Tramwaje w Gdańsku - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Podi

Post autor: Podi »

A co ja widziałem (i nawet jechałem) na 12? Nie czasem 105? :chytry:
Fakt,jedna czy dwie brygady są obsługiwane stopiątkami :)

b82

Post autor: b82 »

jacool pisze:
plocmaster pisze:A NgD99, czy jakoś tak?
NGd99 :P Czyli Citadis100 :)
Chodziło mi dokładniej, że właśnie poza 4 Citkami i 2 114na nie ma lepszych (na razie)
Hm czy niska podłoga była tu jedynym kryterium oceny? :/ Dlaczego wymienione powyżej tramwaje są uważane za lepsze niż 105? :) Jak dla mnie 105 są o niebo lepsze niż jakiekolwiek nowsze wymysły Konstalu/Alsotm'a. No chyba, że czegoś nie biorę pod uwagę. Może ktoś mi zwróci uwagę na to co istotne :mruga:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

b82 pisze:Może ktoś mi zwróci uwagę na to co istotne :mruga:
Jak coś ci się stanie i nie będziesz miał nóg, to zauważysz, co jest istotne.

b82

Post autor: b82 »

plocmaster pisze:
b82 pisze:Może ktoś mi zwróci uwagę na to co istotne :mruga:
Jak coś ci się stanie i nie będziesz miał nóg, to zauważysz, co jest istotne.
Ja tylko pytałem czy to, że tramwaj ma jakiś tam udział niskiej podłogi świadczy o tym, że jest najlepszy.

A o trudnościach jakie sprawiają inwalidom (oraz ludziom starszym) schody gdziekolwiek wiem aż zbyt dobrze :/ Poza tym co z tego, że tramwaj będzie niskopodłogowy skoro niepełnosprawni będą mieli spore problemy, żeby się na przystanek w ogóle dostać? :(

jacool

Post autor: jacool »

No cóż. Na trasie ChST (Chewłmski szybki tramwaj :rotfl: ) podobno mają być urządzenia pomagające niepełnosprawnym w dotarciu na przystanek (windy?).
A z tą lepszością, gerszością, to chodziło mi o to, że NGd99 mają piasecznice :)

Peter

Post autor: Peter »

jacool pisze:(...) podobno mają być urządzenia pomagające niepełnosprawnym w dotarciu na przystanek (windy?).
To pewnie będzie podobnie wyglądać, jak na
tej fotce z Sosnowca. Dobry jest to pomysł. Trzeba pamiętać o tej grupie osób. :mruga:

jacool

Post autor: jacool »

Peter pisze:To pewnie będzie podobnie wyglądać, jak na
tej fotce z Sosnowca.
Troszkę inaczej :) Bo kładki dla pieszych są nad jezdnią :) Ale właśnie o to chodzi. I jeszcze jedno :cool: tramwaje będa miały logo ZKM Gdańsk :P

Peter

Post autor: Peter »

jacool pisze:Troszkę inaczej :) Bo kładki dla pieszych są nad jezdnią :)
Jak jechałem 8-ką ze Stogów w kierunku Jelitkowa (ok. 1h :retard:), to widziałem jakieś kładki, więc chyba potrafię sobie wyobrazić. :P Przypuszczalnie winda będzie wjeżdżała na kładkę, a po drugiej stronie drogi będzie następna winda do zjeżdżania w dół (i odwrotnie) :rotfl:
Na tej fotce kładek nie widać, bo w Zagłębiu jeżeli już, to są po prostu przeważnie tunele pod ziemią. Wyjątkiem są np. kładki na 15-cte w Sosnowcu w kierunku Zagórza.

jacool

Post autor: jacool »

W Gdańsku też w większości przypadków są tunele. Kładki na razie to tylko na Zaspie al. Jana Pawła :) I jestem pewien, że właśnie to widziałeś :)
8 to jedna z bardziej klimatycznych linii i jaka długa :) Uwielbiam :)
A na al. Armii Krajowe są kładki, bo ulica biegnie w wykopie i budowa tuneli mija się z celem :)

