009 roku, a teren przeznaczono pod biurowce i osiedle mieszkaniowe.