Peter

Post autor: Peter »

jacool pisze:A na al. Armii Krajowe są kładki, bo ulica biegnie w wykopie i budowa tuneli mija się z celem :)
Aha, czyli jest to całkiem realne, że będą na przystanku po prostu windy na kładkę oprócz oczywiście schodów. :)

Damhan

Post autor: Damhan »

jacool pisze:W Gdańsku też w większości przypadków są tunele. Kładki na razie to tylko na Zaspie al. Jana Pawła :) I jestem pewien, że właśnie to widziałeś :)
Niekoniecznie. Kładka na Klinicznej jest bliżej. A 8 jedzie dokładnie 57 minut i rzeczywiście jest bardzo klimatyczna

A co do Armii Krajowej to jest ona też całkowicie bezkolizyjna, bo nie tylko kładki dla pieszych, ale też ulice poprzeczne przebiegają na kładkach, więc jest to całkowicie bezpiecznie. :)

[ Dodano: 2006-04-18, 11:19 ]
A tak w ogóle bardzo nowoczesnie macie w tym Sosnowcu. :)

jacool

Post autor: jacool »

Mój błąd :) Jeden przystanek będzie z wejściem z dołu.
A dwa z wejściem z kładki :)

Pohulanka II (jeśli powstanie) będzie miała wejścia z dołu, gdyż jest tam wiadukt i projektowny zjazd bezkolizyjny na Siedlce.
Odrzańska i Chałubińskiego wejścia z wiaduktów, później na poziomie jezdni :)

[ Dodano: 2006-04-18, 11:21 ]
Damhan pisze:Kładka na Klinicznej jest bliżej.
Masz rację :) Zapomniałem :) Właśnie się zastanawiałem gdzie sa inne bo coś mi nie pasowało :retard:
Ostatnio zmieniony 2006-04-18, 13:29 przez jacool, łącznie zmieniany 1 raz.

Damhan

Post autor: Damhan »

Według mnie to ten przystanek będzie się nazywał "Kolonia Studentów" i rzeczywiście nie ma tam kładki, więc żeby ludzie nie musieli biegać pomiędzy samochodami, będą windy w dół na wysokość kościoła Chrystusa Króla, a stamtąd już blisko do Kartuskiej. W zasadzie to nie wiem, gdzie taką wąską Pohulanka miałyby jeździć tramwaje, no ale chyba inżynierowie wiedzą lepiej.

PS.
jacool pisze:Pochulanka
Pohulanka
jacool pisze:Hałubińskiego
Chałubińskiego

Nie zwracam nigdy uwagi na jakieś zwykłe błędy ortograficzne, ale te w nazwach ulic najbardziej mnie rażą. ;)

jacool

Post autor: jacool »

W mordę, już poprawiłem. Coś czuję, że jak jeszcze z ortografią już się wyćwiczyłem, to nazw ulic za nic nie mogę zapamiętać, przez jakie ch/h/ż/rz/ó/u się pisze :/

Co do Pohulanki, to patrzyłem dokładnie i dojazd jest. Przez parking, czyli sprawa prosta :)

Obrazek
Tak IMO wygląda to najlogiczniej. Jest tam skarpa, która kieruje tory własnie w kierunku tego parkingu czyli wyrwy w budynkach :)

Damhan

Post autor: Damhan »

Może i racja, ale tak naprawde to połączenie nie ma większego sensu. I mała, acz istotna uwaga: przystanek "Kol. Studentów" (lub "Pohulanka II") Znajdzie się za tym zjazdem na ulicę, czyli bliżej Chełmu, a na twojej mapce jest bliżej centrum. Poza tym jak na wykonaną ręcznie to całkiem przyzwoita ta mapa. :)

jacool

Post autor: jacool »

Damhan pisze: I mała, acz istotna uwaga: przystanek "Kol. Studentów" (lub "Pohulanka II") Znajdzie się za tym zjazdem na ulicę, czyli bliżej Chełmu, a na twojej mapce jest bliżej centrum.
Nie. Spójż na mapkę satelitarną w mojej obróbce :)
Obrazek
Gdzie tam masz miejsce na wysepki? No chyba że w tym miejscu nic nie powstanie :) Bo schody są tam gdzie zaznaczyłem :)

Damhan

Post autor: Damhan »

To by trzymało się kupy, ale ja opierałem się na mapie by UMG, więc myślałem, że to wiarygodne źródło. Sam się dziwiłem, bo jeśli władze chcą poprowadzić ruch z Centrum na Siedlce Pohulanką to przynajmniej ludzie mieliby gdzie wysiąść. :)

[ Dodano: 2006-04-18, 15:45 ]
Z tym, że myślałem, że nowa linia będzie przebiegać ul. pohulanka, kóra jest trochę bliżej Centrum, a z twojej mapy wynika, że linia wychodziłaby na wysokości przystaku autobusowego "Tarasy (Bema)" :)

jacool

Post autor: jacool »

hehehe :) Zawsze staram się sprawdzać :) A skoro mieszkam w poblizu to wielokrotnie łaziłem pasem zieleni, przyglądałem się dokładnie :) A poza tym lubię fotki z satelity :)

A Siedlce-Centrum przez WZkę to całkiem całkiem pomysł, tylko czy na pewno skróci czas przejazdu? Śmiem wątpić. Za dużo wozów będzie zjeżdzać z Chełmu (3 linie) + po budowie linii na Migowo z Siedlec też 3 linie, czyli razem 6 i zakorkuje się nam węzeł Okopowa. Chyba że zakładamy jego gruntowną przebudowę :P

Damhan

Post autor: Damhan »

Tak naprawdę to obie mapki na stronie UMG są ze sobą sprzeczne, ale to już inna bajka.
jacool pisze:A Siedlce-Centrum przez WZkę to całkiem całkiem pomysł, tylko czy na pewno skróci czas przejazdu? Śmiem wątpić. Za dużo wozów będzie zjeżdzać z Chełmu (3 linie) + po budowie linii na Migowo z Siedlec też 3 linie, czyli razem 6
Bez przesady. Z Siedlec tylko 1 linia będzie z tego korzystać. Byś może będzie to owa tróka. A czy skróci? Raczej tak. Jadąc z Siedlec Pohulanką unikamy stania na światłach przed Nowymi Ogrodami, a nastepnie na skrzyżowaniu z 3 Maja i na Hucisku. Pomaga to też w ruchu, bo tramwaje na Hucisku blokują samochody i tworzą się korki. A tak jedziemy sobie szybko do Armii Krajowej. Potem przystanek "Pohulanka" i szybko jedziemy do Węzła UE. Tam Siedlczanie będą mogi przejśc na linie na Stogi. No i potem Wały Jagiellońskie. I potem dalej do Dworca. W sumie to wyjdzie na to samo, a nawet może lepiej, bo z Siedlec szybciej będzie można się dostać na Stogi i odwrotnie.
jacool pisze:Chyba że zakładamy jego gruntowną przebudowę :P
Bingo! Węzeł Okopowa (Węzeł UE) jest zaplanowany na przebudowę do 30.06.2007r. Będzie to także kompleksowa przebudowa otoczenia. :)

jacool

Post autor: jacool »

Damhan pisze:Bingo! Węzeł Okopowa (Węzeł UE) jest zaplanowany na przebudowę do 30.06.2007r.
To wiem :) Jak do tej pory jest to jedyne 3-poziomowe skrzyżowanie kolizyjne :rotfl:
Ciekawe co z tym zrobią? Masz jakieś plany, przecieki?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”